چهارشنبه, 13 تیر 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


تبلیغات تجاری زرپلاست

بسم الله الرحمن الرحیم

تبلیغات تجاری زرپلاست

 

مقدمه

پيتر دراكر ، يك متفكر صاحب نام در رشته مديريت ، مسئله را اين چنين بيان داشته است :

"هدف بازاريابي زائد كردن فروش است .هدف ، شناختن و درك مشتري به نحوي است كه كالا يا خدمت ارائه شده دقيقا مناسب باشد و خود را به فروش برساند ."

اين بدان معني نيست كه فروش و تبليغات پيشبردي فاقد اهميت اند ،بلكه بدين معني است كه اين دو فقط بخشي از تركيب بزرگتر بازاريابي اند. تركيبي كه خود شامل مجموعه اي از ابزارهاي بازاريابي است كه براي تاثير بر محيط بازار با هم تلفيق مي شوند و به كار مي روند.

تبلیغات عبارت است از تلاش عمدی که توسط برخی افراد یا گروه‌ها با بهره‌گیری از وسایل ارتباطی برای کنترل، شکل دادن، یا تغییر نگرش افراد دیگر گروه‌ها، انجام می‌شود، با این هدف که

عکس العمل آنها در یک موقعیت ویژه، به گونه‌ای که مطلوب برنامه ریزان تبلیغات است، تحت تأثیر قرار گیرد

---------- copy copy

بازاریابییامارکتینگ ( Marketing)به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف است. ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید..تعریف لغت نامه‌ای بازاریابی عبارت است از«فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان.»به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرآیند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود.

معرفی فعالیت شرکت زرپلاست

------

شرکت زرپلاست در سال 1387 در زمینه تولید ظروف یکبار مصرف تاسیس شد و محصولات آن ظروف غذا ، ظروف پذیرایی جشنها و ظروف بسته بندی گوشت ، مرغ و ..... میباشد. مشتریان هدف شرکت زرپاست بنا به کاربرد مختلف ظروف تولیدی متنوع و دارای طیف وسیع میباشند از قبیل کشتارگاههای مرغ و گوشت،ادارات و سازمانها، و....   . شرکت زرپلاست برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی خود برنامه های متنوع بازاریابی و تبلیغات را در برنامه گنجانده از قبیل تبلیغات در اینترنت و ایجاد پایگاه اینترنتی، ایجاد فروشگاه مرکزی در بازار، تماس با کشتارگاهها و سازمانها و معرفی شرکت و محصول، استفاده از اس ام اس های گروهی مشاغل، و بازاریابی رو در رو (استخدام بازاریاب و فرستادن او به اقصی نقاط ایران و کشورهای همسایه و شرکت در نمایشگاههای مرتبط داخلی و خارجی و....

------------                    ----------

برخی از ابزارهای مورد استفاده شرکت زرپلاست عبارتست از:

§        

$1§         قیمت گذاری دقیق و مؤثر

$1§         برنامه ریزی و بودجه گذاری مناسب بازاریابی

$1§         فعالیت های بازاریابی اثر بخش

$1§         سنجش نیاز مشتریان و تنظیم فعالیت ها بر اساس آن

$1§         بررسی اثر بخشی تبلیغات و تخصیص مناسب هزینه تبلیغاتی

$1§         آموزش و تربیت نمایندگان فنی و نیروهای فروش

--------------

 

پرسنل واحد بازاریابی

  • مدیر بازاریابی و تبلیغ
  • مدیر سایت
  • بازاریابان تلفنی
  • بازاریابان رو در رو

 

 

شرح وظایف واحد بازاریابی و تبلیغات و فروش در زرپلاست :

§        

$1§         تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیازها و خواسته های آنها

$1§         معرفی محصولات جدید

$1§         بخش بندی بازار و تعیین بازارهای هدف

$1§         طراحی و اجرای روشهای ترفیع محصول

$1§         قیمت گذاری مناسب با توجه به روند بازار

$1§         ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش

$1§         تجزیه و تحلیل بازار جهت نیل به اهداف سازمانی

$1§         ایجاد تفکر مشتری مدار در کارکنان درون سازمان و ارائه آموزشهای لازم

$1§         تدوین و کنترل برنامه های بازاریابی

---------- copy

نمای کلی از فعالیت های بازاریابی و تبلیغات تجاری در شرکت زرپلاست :

از جمله فعالیت هایی که درواحد بازاریابی و تبلیغات شرکت زرپلاست انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

     تهیه و تدارک ابزارهای تبلیغاتی جهت معرفی محصولات به بازاریان و مشتریان است از قبیل:

 تهیه بروشور تبلیغاتی محصولات و ارائه توضیحات در بروشور    

 طراحی تبلیغات وآگهی ها جهت چاپ در مجلات صنعتی و تجاری

 تهیه هدایای تبلیغاتی جهت ارائه به بازاریان، نمایشگاهها و مشتریان ثابت

        شرکت در نمایشگاهها و همایشهای صنعتی مرتبط با نوع محصولات تولید شده در شرکت زرپلاست

برگزاری این نمایشگاهها جهت تسریع در امر بازاریابی و تبلیغات و در نهایت فروش ظروف می باشد که توسط نمایندگان به مشریان عرضه میگردد.

 

سیستم ارتباط با مشتری یاCRMچیست؟

  1. CRMبرگرفته از عبارتCustomer Relationship Managementبوده و در ایران با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود . با بهره گیریCRM، ارتباط مشتریان با سازمان و و نیازمندی های آنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار می گیرد . این سیستم در واقع فرایندی جهت گردآوری و یکپارچه سازی اطلاعات به منظور بهره برداری موثر و هدف دار از آنها . این اطلاعات می تواند در برقراری ارتباط با مشتریان ، فروش ، بازاریابی موثر ، حساسیت و یا نیازهای بازار باشد
  2. crm-flow

این سیستم بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان ، راضی نگه داشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی می باشد . همچنین این سیستم در راستای مدیریت ارتباط مشتری با سازمان و به منظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری با سازمان و به منظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری ، سازمان را یاری می نماید . ایده اصلی این سیستم کمک به بنگاهها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای تجاری و ارزشی است که هر مشتری برای سازمان ایجاد می کند. در صورتی که چنین سیستمی بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود:

خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهد.
• بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد.
• ارائه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود.
• کارمندان فروش را در عقد سریعتر قراردادهای فروش یاری دهد.
• فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند.
• مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند.
• گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد .

 

نتیجه گیری

با توجه به وجود رقبای بیشمار و برداشته شدن دیوارهای ملل و ایجاد دهکده جهانی و پیشرفت روزمره راههای پیشرفت بازاریابی و تبلیغات و فروش و ایجاد روشهای نوین مطلوب است که با به روز کردن علوم بازاریابی و تبلیغات و کاربردی کردن آنها در بخش صنعت و تجارت پیش به سوی ارتقا و همپا شدن با رقبای جهانی و بستر سازی مناسب در این بخش به تولید ملی بیشتر بها دهیم 

 

 

 

marketing-channel----

 

پایان 

نويسنده : سید مرتضی نجاتی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
+1 #1 سید مرتضی نجاتی 1392-03-23 08:44
لطفا نظر بدهید
با تشکر
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/04/10
اطلاعیه-جلسه-دفاع-کارورزی-و-پروژه-رشته-ی-حسابداری-امور-مالی
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی حسابداری امور مالی :جلسه تحویل و دفاع کارورزی و پروژه ، روز سه شنبه مورخ 1403/04/12 ساعت 15/30 در محل دانشگاه برگزار می گردد. حضور تمامی دانشجویانی که درس کارورزی و پروژه...
در 1403/04/09
شرایط-ثبت-نام-کارشناسی-برای-دانشجویان-ترم-آخر-کاردانی-فاقد-گواهی-فراغت-از-تحصیل
دانشجویان ترم آخر کاردانی که هنوز گواهی فارغ التحصیلی آنها صادر نشده است در صورت تمایل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند، با مراجعه حضوری به مرکز پس از چک کردن دروس پاس شده از روی سرفصل...
در 1403/04/06
اطلاعیه-درخصوص-دروس-معرفی-به-استاد403
قابل توجه دانشجویان ترم آخر کاردانی و کارشناسیبا توجه به بخشنامه معرفی به استاد ستاد دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویانی که برای فراغت از تحصیل دارای حداکثر دو درس مانده با شرایط زیر می...
در 1403/03/22
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-گروه-عکاسی-استاد-اثنی-عشری
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی عکاسی کاردانی و کارشناسی:جلسه توجیهی  کارورزی ، روز چهارشنبه مورخ 1403/03/23 ساعت 10 در محل دانشگاه برگزار می...
در 1403/03/22
اطلاعیه-جلسه-دفاع-کاربینی-،-کارورزی-و-پروژه-رشته-های-کسب-وکار-و-بازاریابی
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته های کسب وکار و بازاریابی کاردانی و کارشناسی:جلسه تحویل و ارائه درس کاربینی ، کارورزی و دفاع پروژه ، روز چهارشنبه مورخ 1403/03/23 ساعت 17 در محل دانشگاه برگزار می...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 09/03/1403
قابل توجه دانشجویان محترم :کلاس جبرانی دانش خانواده ویژه آقایان ،استاد رمضانی روز پنجشنبه مورخ 1403/03/10  ساعت 20-18 و روز جمعه مورخ 1403/03/11در ساعت 12-9 تشکیل می شود.
در 18/12/1401
کلیه کلاس های دانش خانواده استاد رمضانی در سال 1401 کنسل و تایم کلاس متعاقبا اعلام میگردد.
در 13/12/1401
کلیه کلاس های استاد عظیمی روز شنبه مورخ 1401/12/13 لغو میباشد.
در 11/12/1401
کلیه کلاس های استاد کشاورزیان از تاریخ 13 اسفند الی 19 اسفند تشکیل نمیشود.
در 10/12/1401
کلاس های استاد هشترودی روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10 لغو میباشد.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
انجمن آفلاين
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...