شنبه, 03 آذر 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه

بسمه تعالی

50

تعریف روابط عمومی

 

امروزه در عصر حاضر می توان گفت ارتباطات یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی وشالوده وزیر بنای سایر علوم قرن حاضر است.

روابط عمومی هنر وعلم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد.

روابط عمومی مشاور امین مدیر وکلیه کارکنان دستگاه است روابط عمومی چشم وچراغ یک دستگاه است.

روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه ومردمی است که با آن سروکار دارند.

امروزه معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست طوری که بسیاری از سازمان ها بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شده است.

رکس هارلو از پیشگامان روابط عمومی درجهان می گوید:روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه می کوشند تا برمسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند و بتوانند تفاهم وپشتیبانی کسانی که برای توسعه اهمیت دارندرابه دست آورند.

انجمن جهانی روابط نیز گفته :روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است و عملی ممتد مداوم و طرح ریزی شده است.

عمده وظایف روابط عمومی

 

1)مطلع کردن وخبردادن

2)ترغیب،تشویق،ترویج وتبلیغ

3)انجام تحقیقات اجتماعی وافکارسنجی وپیوند آن به منابع سازمان وعمومی مردم

4)هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان

5)برقراری ارتباط با افراد وسازمان ها به نحو مطلوب

پس:

جایگاه امروز روابط عمومی در نوک پیکان حرکتی هر سازمانی قرار دارد.

علیرغم هزینه بربودن بسیاری از فعالیتهای روابط عمومی،بودن این واحد در هر سازمان کمک به دیدن درست آینده،شناخت رقبا وبازار واطلاع از نیازهای جامعه می باشد.این همان چیزی است که یک سازمان پویا به دنبال آن است.

جایگاه روابط عمومی در ایران

 

روابط عمومی در ایران هم اکنون قریب به 60 سال قدمت دارد.اولین روابط عمومی در سال 1327 شمسی از طرف شرکت نفت در ایران به وجود آمد.

با توجه به وضعیت موجود زیر ساخت های فناوری اطلاعات در ایران و کیفیت کارکرد روابط عمومی ها از نظر فعالیت های الکترونیک و اینترنتی ،میتوان گفت در میان همه ی اشکال روابط عمومی مدرن ،ما فعلا در حد فاصل روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی دیجیتال قرار داریم.

با توجه به اینکه از پیدایش روابط عمومی در ایران بیش از نیم قرن میگذرد هنوز روابط عمومی با مسائل مختلفی مواجه است.متاسفانه بررسی تاریخی این دانش در ایران نشان میدهد که به رغم وجود اندیشه ها و ایده های اصلاح طلبانه برای توسعه آن هیچ گونه اقدام عملی بنیادی در این زمینه صورت نگرفته است به همین دلیل است که امروزه روابط عمومی ها بیشتر وقت خود را صرف برطرف ساختن مشکلات خود می کنند.ورود به این مشکلات،توان و شرایط ایفای وظایف و رسالت راستین را از روابط عمومی گرفته است.

در جامعه ایران نگرش به روابط عمومی،صرفا تبلیغاتی است که این امر باعث تحریف افکار ودور شدن روابط عمومی از رسالت اصلی خود شده است.

چالش های روابط عمومی در ایران

چالش های روابط عمومی در ایران را میتوان در دو بخش اصلی (تشکیلات ،اعتبارات،آموزش،نحوه عمل،نیروی انسانی ووجود نگرش های منفی) و فرعی (نداشتن متولی مشخص،نبود تشکل های حرفه ای کافی و نبود قانون مندی مسئولیت های استراتژیک و حرفه ای روابط عمومی)تقسیم کرد.

نخستین چالش روابط عمومی در سازمان دستیابی تشکیلاتی است،منظور از دستیابی تشکیلاتی ،نبود پویایی در طراحی تشکیلاتی است. نمودارهای تشکیلاتی در تاریخ روابط عمومی ایران حاکی از نبود تفکر و تلاش در ایجاد بخش هایی در تشکیلات است که متناسب با تحولات اجتماعی ایران باشد.

چالش دیگر روابط عمومی ،چالش حرفه ای بودن کارکنان و کارشناسان آن است.متاسفانه تعداد نیروهای متخصص و کارشناس در روابط عمومی بسیار اندک است به طوری که این نیروها چه به لحاظ تعداد وچه به لحاظ تخصص ،جوابگوی نیاز دستگاهها نیستند.

کاربینی

روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از سال 1376 در نمودار سازمانی متروی تهران قرار گرفت و در سال 1377 با بهره برداری از اولین خط متروی تهران(خط 5 حد فاصل ایستگاه صادقیه تا کرج)فعالیت خود را آغاز نمود.

نمودار سازمانی شرکت بهره برداری از واحدها و مدیریت های مختلفی تشکیل شده است از جمله:

1_مدیریت کیفیت و ایمنی مهندسی

2_مدیریت کیفیت و ایمنی عملیات

3_مدیریت حراست

4_ مدیریت روابط عمومی

5_ مدیریت امور حقوقی

مدیریت روابط عمومی

 

مدیریت روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از واحد های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

1_واحد رسانه ها

2_واحد تبلیغات و نمایشگاه ها

3_واحد تشریفات و بازدید ها

4_واحد نظر سنجی

5_واحد بین الملل

تمامی واحد های فوق زیر نظر مدیریت آقای احسان مقدم که سمت مدیریت روابط عمومی را دارد می باشد،پرسنل شاغل در این مدیریت حدود 50 نفر می باشد که تعداد معدودی از آنها رشته تحصیلی مرتبط با روابط عمومی دارند.

شرح مختصری از واحدهای روابط عمومی

 

واحد رسانه ها:کارواحد رسانه ها ارتباط با خبر گزاریها و سایت ها و مطبوعات در جهت ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت بهره برداری مترو می باشد.

واحد تبلیغات و نمایشگاه ها:کارواحد تبلیغات تهیه بنر برای افتتاحیه ایستگاه ها-بروشور برای اطلاع رسانی در سطح مترو- چاپ نقشه برای تمامی ایستگاه ها و داخل قطارها برای رفاه حال مسافرین- تهیه سی دی های شرکتی برای پخش در سالنها و سکو های مترو- برپایی نمایشگاه های عکس و مسابقات عکاسی در سطح ایستگاه های مترو.

واحد تشریفات و بازدید ها:تمامی بازدیدها وتشریفات و پذیرایی از مهمانان خارجی و داخلی و همچنین سفرهای خارجه مدیران رده بالا از وظایف این واحد می باشد.

واحد نظرسنجی: نظرسنجی در ایستگاه ها در سه روز از ماه انجام می گیرد و از مسافران در یک برگ از میزان رضایتمندی آنها از عملکرد شرکت بهره برداری نظرسنجی می شود ودرصد نظرسنجی ها به نمودار تبدیل شده و درسایت نمایش داده می شود.

واحد بین الملل: ارتباط با واحدهای بین الملل های سایر کشورها جهت شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور و ارتباط با شهرداری تهران جهت مشارکت در کارهای مرتبط.        

 

(باتشکر از جناب آقای سالاریان مدیرگروه روابط عمومی)

 

تهیه کننده: ریحانه میناوند

دانشجوی کارشناسی روابط عمومی

پودمان1

 

نويسنده : ریحانه میناوندچال

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
+1 #1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 09:46
سلام/خیلی خوب بود/سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/08/29
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-حقوق-ثبت-اسناد-1-مورخ-29-08-1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته حقوق :کلاس  حقوق ثبت اسناد 1 روز  سه شنبه  مورخ 1403/08/29  برگزار نمی گردد.
در 1403/08/15
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-1-و-2-رشته-ی-کاردانی-و-کارشناسی-حرفه-ای-مدیریت-امورفرهنگی-و-مدیریت-روابط-عمومی
به اطلاع دانشجویان گرامی رشته ی مدیریت امورفرهنگی و مدیریت روابط عمومی (کاردانی و کارشناسی) میرساند :جلسه توجیهی  کارورزی 1 و کارورزی 2 در روز شنبه مورخ  1403/08/19ساعت 15 در محل سالن همایش مرکز...
در 1403/08/12
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-1-و-2-رشته-ی-کاردانی-و-کارشناسی-حرفه-ای-حقوق-ثبتی
به اطلاع دانشجویان گرامی رشته ی حقوق ( کاردانی و کارشناسی ) می رساند :جلسه توجیهی  کارورزی 1 و کارورزی 2 در روز دوشنبه مورخ  1403/08/14ساعت 17:30 در محل سالن همایش مرکز برگزار میگردد .حضور...
در 1403/07/30
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-های-دانش-خانواده-و-اخلاق-اسلامی-استاد-صدوق-مورخ-1-و-3-آبان-1403
قابل توجه دانشجویان گرامی :کلاس های دانش خانواده و اخلاق اسلامی استاد صدوق روز های سه شنبه و پنجشنبه مورخ 1403/08/01 و 1403/08/03 برگزار نمی...
در 1403/07/17
گردهمایی-مدرسین-مرکز-به-مناسبت-سالروز-تاسیس-دانشگاه-جامع-علمی-کاربردی-در-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13-تهران
جشن سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرکز فرهنگ و هنر واحد 13 تهران با حضور رئیس و اساتید محترم روز چهارشنبه مورخ  1403/07/18 ساعت 20-18 در سالن همایش مرکز برگزار می گردد از کلیه اساتید و...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 29/07/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی: جلسه توجیهی کارورزی1 و 2 ، رشته ی کاردانی حرفه ای حسابداری امورمالی روز سه شنبه مورخ 1403/08/01 ساعت 18-16و رشته ی کارشناسی حرفه ای حسابداری امورمالی ساعت 20-18 در محل دانشگاه برگزار می گردد. حضور تمامی دانشجویانی که این دروس را اخذ نمودند الزامی می...
در 17/07/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی :به مناسبت گردهمایی اساتید و ریاست محترم مرکز13 به مناسبت فراسیدن سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، کلیه کلاس های روز چهارشنبه ساعت 20- 18 مورخ 1403/07/18  برگزار نمی...
در 23/05/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی کاردانی و کارشناسی حسابداری:جلسه توجیهی  کارورزی1 و 2 ، روز پنجشنبه مورخ 1403/05/25 ساعت 08:15 در محل دانشگاه برگزار می گردد.حضور تمامی دانشجویانی که این درس را اخذ نمودند الزامی می...
در 23/05/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی کاردانی و کارشناسی حقوق:جلسه توجیهی  کارورزی1 و 2 ، روز پنجشنبه مورخ 1403/05/25 ساعت 11 در محل دانشگاه برگزار می گردد.حضور تمامی دانشجویانی که این درس را اخذ نمودند الزامی می...
در 09/03/1403
قابل توجه دانشجویان محترم :کلاس جبرانی دانش خانواده ویژه آقایان ،استاد رمضانی روز پنجشنبه مورخ 1403/03/10  ساعت 20-18 و روز جمعه مورخ 1403/03/11در ساعت 12-9 تشکیل می شود.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
انجمن آفلاين
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...