شنبه, 03 آذر 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


انتظار مشتری از روابط عمومی چیست ؟

 

 

 2.201

 

انتظار مشتری از روابط عمومی چیست؟

 

مشتری به طور معمول هزینه ای را که پرداخت می کند انتظار دارد بهترین نتیجه را به دست آورد و مطمئن شود آنچه هزینه کرده مفید و مناسب بوده و فروشنده یا ارائه کننده خدمات و محصولات و تولید کننده بهترین دست آورد خود را به مشتری ارائه کرده است. وظیفه آگاهی رساندن و جلب اطمینان و اعتماد سازی برای مشتریان به عهده روابط عمومی است و این امر به ویژه برای هر سازمان و ارگانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اغلب مشتریان انتظار دارند به صورت دقیق و شفاف آخرین تغییرات و محصولات و خدمات ارائه شده از طرف مقابل خود را برای انتخاب خوب به دست آورند. انتشار به موقع اطلاعات، اخبار وگزارش به موقع و ارائه جزوه های مناسب و اطلاع رسانی شفاف به مشتری از وظایف اصلی روابط عمومی است. تبلیغات و ارائه یک طرفه فعالیت ها به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد و مشتریان و مخاطبین این نوع تبلیغات را به عنوان زرق و برق و غلو می پندارند و اگر روابط عمومی نتواند ارتباط مناسبی با مشتری برقرار کند رضایت مشتری به دست نخواهد آمد و هر سازمانی بدون تردید با خطر و بحران مواجه و رفتار و کردار ذینفعان و مشتریان نسبت به سازمان ضعیف خواهد شد.لازم است رفتار مشتریان و مخاطبین توسط روابط عمومی به صورت مستمر تحت نظر قرار گیرد و عکس العملها، زیر ذره بین قرار گرفته و به آن توجه شود و چنانچه بتوانیم روابط عمومی را در مقابل مشتریان تقویت کنیم، دستیابی به اهداف کسب و کار در بازار از موفقیت بهتری برخوردار خواهد شد. برنامه ریزی کیفی در کنار برنامه ریزی کمی در روابط عمومی موجب افزایش تولید و افزایش خرید و توجه مشتری خواهد بود. تاکتیک های اصولی و منطقی و نوآوری در ارائه فعالیت ها و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم روابط عمومی در به دست آوردن رضایت مشتری بسیار موثر است.

 

از سوی دیگر توجه و دقت در تامین بودجه فعالیت های روابط عمومی که مناسب با فعالیت ها باشد، می تواند در کم و کیف آن تاثیر بسزایی داشته باشد. در برخی موارد مشاهده می شود که مسئولین بودجه ای را که برای فعالیت های روابط عمومی تصویب و درنظر می گیرند آن را به عنوان هزینه منظور می کنند در صورتی که بودجه روابط عمومی سرمایه گذاری است و اختصاص آن در توسعه فعالیت ها امری اجتناب ناپذیر است و موجب جلب و جذب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیم خواهد شد.

 

انتظار مشتریان از هر سازمانی ارائه عملکرد واقعی و اصطلاح ساختارهایی است که موجب نارضایتی آنها را فراهم کرده است و این وظیفه روابط عمومی است تا چالش های موجود را بررسی و با ارتباط صحیح با مشتریان نکات منفی را به نکات قوت تبدیل و زنجیره کارشناسان داخلی و مدیران پروژه ای خود را با مشتریان تکمیل کند.

 

گاهی برخی از مدیران بالا دست فراموش می کنند برای به دست اوردن مشتری لازم است محصول خود را معرفی کنند و برای معرفی محصول یا خدمت فقط معرفی یک طرفه آن کافی نیست ، باید آگاهی یابند جامعه مخاطب آمادگی پذیرش آن را داردو یا پس از معرفی کالای خود، آیا جامعه رغبتی به استفاده از آن دارد. همین امر است که شاهد هستیم بسیاری از کارخانجات ، صنایع، تجار، تولید کنندگان ، پیمان کاران و به طور کلی هر سازمانی در بخش اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی پس از دایر کردن و فعال کردن فعالیت های خود، پس از مدت کوتاهی با ضرر و زیان مواجه شده و مجبور به تغییر شغل یا تغییر رشته فعالیت می شوند و گاه مشاهده می کنیم که عقب مانده از هر گونه فعالیت باز می ایستند. امروزه دوران تک محصولی و انحصاری طی شده و جامعه ، جامعه رقابتی است و در رقابت اصل اول آن بدست آوردن رضایت مخاطب یا مشتری است و در این مرحله است که نیاز به روابط عمومی درک صحیح از فعالیت های روابط عمومی ملموس می شود. باید بدانیم چگونه می خواهیم رفتار مشتری را تشخیص دهیم. چگونه می خواهیم مشتری ناراضی را آرام کنیم و در او ایجاد تغییر کنیم.

 

 

 

 

 

هر سازمانی برای رسیدن به اهداف خود باید رفتار مشتری را اصلاح کند و توجه او را به محصولات خود جلب کند . مدیر عامل هردستگاه و سازمانی باید درک کند روابط عمومی می تواند با بررسی اصولی برای حتی یک سخنرانی ساده،یک گفتگوی خبری کوتاه، نحوه برخورد با صاحبان رسانه ها را برای اطلاع رسانی مفید، برنامه ریزی کند.

 

خوشبختانه امروزه روابط عمومی ها دارای ابزار کافی برای اصلاح رفتار مشتریان خود هستند و به خوبی می توانند پیام های روشن به مشتریان خود را ارائه و آنها را قانع کنند با درک صحیح از واقعیت های پیاده شده، استراژی هر سازمانی را برای جلب رضایت و رسیدن به هدف نهایی در نظر گرفته و از نقطه نظرات آشکار و پنهان مشتری آگاه و در سازمان خود منعکس کنند.

 

روابط عمومی می تواند برای دست یابی به انتظار مشتریان با تلاش هدفمند و ایجاد ارتباط مناسب با جامعه مورد نظر حرکت های مثبت و مفید را برای تغییر احساسات فراهم کرده و موجب نزدیکی این دو طرف باشد. مشتری رضایت لازم دارد و روابط عمومی می تواند آن را جامه عمل بپوشاند.

 

با ایجاد استراتژی اصولی، اجرای تاکتیک های مناسب و موثر به طور مستقیم و غیر مستقیم و آشنایی فراگیر و شناخت بیشتر از تغییر احساسات مشتریان می توانیم از یک مشتری خنثی و بی تفاوت و حتی مشتری ناراضی، یک مشتری مثبت راضی همیشگی بوجود آوریم.

 

 

 

نويسنده : محبوبه دهستانی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:28
ممنون از تلاش شما مطالب قبلی هم ملاحظه شد.
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/08/29
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-حقوق-ثبت-اسناد-1-مورخ-29-08-1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته حقوق :کلاس  حقوق ثبت اسناد 1 روز  سه شنبه  مورخ 1403/08/29  برگزار نمی گردد.
در 1403/08/15
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-1-و-2-رشته-ی-کاردانی-و-کارشناسی-حرفه-ای-مدیریت-امورفرهنگی-و-مدیریت-روابط-عمومی
به اطلاع دانشجویان گرامی رشته ی مدیریت امورفرهنگی و مدیریت روابط عمومی (کاردانی و کارشناسی) میرساند :جلسه توجیهی  کارورزی 1 و کارورزی 2 در روز شنبه مورخ  1403/08/19ساعت 15 در محل سالن همایش مرکز...
در 1403/08/12
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-1-و-2-رشته-ی-کاردانی-و-کارشناسی-حرفه-ای-حقوق-ثبتی
به اطلاع دانشجویان گرامی رشته ی حقوق ( کاردانی و کارشناسی ) می رساند :جلسه توجیهی  کارورزی 1 و کارورزی 2 در روز دوشنبه مورخ  1403/08/14ساعت 17:30 در محل سالن همایش مرکز برگزار میگردد .حضور...
در 1403/07/30
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-های-دانش-خانواده-و-اخلاق-اسلامی-استاد-صدوق-مورخ-1-و-3-آبان-1403
قابل توجه دانشجویان گرامی :کلاس های دانش خانواده و اخلاق اسلامی استاد صدوق روز های سه شنبه و پنجشنبه مورخ 1403/08/01 و 1403/08/03 برگزار نمی...
در 1403/07/17
گردهمایی-مدرسین-مرکز-به-مناسبت-سالروز-تاسیس-دانشگاه-جامع-علمی-کاربردی-در-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13-تهران
جشن سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرکز فرهنگ و هنر واحد 13 تهران با حضور رئیس و اساتید محترم روز چهارشنبه مورخ  1403/07/18 ساعت 20-18 در سالن همایش مرکز برگزار می گردد از کلیه اساتید و...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 29/07/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی: جلسه توجیهی کارورزی1 و 2 ، رشته ی کاردانی حرفه ای حسابداری امورمالی روز سه شنبه مورخ 1403/08/01 ساعت 18-16و رشته ی کارشناسی حرفه ای حسابداری امورمالی ساعت 20-18 در محل دانشگاه برگزار می گردد. حضور تمامی دانشجویانی که این دروس را اخذ نمودند الزامی می...
در 17/07/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی :به مناسبت گردهمایی اساتید و ریاست محترم مرکز13 به مناسبت فراسیدن سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، کلیه کلاس های روز چهارشنبه ساعت 20- 18 مورخ 1403/07/18  برگزار نمی...
در 23/05/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی کاردانی و کارشناسی حسابداری:جلسه توجیهی  کارورزی1 و 2 ، روز پنجشنبه مورخ 1403/05/25 ساعت 08:15 در محل دانشگاه برگزار می گردد.حضور تمامی دانشجویانی که این درس را اخذ نمودند الزامی می...
در 23/05/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی کاردانی و کارشناسی حقوق:جلسه توجیهی  کارورزی1 و 2 ، روز پنجشنبه مورخ 1403/05/25 ساعت 11 در محل دانشگاه برگزار می گردد.حضور تمامی دانشجویانی که این درس را اخذ نمودند الزامی می...
در 09/03/1403
قابل توجه دانشجویان محترم :کلاس جبرانی دانش خانواده ویژه آقایان ،استاد رمضانی روز پنجشنبه مورخ 1403/03/10  ساعت 20-18 و روز جمعه مورخ 1403/03/11در ساعت 12-9 تشکیل می شود.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
انجمن آفلاين
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...