شنبه, 03 آذر 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


کاربینی در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران

 

 

دانشگاه جامع علمی کاربردی

 

( مرکز فرهنگ و هنر واحد 13 تهران)

عنوان تحقیق : کاربینی در روابط عمومی دانشگاه

نام استاد : جناب آقای سالاریان

نام دانشجو : الهام علی

کارشناس رشته : روابط عمومی

معرفی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

روابط عمومي در هر سازمان تلاش مي‌کند تا با برقراري ارتباط دو طرفه و مؤثر با عناصر درون سازماني و بيرون سازماني با محيط خود به تعامل پرداخته از اين طريق در پيشبرد اهداف سازماني مشارکت نمايد. اما اين تعامل زماني تحقق کامل خواهد يافت که روابط عمومي آن سازمان، برنامه از پيش تعيين شده‌اي منطبق با وظايف و اهداف سازمان خود داشته باشد. اين امر با تأمين نيازها و حمايت‌هاي لازم از سوي مديريت مجموعه ميسر خواهد شد.

از وظايف روابط عمومي اطلاع‌رساني بهينه و به موقع از فعاليت‌هاي انجام شده در آن سازمان است که در آن عنصر زمان از اهميت بسزايي برخوردار است. افزايش سرعت اطلاع رساني عاملي است که امروزه روابط عمومي مدرن را از روابط عمومي سنتي متمايز مي سازد. لذا به کارگيري روشهاي جديد ارتباطات و استفاده از رسانه هاي نوين اطلاع رساني براي ارايه بهتر خدمات، بايد منطبق بر نيازها و خواستهاي مخاطبين و متناسب با زمان باشد. از آنجا که سرعت تغييرات و افزايش امکانات در سيستم‌هاي اطلاع رساني در دنياي امروزي بالاست، پيش بيني، تأمين و به روز رساني تجهيزات و امکانات روابط عمومي متناسب با پيشرفت‌هاي جديد از ضروريات و مستلزم تأمين اعتبار و بودجه کافي است.

از اين رو لازم است روابط عمومي دانشگاه ابعاد فعاليت خود را متناسب با سطح وسيع فعاليت‌هاي دانشگاه رشد و توسعه دهد و اين توسعه بدون تأمين منابع انساني، فيزيکي، تجهيزات و زيرساخت‌هاي مورد نياز امکان پذير نخواهد بود. لذا بايد با تحليل وضع موجود، تعيين نيازها، برآورد بودجه مورد نياز و ارائه راهکارهاي اجرايي، براي رسيدن به اهداف برنامه ريزي شده خود تلاش کند.

هدف کلى

84697855465430899339

ارتقاء کيفيت، سرعت و کميت فعاليت‌هاي جاري و پيش بيني شده روابط عمومي

اهداف اختصاصی

1.برقراری ارتباط مفید و موثر بین مدیریت دانشگاه و واحد های تحت پوشش و بالعکس

2.انعکاس فعالیت‌های حوزه های تحت پوشش به مجموعه مدیریت

3.ایجاد رابطه موثر با جامعه

4.ایجاد ارتباط با جامعه از طریق توسعه سایت روابط عمومی

5.تولید مواد آموزشی کتبی و الکترونیکی به‌منظور پربار کردن سایت، مطبوعات و افزایش مخاطبان

6.ارتقاء نشریه ندا ( کمی و کیفی )

7.حمایت رابطین خبری واحدهای تحت پوشش و ایجاد ارتباط مستمر با آنها به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران

8.نظرسنجی از مخاطبین و استفاده از نتایج این نظرسنجی در ارتقاء سطح عملکرد روابط‌عمومی

9.تهیه فیلم، تیزر، کلیپ و ... به منظور معرفی هر چه بیشتر دانشگاه و فعالیت‌های آن

10.ارتقاء سطح علمی مراجعین به سایت از طریق تامین مقالات ندای تندرستی

11.ارتقاء سطح مهارت و توانایی مسئولین روابط عمومی واحدهای تحت پوشش در زمینه فعالیت های مربوطه

12.ایجاد هماهنگی با واحدهای تحت پوشش دانشگاه به منظور هدایت برنامه های اجرایی (سمینار، کنفرانس، همایش، مصاحبه های مطبوعاتی و ...)

13.ایجاد بستر مناسب همکاری با سازمان های همکار در عرصه سلامت مردم از جمله رادیو سلامت

14.یکسان سازی فعالیت های مسئولان روابط عمومی واحدهای تحت پوشش در زمینه خبررسانی، گزارش دهی، اجرای مراسم و مناسبت‌ها، استفاده از ادبیات یکسان در گزارشات ارسالی، تدوین برنامه عملیاتی یکسان و همسوسازی فعالیت‌ها در واحدهای تحت پوشش

15.کسب نظرات و پیشنهادات ارائه شده توسط کارکنان دانشگاه و تعیین پیشنهادات قابل اجرا در سطح سازمان و ارائه جوایز به پیشنهادات برگزیده

ساختار روابط عمومی دانشگاه

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي تهران هم اکنون در ساختماني واقع در خيابان دمشق با برخورداری از 34 پرسنل ستادي و همکاري بيش از یکصد نفر از مسئولان روابط عمومي واحدهاي تحت پوشش دانشگاه (8 معاونت، 14 دانشکده، بیش از 110 مرکز تحقیقاتی، 26 بیمارستان و سه شبکه بهداشتی درمانی) وظايف محوله را انجام مي‌دهد.

در اين مجموعه واحدهاي زير به فعاليت مشغول هستند:

1.دفتر ریاست

این حوزه به هماهنگی امور دفتر ریاست روابط می پردازد. وظیفه هماهنگی امور عمومی و ایجاد ارتباط مستمر بین مدیر روابط عمومی و حوزه های کاری مختلف در روابط عمومی بر عهده این بخش است.

2.حوزه امور عمومی روابط عمومی

این حوزه به هماهنگی امور عمومی روابط عمومی می پردازد. هماهنگی در واحدهای عمومی نظیر خدمات، حمل و نقل، هماهنگی با واحد حسابداری، برآورد بودجه و تنظیم تفاهم نامه مالی با امور مالی و دفتر بودجه، امور مناسبت‌ها و مراسم ، آرشیو و ... و در روابط عمومی بر عهده این بخش است.

3.واحد تولید خبر

از آنجا که انعکاس فعاليت‌هاي دانشگاه چه از طريق وب سايت روابط عمومي و چه از طريق جرايد، نيازمند تامين مطالب خبري است، حضور کارشناسان اين بخش در مراسم به منظور تهيه گزارش مکتوب، سريعترين راه توليد خبر است که اين افراد با حضور در مراسم و تهيه گزارش کامل از برگزاري آن، تهيه مصاحبه‌هاي اختصاصي و ... به اطلاع رساني بهتر از رخدادهاي علمي، آموزشي و تحقيقي و ... دانشگاه به انجام اين مهم مي‌پردازند.

مشروح فعالیت‌های واحد خبر:

   تهیه خبر

   ویرایش خبر

   تولید خبر

   نصب خبر در سایت

   ایجاد لینک خبر با اخبار مرتبط

   ایجاد لینک خبر به گالری تصاویر مرتبط

   ایجاد لینک خبر به اخبار صوتی

   ایجاد لینک خبر به اخبار تصویری

   ارسال خبر به شبکه های خبرگزاری در صورت نیاز

4.واحد فیلم و عکس

اين واحد، يکي از قديمي ترين بخش‌هاي روابط عمومي است که بسياري از برنامه‌هاي ستادي و واحدهاي زيرمجموعه را پوشش مي‌دهد و تصاوير و فيلم‌هاي تهيه شده توسط اين واحد مورد مصرف زيادي دارند. از جمله تامين تصاوير وب سايت روابط عمومي، نشريه ندا، ارسال به واحدهاي برگزارکننده مراسم، گزارش‌هاي تصويري و کليپ‌هاي تهيه شده جهت پخش در برنامه‌هاي دانشگاه از موارد مصرف توليدات اين واحد است.

مشروح فعالیت‌های واحد فیلم و عکس:

   تهیه فیلم و عکس

   ویرایش عکس

   تهیه گالری تصاویر

   نصب گالری در سایت

5.واحدارتباط با رسانه

از مهمترين فعاليت‌هاي اين واحد مي‌توان به اطلاع رساني به رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي مختلف اشاره کرد. از آنجا که موضوعات خبري و رخدادهاي دانشگاه داراي پتانسيل خبرسازي براي معرفي دانشگاه مي‌باشد با برنامه‌ريزي بهينه و اطلاع رساني به موقع مي‌توان به افزايش تحرک در زمينه توليد خبر در سطح دانشگاه و انعکاس در سطح کشور و بين الملل کمک کرد.

مشروح فعالیت‌های واحد ارتباط با رسانه:

   هماهنگی برگزاری میزگردهای مطبوعاتی

   دعوت از خبرنگاران اطلاع رسانی به خبرگزاری‌ها

   ارسال اخبار و گزارشات مهم دانشگاه به شبکه‌های خبری و خبرنگاران

   جمع‌آوری چکیده مطالب روزنامه‌ها

6.واحد سايت روابط عمومى

اطلاع رساني از مهمترين وظايف روابط عمومي‌هاست که مي‌تواند به روش‌هاي مختلفي صورت پذيرد. با توجه به اينکه يکي از سريعترين، ارزان‌ترين و راحت‌ترين روش‌هاي اطلاع رساني استفاده از دنياي مجازي و انعکاس فعاليت‌هاي سازمان از طريق وب سايت‌هاست، روابط عمومي دانشگاه نيز در راستاي بهبود روند اطلاع رساني اقدام به راه‌اندازي سايت مربوطه با قابليت‌ها و امکانات قابل توجه نموده که مورد استقبال مخاطبين قرار گرفته است.

7.واحد مناسبت‌ها و مراسم

معمولاً در گذشته اداره‌اي به نام اداره تشريفات عهده‌دار اجراي مراسم و مناسبت‌هاي مختلف در سازمان‌ها بود. با توجه به تحول فرهنگي متناسب با انقلاب شکوهمند اسلامي اين اداره به عنوان اداره مراسم و مناسبت‌ها به انجام وظايف مشابه و البته با پرهيز از تشريفات غير ضروري مي‌پردازد.

مشروح فعالیت‌های واحد مناسبت‌ها و مراسم:

   چینش صحنه و دکوربندی سالن

   برگزاری مراسم

   تهیه و تحویل هدایا

   دعوت از مدعوین جهت شرکت در مراسم

   هماهنگی و همکاری در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مسئولین

   تهیه و ارسال مکاتبات مربوط به تقدیر و تشکر

8.واحد صدور مجوز

از جمله فعاليت‌هاي اين بخش صدور مجوزهاي مختلف براي حضور خبرنگاران، فيلمبرداران، اشخاص و گروه‌هاي ديگر در واحدهاي ستادي و محيطي دانشگاه است که حضور اين افراد با توجه به نيازهاي خبري، گزارشي، آموزشي و يا تحقيقي صورت مي‌گيرد.

مشروح فعالیت‌های واحد صدور مجوز:

   صدور مجوزهای ضروري به منظور مصاحبه خبرنگاران سرویس‌های علمی جراید با مسئولان و اساتید دانشگاه

   صدور مجوز جهت تهیه فیلم‌های آموزشی صدا وسیما

   صدور مجوز جهت انجام پایان‌نامه‌های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه‌های دیگر

   صدور مجوز جهت تهیه تصویر از فضاهای مختلف دانشگاه و فیلمبرداری از فضاهای داخلی واحدهای تحت پوشش به منظور استفاده در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی

9.واحد چاپ آگهی

از فعاليت‌هاي اين واحد چاپ آگهي‌هاي واحدهاي زيرمجوعه دانشگاه در روزنامه‌هاي دولتي و خصوصي با همکاري وزارت ارشاد است که از زمان اعلام درخواست تا پرداخت هزينه موارد مذکور، کليه اقدامات و پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهد.

مشروح فعالیت‌های واحد چاپ آگهی:

   هماهنگی جهت چاپ آگهی‌های مجموعه دانشگاه در روزنامه‌های دولتی و خصوصی

   اطلاع‌رسانی از زمان و نوع روزنامه مورد نظر به واحد متقاضی

   ارسال تاییديه چاپ آگهی و صورتحساب به واحدهای مربوطه

   پیگیری امور مربوط به پرداخت هزینه چاپ آگهی تا حصول نتیجه

10.واحد آرشیو

با توجه افزایش حجم اطلاعات در قالب فیلم و عکس، نیاز واحد روابط عمومی به آرشیو، بایگانی و سازماندهی اطلاعات بسیار محسوس دیده می شدواز این رو واحد آرشیو روابط عمومی در سال 91 با تایید مدیریت روابط عمومی راه اندازی و تجهیز گردید و این مهم تاثیر فراوانی در ساماندهی اطلاعات روابط عمومی داشته و سرعت دسترسی به اطلاعات را تا حد زیادی افزایش داده است.

مشروح فعالیت‌های واحد آرشیو:

   آرشیو فیلم

   هماهنگی جهت دریافت فیلم از گروه تصویربرداری

   آرشیو نسخه اصلی فیلم

   بازبینی و بررسی فیلم از حیث بررسی نقوص و کیفیت و ارائه فیدبک به گروه تصویربرداری

   کدگذاری و ایجاد شناسنامه برای فیلم

   تبدیل فیلم به سی دی و دی وی دی

   تبدیل فیلم به فرمت Uncompressed جهت تهیه کلیپ

   آرشیو عکس

   هماهنگی جهت دریافت تصاویر از گروه عکسبرداری

   آرشیو نسخه اصلی تصاویر

   کد گذاری و ایجاد شناسنامه برای تصاویر

11.واحد فرهنگی

بالا بردن اطلاعات قرآنی کاربران سایت دانشگاه وانس بیشترآنان با کلام وحی و ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه از دیگر اهدافی بوده است که موجبات تولیدات الکترونیک در قالب فرهنگی را در روابط عمومی دانشگاه پدید می آورد.

مشروح فعالیتهای واحد فرهنگی:

   در بخش با قرآن: ارائه موضوعاتی همچون صبر، اسراف، حق الناس، احسان به والدین، علم، حجاب، آرامش، مودت و دوستی پلی به سوی صراط مستقیم الهی، تفسیر سوره حمد و ....

   در بخش فرهنگی: ارائه مطالب در مناسبتهای مختلف اعم از اعیاد و ایام سوگواری، همچنین اعمال و ادعیه‌های مختلف برخی روزهای سال و نیز یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و غیره

12.واحد IT

این واحد به ساماندهی بخش فن آوری اطلاعات در روابط عمومی می پردازد.

13.بخش مدیریت و آمار اطلاعات وبسایت روابط عمومی

14.بخش تولیدات گرافیکی روابط عمومی

از آنجا که براي اطلاع رساني از مراسم و مناسبت‌هاي دانشگاه چه قبل از آن و چه حين برگزاري و يا احتمالاً بعد از آن نيازمند به تبليغات از زمان، مكان، نحوه برگزاري و مطالب ارائه شده در آن مراسم مي‌باشيم و اين امر نيز نيازمند استفاده از ابزارهاي تبليغاتي نظير: طراحي استند، پوستر، بنر، پاپ آپ، پلاکارد، کارت دعوت، پمفلت و ... خواهد بود، لذا در اين واحد نيز كليه امور مربوط به تبليغات مراسم انجام مي‌شود تا ضمن اطلاع رساني بهينه از مراسم و مناسبت‌ها، در اجراي بهينه و اثر بخش اينگونه مراسم موثر باشد.

مشروح فعالیت‌های بخش تولیدات گرافیکی روابط عمومی:

      طراحی و ویرایش

      تولید خروجی چاپ و ارسال جهت چاپ

   آرشیو تولیدات گرافیکی

   طراحی تولیدات گرافیکی بر اساس پیامهای مناسبتی

   طراحی تولیدات گرافیکی بر اساس موضوعات فرهنگی

   طراحی تولیدات گرافیکی در برگزاری مراسم ها

15- بخش تولیدات چندرسانه ای روابط عمومی

مشروح فعالیت‌های انجام شده در بخش تولیدات گرافیکی

   کلیپ:

   تهیه سناریو جهت تولید کلیپ

   دریافت فیلم و عکس مورد نیاز از آرشیو روابط عمومی جهت تولید کلیپ

   درخواست فیلمبرداری و تصویربرداری اختصاصی جهت کلیپ

   تدوین و طراحی کلیپ

   صدا گذاری بر روی کلیپ

   ویرایش کلیپ

   تولید خروجی فیلم جهت نمایش

   هماهنگی در پخش کلیپ با اتاق فرمان

   آرشیو تولیدات کلیپ

   تولید اخبار صوتی و تصویری:

   ضبط فیلم و صوت در حال پخش از رسانه ها

   ویرایش فیلم و صوت

   درج آن در وبسایت

   آرشیو نمودن اخبار صوتی و تصویری

16- بخش شبکه داخلی روابط عمومی

فعالیت‌های انجام شده در این بخش به تفکیک ذیل انجام می‌گیرد.

   تجهیزات Active : شامل رادیو، سوییچ‌ها، Voice Panel ها ، سانترال و ...

   تجهیزات Passive : شامل کابل‌های شبکه ، ترانک، داکت ، سوکت و ....

   قطعات سخت افزاری و رایانه‌ها

مشروح فعالیت‌های انجام شده در بخش شبکه داخلی روابط عمومی

   تجهیزات Active :

   عیب‌یابی تجهیزات Active و برطرف کردن اشکالات

   نیازسنجی و تجهیز ساختن بستر Active شبکه

   برنامه‌ریزی تجهیزات Active

   Refresh کردن تجهیزات در صورت بروز مشکل

   تجهیزات Passive:

   عیب‌یابی تجهیزات Passive و برطرف کردن اشکالات

   نیازسنجی و تجهیز ساختن بستر Passive شبکه

   قطعات سخت افزاری و رایانه ها:

   عیب‌یابی تجهیزات سخت افزاری و رایانه‌ها و برطرف کردن اشکالات

   نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز واحدها

   نیازسنجی و بروز نمودن سخت افزارها و رایانه‌های روابط عمومی

   اشتراک گذاری تجهیزات مابین کاربران

17- بخش امکان‌سنجی، کارشناسی و طراحی تابلوهای مراکز

این بخش با هدف استانداردسازي و يكسان‌سازي در اطلاع رساني و   Unique شدن ساختار و الگوي تابلوهاي سر درب مراكز دانشگاه علوم پزشكي در ذهن مخاطبان فعالیت‌های خود را به انجام می‌رساند.

مشروح فعالیت‌های انجام شده در بخش طراحی تابلوهای مراکز

   جمع آوری درخواست‌های ارسال شده از مراکز

   تصویربرداری و یا دریافت تصویر از تابلوی فعلی به انضمام موقعیت مکانی مرکز برای نصب تابلو

   کارشناسی درخواست ها براساس نوع تابلو، موقعیت مکانی مرکز، موقعیت نصب تابلو و ...

   اولویت‌بندی درخواست‌ها

   تجمیع درخواست‌ها و ارسال آن به معاونت توسعه جهت تامین اعتبار

   طراحی تابلوهای مراکز و ارسال آن به سازنده تابلوها

   ارائه تاییدیه پس از ساخت و نصب تابلو

   تصویربرداری از تابلو جدید و نگهداری در آرشیو مستندات

18-بخش نظارت و مدیریت بر سرویس‌های وب و LAN روابط عمومی

مشروح فعالیت‌های انجام شده در بخش نظارت و مدیریت بر سرویس‌های وب وLAN روابط عمومی

     سرویس ارسال پیامک: برای انتقال پیام به تلفن‌های همراه

     Domain Controller: مدیریت دامین ( Domain ) روابط عمومی

     DHCP Server : سرویس IP خودکار به رایانه های روابط عمومی

     FTP Server : جهت انتقال فایل و دسترسی و اشتراک گذاری فایلها در بستر وب

     Mail Server: راه اندازی ایمیل داخلی روابط عمومی جهت تبادل پیامها در بستر وب

     Chat server : جهت تبادل پیام های ضروری در شبکه میان کاربران عضو و یا غیر عضو دامنه

     Anti Viruses Server: جهت جلوگیری از ورود ویروسها، کرم‌ها، تروجان ها و ... در شبکه

     File Sharing : جهت اشتراک گذاری فایل‌ها در شبکه روابط عمومی مابین کاربران عضو دامنه

     Backup : پشتیبان گیری از اطلاعات سرور و کاربران

     مدیریت و کنترل پهنای باند

19-واحد نشریه ندا

نشريه ندا نشريه خبري دانشگاه است كه به صورت منظم تهيه و چاپ مي‌شود و براي خانواده بزرگ دانشگاه و بعضي مخاطبين خاص بيرون از دانشگاه ارسال مي‌شود. اهم مطالب اين نشريه شامل سرمقاله، اخبار دانشگاه، اخبار کارکنان، اخبار اساتيد، اخبار دانشجويان و ...، گزارش سفرهاي اعضاي هيات علمي، معرفي دانشگاه‌هاي معتبر جهان و ... است. البته اين نشريه در تعداد كم به صورت مكتوب تهيه شده ولي نسخه الكترونيك آن بر روي وب سايت دانشگاه براي همه علاقه‌مندان قابل دسترسي است.

توضيح اینكه در اين واحد از مجموعه روابط عمومي دانشگاه صورت گرفت، تهيه و توليد نشرياتي با عنوان ويژه نامه ندا مخصوص واحدهاي تحت پوشش و نيز ويژه‌نامه بهاري بود كه با استقبال خوبي نيز روبرو شد.

مشروح فعالیت‌های انجام شده در واحد نشریه:

   جمع‌آوری گزیده اخبار سایت

   جمع‌آوری گزیده گالری تصاویر

   تهیه گزارش و مصاحبه مختص نشریه

   ویرایش مطالب نشریه

   دریافت سرمقاله از سردبیر نشریه

   صفحه‌آرایی و گرافیک مجله

   طراحی جلد

   گرفتن خروجی جهت چاپ نشریه

   چاپ و توزیع نشریه

20- واحد مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش

بررسی نقاط مثبت و منفی فعالیت‌های انجام شده و در دست اجرا، برنامه‌ریزی برای بهبود فعالیتهای واحد، پیگیری و اجرای آن از مواردی است که در این واحد انجام می‌پذیرد.

مشروح فعالیت‌های واحد مطالعات، برنامه‌ریزی و پژوهش

   نظرسنجی از مخاطبین درونی و بیرونی سازمان

   ثبت و ارزیابی بازتاب فعالیت‌های دانشگاه

   انجام پژوهش‌های کاربردی مرتبط با سلامت

   تهیه گزارش ادواری از فعالیت‌ها

   تدوین برنامه‌های جاری کوتاه مدت و بلند مدت

   نهادينه كردن رويكردهای ارتباط الكترونيك در حوزه اطلاع رساني الكترونيك و كاربردهاي فناوري اطلاعات در نظام سلامت

   فراهم سازي تبادل اطلاعات و پیام‌های الكترونيكي در خصوص برگزاري تله كنفرانس‌ها، تله مديسين، كلينيك‌هاي مجازي، بيمارستان‌هاي الكترونيك و بيمارستان‌هاي مجازي با هدف تغيير نگرش در سهولت بازخوردگيري و دريافت شواهد و امكان‌پذيري تحولات جديد در دسترسي سريعتر به اطلاعات و كاهش هزينه‌ها

   آموزش‌های خبرنویسی Onlineبه رابطین روابط عمومی با هدف افزايش سرعت در اطلاع‌رساني و دسترسي مخاطب به پيام

   آموزش‌های روابط عمومی الکترونیک و نصب عکس و خبر در وبسایت روابط عمومی

21-واحد حسابداری

مهمترين اقدامات روابط عمومى دانشگاه

مهمترين اقدامات روابط عمومي دانشگاه با رويكرد تقويت ارتباطات درون سازماني و برون سازماني، به شرح ذيل است:

1.اطلاع رساني از برنامه‌هاي بهداشتي مرتبط با سلامت مردم متناسب با تقويم بهداشتي سال (شركت در مراسم و پوشش خبري و تصويري از مراسم، مصاحبه با مسئولين و متخصصين و اطلاع رساني از مهمترين مسائل بهداشتي روز)

2.ارتقاء مهارت همكاران روابط عمومي، برقراري ارتباط الكترونيك با آنان و توسعه فعاليت‌هاي روابط عمومي در سطح دانشگاه

3.مديريت اجرايي برنامه‌ها و مناسبت‌هاي دانشگاه از جمله (هفته پژوهش، جشنواره ابن سينا، همايش‌ها، سمينارها، كنگره‌هاي علمي، مراسم آغاز سال تحصيلي، مراسم افتتاحيه واحدها و مراكز جديد، جلسات ديدار ميهمانان خارجي و حضور در عرصه‌هاي اطلاع رساني از فعاليت‌هاي بين المللي دانشگاه و ... )

4.تهيه و انتشار نشريه ندا و ويژه‌نامه‌هاي مربوطه (به صورت مجلد و الكترونيكي)

5.اطلاع رساني از تصميمات اتخاذ شده و درج آگهي‌هاي مناقصه، مزايده و... در رسانه‌هاي ملي

6.اطلاع رساني چند رسانه‌اي (مكتوب، صوتي و تصويري) از اخبار و رويدادهاي دانشگاه

7.برگزاري جلسه هم انديشي مسئولين روابط عمومي و ارائه نکات آموزشي مورد نياز و دريافت نقطه نظرات آنان

8.شرکت در نمايشگاه‌ها و ارائه موفقيت‌هاي علمي، آموزشي و پژوهشي دانشگاه در عرصه‌هاي ملي و بين المللي

9.تهيه کليپ از فعاليت‌ها و موفقيت‌هاي دانشگاه و واحدهاي تحت پوشش و ارائه در مراسم و مناسبت‌هاي ويژه

10.انجام تبليغات از مراسم و برنامه‌هاي مهم دانشگاه به صورت تهيه پوستر، پلاکارد، بنر، استند و ...

11.برگزاري اولين كارگاه روابط عمومي الكترونيك به منظور آشنا كردن مسئولين روابط عمومي واحدها با شيوه‌هاي ارتباطي الكترونيكي استفاده شده در دانشگاه

12.برگزاري كارگاه خبر نويسي در روابط عمومي

عملكرد واحدها و بخش‌هاى مختلف روابط عمومى دانشگاه

به طور كلي عملكرد واحدها و بخش‌هاي مختلف روابط عمومي دانشگاه طی سال84 تا 91 شرح زير هستند:

1.واحد مناسبت‌ها و مراسم: اجراي حدود 30 مراسم مربوط به ستاد دانشگاه و همکاري در اجراي تعدادي از مراسم واحدها

2.واحد ارتباط با رسانه‌ها: پوشش خبری بيش از 360 برنامه و کنفرانس خبری

3.واحد صدور مجوز : 3500 مجوز

4.واحد سمعي و بصري : تهيه 300 مجموعه تصویری (فیلم) از مراسم

5.واحد توليد خبر: تهيه 34303 عنوان خبر با همكاري مسئولان روابط عمومي واحدهاي تحت پوشش

6.مجله ندا: تهيه مطالب 43 شماره نشريه ندا و 10 ويژه نامه و نصب نسخه الکترونيک آن در سايت

7.واحد تبليغات: تهیه بیش از 50 حلقه کليپ، بیش از 120 بنر، 200 طرح 1200 استند، 100 طرح پوستر و کارت دعوت

گزارشات آماری روابط عمومی و بیمارستان های دانشگاه در اطلاع رسانی از سال 85 تا نیمه 91

   مجموع اخبار بارگذاری شده از سال 1384 تا سال 1391 (اول دی): 34474 خبر

   مجموع مشاهدات اخبار از سال 1384 تا سال 1391 (اول دی):  3233547 مشاهده

   مجموع مشاهدات کل سایت از سال 1384 تا سال 1391 (اول دی):    14613535 مشاهده

   تعداد گالری تصاویر : 6827 گالری

   تعداد عکس دیجیتال گرفته شده: بیش از 1200000 قطعه عکس

   تعداد عکس گالری ها باضافه عکس اخبار بارگذاری شده بر روی سایت: 350000 قطعه

   تعداد نشریات ندای الکترونیک :43

   تعداد جستجوهای انجام شده در سایت : 339646

   تعداد جستجو در مقالات پزشکی: 121500

   تعداد جستجوهای عمومی: 153700 جستجو

   تعداد خبر صوتي نصب شده در سايت: 97

   تعداد اطلاعيه نصب شده: 163

   تعداد لينک‌هاي ايجاد شده در سايت: بیش از 50000

   ميانگين تعداد بازديد از هر خبر: بیش از 450 بازدید

   بازديد از بخش اخبار : 14486630

   بازديد از گالري عكس: 700000

   بازديد از بخش نداي تندرستي : 3216391

   تعداد نظرات در مورد خبر : بیش از 50000 نظر

   تعداد صفحات 243

معیارهای ارزشیابی خدمت از بعد فنی

تبدیل رویکرد روابط عمومی از رویکرد سنتی به الکترونیکی، روابط عمومی آنلاین و روابط عمومی سایبر بر اساس :

   تخصصی شدن نیروی انسانی شاغل در روابط عمومی

   ارتقای کمی و کیفی تجهیزات رایانه ای

   ارتقای کمی و کیفی تجهیزات سمعی بصری

   ارتقای سرعت ارتباطات با نصب لینک رادیویی

میزان تاثیر خدمت در کاهش مراجعات حضوری

کاهش در مراجعات حضوری برای دریافت محتوای الکترونیک (خبر، عکس،ویدیو کلیپ) از ستاد روابط عمومی که با برقرار شدن سامانه الکترونیکی این اطلاعات بر روی وب سایت در دسترس همه قرار می گیرد.

میزان صرفه جویی مالی انجام شده

صرفه جویی در مصرف کاغذ: قبل از برقراری سامانه، اخبار دانشگاه برای اطلاع رسانی به رسانه ها بر روی کاغذ چاپ می شده است و سپس برای آنها فکس می شد که امروزه با ایجاد سامانه الکترونیکی روابط عمومی اطلاع رسانی اخبار از طریق سامانه خبری انجام می شود و رسانه ها از این طریق مطلع میگردند.

صرفه جویی در چاپ: قبل از برقراری سامانه الکترونیکی روابط عمومی دانشگاه برای در اختیار قرار دادن نشریات به واحدها، می بایست آنها را در تیراژ بسیار زیادی چاپ نموده که امروزه با ایجاد سامانه الکترونیکی روابط عمومی چاپ نشریات به میزان محدودی انجام می شود و نسخه نشریات بصورت الکترونیک بر روی سایت قرار می گیرد.

بکار گیری نیروی انسانی بعنوان رابط خبری در واحدهای تابعه دانشگاه: با بکار گرفتن نیروهای رابط علاوه بر کاهش هزینه و صرف وقت، تولیدات خبری بیشتر در بازه زمانی کمتری خواهیم داشت. همچنین عدم جذب نیروی انسانی مشمول هزینه موجب صرفه جویی در هزینه هایی مانند حقوق مستمر و غیر مستمر، حمل و نقل، فضای فیزیکی، تجهیزات و ... خواهد بود.

صرفه جویی هزینه تماس در سطح جامعه: با قرار گرفتن اخبار بر روی سامانه میزان تماسهای دریافتی و میزان تماس های گرفته شده در روابط عمومی بطور چشمگیری کاهش یافته است.

استفاده از ویدیو کنفرانس برای تولید اخبار پزشکی در سامانه روابط عمومی: که با برقراری این امکان از میزان هزینه ها برای انجام رفت و آمد در محلهای مقصد کاهش یافته و کلیه اخبار در محل مبدا ویدیو کنفرانس تهیه شده و در سامانه درج می شود.

میزان صرفه جویی منابع انسانی

کاهش نیروی انسانی جهت تایپ: با توجه به ارتقای سطح توانمندی نیروی انسانی در تولید اخبار و سیر تکامل روابط الکترونیکی به سایبر ، خبرنگاران مشغول در این حوزه کلیه مراحل تهیه ، تولید و نصب خبر را براحتی انجام می دهند.

کاهش نیروی انسانی جهت فاکس اخبار برای رسانه ها و جراید: با توجه به برقرار شده سامانه الکترونیکی روابط عمومی بسیاری از رسانه با معرفی برنامه سمینارها، همایش ها و اخبار دانشگاه به اخبار سازمانی دانشگاه دست یافته و انجام اطلاع رسانی توسط یک نیرو برای ارسال فکس به رسانه ها توسط اطلاع رسانی به سایت خبری انجام می شود.

کاهش نیروی انسانی در تولید خبر: با بکار گرفتن نیروهای رابط علاوه بر کاهش هزینه و صرف وقت، تولیدات خبری بیشتر در بازه زمانی کمتری خواهیم داشت. همچنین عدم جذب نیروی انسانی مشمول هزینه موجب صرفه جویی در هزینه هایی مانند حقوق مستمر و غیر مستمر، حمل و نقل، فضای فیزیکی، تجهیزات و ... خواهد بود.

تاثیر خدمت در افزایش عدالت اجتماعی

دسترسی سایت برای همه اقشار جامعه

ارائه مقالات پزشکی بر روی سایت بدون محدودیت و عضویت بر استفاده عموم

امکان دانلود گالری تصاویر بدون نیاز به عضویت

امکان جستجو در تمام بخشهای سایت بدون محدودیت

سیر تولیدات اخبار از سال 1386 تا 1391

طبقه بندی اخبار روابط عمومی دانشگاه

   اخبار ستاد مرکزی روابط عمومی

   دانشکده ها

   حوزه رياست دانشگاه

   روابط عمومي

   معاونت ها

   دانشكده ها

   بيمارستان ها

   مراكز تحقيقات

   شبكه هاي بهداشتي درماني

   سمينار، كنگره، همايش

   آموزشي

   پژوهشي

   دانشجويي

   ورزشي

   رفاهي

   مناسبت ها

   دفتر نمايندگي مقام رهبري

   دانش آموختگان

   وزارتخانه

   سخنراني

   انتصابات

   جشنواره

   دستاوردهاي علمي دانشگاه

   دفتر امور زنان

   هفته سلامت

   رئيس دانشگاه

   بسيج- ايثارگران- جانبازان

   علمي- پزشكي

   بازخورد

   CDFMIC

   كتاب و نشريات

   تالار امام

   اخبار هيئت علمي

   نقشه جامع علمي

   دومين كنگره بين المللي اخلاق پزشكي

   مطالب فرهنگي

   توسعه و بهره وري

   ديدارهاي بين المللي

   علم در خبر

   توليد علم

   جلسات و نشست ها

   پيامهاي مناسبتي

   بازديدها و ملاقات ها

   رسانه ها

   تحولات اداري

   اخبار دانش آموختگان

   دهمين المپياد ورزشي پسران سراسر كشور

کاربران حوزه اطلاع رسانی دانشگاه : 134 کاربر

تعداد کاربران به تفکیک طبقه بندی حوزه های اطلاع رسانی

   در حوزه ستاد روابط عمومی: 40 کاربر

   در حوزه بیمارستانها: 28 کاربر

   در حوزه دانشکده : 12 کاربر

   در حوزه مراکز تحقیقاتی: 26 کاربر

   در حوزه مراکز بهداشتی درمانی : 5 کاربر

   در حوزه معاونت ها و حوزه های ستادی : 23 کاربر

افتخارات روابط عمومی

كسب رتبه نخست فرهنگسازي سلامت الكترونيك در نخستین جشنواره بيمارستان الكترونيك و تله مديسين در سال 90

کسب عنوان روابط عمومي برتر در رشته مديريت راهبردي در هشتمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي در سال 91

نويسنده : الهام علی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-18 11:20
سلام.خوب بود
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/08/29
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-حقوق-ثبت-اسناد-1-مورخ-29-08-1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته حقوق :کلاس  حقوق ثبت اسناد 1 روز  سه شنبه  مورخ 1403/08/29  برگزار نمی گردد.
در 1403/08/15
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-1-و-2-رشته-ی-کاردانی-و-کارشناسی-حرفه-ای-مدیریت-امورفرهنگی-و-مدیریت-روابط-عمومی
به اطلاع دانشجویان گرامی رشته ی مدیریت امورفرهنگی و مدیریت روابط عمومی (کاردانی و کارشناسی) میرساند :جلسه توجیهی  کارورزی 1 و کارورزی 2 در روز شنبه مورخ  1403/08/19ساعت 15 در محل سالن همایش مرکز...
در 1403/08/12
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-1-و-2-رشته-ی-کاردانی-و-کارشناسی-حرفه-ای-حقوق-ثبتی
به اطلاع دانشجویان گرامی رشته ی حقوق ( کاردانی و کارشناسی ) می رساند :جلسه توجیهی  کارورزی 1 و کارورزی 2 در روز دوشنبه مورخ  1403/08/14ساعت 17:30 در محل سالن همایش مرکز برگزار میگردد .حضور...
در 1403/07/30
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-های-دانش-خانواده-و-اخلاق-اسلامی-استاد-صدوق-مورخ-1-و-3-آبان-1403
قابل توجه دانشجویان گرامی :کلاس های دانش خانواده و اخلاق اسلامی استاد صدوق روز های سه شنبه و پنجشنبه مورخ 1403/08/01 و 1403/08/03 برگزار نمی...
در 1403/07/17
گردهمایی-مدرسین-مرکز-به-مناسبت-سالروز-تاسیس-دانشگاه-جامع-علمی-کاربردی-در-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13-تهران
جشن سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرکز فرهنگ و هنر واحد 13 تهران با حضور رئیس و اساتید محترم روز چهارشنبه مورخ  1403/07/18 ساعت 20-18 در سالن همایش مرکز برگزار می گردد از کلیه اساتید و...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 29/07/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی: جلسه توجیهی کارورزی1 و 2 ، رشته ی کاردانی حرفه ای حسابداری امورمالی روز سه شنبه مورخ 1403/08/01 ساعت 18-16و رشته ی کارشناسی حرفه ای حسابداری امورمالی ساعت 20-18 در محل دانشگاه برگزار می گردد. حضور تمامی دانشجویانی که این دروس را اخذ نمودند الزامی می...
در 17/07/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی :به مناسبت گردهمایی اساتید و ریاست محترم مرکز13 به مناسبت فراسیدن سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، کلیه کلاس های روز چهارشنبه ساعت 20- 18 مورخ 1403/07/18  برگزار نمی...
در 23/05/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی کاردانی و کارشناسی حسابداری:جلسه توجیهی  کارورزی1 و 2 ، روز پنجشنبه مورخ 1403/05/25 ساعت 08:15 در محل دانشگاه برگزار می گردد.حضور تمامی دانشجویانی که این درس را اخذ نمودند الزامی می...
در 23/05/1403
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی کاردانی و کارشناسی حقوق:جلسه توجیهی  کارورزی1 و 2 ، روز پنجشنبه مورخ 1403/05/25 ساعت 11 در محل دانشگاه برگزار می گردد.حضور تمامی دانشجویانی که این درس را اخذ نمودند الزامی می...
در 09/03/1403
قابل توجه دانشجویان محترم :کلاس جبرانی دانش خانواده ویژه آقایان ،استاد رمضانی روز پنجشنبه مورخ 1403/03/10  ساعت 20-18 و روز جمعه مورخ 1403/03/11در ساعت 12-9 تشکیل می شود.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
انجمن آفلاين
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...