سه شنبه, 02 مرداد 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


کارشناسی . درس کاربینی

مقدمه

روابط عمومي به عنوان محمل اساسي ايجاد و گسترش ارتباط ميان مردم و صاحب نظران با سازمان ها و نهادهاي فعال در حوزه هاي مختلف ، نقشي بي بديل و غيرقابل انكار را در تمامي سازوكارهاي اداري و ساختارهاي تشكيلاتي بر عهده دارند .

اين اهميت و نقش آفريني در سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري كه چندين حوزه ي وسيع و متكثر را در بر مي گيرد ، از درجه و مرتبت بالاتر و تعيين كننده تري برخوردار است كه بر اين اساس به مراتب بر ميزان نقش آفريني و جريان سازي روابط عمومي افزوده مي شود .

ابتدا كلياتي راجع به تعريف و جايگاه روابط عمومي مورد اشاره قرار مي گيرد كه در آن گاه اهداف كلان و نيز شرح وظايف اداره كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مطرح مي گردد .

¯ تعريف روابط عمومي

با توجه به اختلاف رأي هاي موجود در خصوص تعريف روابط عمومي ،« انجمن جهاني روابط عمومي» در سال 1960 ميلادي ، تعريف ذيل را براي روابط عمومي اعلام نمود:

«روابط عمومي ، بخشي از وظايف مديريت سازمان است ؛ عملي است ممتد ، مداوم و طرح ريزي شده كه از طريق آن افراد سازمان ها مي كوشند تا تفاهم و پشتيباني كساني را كه با آن ها سروكار دارند ، به دست آورند . »

¯ جايگاه روابط عمومي

روابط عمومي به دليل ماهيت خاص خود و ضرورت ارتباط مستمر ، زيرنظر مستقيم بالاترين مقام مسؤول دستگاه متبوع قرار دارد . بر اين اساس ، اداره كل روابط عمومي به عنوان زيرمجموعه رياست سازمان‌ ، از جايگاه ويژه و مستقلي برخوردار است .

¯ا هداف كلان اداره كل روابط عمومي

1-    ساماندهي و مديريت بهينه تمامي فعاليت هاي ارتباطي ، اطلاع رساني و ترويجي سازمان

2-    بهبود نظام اطلاع رساني داخلي و خارجي در حوزه هاي تخصصي سازمان

3-    فراهم آوري زمينه هاي فرهنگ سازي عمومي در حوزه هاي تخصصي سازمان

4-    هماهنگي و همكاري در راستاي انجام و تحقق بهينه رسالت ها و مأموريت هاي سازمان

5-    ترويج نگاه ملي نسبت به پاسداري از ميراث فرهنگي ، احياي صنايع دستي و توسعه صنعت گردشگري

6-     استفاده از ابزار و امكانات متنوع در راستاي توسعه مشاركت اجتماعي با توجه به اهداف كلان سازمان

7-  فراهم آوري زمينه هاي مناسب جهت بهره گيري سازنده از آرا و نقطه نظرات مردمي در راستاي تحقق اهداف كلان سازمان

8-  دريافت كننده نظرات ، انتقادات ، پيشنهادات مردمي و انتقال آن به مقامات و مسؤولان سازمان به همراه ارايه راهكارهاي اجرايي

¯شرح وظايف اداره كل روابط عمومي

الف ) شوراي طرح و برنامه

1-برنامه ريزي جهت راه اندازي و برگزاري منظم جلسات « اتاق فكر» اداره كل روابط عمومي با حضور اساتيد و صاحب نظران ارتباطات و روابط عمومي

2-برنامه ريزي جهت راه اندازي و برگزاري منظم جلسات «شوراي داخلي » اداره كل روابط عمومي با حضور مسؤولان و كارشناسان اداره كل روابط عمومي

3-تهيه و بررسي آيين نامه ها ، بخشنامه ها و دستور العمل هاي مرتبط با وظايف روابط عمومي در حوزه ارتباطات

 

 

ب ) شوراي رسانه

1- بررسي آيين نامه ها ، بخشنامه ها و دستور العمل هاي مرتبط با ارتباطات رسانه اي

2- برگزاري منظم جلسات هم انديشي رسانه اي اداره كل روابط عمومي با حضور اساتيد و صاحب نظران رسانه اي

3- تدوين و ارايه ضوابط راهبردي اداره كل روابط عمومي در حوزه ارتباطات رسانه اي

 

ج ) اداره ارتباطات رسانه اي

1-    تنظيم و برگزاري نشست ها و كنفرانس هاي خبري و رسانه اي

2-    تهيه ، تنظيم و صدور اطلاعيه ، بيانيه و اعلام مواضع رسمي سازمان

3-    تهيه فيلم ،‌ عكس و گزارش خبري از مراسم و برنامه هاي سازمان

4-    راه اندازي و توسعه آرشيو فيلم و عكس از مراسم و برنامه هاي سازمان

5-    پوشش خبري و رسانه اي نشست ها ، ديدارها و نمايشگاه هاي داخلي و خارجي

6-  تدوين و اجراي ضوابط ايجاد و راهبري پايگاه هاي اينترنتي تخصصي و اطلاع رساني در حوزه هاي مرتبط سازمان

7-    هدايت پايگاه هاي اطلاع رساني و خبري بخش غيردولتي مرتبط با حوزه هاي مرتبط سازمان

8-    انجام هماهنگي هاي لازم براي انجام سفرهاي رسانه اي خبرنگاران به استان هاي كشور

9-    طراحي ، برنامه ريزي و اجراي جشنواره هاي موضوعي رسانه اي

10-       هدايت ونظارت بر عملكرد تمامي واحدهاي روابط عمومي مراكز ستادي و استاني سازمان در حوزه ارتباطات رسانه اي

د ) اداره ارتباطات مردمي و افكارسنجي

 

د/1) واحد ارتباطات مردمي و افكارسنجي

1.      راه اندازي سامانه راهبردي ارتباطات مردمي در تمامي مراكز سازمان (پيشنهادات ، انتقادات و نقطه نظرهاي مردمي)

2.      پاسخگويي به مراجعان تلفني و حضوري

3.   اجراي پروژه هاي افكارسنجي در موضوعات مختلف( درون سازماني و برون سازماني ) به منظور شناخت و تحليل ميزان رضايت مندي ها و نارضايتي هاي سازماني و مردمي راجع به عملكرد سازمان

4.      راه اندازي و بهره برداري از تلفن گوياي اداره كل روابط عمومي

5.      راه اندازي و بهره برداري از سيستم SMS Center

6.       تنظيم و انتشار ماهانه دفترچه تلفن راهنماي سازمان (به شكل الكترونيكي و كاغذي)

7.      تهيه پاسخ ها و مكتوبات لازم براي نهادها و سازمان هاي مكاتبه كننده

8.   طراحي و اجراي سامانه هدفمند جمع آوري و تحليل نقطه نظرات پيشنهادي ، انتقادي و اصلاحي كارمندان سازمان و انتقال آن ها به مسؤولان و مديران ستادي

 

د/2) واحد طرح و برنامه

1.      انجام امور اجرايي مصوبات و برنامه هاي شوراي طرح و برنامه

2.      راه اندازي و توسعه بانك اطلاعات تخصصي روابط عمومي

3.      انجام تمامي امور مربوط به تحليل محتواي مندرجات رسانه ها (براساس نوشتارهاي ويژه بريده جرايد و گزيده رسانه ها)

4.      تهيه نوشتارهاي موضوعي ويژه در حوزه موضوعات مرتبط سازمان (بر اساس نوشتارهاي ويژه بريده جرايد و گزيده رسانه ها)

5.   فراهم كردن زمينه هاي برقراري تعامل مثبت با كارشناسان ، صاحب نظران ، اساتيد دانشگاه و فعالان بخش خصوصي و انجمن هاي غيردولتي در امور روابط عمومي و وظايف سازمان

6.   تهيه و ارايه آيين نامه ها ، نظامنامه ها و شيوه نامه هاي مرتبط با فعاليت هاي اداره كل روابط عمومي

 

 

د/3) واحد نمايندگي هاي مراكز ستادي و استاني

1.      برنامه ريزي و برگزاري گردهمايي و نشست هاي تخصصي با مسؤولان روابط عمومي مراكز ستادي و استاني سازمان

2.   برنامه ريزي براي شركت فعال اداره كل روابط عمومي در جشنواره ها‌ ، نمايشگاه ها و همايش هاي موضوعي مرتبط با حوزه هاي روابط عمومي و وظايف تخصصي سازمان

3.   انجام هماهنگي هاي لازم جهت حضور مسؤولان سازمان در مراسم هاي توديع و معارفه و ديگر برنامه هاي سازماني و برون سازماني

$14.   برنامه ريزي و فراهم كردن زمينه هاي برگزاري كارگاه ها و دوره هاي آموزشي تخصصي براي كاركنان روابط عمومي و مسؤولان واحدهاي روابط عمومي مراكز ستادي و استاني

$15.      تهيه گزارش عملكرد هاي سازماني از تمامي مراكز ستادي و استاني سازمان

$16.   انجام تمامي امور مربوط به هماهنگي ، همكاري و راهبري نمايندگي هاي روابط عمومي مراكز ستادي و استاني سازمان (توسط واحد نمايندگي هاي مراكز ستادي و استاني)

 

هـ ) اداره امور عمومي و مناسبت ها

1-    برنامه ريزي و برگزاري مراسم ها و برنامه هاي مناسبتي ، مذهبي و ملي مختلف مراكز سازماني

2-    مديريت ، تجهيز و توسعه سالن اجتماعات سازمان

3-    تأمين امكانات و تسهيلات لازم به منظور برگزاري و تشكيل جلسات و نشست هاي رسمي مسؤولان سازمان

4-    جمعداري اموال و امكانات اداره كل روابط عمومي

5-  انجام امور مربوط به توسعه ، تجهيز و تعمير امكانات و دستگاه هاي در اختيار اداره كل روابط عمومي

6-     انجام امور اداري و پرسنلي كاركنان اداره كل روابط عمومي

7-    تهيه و توزيع پوسترها ، پلاكاردها و ديگر اقلام تبليغاتي در تمامي واحدهاي سازمان

8-    توزيع روزانه نشريات سراسري در تمامي واحدهاي سازمان

 

9-    تهيه و توزيع كالاها و اقلام مورد نياز واحدهاي مختلف اداره كل روابط عمومي

10-  تهيه و بهره گيري از تقويم سالانه مناسبت هاي ملي و مذهبي

و ) اداره تبليغات و انتشارات

1-  انجام تمامي امور و برنامه هاي تبليغاتي (شامل: طراحي و چاپ پوستر ، بيلبورد و بنر ، كاتالوگ ، تنديس ، فولدر ، لوح تقدير ، تيزرها و زيرنويس هاي تلويزيوني و.....)

2-    پيگيري و تهيه پكيج هاي تبليغاتي و فرهنگي در مناسبت هاي مختلف

3-    هدايت و نظارت بر عملكرد تمامي واحدهاي روابط عمومي مراكز ستادي و استاني در حوزه تبليغات و انتشارات

4-    نظارت بر كيفيت گرافيكي و محتوايي نشريات عمومي و داخلي سازمان

 

ز ) مركز اطلاع رساني روابط عمومي

ز/1) واحد مركزي خبر

1.      تهيه و توليد روزانه منظم اخبار در سه حوزه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري

2.      دريافت و بازتوليد اخبار مراكز ستادي و استاني سازمان

3.      پيگيري بازتاب هاي رسانه اي انعكاس اخبار توليدي روابط عمومي

ز/2) پايگاه خبري CHTN

1.      تهيه و انتشار اخبار مرتبط با حوزه هاي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري

2.      ايجاد ارتباط اينترنتي ميان پايگاه هاي رسانه اي سازمان در حوزه هاي مختلف

3.      ايجاد ارتباط اينترنتي ميان اداره كل روابط عمومي با واحدهاي مختلف سازمان

ز/3) نشريه پارسه

1.       ايفاي نقش به عنوان ارگان مطبوعاتي اداره كل روابط عمومي سازمان

2.      ايجاد ارتباط رسانه اي ويژه ميان رسانه ها ، واحدهاي مختلف سازمان ، اقشار مختلف مردم با اداره كل روابط عمومي

3.      اطلاع رساني مناسب راجع به اقدامات و برنامه هاي واحدهاي مختلف سازمان

4.     ك ) حوزه مشاورين

ك/1) مشاور رسانه اي

1.      ارايه مشاوره هاي تخصصي به مديركل روابط عمومي راجع به امور و برنامه هاي رسانه اي

2.      شركت منظم در جلسات اتاق فكر و «شوراي داخلي » روابط عمومي

3.      انجام ساير امور محوله از سوي مديركل روابط عمومي

 

ك/2) مشاور تبليغات و انتشارات

1.      ارايه مشاوره هاي تخصصي به مديركل روابط عمومي راجع به امور تبليغاتي و انتشارات

2.      شركت منظم در جلسات «اتاق فكر» و «شواري داخلي» روابط عمومي

3.      انجام ساير امور محوله از سوي مديركل روابط عمومي

 


 

نويسنده : سيد نواب خاتمي مقدم كلور

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-18 14:28
خوب نبود
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/04/10
اطلاعیه-جلسه-دفاع-کارورزی-و-پروژه-رشته-ی-حسابداری-امور-مالی
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی حسابداری امور مالی :جلسه تحویل و دفاع کارورزی و پروژه ، روز سه شنبه مورخ 1403/04/12 ساعت 15/30 در محل دانشگاه برگزار می گردد. حضور تمامی دانشجویانی که درس کارورزی و پروژه...
در 1403/04/09
شرایط-ثبت-نام-کارشناسی-برای-دانشجویان-ترم-آخر-کاردانی-فاقد-گواهی-فراغت-از-تحصیل
دانشجویان ترم آخر کاردانی که هنوز گواهی فارغ التحصیلی آنها صادر نشده است در صورت تمایل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند، با مراجعه حضوری به مرکز پس از چک کردن دروس پاس شده از روی سرفصل...
در 1403/04/06
اطلاعیه-درخصوص-دروس-معرفی-به-استاد403
قابل توجه دانشجویان ترم آخر کاردانی و کارشناسیبا توجه به بخشنامه معرفی به استاد ستاد دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویانی که برای فراغت از تحصیل دارای حداکثر دو درس مانده با شرایط زیر می...
در 1403/03/22
اطلاعیه-جلسه-توجیهی-کارورزی-گروه-عکاسی-استاد-اثنی-عشری
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته ی عکاسی کاردانی و کارشناسی:جلسه توجیهی  کارورزی ، روز چهارشنبه مورخ 1403/03/23 ساعت 10 در محل دانشگاه برگزار می...
در 1403/03/22
اطلاعیه-جلسه-دفاع-کاربینی-،-کارورزی-و-پروژه-رشته-های-کسب-وکار-و-بازاریابی
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته های کسب وکار و بازاریابی کاردانی و کارشناسی:جلسه تحویل و ارائه درس کاربینی ، کارورزی و دفاع پروژه ، روز چهارشنبه مورخ 1403/03/23 ساعت 17 در محل دانشگاه برگزار می...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 09/03/1403
قابل توجه دانشجویان محترم :کلاس جبرانی دانش خانواده ویژه آقایان ،استاد رمضانی روز پنجشنبه مورخ 1403/03/10  ساعت 20-18 و روز جمعه مورخ 1403/03/11در ساعت 12-9 تشکیل می شود.
در 18/12/1401
کلیه کلاس های دانش خانواده استاد رمضانی در سال 1401 کنسل و تایم کلاس متعاقبا اعلام میگردد.
در 13/12/1401
کلیه کلاس های استاد عظیمی روز شنبه مورخ 1401/12/13 لغو میباشد.
در 11/12/1401
کلیه کلاس های استاد کشاورزیان از تاریخ 13 اسفند الی 19 اسفند تشکیل نمیشود.
در 10/12/1401
کلاس های استاد هشترودی روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10 لغو میباشد.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
انجمن آفلاين
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...