راه اندازی شرکتهای دانش بنیان با هدف توسعه خوشه های فناوری
طی برگزاری کارگاهی که در محل دائمی نمایشگاه بین اللملی تهران در سالن همایش سبز برگزار شد،سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور از راه اندازی شرکت های دانش بنیان براساس سند آمایش صنعتی و پتانسیل های توسعه صنعت استان ها و با هدف ایجاد و توسعه خوشه های فناوری خبر داد.
ˈمحمدحسین موسی زاده ˈروز پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه 1392 در کنفرانس خوشه های فن آوری اظهار داشت: برای تقویت تکنولوژی و فناوری داخلی، راه اندازی خوشه های فناوری با هدف افزایش ظرفیت های موجود در شهرهای کشور ضروری است.
سرپرست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور از تبلیغات و بازاریابی برای عرصه توسعه بازار تجارت به عنوان نیاز ضروری یاد کرد و ادامه داد: تبلیغات، بازاریابی و برندسازی، محصولات تولیدی را با هویت می کند.
موسوی زاده گفت: فعال کردن خوشه های صنعتی در استان های کشور به برگزاری دوره های کوتاه مدت و مقطع دار و ارائه آموزش ها به فعالان صنایع نیاز دارد.
وی گفت: هدف از راه اندازی این رشته ها، تدوین دانش های بومی در استان ها است که به عنوان مثال در چهارمحال وبختیاری، رشته تولید گز و محصولات شیرینی در مقطع کاردانی و نیز مدیریت صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی می شود.
موسی زاده در ادامه با تاکید براینکه از دانشجویان مخترع خود حمایت کافی خواهیم کرد، بیان کرد: تمام دانشجویانی که طرح ها و ایده های فناوری دارای ثبت اختراع دارند تا مرحله تولید و عرضه از حمایت های ما برخوردار خواهند شد.
موسی زاده همکاری و تعامل با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای تجاری سازی طرح های فناورانه را مطلوب و مهم ارزیابی کرد و گفت: مراکز علمی کاربردی که در محل مراکز صنعتی و تولیدی ایجاد شده اند فرصت بسیار مناسبی برای دانش بنیانی و کارآفرینی طرح های ماست.
موسی زاده با تاکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی تنها به تدوین و تعریف رشته هایی می پردازد که شغل محور است، گفت: خوشبختانه براساس همین دیدگاه تاکنون بیش از هزار رشته شغل محور ایجاد شده است.
وی از تدوین مواد درسی با عنوان کاربینی در مراکز علمی کاربردی کشور خبر داد و گفت: یکی از آسیب های تحصیلی در کشور ما نداشتن افق دید درست در قبال رشته هایی است که انتخاب کرده و تحصیل می کنیم.
موسی زاده با بیان اینکه تغییر رشته یکی از مشکلات تحصیلی کشور است و سرمایه های ملی را از بین می برد، ادامه داد: در مواد درسی کار بینی یک محصل از تمام زوایا و کارکردها و آینده رشته های تحصیلی موجود در مراکز اطلاع یافته می تواند آینده خود را در رشته مورد نظر خود به دست آورده و از آزمون و خطا در بهترین دوره زندگی خود نجات پیدا کند.