جمعه, 02 آذر 1403

 



نمایشگاه بین المللی کاشی ،سرامیک و تجهیزات وابسته

uast13 18

بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كاشي، سراميك و چيني بهداشتي  وپنجمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن و ماشین آلات و تجهیزات  تهران از 28 الي 31 خرداد 1392 برگزار شد.

به گزارش علی ابراهیم بابایی خبرنگار افتخاری دانشگاه 13تهران ، بیست يكمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی وپنجمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن و ماشین آلات و تجهیزات با حضور تعداد زیادی از شرکتهای معتبر از تاریخ 28 خرداد ماه الی 31 خرداد ماه سال جاری بر گزارگردید..

صنعت سنگ و کاشی،سرامیک و همچنین  ایران در سالهای اخیر با سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته در جهت اشتغال تولید، صادرات و قطع وابستگی به منابع خارجی در تامین نیازهای داخلی گامهای موثری برداشته است.

گفتنی است، این نمایشگاه به منظور معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و فن آوری‌های علمی و صنعتی در زمینه تولید انواع کاشی، سرامیک، چینی بهداشتی، رنگ و لعاب، ماشین آلات و مواد اولیه می‌پردازند.

نمایشگاهها یکی از حلقه های عرضه کالا و اطلاع رسانی از محصول و دستاوردهای جدید در تولید به شمار می روند که بازرگان، صنعتگران و مصرف کنندگان و محققین و دانشجویان علاقه مند به کسب دانش و آگاهی از علم روز رشته خود میتوانند با شرکت در این نمایشگاه ها اطلاعات بسیار زیادی را در زمینه تحصیلی خود مرتبط با حرفه و شغل آینده خود به دست آورن..

·         سهم ایران در بازار سرامیک و تبلیغات این محصول

·         ایران با تولید سالانه 500 میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک رتبه چهارم تولید این محصول را پس از چین ، برزیل و هند دارد .

·         با استناد به آمار ارائه شده در سایت انجمن کاشی و سرامیک در سال های 1980 تا 2007 مصرف جهانی سرامیک از متوسط رشد 6/4 درصدی و مصرف ایران از رشد 45/14 درصدی برخوردار بوده است. این در حالیست که با در نظر گرفتن وضعیت موجود پیش بینی می شود تا سال 2012 مصرف جهانی این محصول از متوسط رشد 4/7 درصدی و مصرف ایران از رشد 8/12 درصدی برخوردار شود و این امر بستگی بسیار زیادی به نحوه تبلیغات و بازاریابی این محصول در بازار های داخلی و خارجی دارد.

·         رشد 15درصدی تبلیغات در صنعت سرامیک یک از نقاط قوت تبلیغات در این گروه میباشد.

  متد های تبلیغات در زمینه کاشی و سرامیک و تجهیزات وابسته به آن

برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی :یکی از متد های تبلیغ و شناساندن محصولات مربوط به این صنعت معرفی محصولات به عنوان محصول با کیفیت تنها درجایی میسر است که محصول قابل لمس بوده و مشتریان از نزدیک محصول را بازدید نمایند.

         تمرکز بر روی هنر و خلاقیت محصولات ایرانی: یکی دیگر از وجه تمایز محصولات این صنعت در مقایسه با محصولخارجی هنر و ظرافت و زیبایی این محصولات است که این ویژگی را میبایست در تبلیغات و گرافیک تبلیغی بیش از پیش پرورش داد.

تهیه شده توسط علی ابراهیم بابایی(دانشجوی رشته مدیریت تبلیغات تجاری)