واژه تبلیغ به معنای تاثیر گذاری بر افکار است ، که در آن هدف نسبت به محتوا ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و جهت تحت تاثیر قرار دادن عقاید ، نگرش و یا اعمال دیگران ، با استفاده از نماد هایی چون کلمات ، اشارات ، پلاکارد ها ، بناهای یادبود ، موسیقی ، لباس ، آرایش مو ، نشان ها ، طرح های روی سکه ، تمبر های پستی و نظایر صورت می گیرد . هدف تبلیغ تاثیر گذاردن بر روی شماری از افراد ، پیوستن به یک ایدئولوژی ، حزب ، تشکل سیاسی و همچنین برانگیختن افراد به انجام عملی خاص در جهت اهداف مبلغ است.
File | Description | File size |
---|---|---|
مقاله | علمی ترویجی | 383 kB |