یکشنبه, 04 آذر 1403

 



گزارش وبینار اهمیت انتخاب نام و ترجمه علائم تجاری در کسب و کارهای بین المللی

این وبینار با موضوع اهمیت انتخاب نام و‌ترجمه علائم تجاری در کسب و کار های بین المللی بود که به

بررسی عوامل مهم در نحوه نام گذاری نماد تجاری,شعارهای تبلیغاتی,نام محصول و غیره پرداخته شد.
همچنین به نحوه ترجمه موارد فوق و اهمیت آن در رشد کسب و کار اشاره شد. در ادامه به بررسی

برخی اشتباه های بزرگ کسب و کارهای بین المللی در زمینه انتخاب یا ترجمه نادرست علائم تجاری،

شعارهای تبلیغاتی, و نام محصول پرداخته شد. نتیجه بحث فوق در این بود که در هنگام انتخاب و یا

ترجمه نام و شعار تبلیغاتی محصولات بین المللی, باید موضوع نه تنها از منظر فن ترجمه بلکه از  منظر

مسائل فرهنگی، قومی ، نژادی و غیره نیز بررسی شود.

WhatsApp Image 2022-03-17 at 16.01.28

نويسنده : علیمردانی

مدیر فرهنگی و امور پژوهشی