چهارمین وبینار آموزشی حوزه نشر کودک
- توضیحات
-
منتشر شده در چهارشنبه, 25 اسفند 1400 14:37
-
نوشته شده توسط علیمردانی
-
بازدید: 639
گزارش چهارمین وبینار "چالش های تبلیغات و بازاریابی در حوزه نشر کودک"
رییس انجمن ناشران کتاب کودک:
خلا بسیار زیادی در حوزه بازاریابی و تبلیغات در حوزه نشر کودک وجود دارد
در و بینار آموزشی با موضوع "چالش های تبلیغات و بازاریابی در حوزه نشر کودک"،رییس انجمن ناشران کتاب کودک در گفت: خلا بسیار زیادی در حوزه بازاریابی و تبلیغات در حوزه نشر کودک وجود دارد و ما از طرح های خلاقانه، جدید و راهکارهای نو در امر تبلیغات و بازاریابی در حوزه نشر کودک حمایت می کنیم. چهارمین و بینار آموزشی گروه روابط عمومی و امور فرهنگی با موضوع "چالش های تبلیغات و بازاریابی در حوزه نشر کودک" با حضور آقای عبدالعظیم فریدون؛ (مدیر مسوول انتشارات محراب قلم، رییس انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان و فعال فرهنگی) به عنوان میهمان و آقای رجبعلی سالاریان؛( مدیر گروه روابط عمومی و امورفرهنگی واحد 13 به عنوان کارشناس ـ مجری) روز دوشنبه 23 اسفند ماه 1400 به صورت مجازی برگزار شد.
در این برنامه، آقای فریدون ابتدا با اشاره به تعداد ناشران فعال و آمارهای کتاب های منتشره حوزه کودک و نوجوان در سال 1400 گفت: 400 ناشر در حوزه نشر کودک فعال هستند که از این تعداد بیش از یک چهارم کتاب های منتشر شده سال 1400 حوزه کودک توسط فقط 10 ناشر تولید می شود از این باب می شود گفت نشر کودک جزوه فقر ترین بخش صنف نشر محسوب می شوند.
وی ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه های متولی حوزه نشر چون ارشاد،کانون پرورش فکری کودکان، صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی در خصوص حمایت های لازم برای ارتقای این صنعت گفت: متولی تبلیغات حوزه کتاب در کشور مشخص نیست و توقع صدا و سیما این هست که در تبلیغات، کتاب با سایر کالاهای لوکس فرقی نمی کند به همین خاطر بهای تبلیغات در توان به جز انگشت شماری از ناشران نیست.
مدیر مسوول انتشارات محراب قلم زمان مناسب برای تبلیغات کتاب برای کودکان قبل از دبستان را طول سال، کودکان دبستانی مهر و آبان و در برخی از مواقع آبان ماه و همزمان با شروع درس کلاسی عنوان کرد و گفت: البته شاخص ها برای انتخاب کتاب خوب مثل عنوان، تصویرگری، ترجمه خوب و البته بازایابی و تبلیغات درست و برگزاری جشنواره های کودک و نوجوان و مسابقات کتابخوانی درکشور را به عنوان شاخص های مهم در بازاریابی و در نهایت فروش کتاب کودک عنوان کرد.
این پشکسوت نشر در خصوص تبلیغات و بازایابی که در چند سال اخیر به خصوص در دو سالی که با شیوع کرونا همراه بود، گفت: ناشران از شیوه سنتی به شیوه مدرن و جدید سوق داده شدند و تبلیغات، بازاریابی و فروش اینترنتی در فضاهای مجازی خیلی کمک کرده هم به فروش و هم به اطلاع رسانی در خصوص کتاب های چاپ شده و دو نمایشگاه مجازی کتاب که توسط ارشاد برگزار شد سهمی در بازاریابی و فروش کتاب های کودک داشته، اما ما اعتقاد داریم به دلیل خصوصیات متفاوت کودک نوع تبلیغات و بازایابی و همچنین نمایشگاه های مجازی که برگزار می شود برای کودکان جداگانه و با حمایت های بیشتری باشد.
رییس انجمن ناشران کتاب کودک در پایان ضمن تشکر از مدیریت مرکز علمی و کاربردی واحد تهران 13در خصوص برگزاری چنین جلساتی گفت: خلا بسیار زیادی در حوزه بازاریابی و تبلیغات در حوزه نشر کودک وجود دارد و ما از طرح های خلاقانه، جدید و راهکارهای نو در امر تبلیغات و بازاریابی در حوزه نشر کودک حمایت می کنیم و از همین تریبون از شما دانشجویان عزیز برای کمک به نشر و آینده فرزندان و کودکان کشور طلب کمک می کنیم.
در این جلسه دکتر رجبعلی سالاریان مدیر گروه روابط عمومی و امور فرهنگی واحد 13 تهران هم در خصوص چالش های تبلیغات و بازاریابی در خصوص صنایع فرهنگی به خصوص نشر کودک گفت : این جلسات، گفت گو ها و تعاملات می تواند چالش های را مشخص و با همفکری و هم اندیشی با صاحبان کسب و کار های فرهنگی ایده های جدید و خلاقانه ای برای این حوزه تهیه و تدوین و در نهایت به نفع کودکان و آینده سازان مملکت ما استفاده کرد.
یادآوری می شود این برنامه علاوه بر مخاطبان عموم، دانشجویان رشته های روابط عمومی و امور فرهنگی، کسب و کار، تبلیغات تجاری، حسابداری و...مرکز علمی و کاربردی واحد13 تهران در مقطع کاردانی و کارشناسی رو هم داشته است.
نويسنده :
علیمردانی مدیر فرهنگی و امور پژوهشی