TRANSLATE with x
English
TRANSLATE with
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
به نام خدا
هرچند مطالب موجود بر این ستونها محدود به موارد مذهبی و سیاسی و اجتماعی است، اما بدون شک در تعریف امروز از تبلیغات جای دارد.نخستین قدمها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار برگههای آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. در سال ۱۷۹۶، با تکمیل روشهای لیتوگرافی، اولین پوستر تصویر سازی شده به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال جاهای مناسب برای نسب آگهیهای خود بودند تا در محدودهٔ زمانی مشخص، بیشترین بازدید کننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد. به این ترتیب ستونها و جعبههای ویژهٔ نصب آگهی در نقاط پر رفت وآمد شهرها طراحی و اجرا شد.اولین بار تبلیغات در حاشیه جادهها توسط بازرگانان و کسبه محلی در شهرهای مختلف به کار رفت. آنها علامتها و تابلوهایی را بر دیوارها و نردهها نقش میکردند یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب میکردندكه به این امر در متروی تهران هم همزمان با ساخت و راه اندازی ایستگاه ها توجه خاص صورت گرفت.
فعالیت های شرکت
امروزه در تمام نقاط جهان از فضای ایستگاه های مترو به عنوان یکی از مهم ترین گذرگاه های عمومی برای امر پیام رسانی در عرصه فعالیت های بازرگانی و معرفی محصولات صنایع و بنگاه های خدمات رسانی به شیوه های مختلف استفاده مطلوب به عمل می آید .هدف شبکه متروپیام ، تبلیغ سالم و گردش سرمایه و درنتیجه سودآوری است و از نظر ساختار پخش در حقیقت به نوعی برادر کوچک تلویزیون می باشد که البته انعطاف پذیری فوق العاده ای در جذب و پخش آگهی ها دارد .این شبکه در حال حاضر روزانه در تمام مدت فعالیت مترو تهران اقدام به پخش برنامه های تبلیغاتی موسسات ارگانها ،کارخانجات ،صنایع و . . . در قالب حداقل 15 بار تکرار روزانه آگهی سفارش شده می نماید به طوری که با توجه به آمار رسمی تردد روزانه حدود دو میلیون نفر مسافر مترو تهران ، می توان مدعی شد که این سامانه پخش، روزانه حجم بالایی از مردم تهران را تماشاگر خود ساخته است .1- شبکه مترو پیام در حال حاضر در ایستگاه های مترو میرداماد ، امام خمینی خط 1 - امام خمینی خط 2- دانشگاه شریف - هفت تیر - صادقیه - 15 خرداد- کرج - گلشهر - فردوسی – بهارستان - علم و صنعت شهر ری و آزادی و شبکه پلاسماهای 103 اینچ در ایستگاه امام خمینی دایر و در حال بهره برداری است.
2- میانگین تعداد پلاسماهای هر ایستگاه10 دستگاه می باشد .
3- شبکه مترو پیام از ساعت 6 صبح تا 5/10 شب به پخش برنامه مبادرت می نماید
ابزارهای تبلیغاتی در مترو
تبلیغات از طریقLCD ، تابلوها و دستگیره های داخل قطارها
انعطاف پذیری فوق العاده بیلبوردها در رابطه با امر تبلیغات و جذب و پخش آگهی ها، دایره وسیعی كه این سامانه را در بر می گیرد و حجم بالایی از مردم كه تماشاگر این نوع از تبلیغات هستند، مترو رسانه را بر آن داشت كه از طریق این بیلبوردها برای امر پیام رسانی از این شیوه خدمات رسانی استفاده مطلوب را به عمل آورد و تا كنون با نزدیك به هزار تابلوی تبلیغاتی در این عرصه فعالیت می كند و در همین راستا از چند سال قبل شبكه مترو پیام به عنوان اصلی ترین سامانه پیام رسانی صوتی و تصویری در مترو تهران پایه گذاری شد و پل ارتباطی میان هزاران مسافر مترو و صاحبان حرف و صنایع گردید. مترو رسانه در فعالیتی فراگیر و رو به توسعه در حال تلاش برای پوشش دادن به كلیه ی ایستگاه های مترو است . به نحوی كه همزمان با افتتاح هر ایستگاه الحاق آن به شبكه مسافربری شركت مترو، مترو رسانه هم نیز بتواند ایستگاه جدید را پوشش داده و مسافرین آن را به عنوان مخاطبین خود جذب نماید و انعكاس گسترده این اطلاعات از اولویت های این رسانه است.
آمار مسافرین مترو به تفكیک ویژگی های شخصی
ردیف | تعداد مسافرین درهر روز | نسبت تعداد مسافران مرد | نسبت تعداد مسافران زن | شغل | تحصیلات | فعالیت اقتصادی |
1 | 2/200/000 | %57 | %43 | % 29 كارمند | % 55 عالی | % 75 دارای منابع در آمد مستقل |
2 | % 31 دانشجو | % 35 دیپلم | ||||
3 | % 6 خانه دار | % 25 بدون در آمد | ||||
4 | %34آزاد | % 10 زیر دیپلم |
این افراد که مخاطبان مترو رسانه محسوب میگردند، افرادی هستند که بصورت مکرر جهت تردد در شهر از مترو استفاده نموده و شامل بازاریان، دانشگاهیان، کارمندان و دیگر افراد فعال جامعه از جای جای كشور بزرگ ایران و دیگر نقاط جهان میباشند، افرادی که در تردد میان محل سکونت و محل کار و نیز به جهت دسترسی به دیگر مراکز تجاری و اداری، از مترو استفاده نموده و بنابراین آنان را میتوان مهمترین مخاطبان در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات(تجاری و فرهنگی) دانست. قابل توجه آنکه تمركز بر روی این افراد که از اقشار مولد و صاحبان درآمدهای اقتصادی محسوب میشوند ، به مفهوم تبلیغ بر روی یک و نیم میلیون خانوار یا بطور میانگین 5/4 میلیون نفر است. ساختار شبكه اطلاع رسانی مترو رسانه با توجه به شرایط توقف و انتظار مسافران تا رسیدن قطار بعدی که بطور متوسط 4 دقیقه می باشد را فرصت مناسبی جهت تبلیغ می دانیم .
با تشکر از همکاری شرکت تبلیغاتی سیمرغ
پایان.