سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



کاربینی موسسه

 

گزارش از نشریات داخلی روابط عمومی

   روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی موسسه با انتشار 2 ماهنامه با اسامی نمایه دفاع ، دیدارماه با تیراژ 3000 به اخبار و رویدادها با موضوعات خبری ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و خانواده گی می پردازند.

 

 22215447

گزارش از نحوه برگزاری مراسم

     مرحله اول برگزاری یک مراسم تناسب آن با زمان برگزاری می باشد و بعد با سایر آموزشها و قسمت های مربوطه هماهنگ صورت گیرد .

     سینگ برنامه مشخص ، هماهنگی با یک نفر جهت مجری برنامه ، سیستم صوتی و تصویری و سیستم سرمارسانی و گرما رسانی   قبل از مراسم اماده باشد ، تمام امکانات برگزاری مراسم بایستی از قبل پیش بینی و کمبودها تامین تا در زمان برگزاری سبب اخلال در مراسم و بی نظمی نگردد ، تهیه فرم نظر سنجی می باشد .

معرفی روابط عمومی

     روابط عمومی عبارتست از ابلاغ اطلاعات واقعی موسسه به مخاطبین ذیربط و نظریات آنها به منظور ایجاد حسن تفاهم .

روابط عمومی دو وظیفه اساسی دارد که عبارت از ارسال و دریافت پیام های واقعی و هدف از انجام آنها نیز وصول به آگاهیهای متقابل است .

روابط و فرهنگی با مدیریت تخصصی روابط عمومی توسط چهار دایره تخصصی انجام وظیفه می نماید که شامل :

1-                دایره امور مراسم و نمایشگاه ها

2-                دایره سنجش افکار و ارزیابی

3-                دایره اجتماعی ( دایره خبر ارتباط با رسانه های گروهی )

4-                دایره رادیو و تلویزیون رسانه ها و تصویری

 

 369541

گزارش از آرشیو

الف : آرشیو سمعی و بصری

برای آرشیو ابتدا اطلاعت کامل بر روی دفتر ( تاریخ ، موضوع ، مدت فیلم ، توضیحات مختصر از فیلم ) نوشته می شود و سپس طبق کد دفتر به ترتیب شماره گذاری بر روی فیلم صورت می گیرد .

ب: آرشیو تبلیغات

برای آرشیو اقلام تبلیغی از قبیل پلاکارد ، بنر ، تراکت و ... بر اساس ماه های قمری و شمسی تفیک می شود و در قفسه های خاص خود آرشیو می گردند .

در هنگام استفاده از جای خود برداشته می شوند و در فضای پیش بینی شده نصب می گردند و پس از منقضی شدن زمان آن دوباره در جای خود ( آرشیو ( قرار می گیرند .

ج: آرشیو روزنامه و مجلات :

1-در معاونت روابط عمومی و فرهنگی ( مدیریت روابط عمومی هر ساله با چندین روزنامه قرار داد بسته می شود و روزانه روزنامه های مشخص شده تحویل روابط عمومی می گردند و کارکنان روابط عمومی پس از استفاده و بهره برداری لازم از هر روزنامه یک نسخه را جهت استفاده های احتمالی در فضایی مشخص با نام آرشیو روزنامه نگهداری می کنند و روزنامه ها سالانه آرشیو بندی می شوند .

2- آرشیو مجلات همه مثل آرشیو روزنامه در معاونت روابط عمومی و فرهنگی انجام می شود .

 

 

ارتباط درون سازمان

   رابطه اداره روابط عمومی با اداره های دیگر ارتباط با مخاطبین می باشد که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص دهد و آنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن بدرستی برقرار سازد .

   مخاطبان درون سازمانی روابط عمومی اعضای هیئت مدیره ، مدیر اجرایی با مدیر عامل ، مدیران ارشد و مدیران میانی ، مدیران اجرایی ، کارشناسان و متخصصان و کارمندان و خانواده های پرسنل می باشد .

1a

نقش و جایگاه روابط عمومی

     روابط عمومی ارتباط مستقیم با حوزه مدیریت قرار می گیرد . جایگاه واقعی روابط عمومی را می توان با توجه به فعالیت های که افراد شاغل در آن انجام می دهند تعریف کرد .

     جایگاه عنوان شده در چارت سازمانی با عنوان معاونت روابط عمومی و فرهنگی در عقیدتی سیاسی لحاظ شده و امور مربوط روابط عمومی با تمام عوامل و زیر شاخه های معمول به صورت مستقل و با تایید مدیریت روابط عمومی طرح و تایید و ابلاغ می گردد .

نويسنده : عليرضا انوري جاويد

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.