سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



روابط عمومی بانک توسعه تعاون

بسمه تعالی

زگهواره تا گور دانش بجوی

 

کا ربینی مربوط به مدیریت روابط عمومی بانک توسعه تعاون

 

نام دانشجو: محمد سنایی

 

نام استاد: سرکار خانم میرزایی

 

{{فهرست مطالب}}

 

  • توضیحات در خصوص پروفایل شخصی و سابقه کاری دربانک توسعه تعاون
  • تاریخ شروع به کار و اتمام کار کاربینی مربوط به درس روابط عمومی
  • روابط عمومی چیست؟
  • معرفی بانک توسعه تعاون
  • اهداف بانک توسعه تعاون
  • برخی از وظایف امور روابط عمومی بانک توسعه تعاون
  • بخشهای مختلف روابط عمومی
  • تشکر و قدردانی

 

  • توضیحات در خصوص پروفایل شخصی و سابقه کاری در بانک توسعه تعاون

اینجانب محمد سنایی دانشجوی پودمان یک رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 13 تهران با داشتن 33 سال سن، از بهار سال 1380 در بانک توسعه تعاون به عنوان مسئول دفتر در امورهای و ادارات مختلف مشغول به کار شده و هم اکنون با داشتن بیش از دوازده سال سابقه به عنوان رئیس دایره دفتر اداره شعب شهرستانهای استان تهران (سرپرستی) مشغول انجام وظیفه هستم که بنا بر اقتظای شغلی سالها درگیر مسائل روابط عمومی اعم از:

1-     برقرای ارتباط موفق با همکاران و مشتریان بانک.

2-     اطلاع رسانی به همکاران و مشتریان بانک.

3-     فراهم نمودن بستر مناسب جهت پیشبرد اهداف بانک توسعه تعاون.

4-     کمک به حضور فعال جهت جذب و اطلاع رسانی فعالیت بانک به اشخاص حقوقی (تعاونیها) و اشخاص حقیقی (مردم).

5-     برقراری ارتباط هرچه بهتر وسریعتر جهت دریافت نظرات، شکایات و رهنمودهای مشتریان.

6-     حضور در کلاسهای آموزشی اداره آموزش بالاخص روابط عمومی جهت بالابردن و آشنایی با علم روز روابط عمومی مخصوص مسئولین دفتر.

به طور تجربی و به دلیل شغلی آشنا شده ام که در زیر نسبت به معرفی و اهداف بانک، مخصوصاً امور روابط عمومی بانک توسعه تعاون بپردازم.

تاریخ شروع به کار و اتمام کار کاربینی مربوط به درس روابط عمومی

untitled00001 copy copy

 

اینجانب جهت آشنایی هرچه بیشتر با واژه روابط عمومی، کار روابط عمومی، ماهیت روابط عمومی و در کل آموزش روابط عموی و نحوه کار در روابط عمومی به مدیرت روابط عمومی بانک توسعه تعاون از تاریخ 20/12/1391 لغایت 15/2/1392 در روزها و ساعات مختلف عزیمت نموده و مشاهدات یادگیری خود را تحت عنوان کاربینی و یادگیری کار فراگرفته طی 11صفحه تقدیم حضور می کنم.

{{{روابط عمومی چیست؟

مجموعه ارتباط انسانی و فعالیت های اداری در جهت جلوه صحیح کارهای یک فرد خاص یا یک مؤسسه، نهاد، ارگان و غیره ... را اکثراً از طریق وسایل ارتباط جمعی در اصطلاح نزدیک به نیم قرن اخیر روابط عمومی می گویند .}}}

  • معرفی بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسي بانک توسعه تعاون در تاریخ 15 مرداد سال (88)و با سرمايه اوليه 500 ميليارد تومان شکل گرفته است.
این بانک با 3750 نفر کارمند در 385 شعبه و باجه در سراسر کشور آغاز به کار کرد.
اشتغالزايي، تمرکز تسهيلات دهي به تعاوني ها و تقويت اين بخش را از رويکردهاي اصلی این بانک است.
بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک دولتي که بر اساس اصل 44 قانون اساسي دولت موظف به ايجاد آن شد، با دارا بودن ساختاري مانند ساير بانکها، خدمات دهي خود را در تعاوني ها متمرکز مي کند.
اين بانک با ساير بانکهاي کشور که به صورت سرمايه اي و تجاري هستند تفاوت دارد چون يک بانک تجاري بيشتر به دنبال کسب سود و پرداخت تسهيلات با تضمين بازپرداخت بالاتر است.
دولت در تلاش است تا از طريق ايجاد يک فرايند منظم و تقويت ايده هاي مردم، جريان اشتغالزايي را مورد حمايت قرار دهد و اين کار را از طريق توانمند سازي مردم دنبال مي کند.
اصل 43 قانون اساسي بر لزوم تقويت و حمايت از جوانان در قالب فعاليتهاي تعاوني تاکيد دارد، و اميد است بانک توسعه تعاون موانع تسهيلات دهي به تعاوني هارا رفع کند.

 untitled00004

  • اهداف بانک توسعه تعاون

 

 

1-   تخصیص منابع و کمک به تامین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار به منظور ایجاد اشتغال و کمک به بنگاه های اقتصادی موجود و توسعه آنان به منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، ارتقای ظرفیت ها و توانمندی های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین المللی، تسهیل ارتباط و پیوندهای فنی، مالی و اقتصادی بین آنها و تحقق توسعه یکپارچه بخش تعاونی در اقتصاد ملی.

2-   تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه ای.

3-   کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه های وزارت تعاون.

4-   به کارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمدیهای بخش تعاونی با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی.

5-   حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیتها و کاهش تصدیهای بخش دولتی اقتصاد به بخش غیر دولتی با اولویت دادن به تعاونیها.

  • برخی از وظایف امور روابط عمومی بانک توسعه تعاون

 

1-   اطلاع رسانی درون سازمانی

2-   اطلاع رسانی برون سازمانی

3-   تبلیغات

4-   پل درون سازمانی

5-   برگزاری و شرکت در نمایشگاه ها

6-   برگزاری مراسم جشن و عزاداری و اعیاد

7-   برگزاری مراسم مناسبتها

8-   نشر و انتشار بروشورهای داخلی و برون سازمانی

9-   نشر و انتشار اتیکت ها و تبلیغات بانک توسعه تعاون

10-ارسال و دریافت خبر از رسانه ها مانند رادیو، تلوزیون، روزنامه، اینترنت و غیره..

11- نشر و انتشار ماهنامه بانک توسعه تعاون و ارسال به کلیه همکاران و شرکتهای تعاونی و غیره...

12-راه اندازی اینترانت داخلی و به روز رسانی هر روزه و به موقع و آنلاین بودن آن که شامل بخشهای متنوع و سرگرم کننده برای همکاران بانک توسعه تعاون که بخشهای از آن شامل موارد ذیل است :

  • اطلاع رسانی
  • خبرنامه
  • فال حافظ
  • به روز رسانی نیم تای کلیه روزنامه های انتشاراتی داخل کشور
  • به روز رسانی کامل روزنامه های کثیرالاتشار کشور اعم از سیاسی، اقتصادی و ورزشی جهت همکاران
  • ارسال پیامهای مناسبتی اعم از تبریک و تسلیت و امکان گذاشتن همین پیامها به توسط همکاران داخلی
  • بخش دانلودانه که شامل دانلود انواع آموزشها، جزوات، کتابها، موسیقی، فیلم و غیره... جهت همکاران داخلی
  • ایجاد وبلاگ شخصی جهت همکاران در اینترانت و داشتن قابلیت کامنت گذاشتن همکاران
  • ایجاد تالار گفتگو
  • ایجاد تبلیغات و آگهی بازرگانی اعم از خرید و فروش و غیره... از خود همکاران جهت همکاران
  • دریافت ایده ها و نظرات کارکنان و به اشتراک گذاری آنان
  • ارتباط با سایتهای مرتبط مثل تعاون نیوز(سایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی)
  • و غیره ...

13- راه اندازی سایت بانک توسعه تعاون و به روز رسانی هر روزه و به موقع و آنلاین بودن آن که بخشی از آن شامل موارد زیر می باشد

  • دسترسی کلیه مشتریان بانک توسعه تعاون به بانکدای الکترونیک
  • اطلاع رسانی الکترو نیکی
  • ارتباط با سایتهای مرتبط
  • معرفی بخشهای مختلف بانک
  • پرداختهای اینترنتی شامل: پرداخت قبوض، اتصال وجه کارت به کارت، اعلام موجودی و شارژ سیم کارتهای اعتباری
  • خدمات کارت شامل : تعاون کارت نقدی، تعاون کارت هدیه و خرید مجازی
  • خدمات رسانی الکترونیکی شامل: پرداخت همراه، تلفن بانک، اتصال به درگاه پرداخت اینترنت.
  • گزارش اخبارهای بانک توسعه تعاون جهت مشتریان و غیره...
  • ارائه گزارشات عملکرد بانک توسعه تعاون جهت مشتریان
  • اطلاع رسانی نرخهای سود و خبرهای بانکی
  • اطلاع رسانی نرخهای ارز و طلا
  • غیره...

14- ارسال پیامهای مناسبتی اعم از تبریک و تسلیت برای کارکنان داخلی و غیره...

15- برقراری ارتباط هرچه بهتروسریعترجهت دریافت نظرات، شکایات و رهنمودهای مشتریان.

16- دریافت پیشنهادات و انتقادات و انتقال آن به مقام مدیرعامل.

17- ایجاد اینترانت مذهبی به نام گلبانگ نماز که بخشهای از آن شامل موارد زیر     می باشد:

  • ارائه کلیه دعاهای معتبر
  • ارائه زیارتنامه ها
  • ارائه احادیث 14 معصوم
  • اخبار مذهبی
  • معرفی مساجد معتبر دنیا و امام زادگان داخل کشور
  • اعلام اوقات شرعی
  • و غیره...

18- ارائه بولتن خبری در خصوص جمع آوری اخبار مربوط به بانک توسعه تعاون در   رسانه ها مخصوصاً روزنامه ها و ایجاد آن در یک بولتن خبری جهت استفاده همکاران (روزانه)

بخشهای مختلف روابط عمومی

امور روابط عمومی بانک توسعه تعاون دارای بخشهای متعددی شامل ادارات و دوایر زیرمجموعه آن می باشد که هریک از این ادارات و دوایر زیرمجموعه آن وظایف تعیین و مشخص شده خود را دارند که در نهایت پروسه ارجاع کار محوله هر کارمند به رئیس دایره و ارجاع کار رئیس دایره به رئیس اداره و ارجاع کار رئیس اداره به معاونت و مدیر روابط عمومی طی شده و منجر به خروجی کار از روابط عمومی بانک توسعه تعاون می گردد.

لازم به ذکر است بنا به دلایل حراستی اجازه ارائه چارت سازمانی روابط عمومی از قبیل معرفی ادارات و دوایر روابط عمومی بانک توسعه تعاون را نداشته و از ذکر آن خودداری می نمایم.

تشکر و قدردانی

در پایان از زحمات سرکار خانم میرزایی که با صبر و شکیبایی و متانت خاص خود اینجانب و دیگر دانشجویان پودمان یک رشته روابط عمومی و امور فرهنگی را راهنمایی فرمودند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

untitled00002 copy copy

نويسنده : محمد سنایی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.