سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



شرح وظایف شهرداری کلان شهر

به نام خداوند مهربان

کاربینی

نام محقق و نویسنده:

پاکزاد سبزی پور

نام استاد:

خانم میرزایی

بر اساس آئين نامه نحوه فعاليت، وظايف و اختيارات روابط‌عمومی دستگاه‌هاي اجرايي، اهم فعاليت‌هاي روابط‌عمومی هر وزارتخانه يا سازمان، اجراي سياست‌هاي اطلاع رساني دولت،همکاري با رسانه‌‌هاي جمعي جهت انعکاس مناسب عملکرد‌هاي بخش‌هاي مختلف،پاسخگويي به ابهام‌ها و اطلاع‌رساني درخصوص آن دستگاه، تهيه و اجراي طرح ‌هاي تبليغاتي سازمان، اجراي مناسب مراسم و مناسبت‌ها، ايجاد حسن رابطه بين کارکنان و مسئولان دستگاه مربوط ازطريق برگزاري جلسات داخلي، نظارت بر انتشارات و نشريات دستگاه، مديريت پايگاه‌هاي اطلاع رساني الکترونيک دستگاه و افکارسنجي عمومي و دستگاهي است.

     شرح وظایف اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کلان‌شهر  تهران

هدف اصلی اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران ا نجام مجموعه‌اي از اقدامات و تلاش‌هاي آگاهانه، ‏سنجيده و برنامه ريزيشده به منظور جلب مشاركت عمومي، ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين شهرداری تهران و گروه‌هاي مورد ارتباط آن و انعکاس اخبار و گزارش‌های شهرداری تهران می‌باشد که سعی دارد با تکیه بر دانش، فن، ‏هنر و تخصص كه داراي اصول فلسفي خاصي بوده و از ‏انگيزه بالايي براي خدمتگزاري به مردم وجامعه برخوردار ‏است، به تحقق این امر بپردازد.

محورهای فعالیت و وظایف کلی و عمومی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران: ‏

ارتباط با رسانه ‌ها :

رسانه‌‌های جمعی اعم از نشریات، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، نقشاطلاع رساني در جامعه را بر عهده دارند و اين مهم بر عملكرد ‏روابط‌عمومی و نقش آن درارتباط با رسانه‌ها تاكيد دارد.هدف و افق دید اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران از ارتباط ‏با رسانه‌ها تنها ارسال اخبار و گزارشعملكرد نيست بلكه برقراری ارتباط و تعاملی دو سويه و بصورت فعال با اصحاب رسانه می‌باشد.

همايش / مراسم / نمايشگاه

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران، برگزاري همايش‌ها، مراسم‌ها و همچنین شرکت در نمايشگاه‌ها را فرصتی مناسب براي معرفي دستاورد‌ها و خدمات شهرداری تهران دانسته و ضمن داشتن تقويمبرگزاري اينگونه برنامه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی آنها اقدام نموده است.

عمده فعاليت :

‏ - تهيه تقويم برگزاري همايش / مراسم / نمايشگاه‌های استانی تهران

- برنامه ريزي عملياتي برگزاري نمايشگاه‌ها ‏

- استفاده از امكانات مدرن روز دربرگزاری همايش ‌ها، مراسم و نمايشگاه‌ها

انتشارات

يكي ديگر از ابزار‌هاي اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران براينشر و اطلاع رساني برنامه‏‌های شهرداری تهران فعاليت‌هايی در غالب انتشارات مي‌باشد. بر اين اساس ضمن تبیین اهداف اداره انتشارات، تقويم زمان بندي شده اي براي ‏تمامي برنامه‌ها تهيه و بر اساس آن فعاليت می‌نمايد. دید و هدف اصلی این اداره صرفاً انجام آن‌ها باهزينه گزاف و گران نبوده بلكه ‏ماهيت و محتواي آن بسيار مهم می‌باشد. ‏

عمده فعاليت :

- تهیه و تدوین تقويم فعاليت انتشاراتي درسال ‏

- پوشش تمام فعاليت‌هاي مديريت در حوزهانتشارات درقالب ‏بروشور، بنر، استند، سي دي، كاتالوگ، پوستر و...

تبليغات محيطي

با توجه به ماهیت وظایف شهرداری تهران در بحث زیباسازی فضا و مبلمان شهری کلان‌شهر تهران و طبع آن وظایف این اداره کل برنامه‌ریزی برای تحقق این امر از الویت‌های فعالیت آن قرار گرفته که با بهره‌مندی از تجارب متخصصان امر و استفاده از المان‌های شهری و محیطی با توجه به شئنیت‌ کلان‌شهر تهران و همکاری با سازمان زیباسازی شهرداری تهران سعی در انجام هر چه بهتر آن دارد.

عمده فعاليت :

- تهيه تقويم آذين بندي جهت ساختمان‌های اداري بهمناسبت‌هاي مختلف و نظارت بر انجام آن‌ها ‏

- نظارت بر تزئين فضاي داخلي و بيروني ساختمان‌هاي شهرداری‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌ها

- نصبپوستر‌ها، بنرها، اقلام تبليغاتي و فضاسازی محیطی در محیط شهری ‏

- نظارت بر طرح تبلیغات محیطی سطح شهر

- ورود و بکارگیری ابزارهای جدید تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران

سمعي و بصري:

با تشکیل اداره سمعی و بصری در زیرمجموعه اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران تهيه اسناد تصويری اعمم از عکس و فیلم از فعاليت‌های شهرداری تهران که بسيار مهم و ضروري است و همچنین تهیه و تدوین آرشيوي از آن‌ها به این اداره محول گردید، و با توجه به این مورد که سمعي و بصري پیشانی و نمای این اداره براي مخاطب است احتمامی ویژه به عملکرد آن شده است. ‏ ‏

عمده فعاليت :

- داشتن آرشيو فني و طبقه‌بندی شده از فعاليت ‌هايسمعي بصري ‏

- قابل ارائه بودن اين فعاليت در كمترين زمان به مديريت (بصورتالكترونيكي ‏و یا حجمي)‏

- تهیه و پخش تصاوير در پرتال‌های پخش تصاویر در ساختمان‌های شهرداری تهران و همچنین نمایش در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف

پژوهش و افكار سنجي

با توجه به لزوم پژوهش و آگاهی در عملکرد شهرداری و این اداره‌کل، ‏داشتن و انجام عملیات پژوهش، آن هم بصورت افكارسنجي از نکات ویژه و قابل توجه در این اداره کل است، علت اين امر بدستآوردن اطلاعات فوري از روند فعاليتي است كه انجام مي ‏شود و در مرحله بعد بررسی و تهیه گزارش از آن و در مرحله نهایی نشر و انتشار آن در بین کارکنان و مدیران مجموعه شهرداری تهران ‌می‌باشد.

عمده فعاليت :

- تدوین طرح نظرسنجي طي يكسال برايفعاليت‌هاي درون سازماني و همچنین برون سازماني ‏

- تهیه فرم‌هاي خام نظرسنجي برايموضوعات خاص و يا در مواردی موضوعات کلی

- انجام پروژه‌های نظرسنجي با هماهنگي مديريت‌ها در برنامه‌های مختلف ‏

بازديد از پروژه ‌ها / افتتاحيه‌ها /ملاقات با مسئولين استانی

با توجه به اهميت پروژه‌های فنی و عمرانی شهرداری تهران كه از نظر اقتصادي ،اجتماعي و حتي سياسي ‏مي تواند در بافت کلان‌شهر تهران تغير حاصل نمايد، اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران ضمن آگاهی و اطلاع کامل از روند انجام این طرح‌ها در مواردی به بازدید از این پروژهها و همراهی با شهردار، مسئولین شهری و استانی، در جریان روند انجام آن پروژه‌ها و در مرحله بعد اطلاع‌رسانی آن می‌پردازد. ‏

عمده فعاليت :

- حضور مدیر کل روابط‌عمومی طيبرگزاري اين برنامه ‌ها بصورت فعال ‏

- تهيه خبر و گزارش خبري با تصريح به رسانه‌هايگروهي ملي و استانی

ارتباطات الكترونيكي

۱- ارتباطات الكترونيكي (‏ICT‏ )‏:

سرعت انتقال اطلاعات و اخبار در عرصه كنوني جهانباعث تحولات بزرگي ‏در شكل گيري هر جامعه شده است. اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز بعنوان محل و مأمن‏ايجاد ارتباطات برون سازماني شهرداری تهران با استفاده از اين ‏شيوه‌‌هايجديد اطلاع‌رساني، ضمن سرعت بخشیدن به فرآيند ارسال اخبار و ‏گزارش‌ها، باعث رشد و ثباتفعاليت‌‌هاي فرهنگی و اطلاع‌رسانی كه پايه و اساس ‏رشد سازماني است را فراهم مي‌نمايد. ‏

عمده فعاليت :

- بروز بودن و داشتن اطلاعات كافي و بهره گيري از فن آوري‌هاي ‏IT

- ايجادارتباط الكترونيكي بصورت مداومsabzi

نويسنده : پاکزاد سبزی پور

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.