سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



تحلیل و بررسی تعاونی مصرف کارکنان وزارت کشور

9 copy copy

شرکت تعاونی کارکنان وزارت کشور در تاریخ 13/03/1380 با سرمایه اولیه 2959200000 ریال توسط جمعی از کارکنان و مساعدت وزیر وقت با هدف ارائه خدمت به نیروهای خدوم مجموعه وزارت کشور بر اساس قانون بخش تعاون تحت شماره ثبت 174352 تاسیس گردید.

محل شرکت :

محل فعلی شرکت واقع در تهران میدان فاطمی خیابان جویبار نبش زرتشت ساختمان تسکان،طبقه پنجم

موضوع فعالیت :

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 3 اساسنامه عبارتست از :

1-سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام و مشارکت در امور تولیدی ، توزیعی و کشاورزی، صنعتی ، معدنی ، صادرات و واردات مربوط به امور سیاحتی ، زیارتی ، گردشگری و حمل و نقل کالا

2-ارائه خدمات مشورتی ، فنی ، تخصصی در کلیه امور عمرانی ، کشاورزی صنعتی , اجتماعی ،انتخاباتی ،فرهنگی ، انتشارات و نظیر آن

3-انجام امور حسابداری حسابرسی و خدمات اداری و بازرگانی، اقتصادی و ایجاد مراکز آموزش عالی، علمی کاربردی و مدارس و آموزشکاههای غیر انتفاعی و سایر خدماتی که قابل واگذاری میباشد.

4-واگذاری و اداره امور اماکن موضوع بند 5 اهداف

5-اخذ وام قرض الحسنه و سایر تسهیلات اعتباری از منابع بانکی،صندوق تعاون و دیگر موسسات مالی اعتباری و اشخاص حقیقی و حقوقی

6-اخذ کمک و هدایای نقدی و غیر نقدی از دولت ،اشخاص حقیقی یا حقوقی

7-تودیع وجوه به حساب سپرده بلند مدت و کوتاه مدت در بانکها و یا صندوق تعاون و موسسلت اعتباری

8-مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت تعاونی

9-سرمایه گذاری و خرید سهام اتحادیه تعاونی مربوطه و سایر شرکتها و موسسات عمومی،تعاونی و خصوصی

10-مشارکت دادن اعضا و مدیران تعاونی در دوره های آموزشی تخصصی برای ارتقا سطح تولید و خدمات تعاونی

11-سرمایه کذاری یا مشرکت در امور زمین و یا هرنوع کاربری مجاز و ساختمان و انبوه سازی و خرید و فروش آنها، تهیه، تولید و توزیع لوازم مصالح ساختمانی و واردات و صادرات آنها و کلیه امور مرتبط با زمین و ساختمان

12-سرمایه گذاری و مشارکت در خرید و فروش و احداث کارگاهها و کاخانجات صنعتی و تولیدات مربوطه و صادرات و واردات آنها و فعالیت در امور مربوط به لوازم یدکی و مواد اولیه و ماشین آلات و سایر امور

13-سرمایه گذاری و یا مشارکت در امور کشت و صنعت و صنایع تبدیلی، دامداری و دامپروری، شیلات ،آبزیان و پرورش گل و گیاه

14-تامین نیروی انسانی واجد شرایط و ارائه خدمات تنظیفی و تهیه و طبخ و توزیع غذا وکلیه امر مربوطه

15-تهیه و تولید و توزیع، خرید و فروشو صادرات و واردات انواع خودروهای سواری و عمومی و تامین لوازم یدکی و انجام امور مربوط بهلیزینگ خودرو و امور مربوط از جمله احداث و ایجاد تعمیرگاه و کلیه خدمات پس از فروش

16-انجام کلیه فعالیتهای اقتصادی واجرایی مرتبط باوزارت کشورو سایر سازمانهای دولتی و وابسته به دولت، شرکتهای خصوصی و تعاونی و غیره.

در دو سال گذشته اهداف و الویتهای خود را بر محورهای ذیل تعریف نموده است :

الف) تحت پوشش داشتن حداکثری اعضاء

ب) توجه به اصل مشتری مداری و استقبال از پیشنهادات و انتقادات

ج ) گسترش دامنه عرضه خدمات و کالا

د ) توزیع عادلانه کالا

هـ) عرضه کالا با بهترین قیمت ممکن علی رغم محدویت منابع مالی و نوسانان بازار

و ) توجه به اهمیت کیفیت ، قیمت و رقابت

ح ) تشریک مساعی و همکاری با مدیریت وزارت متبوع و دیگر دستگاههای دولتی

ط ) همت عالی و کار مضاعف

ی ) کاهش هزینه ها وایجاد ارزش افزوده

ک) بهره گیری از تجربه تعاونی های همتراز

ل) ارتقاء نقش IT و دانش روز در سیستم فروشگاه

در راستای اجرائی شدن اهداف و الویت های موصوف در سال 1391 اقدامات ذیل از طرف مدیریت تعاونی صورت پذیرفته است :

1ـ اخذ و توزیع سه هزار سبد کالا یی به ارزش بیش از سه میلیارد ریال در حالیکه نیمی از تعاونی های دولتی موفق به آن نشدند .

2ـ دیدار با سه تن از معاونین وزارتخانه های صنایع و تجارت و کار و تعاون

3ـ تبال نظر با مدیران تعاونی ریاست جمهوری ،وزارت کشور،دیوان محاسبات و ...

4ـ فروش اعتباری و اقساطی کالا به مبلغ بیش از 5018965371 میلیارد ریال

5ـ اقدام به جمع آوری و ارسال کالا به ارزش یکصد میلیون ریال برای زلزله زدگان

6ـ دیدار و تبادل نظر با مدیران تعدادی از واحدهای مهم تولیدی از جمله مجتمع های تولیدی رضوی ، پارس خزر ، آواژنگ ، مادایران ، مدیر عامل اسکاد ، چندین شرکت تولیدی و توزیعی فرش ماشینی ، رئیس انجمن صنفی لوازم منزل برای ارائه مستقیم محصولات تولیدی این واحدها در تعاونی

7ـ گسترش بخش پوشاک مردانه به شیوه امانی با قیمت و کیفیت مناسب

8ـ ایجاد غرفه چینی و کریستال به روش امانی

9ـ ارائه یکصد معرفی نامه جهت خرید اقساطی لوازم منزل و فرش ماشینی

10ـ بستر سازی برای خرید اتومیبل MVM به شیوه لیزینگ

12ـ ایجاد دفتر خدمات الکترونیک با همکاری یکی از همکاران بازنشسته

13ـ دایر نمودن دفتر بیمه ایران از آبان ماه که تا کنون بیش از یکصد مورد اردائه خدمات به همکارن داشته است .

14ـ انعقاد قرارداد طبخ و توزیع غذا برای همکاران روزانه بیش از 450 پرس

15ـ پیگیری امور حقوقی و ساختمانها و مطالبات از وزارت متبوع و دیگر بدهکاران

16ـ ارتقاء خدمات و تسهیلات در بخشهای تأیید اسناد ، دندانپزشکی ، آرایشگاه

17ـ تأمین نیازهای مصرفی و شیر وزارت متبوع

18ـ افزایش تسهیلات و خدمات مطلوب در بخشهای هواپیمایی و گردشگری

19ـ توافق با شرکت ملی فرش جهت ارائه فرش در اقساط 12 ماهه به اعضاء

20ـ خرید صنایع دستی از کمیته امداد امام خمینی و ارسال آن به نمایندگی های کشورمان در خارج بیش از 30 مورد .

21ـ برگزاری منظم جلسات هیأت مدیره و دیدار با مقام عالی وزارت ، قائم مقام محترم ، معاونین محترم اداری و مالی ، پشتیبانی و اموال ، کنسولی ، امور ایرانیان با هدف تعامل و بهره مندی از حمایت مسئولین محترم وزارت متبوع

22ـ عضویت تعاونی در شبکه همیار

وضعیت سهامداران:

تعداد سهامداران شرکت در شروع فعالیت 1127 نفر و تعداد سهام عرضه شده بالغ بر 11079 سهم که به واجدین شرایط اعم از شاغلین و بازنشستگان وزارت کشور(ستاد) عرضه شد ، با ادامه فعالیت تعاونی ، بعضی از مدیران استانها در وهله نخست به اعتبار استفاده از مزیتهای استانی ازقبیل بازارچه های مرزی و سایر زمینه های سرمایه گذاری به عضویت تعاونی درآمد.همچنین تعدادی از کارکنان استانداریها، فرمانداریها و سایر سازمانهای تابعه نیز بعدا در طول دوره فعالیت از جمله سنوات 85 ،86 که قیمت زمین روند صعودی و افسار گسیخته داشت و عمده فعالیتهای تعاونی به این سمت کشیده شده بود، به خیل سهامداران شرکت پیوستند که در پایان سال 91 تعداد اعضای تعاونی بالغ بر 6300 نفر

اعلام شد.

نويسنده : محمدرضا سرکانی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.