سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



کاربینی از شرکت مهدآرشین

((بنام خداوند هستی بخش))

 

موضوع : کاربینی روابط عمومی

شرح مطلب: تحقیق روابط عمومی در شرکت سهامی خاص (مهندسی مهدآرشین)

دانشجو: مهدی عیوضی 91238049270097

 

معرفی شرکت فوق جهت تحقیق در قسمت روابط عمومی آن شرکت:

شرکت مهندسی مهدارشین که شرکت سهامی خاص می باشد در سال 85 تاسیس گردیده است که بعد از دو سال موفق به اخذ نمایندگی انحصاری فروش و راه اندازی اینترنت شرکت پارس آنلاین و داده پردازی فن اوا را در شهرهای شهریار و شهر قدس نموده است.

این شرکت با پرسنل متعهد در زمینه فروش و بازاریابی و انجام پروژه زیر نظر روابط عمومی شرکت کا رمینمایند.

قبل از اینکه بخواهیم توضیحاتی در مورد واحد روابط عمومی این شرکت بدهیم ، از نحوه کار شرکت و کارهای آن و نمونه پروژه های ان

که انجام گرفته شده است را به شرح زیر توضیح میدهم:

مجموعه فعالیتهای شرکت:

  • راه اندازی و پشتیبانی شبکه LAN                          
  • راه اندازی Point To Point Wireless
  • راه اندازی سیستم Accesspoint Wireless
  • فروش و نصب و پشتیبانی سیستم ADSL (نمایندگی فروش پارس آنلاین و فن آوا)        
  • فروش تجهیزات ADSL
  • مودم Wireless
  • مودم COMBO
  • اسپیلیتر
  • میکرو فیلتر

 

  • نصب و راه اندازی دوربینهای مداربسته (IP&Analog)                                
  • انتقال تصویر دستگاه های ناظر
  • فروش دوربین با برند STAR NIGHT
  • فروش وسایل جانبی دوربین
  • نصب و راه اندازی آنتن های مرکزی                                                                                                
  • نصب و راه اندازی آیفون تصویری
  • دربهای ریموت کنترل
  • فروش باطری و UPS(نماینده فروش صبا باطری)                      
  • فروش پنلهای خورشیدی
  • نصب و راه اندازی سیستم پنل خورشیدی

 

در راستای آشنائی هرچه بهتر شما در زمینه توانائیهای این شرکت ، مواردی چند از پروژه های انجام شده با ادارات ، سازمانها ، شرکتها و .... بصورت مختصر ارائه میگردد.

سازمان بهداشت و درمان شهریار (1385)

 

  • مشاوره و طراحي شبكه سازمان بهداشت و درمان شهريار
  • LAN, WAN پشتيباني شبكه سازمان بهداشت و درمان شهريار
  • تامين و اجراي سيستم سخت افزاري سازمان بهداشت و درمان شهريار
  • پشتیبانی اتاق سرور به مدت 2 سال

شرکت بین المللی سام اکسون (پروژه جواهریان )(1391)

 

  • طراحی و اجرای سیستم مدار بسته با 3 عدد دوربین

 

صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)شعبه 1 (1389)- شهرقدس

  • مشاوره و طراحی سیستم شبکه
  • اجرای سیستم شبکه کابلی با 40عدد نود
  • تامین و اجرای سیستم دوربین مدار بسته با 32 دوربین
  • اجرای سیستم امنیتی دزدگیر با 4 عدد سیستم مرکزی
  • اجرای سیستم اعلام حریق
  • اجرای سیستم انتقال تصویر داخلی
  • اجرای سیستم انتقال تصویر خارجی توسط سیستم wireless
  • پشتیبانی اتاق سرور و کلیه سیستم ها به مدت 2 سال

صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج) شعبه 2 (1389)- شهرقدس

 

  • طراحی و اجرای سیستم اعلام حریق
  • اجرای سیستم انتقال تصویر خارجی توسط wireless
  • پشتیبانی سیستم های مدار بسته و شبکه به مدت 2 سال

شرکت MVM(مدیران خودرو ) (1389)

  • طراحی و اجرای سیستم مدار بسته با 32 عدد دوربین
  • کابل کشی شبکه و دوربین در وسعت 3000 متر
  • اجرای سیستم شبکه کابلی با 25 عدد نود
  • اجرای سیستم شبکه بی سیم داخلی
  • انتقال تصویر
  • پشتیبانی کلیه سیستم ها به مدت 2 سال

 

دندانپزشکی دانشگاه تهران (1387)

 

  • طراحی و مشاوره سیستم شبکه
  • اجرای سیستم شبکه با 48عدد نود
  • کابل کشی سیستم شبکه در وسعت 2000متر

 

 

مشاوره شبکه بیمارستان امام سجاد (ع) (1386)- شهریار

 

  • مشاوره و طراحی سیستم شبکه

 

شرکت دینا پارت (انبار)1389  

 

  • اجرای سیستم دوربین مدار بسته با 16 عدد دوربین
  • اجرای سیستم شبکه داخلی
  • تامین و اجرای UPSو برق مرکزی

 

شرکت دینا پارت (فروشگاه )

  • تامین و اجرای سیستم مداربسته با 16 عدد دوربین
  • انتقال تصویر

 

شرکت سازه یدک رویش- شهریار

  • مشاوره و اجرای سیستم شبکه و نصب 12 عدد نود شبکه
  • انتقال تصویر

 

برج 168 واحدی شاهین (1391) - جنت آباد

  • طراحی و اجرای سیستم آنتن مرکزی
  • کابل کشی سیستم آنتن مرکزی با متراژ 5000 متر
  • پشتیبانی کلیه سیستم ها به مدت 1 سال

ساختمان تجاری و اداری پدر(1390) – شهرقدس

 

  • طراحی و اجرای سیستم مداربسته با 8 عدد دوربین
  • انتقال تصویر داخلی و خارجی

فروشگاه کرال شعبه 1(مجتمع خرید میلاد) (1390)

  • نصب و اجرای 4 عدد دوربین
  • انتقال تصویر

فروشگاه کرال شعبه 2(مجتمع خرید میلاد) (1390)

  • نصب و اجرای 4 عدد دوربین
  • انتقال تصویر فروشگاه به مرکز شماره (1)

درمانگاه 13 رجب – شهرقدس(1389)

  • تامین و اجرای سیستم اتوماسیون اداری
  • تامین و اجرای UPSمرکزی
  • تامین و اجرای سیستم دوربین مدار بسته
  • انتقال تصویر
  • اجرای سیستم ریموت تحت شبکه سرور
  • تامین و اجرای سیستم اعلام حریق
  • پشتیبانی کلیه سیستم های مرکز به مدت 2 سال

کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر پهلوان(1389) – تهرانپارس

  • اجرای سیستم دوربین مداربسته با 8 عدد دوربین
  • اجرای سیستم شبکه بی سیم Wirelessداخلی
  • انتقال تصویر
  • پشتیبانی سیستم شبکه به مدت 1 سال

شرکت جنرال الکتریک (1387-1386)

  • تامین و اجرای 13 عدد دوربین
  • مشاوره و طراحی سیستم شبکه
  • اجرای سیستم شبکه با 14 نود شبکه

شرکت پیشرو صنعت مبنا (1386)- شهرقدس

  • نصب 16 عدد دوربین دید در شب
  • کابل کشی کانال زیرزمینی به متراژ 2000 متر
  • تامین و اجرای 14 نود شبکه

شرکت ستاره شرق شهرقدس (1389)

  • تامین و اجرای سیستم مدار بسته با 6 عدد دوربین
  • تامین و اجرای سیستم شبکه با 8 عدد نود

شرکت تن ساز (سازنده تجهیزات ورزشی) (1390)

  • طراحی و اجرای سیستم دوربین مداربسته با 12 عدد دوربین
  • طراحی و اجرای سیستم شبکه با 24 نود
  • انتقال تصویر
  • کابل کشی سیستم مدار بسته به متراژ 2500متر
  • کابل کشی سیستم شبکه به متراژ 1500متر

 

 شرکت فوق دارای گروه فروش که شامل دو نفر خانم میشود را شامل میباشد.

پرسنل نصاب و راه اندازی اینترنت شامل 2نفر نصاب آقا میباشد که بعد از انجام مراحل اولیه فروش به محل مشترک مراجعه کرده و مراحل نصب را انجام میدهند.

پرسنل کارشناسی پروژه که شامل 3 نفر میباشد که مستقیم با واحد روابط عمومی در ارتباط هستند .که در مرحله دیگر به آنها می چردازیم.

مدیریت شرکت میباشد که در راس کار بوده و تمام هماهنگیها و دستورات برای هر واحد با نظر ایشان انجام میگیرد.

واحد روابط عمومی:

تعداد پرسنل: 2 نفر خانم

وظایف محوله: تمامی اموری که به شرح زیر به انها شرح وظایف شده است.

ساعت کاری : طبق ضوابط ساعات کاری شرکت

شرح وظایف:

1-     تمام امور مربوط به مشترکین:

در پرتال جامع فروش این نمایندگی بخشی است که است کاربران اینترنتی از طریق سایت مخصوص شرکتهای اینترنتی در انجا ثبت نام کرده و در لیست انتظار میمانند.

هر روز یکی از مسئولین روابط عمومی این شرکت به قسمت این سایت سرزده و لیست کاربران ثبت نام شده در سایت را جمع آوری کرده و در لیست مخصوص شرکت ثبت مبنماید.

بعد از جمع اوری لیست و رسیدن ان به حد معمول که معمولا 10 نفر میباشد با انها تماس میگیرد و سفارشات انها را به صورت کتبی مینویسد.

سفارشات مشترکین اولیه به شرح زیر میباشد:

1-     نام نام خانوادگی

2-     تاریخ تولد

3-     شماره تلفن اینترنت

4-     شماره تماس موبایل

5-     آدرس مشترک

6-     سرویس مورد نظر(از نظر سرعت و فضای استفاده اینترنتی شخص)

7-     مودم مورد نظر و وسایل جانبی مورد نظر مشترک .

(البته اگر مشترک سرویسهای مورد نظر شرکت را برای مطالعه و تصمیم گیری نداشت مسئول روابط عمومی از طریق ایمیل یا

فکس انرا در اختیار مشترک قرار میدهد.)

8-     ثبت ایمیل مشترک

9-     ساخت ایمیل مشترک در صورت نداشتن ایمیل از طرف مشترک

       بعد از اینکه تمامی این اطلاعات نوشته شده و در لیست مخصوص شرکت ثبت شد. مسئول روابط عمومی انها را به قسمت فروش

     شرکت تحویل میدهد که کارهای اولیه فروش به انجام برسد.

2-     پیگیری تسویه حساب با مشترک:

بعد از اینکه کارهای اولیه ثبت نام از طریق پرسنل فروش انجام شد و پرونده مشترک به مخابرات فرستاده شد و جوابیه رانژه خط مشترک به شرکت عودت داده شد ، مرحله تسویه حساب مشترک به عهده پرسنل روابط عمومی میباشد.

مسئول روابط عمومی با شماره مشترک تماس گرفته و مبلغ کل فاکتور را به ایشان اعلام کرده و از طریق اعلام شماره حساب و یا مراجعه مشترک به شرکت فاکنور نهایی تسویه میشود.

3-     هماهنگی به مشترک برای نصب اینترنت در محل مشترک:

بعد از اینکه تسویه نهایی مشترک با شرکت به اتمام رسید ، مسئول روابط عمومی با پرسنل نصاب شرکت هماهنگی لازم را انجام میدهد تا راس زمان و روز مشخص به محل مشترک مراجعه نمایند.

بعد از هماهنگی با نصاب ، مسئول روابط عمومی با مشترک تماس گرفته و ساعت و روز نصب را با مشترک هماهنگ کرده و قرار نهایی را در برگه نصاب ثبت مینماید.

4-     تحویل برگه نصب امضائ شده و تحویل آن به واحد مالی:

بعد اتمام مرحله نصب ، و مراجعه نصابها به شرکت ، مسدول روابط عمومی برگه امضا شده نصابها را که از طرف مشترک صورت گرفته و در آن پیشنهادها و انتقادها را نوشته است جمع آوری کرده و به واحد مالی تحویل میدهد که پرسنل نصاب بتوانند تسویه حساب نصب های خود را با واحد مالی انجام بدهند.

5-     پیگیری از اینترنت نصب شده در محل مشترک:

مسئول روابط عمومی وظیفه دارد تا 72 ساعت بعد از نصب اینترنت در محل مشترک با ایشان تماس گرفته و نظرات و انتقادهای مشترکین را جویا شده و انهارا با مسئول مربوطه در میان بگذارد.

6  ارائه محصولات دیگر شرکت به مشترکین:

شرکت فوق چون بجز کارهای فروش و راه اندازی اینترنت ، به انجام پروژه های دوربین مداربسته و سیستمهای امنیتی و کارهای شبکه می پردازد ، مسئول روابط عمومی وظیفه دارد بعد از اینکه اینترنت در محل مشترک انجام شد و کارهای بعدی ان که در مراحل بالا توضیح داده شد، لیست مشترکینی که کارشان مربوط به این پروژه ها می شود اعم از کارخانه ها ، شرکتها، ادارات و موسسات خصوصی را امده بنماید و به تک تک انها تماس نماید و کارهای شرکت را به انها ارائه نمایئد. و با فرستادن محصولات و کاتولوگها و رزومه کارهای انجام گرفته شرکت برای انها در صورت تمایل آنها قرارهای بعدی را هماهنگ نماید.

7  تنظیم قرار کارشناسی با پرسنل کارشناس برای مراجعه به محل متقاضیان:

بعد از اینکه محصولات و کارها توسط مسئولین روابط عمومی به مشترکین اعلام گردید و از طرف آنها تائید شد ، مسئولین روابط عمومی باید با کارشناسان پروژ ه ها تماس گرفته و ادرس مشترک مورد نظر را به انها بدهند و هماهنگیهای لازم را برای انجام بازدید از محل مشترک انجام بدهند.

8     اماده کردن لیست بازدید پروژه ها برای تائید مدیریت :

مسئول روابط عمومی بعد از بازدید کارشناسان از محل مشترک و متقاضی فوق ، لیست بازدیدی را از انها گرفته و بعد از اصلاح آنها برای تاییده نهایی مدیریت آماده مبنماید.

بعد از تهیه انها ؛ آنها را به پیش مدیریت می برد و تاییده آنها را میگیرد.

9   فرستادن پیش فاکتورهای آماده شده برای پروژ ه های بازدید شده :

بعد از اینکه تاییده نهایی توسط مدیریت گرفته شد، لیست مورد نظر را به مسئولین فروش شرکت داده تا انها پیش فاکتور مورد نظر را تهیه نمایند.

بعد از تهیه پیش فاکتور از طریق بخش فروش و تاییده مجدد نهایی آن از طریق مدیریت، مسئولین روابط عمومی وظیفه دارند آنرا از طریق ایمیل یا فاکس یا حتی قرار حضوری به مشترک یا متقاضی مورد نظر برسانند.

10- پیگیری پیش فاکتورهای فرستاده شده برای متقاضیان و تهیه قرارداد:

بعد از مدت 72 ساعت ، مسئول روابط عمومی موظف است با مشترک مورد نظر تماس حاصل نماید و پیگیری موضوع پیش فاکتور را نماید.

اگر مشترک و یا متقاضی تمایل به عقد قرارداد داشت باید ایشان مراحل اولیه ملاقات و قرارداد را انجام دهد.

- دیگر کارهایی که در این شرکت به عهده مسئولین روابط عمومی میباشد :

- هماهنگی نمایشگاهها،

- ارتباط با کارفرماههایی که بصورت ماهیانه در پشتیبانی شرکت هستند.

- برقراری ارتباط با شرکتها و ارگانهای دولتی برای ارتباطات خرید و فروش محصولات

- شرکت در مناقصات دولتی

- اگهی و جذب نیروی کار در صورت نیاز شرکت

- مصاحبه با نبروی کاری جدید

- مکاتبه با شرکتهای پرووایدر (شرکت پارس آنلاین و فن آوا)

- شرکت در جلسات توجیهی از طریق شرکتهای پرووایدر

در شرکت فوق اکثر کارهایی که با مشترکین جدید صورت میگیرد یا کارهای هماهنگی شرکت با دیگر شرکتها و سازمانها به عهده مسئولین روابط عمومی میباشد.

در هر شرکت و سازمان نقش اصلی و مهمی بر عهده واحد روابط عمومی ان میباشد.

آدرس شرکت مهندسی مهدارشین:

شهر قدس- روبروی مرکز تجاری میلاد. ساختمان صندوق صاحب الزمان(عج)

شرکت پارس آنلاین: خ نیلوفر- روبروی مصلای امام خمینی

شرکت داده پردازی فن اوا: اتوبان کردستان. ورودی امیر اباد شمالی

IMAG0650IMAG0647IMAG0649IMAG0656

نويسنده : مهدی عیوضی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.