سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



روابط عمومی حمل ونقل وترافیک

DSC02169

درادامه گزارشات روابط عمومی معاونت وسازمان حمل ونقل و ترافیک

 

اولین گام گام برای تشکیل دادن نشست مطبوعاتی این است که در این جلسه چه می خواهیم بگوییم یا به چه شایعه ای پاسخ بدهیم   اگر موضوع جلسه مشخص نشود وچیزی برای گفتن نداشته باشیم مجبوریم برای حضور خبرنگاران تراول بدهیم .

تطمیع وتهدید خبرنگاران به هیچ وجه در دراز مدت کارگشا نیست روزنامه نگاران تنها نمایندگان مردم هستند که با انتخاب مردم سرکار نمی آیند روابط عمومی در نشست خبری باید پشت و پناه مدیر باشد                

روابط عمومی باید حدس بزند چه سوالهایی پرسیده می شود باید اطلاعات اعداد وارقام لازم را پیش بینی کرده و قبل از نشست

آماده کند . اگر خبرنگاری از پاسخ مدیر راضی نشد باید گفت من مستنداتی دارم که بعدا ارا ئه می دهم وشما را اقناع می کنم نشست ها باید کم حاشیه تر وپربارتر باشد بعد از نشست باید ارتباط با رسانه ها مستمر باشد.

بعد از نشست باید بولتنی از پوشش خبری تهیه شود معمولا در برنامه ریزی که شده نشستهای خبری در ساعات 10تا12 روزهای

یکشنبه تا سه شنبه برگزار می شود روابط عمومی برا اقناع دیگران باید در جلسات تصمیم گیری حضور داشته باشد تا

بداند چه فرایندی طی شده تا یک تصمیم گرفته شده است تا فرصتها و تهدید های سازما ن را بشناسد وبه بتواند برنامه ریزی کند باید سیاست ها رابشناسد ودر جهت آن برنامه ریزی کرده و تصمیم گیر ی کند. (طی بخشنامه سال 1386 صادر شده هیچ مسئول دولتی نمی تواند بدون هماهنگی با روابط عمومی مصاحبه

کند )حتی برای مصاحبه اختصاصی نیز یک مدیر باید با روابط عمومی هماهنگی کند. تبلیغ درتلویزیون ثانیه ای یک میلیون است

درحالیکه می توان در مصاحبه هایی از طرف صدا وسیما تماس می گیرند به صورت رایگان اخبار سازمان را منتشر کرد.

اگر در طول یک هفته اخباری از سازمان منتشر نشود سازمان دچار مرگ مغزی می شود.

یک روابط عمومی باید همه روزنامه هاورسانه ها را بخواند

و اخبار را پیگیری نماید.

تا دوازده ظهر هرروز باید تمام روزنامه ها رصد شود ودر صورت لزوم پاسخ لازم ارسال شود در صورتی تکذیب کنیدخبری که منتشر شده حتی یک درصد از مطلب منتشر شده واقعیت نداشته باشد در غیر این صورت حتی اگر رگه هایی

ازواقعیت نیز وجود داشت بهتر است توضیح یا خبر تکمیلی ارسال شود.

هرگاه به رسانه هااطمینان کنیم جواب می گیریم . رسانه ها با بصیرت با هوش و فرهنگی هستند وقرار نیست با تطمیع یا تهدید

ما رسالت خود را فراموش کنند همواره فراموش نکنیم که نمود

مااز بود ما مهمتر است رسانه ها مهمترین جلوه گاه نمود روابط عمومی هستند.

روابط عمومی ها باید نزدیک ترین افراد به مدیرارشد باشندومدیر ارشدبه روابط عمومی ها اطمینان داشته باشد.معمولا می گویند

روابط عمومی خوب محصول یک سازمان خوب است اما

خودم برداشتی که از این جمله کردم این است که صحیح تر این

است که بگوییم که سازمان خوب محصول یک روابط عمومی

خوب است......

نويسنده : علی نعیمی پور

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.