سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



ثبت سند حسابداری

سند حسابداري چيست؟
سند حسابداري برگه اي است كه اطلاعات مربوط به يک يا چند رويداد مالي قبل از ثبت در دفاتر حسابداري در آن نوشته مي شود.

ثبت سند حسابداری

ورود اطلاعات در سيستم حسابداري از طريق فرم سند صورت مي پذيرد.در سيستم حسابداري سامان ثبت اطلاعات مالي در چندين فرم انجام مي پذيرد. اصلي ترين و زير بنايي ترين فرم در سامان فرم سند حسابداري است. زيرا اين فرم بستر كليه اطلاعات ورودي به سيستم ميباشد. اين اطلاعات ميتوانند بصورت مستقيم در سند ثبت شده و يا از طريق فرم هايي چون فاكتور خريد يا فروش و متاثر گردد.

ثبت اطلاعات و اصلاح در سند حسابداري محدوديت تعداد ركورد نداشته و در سه قالب ثبت موقت، ثبت دائم و ثبت قطعي اطلاعات را نگهداري مينمايد. با ثبت سند اتمام كار در سيستم حسابداري فرا رسيده و از اين پس كاربران مشغول گزارش گيري و تحليل اطلاعات در قالب فرم هاي مختلف ميگردند. خروجي هاي سيستم حسابداري عبارتند از دفاتر روزنامه، كل، معين و تفصيلي، تراز آزمايشي دوره اي و تمام دوره در سطوح مختلف، گزارش ترازنامه و سود و زيان، و نهايتاً گزارش هاي نموداري و تحليلي از قبيل نسبت هاي مالي و منابع و مصارف. در ويرايش دولتي گزارشهاي مقايسه اي اعتبارات (بودجه) ،‌تخصيص اعتبار و هزينه ها قابل بهره برداري ميباشند. سرويس هاي جانبي از قبيل كنترل منطقي اسناد، بازسازي و درج اسناد، بستن دوره مالي و گشايش دوره جديد بصورت خودكار از ديگر ويژگي هاي سامان ميباشد.

نويسنده : فرزانه شهبازی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.