سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



مزاياي بورس

مزایای فعالیت در بورس :

078

  1. کسب در آمد :

در بازار بورس قیمتها بصورت شناور و دائماً درحال تغییر می باشند. با یادگیری علم بورس این امکان برای شما فراهم می آید که بتوانید آینده سهام ، کالا و یا ارزهای مختلف را پیش بینی کرده و در فرصت مناسب معامله کنید.

  1. عدم نیاز به سرمایه زیاد :

در بازار بورس شما می توانید با یک سرمایه اندک صاحب یک یا چند صنعت بزرگ شوید و نکته جالبتر اینکه در برخی از بازارها مانند "بازار آتی سکه" به شما اعتباری معادل 10 برابر سرمایه تان داده می شود. به عنوان مثال؛ شما با یک سرمایه 1,000,000 تومانی قادر خواهید بود تا سقف 10,000,000 تومان معامله کنید.

  1. دسترسی آسان و کم هزینه به بازار بورس :

شما به راحتی می توانید با دانلود یک نرم افزار و نصب آن روی کامپیوتر ویا گوشی موبایل در هر مکانی، حتی در اتوبوس به بازار بورس وصل شده و در آن معامله کنید.

  1. امکان تمرین در حسابهای مجازی :

در بورس این امکان وجود دارد که بصورت رایگان یک حساب مجازی باز کرده و در آن معامله کنید. شما اصول معامله کردن را در این حساب مجازی تمرین می کنید و هنگامی که تجربه لازم را بدست آوردید ، آنگاه وارد بازار واقعی می شوید.

  1. حفظ سرمایه درمقابل تورم :

بطور معمول در طول زمان ارزش پول خودبه خود کاهش می یابد و با توجه به تورم موجود در جامعه، درصورتی که افراد پس اندازهای خود را در جای مناسبی سرمایه‌گذاری نکنند ارزش آن کاسته خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل تنها راه حل، سرمایه‌گذاری کردن در فعالیت‌هایی است که بتواند بازدهی بیشتر از کاهش ارزش پول در اثر تورم داشته باشد. یکی از این راه‌ها خرید سهام شرکت هاست؛ به اینصورت که افراد با خرید سهام شرکت ها در فعالیت آنها شریک می شوند و علاوه بر استفاده از منافع عملیات آنها، با افزایش ارزش دارایی های شرکت، پس اندازهای خود را درمقابل تورم حفظ می کنند.

  1. قابلیت نقد شوندگی :

برای هرکسی، در طول زندگی ممکن است شرایطی پیش آید که نیاز به نقد کردن دارایی های خود پیدا کند. نقد کردن دارایی ها علاوه بر این که مشکلات خاص خود را دارد نیازمند زمان است. فرض کنید شما سرمایه خود را به یک دستگاه آپارتمان تبدیل کرده اید و اکنون، به دلیل شرایطی، به پول نیاز پیدا کرده اید و می‌خواهید آپارتمان را بفروشید. روشن است که شما از زمان تصمیم به فروش تا فروش و دریافت وجه آن با مشکلات فراوانی مثل پیدا شدن مشتری، توافق برای معامله و ... مواجه خواهید بود. اما افرادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند، می توانند به محض تصمیم به فروش به اولین کارگزاری بورس مراجعه نمایند و سهام خود را عرضه کنند. حتی در شرایط بحرانی نیز درصورتی که شما سهام خود را به قیمت اندکی کمتر از قیمت روز بازار ارائه نمایید در کوتاهترین زمان نقد خواهد شد.

  1. مشارکت در تصمیم گیری برای اداره شرکتها :

افرادی که اوراق سهام یک شرکت را در اختیار دارند از طریق حضور در مجامع و رأی دادن، در تصمیم گیریهای شرکت و چگونگی اداره آن دخالت می کنند. این افراد با استفاده از حق رأی خود، قادرند هیأت مدیره شرکت را انتخاب نمایند، طرح‌های جدید را که شرکت پیشنهاد می کند رد کنند یا با اجرای آن موافقت نمایند و همچنین می‌توانند میزان سود تقسیمی به سهامداران شرکت را مشخص کنند؛ خلاصه این که این افراد به عنوان صاحبان اصلی شرکت در تصمیم گیری های شرکت مشارکت می‌کنند.

  1. سرمایهگذاری در مکانی امن :

همه فعالیتهای بورس منطبق با قانون و تحت نظارت مراجع قانونی صورت  میگیرد که این امر به تنهایی امنیت بورس را برای سرمایهگذاری تأیید می کند.

همچنین ازطرفی سازمان بورس موظف است تا اطلاعات دقیق و درستی از شرکت‌ها و کارخانجات را در اختیار خریداران و فروشندگان قرار دهد که این عمل موجب شفافتر شدن هرچه بیشتر این بازار می گردد.

" شاید مهمترین و جالبترین ویژگی بورس این است که به شما این امکان را می دهد که با سرمایه گذاری در یک یا چند صنعت دلخواه بدون صرف وقت و کسب تجربه مالک آن صنایع باشید و از فعالیت آنها سود عاید شما شود."

نويسنده : مريم غلامحسين دولابي

این کاربر 53 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.