سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



اسناد حسابداری ماهانه یا دوره ای

حسابدار علاوه بر کارهای روزمره در فواصل زمانی معین مثلاً ماهانه یا یک فصل حسابداری(3 ماهه) یا انتهای سال مالی (آخر اسفند ماه هر سال) می بایست اسنادی را در سیستم ثبت نماید.

بطور مثال در پایان هر ماه حسابداری می بایست مانده سرفصلهایی را که مانده آنها مربوط به شعبه نمی باشد به اداره حسابداری منتقل نماید مانند حق بیمه آتش سوزی مشتریان، یا هزینه ارزیابی اطلاعات مشتری که سند حسابداری آنها به صورت زیر می باشد:

انتقال حق بیمه آتش سوزی:

بد: بستانکاران موقت XX

                                بس : بین واحد حسابداری XX


انتقال هزینه ارزیابی اطلاعات :

بد : بستانکاران داخلی XX

                               بس : بین واحد حسابداری XX


هر 3 ماه را در حسابداری بانک یک فصل حسابداری می گویند و در پایان هر فصل حسابداری می بایست مانده سرفصل فزونی صندوق نیز به اداره حسابداری منتقل شود.

انتقال مانده فزونی صندوق شعبه :

بد : بستانکاران موقت (فزونی صندوق) 20131228 074455

XX

 

 

 

                                              بس : بین واحد حسابداری XX

نويسنده : مهدی احمدی

این کاربر 30 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.