سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



دستورالعمل خدمات تلفنبانک متمرکزمسکن(مخصوص حسابهای متمرکز)

خدمات تلفنبانکمتمرکز :

مشتريان گرامي، بانک مسکن به منظور افزایش سطح رضایت شما امكان بهره‌مندي از خدمات تلفنبانک را برای دارندگان حساب‌های بانک مسکن فراهم نموده است.

مزایا و ویژگی های تلفنبانک متمرکز :

شما مي‌توانيد با برقراری تماس با شماره تلفنبانک متمرکز بانک مسکن 64096(021) از خدمات عمومي و ویژه بهره مند شوید .

سرویس های عمومی تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

1-     اعلام موجودی

2-     اعلام 3 گردش حساب

3-     ارسال فکس صورتحساب

4-     اعلام صورت وضعیت تسهیلات ( جهت کارت تسهیلات )

5-     اعلام مفقودی کارت

6-     اعلام کد شبا

7-     اطلاع از وضعیت واریز یارانه ها

سرویس های ویژه تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

1-     انتقال وجه از مسکن کارت به مسکن کارت

2-     پرداخت قسط

3-     پرداخت قبض

4-     درخواست کارت المثنی

5-     غیرفعال کردن کارت در سیستم تلفنبانک

توضيح : دارندگان حساب‌های مسکن کارت مي‌توانند در صورت داشتن رمز pin2کارت خود( روش اخذ طبق راهنمای اخذ رمز دوم موجود در سایت ) از خدمات عمومي تلفنبانك بهره‌مند شوند.

نحوه استفاده از خدمات تلفنبانك مبتنی بر کارت :

1-  برای استفاده از خدمات ويژه تلفنبانک مبتني بر كارت مي‌‌توانيد با همراه داشتن کارت شناسايي معتبر به نزدیکترین شعبه بانک مسکن مراجعه كرده و فرم درخواست ارايه خدمات تلفنبانك را تكميل نماييد . در اين مرحله به‌منظور تسریع در تماس‌های مورد نیاز و استفاده ازخدمات تلفنبانك متمرکز، ارايه شماره تلفن همراه الزامي‌است.

2-  پس از ارايه درخواست استفاده از خدمات ويژه تلفنبانك به شعبه، بانك حداكثر پس از گذشت 72 ساعت، امكان بهره‌مندي از اين سيستم را براي شما فراهم مي‌نمايد.

3-  در اين مرحله شما مي‌توانيد از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز بانك و در قسمت تغيير رمز، pin2مسكن كارت خود را دريافت نماييد. توجه داشته باشيد كه دارندگان كارت‌هاي سيستم پس‌انداز و تسهيلات متمركز (حساب‌هاي صندوق پس‌انداز مسكن و مسكن جوانان) بايد براي اخذ pin2به شعب بانك مسكن مراجعه نمايند.

4-  اكنون مي‌توانيد با استفاده ازتلفن‌های مجهز به سیستم tone و تماس با شماره تلفن 64096-021 ودر آینده‌اي نزدیک با گرفتن شماره تلفن 09605 بدون گرفتن پيش شماره تلفن با سيستم تلفنبانك متمرکز بانک مسکن ارتباط برقرار نماييد.

5-    پس از برقراري ارتباط بايد شماره کارت خود و سپس pin2 مربوط به کارت خود را وارد نموده و از خدمات مورد نياز خود بهره‌مند شويد.

6-  توضيح : دارندگان تمامي كارت هاي عضو شتاب، در صورت داشتن رمز دوم pin2كارت خود مي توانند از سرويس مانده حساب و پرداخت انواع قبوض (بدون ثبت نام) استفاده نمايند.

7- فرایندثبت اسناد حسابداری مربوط به خرید (توسط اداره تدارکات وخدمات) ، نگهداری و صدور یک عدد دستگاهotp توسط اداره حسابداریکل و ارسال آن به مدیریت شعب :

     1-7- ثبت اسنادخرید دستگاه otp توسط اداره حسابداریکل:

بدهکار: انبار کل دستگاههای امنیتی(کد5127 )         ( درحال حاضر120.000ریال)

بستانکار: حسابجاری شرکت طرف قرارداد                     ( درحال حاضر 120.000)

2-7-ثبت اسناد نگهداری تعداد دستگاههای otp در اداره حسابدایکل :

بدهکار: حساب انتظامی- تعداد دستگاههای امنیتی (کد9695)     (1ریال)

بستانکار: طرف حسابهای انتظامی (کد9999 )                         (1ریال)

3-7-ثبت اسناددستگاههایotp( پس از تایید اداره فناوری اطلاعات) توسط اداره حسابداریکل وارسال آن به مدیریت شعب ذیربط :

1) بدهکار: حساب مرکز- صادره ریالی (کد8514)         (درحال حاضر120.000ریال)

     بستانکار: انبارکل دستگاههای امنیتی(کد5127)       ( درحال حاضر 120.000ریال)

2) بدهکار: طرف حساب انتظامی(کد9999)                        (1ریال)

بستانکار : حسابهای انتظامی- تعداد دستگاههای امنیتی(کد9695)       (1ریال)

با ثبت اسناد فوق دستگاههای تعیین شده، توسط اداره تدارکات وخدمات از انبار خارج وبه مدیریت شعب ذیربط ارسال می شود.

4-7- ثبت اسنادوصول دستگاه otp توسط مدیریت شعب:

1) بدهکار: انبارکل- دستگاههای امنیتی(کد5127 )       ( درحال حاضر 120.000ریال)

       بستانکار: مرکز وارده ریالی   کد 5214                 (درحال حاضر 120.000ریال)

  1. تعداد دستگاههای امنیتی(کد(1ریال)

       بستانکار: طرف حسابهای انتظامی (کد9999)                             (1ریال)

5-7- ارسال دستگاه otp توسط مدیریت شعب به شعبه :

1) بدهکار: مرکز صادره (کد8514)                         (درحال حاضر120.000ریال)

     بستانکار: انبارکل- دستگاههای امنیتی(کد5127)     (درحال حاضر120.000ریال)

2) بدهکار: طرف حسابهای انتظامی (کد9999)       (1ریال)

     بستانکار: حساب انتظامی- تعداد دستگاههای امنیتی (کد9695)       (1ریال)

توضیح : با ثبت اسناد انتظامی فوق توسط مدیریت شعب، تعداد دستگاهها کنترل شده ونیازی به ثبت اسناد انتظامی درشعب نمی باشد.

6-7- وصول دستگاه otp توسط شعبه :

   بدهکار: بدهکاران موقت (کد2187)         ( درحال حاضر120.000ریال)

   بستانکار: مرکز وارده (کد5214)             (درحال حاضر 120.000ریال)

7-7- دریافت مبلغ دستگاه otp از مشتری توسط شعبه وتحویل آن به مشتری:

بدهکار: صندوق/حساب مشتری                   ( درحال حاضر120.000ریال)

بستانکار: بدهکاران موقت(کد2187)             ( درحال حاضر120.000ریال)  

شایان ذکر است مبالغ تعیین شده به صورت پارامتریک بوده ودرصورت تغییر ، مراتب به واحدهای تابعه اطلاع رسانی خواهد شد.

امکانات تلفنبانک متمرکز :

1-    اعلام موجودی : پس از واردنمودن شماره کارت و رمز دوم اعلام می گردد .

2-    اعلام 3 گردش حساب : با انتخاب کلید اعلامی توسط اپراتور گویا اطلاعات سه تراکنش آخر اعلام می گردد .

3-  ارسال فکس صورتحساب : شامل دو گزینه 30 گردش آخر و صورتحساب طی تاریخ معین می باشد که پس از انتخاب گزینه و پس از شنیدن صدای بوق دستگاه فاکس را که متصل به خط تلفن می باشد استارت کنید .

4-    اعلام صورت وضعیت تسهیلات ( جهت کارت تسهیلات )

5-    اعلام مفقودی کارت ( در آینده نزدیک )

6-    درخواست کارت المثنی ( در آینده نزدیک )

7-    اعلام کد شبا : با انتخاب این گزینه کد شبای شماره کارت شما اعلام می گردد.

8-    اطلاع از وضعیت وایز یارانه ها : همانند سه گردش آخر 3 واریز آخر یارانه را اعلام می دارد .

سرویس های ویژه تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

1-  انتقال وجه از مسکن کارت به مسکن کارت : با واردنمودن شماره کارت مقصد و زدن کلید * و سپس واردنمودن مبلغ و کلید * با قرائت اطلاعات ورودی و زدن کلید تائید ( کلید اعلامی توسط اپراتور ) شماره پیگیری در صورت موفقیت آمیز بودن اعلام می گردد .

2-  پرداخت قسط : پس از واردنمودن شماره کارت تسهیلات و زدن کلید * مبلغ قسط این دوره و مانده بدهی توسط اپراتور اعلام و سپس مبلغ درخواستی واریزی را وارد و پس از تائید شماره پیگیری اعلام می گردد .

3-  پرداخت قبض : پس از واردنمودن شناسه قبض و زدن کلید * و سپس واردنمودن شناسه پرداخت و زدن کلید * و تائید مشخصات قبض شماره پیگیری اعلام می گردد .

4-  غیرفعال کردن کارت در سیستم تلفنبانک : با زدن کلید موردنظر انجام هرگونه عملیات برای کارت شما در سیستم تلفنبانک غیرفعال می گردد که جهت فعالسازی مجدد می بایست به شعبه مراجعه نمایید .

نكات مهم در استفاده از خدمات تلفنبانک :

1-    در صورتي كه قصد حذف يا تغيير حساب‌هاي بانكي تعريف شده را داريد بايد به يكي از شعب بانك مراجعه كرده و فرم مربوط را تكميل نماييد.

2-  توجه داشته باشيد كه نبايد رمز ورود به سيستم را در اختيار ديگران قرار دهيد زيرا در اين صورت امكان سوء استفاده از حساب شما وجود دارد و بانك مسووليتي در قبال آن نخواهد داشت.

3-  سقف انتقال وجه از طريق تلفنبانك با استفاده از pin2، 30 ميليون ريال در هر روز و حداكثر 10 بار در روز تا سقف 30 ميليون ريال در هر بار انتقال مي‌باشد.

4-    انجام هرگونه عمليات و تراكنش‌هاي مالي از طريق اين سيستم به‌عنوان دستور پرداخت به بانك تلقي شده و امكان لغو يا انصراف آن وجود ندارد.

5-  در صورتي كه به دليل بروز مشكل در سيستم، وجوهي به حساب شما منظور شود، بانك مي‌تواند نسبت به رفع اشتباه و برداشت وجوه از حساب شما اقدام نمايد. توجه داشته باشيد كه در صورت كسري موجودي حساب، بايد با اولين اخطار كتبي بانك نسبت به استرداد وجه اقدام نماييد، در غير اين صورت بايد علاوه بر استرداد اين مبلغ، وجه التزامي معادل بالاترين نرخ سود تسهيلات بدون سپرده در مقطع اضافه برداشت به اضافه‌ي 6 درصد در سال را به بانك پرداخت كنيد.

6-  بانك مي‌تواند موارد مشكوك و اطلاعات اشخاص مظنون به سوء استفاده از اطلاعات ساير مشتريان يا خدمات همراه بانك و همچنين اطلاعات تراكنش‌هاي انجام شده را براي پيگرد قانوني به مراجع قضايي و قانوني ارايه نمايد.

7-  در زمان تكميل كردن فرم قرارداد، معرفي شماره حساب بانكي براي پرداخت قبوض يا انتقال وجه از طريق آن، ارايه دفترچه بازپرداخت اقساط يا فتوكپي آخرين رسيد اخذ شده از دستگاه خود دريافت براي پرداخت اقساط تسهيلات، ارايه شماره قبض تلفن همراه براي دريافت سرويس پيام كوتاه (SMS) و همچنين ارايه آدرس دقيق پست الكترونيكي براي ارسال گردش حساب و آخرين مانده به آدرس اينترنتي در تلفنبانك مبتني بر دفترچه الزامي است.

8-  در تلفنبانك مبتني بر دفترچه چنانچه در ساعات اداري از طريق تلفنبانك، قبوض و اقساط خود را پرداخت كرده و يا وجهي را انتقال دهيد، عمليات پرداخت در انتهاي روز كاري شعبه به طور اتوماتيك در سيستم ثبت خواهد شد اما در صورتي كه اين عمل را در ساعات غيراداري يا ايام تعطيل انجام دهيد، اين عمليات در ابتداي اولين روز كاري شعبه به طور اتوماتيك در سيستم ثبت خواهد شد. شما مي‌توانيد در مراجعه بعدي به شعبه، رسيد عمليات خود را دريافت كنيد.

9-  توجه داشته باشيد كه اگر از طريق كارت بانکی، اقساط خود را پرداخت مي‌نماييد، در صورتي كه قسط خود را در شعبه و بدون كارت پرداخت كنيد، كارت شما غيرفعال شده و براي استفاده مجدد از كارت بايد به شعبه مراجعه نماييد.

10-      در صورت پرداخت قبض شركت‌هاي خدماتي و اقساط تسهيلات به ساعت پرداخت توجه كنيد زيرا درخواست‌هايي كه بعد از ساعت 24 وارد سيستم شوند، به عنوان درخواست روز آتي شما ثبت خواهد شد.

11-      شما مي‌توانيد براي حفظ ايمني بيشتر در تلفنبانك متمركز از دستگاه otp استفاده كنيد. اين دستگاه براي سرويس‌هاي ويژه تلفنبانك متمركز، يك رمز جديد توليد مي‌كند. اين رمز تنها تا مدت 30 ثانيه اعتبار دارد و پس از گذشت زمان ذكر شده،‌رمز توسط سيستم پذيرفته نخواهد شد.

1-11- در صورت تمايل براي دريافت دستگاه otpبايد با مراجعه به يكي از شعب بانك مسكن و پرداخت هزينه آن، درخواست خود را به بانك ارايه دهيد. در اين صورت حداكثر پس از مدت دو هفته يك دستگاه otp به شما ارايه خواهد شد. توجه داشته باشيد كه در صورت دريافت دستگاه otp، بايد براي استفاده از سرويس‌هاي ويژه تلفنبانك از اين دستگاه استفاده كنيد.

2-11- رعايت مسايل امنيتي مانند حفظ و نگهداري از شماره رمز كارت (pin2) و يا دستگاه otp به عهده شما خواهد بود، بنابراين در حفظ و حراست آن بكوشيد.

3-11- در حال حاضر سقف انتقال وجه به‌وسيله دستگاه otp60 ميليون ريال در هر روز و حداكثر 10 بار در روز با سقف 30 ميليون ريال در هر بار انتقال است.

توضیح : رمز تولید شده توسط دستگاه otpبه مدت سی ثانیه اعتبارداشته وپس از گذشت مدت زمان مذکور توسط سیستم پذیرفته نخواهدشد .لذا مشتری پس از گذشت مدت زمان مذکور ملزم به صدور رمز جدید می باشد.

نويسنده : زهرا کارگر

این کاربر 62 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.