سه شنبه, 02 مرداد 1403

 



معرفی نرم افزار حسابداری کاکتوس

حسابداری کاکتوس بر اساس تمامی موازین و استانداردهای حسابداری دوبل طراحی و پیاده سازی شده است و کاربر می تواند به صورت کاملاً آزاد چیدمان سرفصل های حسابداری را انجام دهد و بر اساس این چیدمان اسناد حسابداری لازم را صادر کند و گزارشات پایه و نیز گزارشات رایج دیگر را استخراج نماید. به علاوه در حسابداری کاکتوس بخش های دیگری مانند تهیه مغایرت بانکی، طراحی گزارشات سود و زیان و ترازنامه و ... برای کاربری بهتر تعبیه شده است.

 منوی حسابداری کاکتوس

 

 
 

تعاریف اطلاعات پایه حسابداری

امکانات تعریف سر فصل ها : تعریف گروه حساب ها 2 رقمی، سرفصل های كل 4 رقمی، معین 8 رقمی،‌ تفضیلی 15 رقمی در سه مدل شناور، مقید به یک یا چند معین، تعریف مراکز هزینه 8 رقمی، تعریف اعتبارات 8 رقمی، تعیین ماهیت حساب ها، امکان کپی سرفصل های تفضیلی یک معین برای معین دیگر در مدل تفضیلی مقید به یک معین، ثبت توضیحات برای هر سرفصل و نمایش توضیحات ذخیره شده در هنگام تهیه گزارش از سرفصل مربوطه، امکانات چاپ تمامی سرفصل ها و یا قسمتی از آنها.

امکانات ثبت سند حسابداری

ثبت اطلاعات سند و ردیف های سند، درج و حذف سند حسابداری، جستجوی سریع سرفصل های کل و معین و تفضیلی در حین صدور سند، نمونه های متفاوت چاپ سند، چاپ متوالی اسناد، تعریف شرح های ثابت برای ردیف های اسناد، قطعی کردن دستی یا خودکار اسناد، اسناد موقت و قطعی شده، تعریف امضاکنندگان ذیل سند، لیست اسناد، كپی یک ردیف یا كلیه ردیف های سند در سند دیگر، سند مركب ماهانه و روزانه جهت ثبت دفاتر قانونی، بستن حساب های موقت، صدور خودکار اسناد افتتاحیه و اختتامیه، امکان ویرایش اسناد افتتاحیه و اختتامیه خودکار، صدور سند حسابداری ارزی.

نمونه ای از فرم سند حسابداری در برنامه پیمانکاری

 

گزارشات حسابداری

در قسمت تهیه گزارشات کاربر می تواند با انتخاب یا عدم انتخاب انواع و اقسام گزینه ها ترکیب بسیار متنوعی از گزارشات مختلف را به دست آورد. نمونه این گزارشات عبارتند از:
گزارش دفاتر روزنامه، کل، معین و تفضیلی، گزارشات ترازهای كل ( 4 ، 6 و 8 ستونی )، تراز معین و تراز تفضیلی، مانده حساب اشخاص، ارائه کلیه گزارشات فوق با محدود کردن: تاریخ و شماره سند، سرفصل حساب ها، مرکز هزینه و اعتبار مورد نظر، نمایش مانده از قبل، اسناد قطعی و غیر قطعی.
ارائه صورت حساب مشتری و چاپ آن با عنوان دلخواه، نمایش کالاهای ثبت شده در فاکتور همراه با تعداد و قیمت واحد در صورت حساب با انتخاب کاربر، ارائه گزارشات دفتر روزنامه و دفتر کل بر اساس اسناد روزانه و ماهانه، مرور حساب ها در سطوح مختلف حساب از بالاترین سطح به پایین تر سطح و بالعکس، ارجاع به سند حسابداری با کلیک بروی شماره سند مورد نظر از طریق گزارشات دفاتر حسابداری، جستجوی قوی بروی سرفصل ها در هنگام تهیه گزارشات، گزارش سود و زیان بازرگانی و ترازنامه مطابق با استانداردهای حسابداری، تهیه گزارش از اسناد ارزی به تفکیک هر سرفصل. 
 
 
 
 

 سایر امکانات حسابداری کاکتوس

تعریف و نگهداری اطلاعات مالی شرکت های متفاوت و انتقال اطلاعات سرفصل ها و سندهای حسابداری از یک شرکت به شرکت دیگر، ورود اطلاعات گردش حساب های بانکی به صورت دستی یا از طریق دیسکت بانک جهت تهیه گزارش مغایرت بانکی، آنالیز حساب ها از طریق گزارشات دفاتر معین و تفضیلی، امکان تعریف صورت سود و زیان دلخواه توسط کاربر، تعریف سال مالی شمسی نامحدود، امكان تعریف سال های مالی میلادی، عدم محدودیت تعداد دوره مالی و تعریف شرکت، تعریف حساب های ارزی، نگهداری اطلاعات ارزی، ارتباط برنامه حسابداری با سایر نرم افزارهای کاکتوس منجمله خزانه داری، انبارداری و خرید و فروش با امکان ثبت خودکار اسناد حسابداری از طریق هر یک، انتقال کلیه گزارشات حسابداری به Word و Excel، ارسال گزارشات از طریق پست الکترونیکی و یا Fax، قابل نصب بروی انواع ویندوز، سازگاری با انواع چاپگر، با بانک اطلاعاتی Access و Sql Server

 

نويسنده : زهرا کارگر

این کاربر 62 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.