شرکت مربوطه: شرکت آوام داده افزار
مقدمه:
خالق تمام زیبایی ها و تاثیرات آن و شگفتی های که در زمین و کائنات قابل رویت اسیت مبلغان بزرگی هستند ،که به ما بگویند خدا وند همیشه بی همتا و یکتاست بی شک تمامی ما به این اصل پی بردیم .
در تحقیقات کاربینی خود ابتدا با مقدمه کوتاهی از نگرش و دیدگاه کارشناس تبلیغات اشاره نموده ،سپس از محیط کار ،شیوه ی کار تبلیغاتی ،ابزارهای مورد نیاز ،مشکلات ،اهداف تبلیغات ،جایگاه و روند روبه رشد آن در جامعه امروزی در کشور ایران در یک موسسه تبلیغاتی اشاره خواهیم داشت .
تبلیغات آمیخته ی از صنعت و هنر می باشد . تبلیغات وسیله ای برای اطلاع رسانی و جادوی قرن بیستم است که بازاریابی بدون تبلیغات بی معنا می باشد همچنین تولیدات زمانی برای ما سود آور خواهند بود که مصرف کنندگان را در شعاعی وسیع تحت تاثیر قرار گیرند و این امر ممکن نخواهد بود مگر با تبلیغات صحیح انجام پذیرد .مطبوعات ،یا شاخص های دیگر تبلیغات مانند آژانس های تبلیغاتی به عنوان رسانه ی شاخص در عرصه تبلیغ کار کرده و اشخاص بزرگی را در این عرصه با ایده های نو وارد نموده اند .
به طور کلی اگر بخواهیم تبلیغات را در کلام ساده بیان نماییم ترویج جزییات محصول ،کالا یا خدمات یک موسسه اقتصادی و غیر می باشد که به لحاظ گسترش آن در بیان کوتاه و مختصر گنجانده نخواهد شد زیرا طیف وسیعی از کیله رشته ها را در بر خواهد گرفت . امروزه تبلیغات در راستای رشد و حرکت مستلزم وسایل ارتباط جمعی و پیرامون فرهنگی در جوامع مختلف با معیار ها و سلیقه های گوناگون می باشد و شاید در این مورد بتوان بخش های صنعت ،فرهنگ ، تجارت اشاره نمود باز در بحث های تبلیغات به روش های اجرایی و القایی توضیحاتی پیرامون آن می باشد که در کتب مختلف ارائه شده است و اشاره ی به نقش تبلیغات در بازارهای مختلف داخلی و جهانی که هر کدام دارای مخاطب و رقبای خاص خود می باشند و قابل ارزیابی و توجه است که در ادامه مطالب گزارش خودآشنایی بیشتری خواهید داشت.
نظریات کارشناسان تبلیغات از دیدگاه تبلیغات به عنوان یک حرفه
از دیدگاه یک کارشناس تبلیغات باحرفه ی تبلیغ در گرایش های متفاوت تبلیغات می توان دریافت کرد که تبلیغات به صورت
استراتژیک عمل خواهد نمود یعنی مستلزم زمان وقت،هزینه،انرژی و پیگیری می باشد تا نتیجه ی مطلوب را دریافت نماییم
و تمامی تبلیغات زمانی موثر خواهد بود که بازدهی مفیدی در بازار داشته باشد واز دو سو مورد توجه قرارگیرد .اول آن
شخصی است که سفارش آگهی را به یک دفتر تبلیغاتی داده و دیگر رضایتمندی مخاطب و در نهایت مصرف کننده ی نهایی
ست ،که با تبلیغات مستقیم یا غیر مستقیم دعوت به خرید شده و به عنوان یک مبلغ برای موسسه یا مبلغ آگهی ما خواهد بود
که می توان اشاره داشت به تبلیغات دهان به دهان از طریق مشتریان مصرف کننده ی بسیار وفادار یا وفادار،
تبلیغات به گفته ای کارشناس بازاریابی این چنین بیان می شود: تبلیغات در نوع خود با هر گرایش در زمان خود خوب است
اما به دلایل متعدد که شامل ، سختی هایی نیز می باشد که عبارتند از: شناسایی موقعیت فعلی بازار موجود و رقبا و گرایش
های مخاطبین به سمت و سوی کالایی که در آن روز بازار توجه بیشتری به خود جلب نموده زیرا امکان مانور بسیار خواهد
بود و سود دهی نیز درپی خواهد داشت .مشکل دیگر را می توان سیلقه های مختلف با افکار رو به رشد و بسته به نیاز ها و
خواسته های مشتریان دانست.
که این امر مستلزم مطالعه و خلاقیت و نوآوری شخصیست که کار تبلیغاتی را انجام خواهد داد .
بازار تبلیغات از دیروز تا امروز در بیان شیوا
امروزه با بررسی ها طبق سئوالاتی که از کارشناس تبلیغاتی شرکت ها ، آژانس های تبلیغاتی حتی دفتر فنی تبلیغات به عمل
آمددر این گزارش گرد آوری شد ه است همگی بر این باور بودند که تبلیغات نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته
است ونقش و حضور تبلیغات در برند سازی یک محصول ایرانی بسیار پررنگ و باشکوه بوده و به نوعی معرف کالایی
ایرانی در بازارجهانی با رقبایی بسیار زیاد می باشد.
شایدجالب باشد بدانیم بیشتر تبلیغاتی را که ما روزانه بی تفاوت از کنار آن می گذریم و به طور کلیشه ای در آوردیم نیازمند
یادآوری کوتاه و آشنایی مختصر باشد که با نام بردن آنها اشاره خواهیم داشت .مانند: تبلیغات بر روی بیلبورد ها درخیابانهای
سطح شهر ،در داخل ایستگاه های مترو ، بر روی اتوبوس ها که روزانه تعداد زیادی از افراد جامعه آنها را مشاهده می
مایند.
یا تبلیغات بازرگانی که از طریق رسانه های عمومی است و رادیو که جزء تبلیغات سمعی بصری خواهند بود و یا وسایلی که
به عنوان نوعی ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند به طور مثال: تبلیغات شرکت های مختلف با حیطه ی
وظایف گوناگون برروی خودکار، سررسید، تقویم، جا سویچی، تراکت ،مجله ها ی مختلف و غیره ..
تبلیغات، بستر آماده سازی برای رشد یک محصول و خدمت
از آنجایی که تمام تاثیر تبلیغات به روان و ذهن انسان هاست ،ابتدا بایستی افکار و اندیشه ها را تغییر داد که این امر باعث تغییر
رفتار خواهد شد و تا زمانی که مغز انسان تحت تاثیر قرار نگیرد ،رفتار تغییر نخواهد نمود پس با ید توجه داشت که در تبلیغات
بایستی به سراغ ذهنیت و روان مخاطب برویم.
در تبلیغات یک کالا یا یک خدمات و یا موسسه ی اقتصادی زمانی موفق خواهیم بود که نکات برجسته و مثبت محصول را نسبت به
رقبا جذاب تر مطرح نماییم و یا به وسیله ی تبلیغ ارزش افزوده کالا را که قرار است به بازار چه جهانی و چه داخلی عرضه شود
و یا آنکه زمانیکه ما به عنوان مبلغ آن هستیم تمام تلاش خود را نموده تا مصرف کننده را متقاعد سازیم کالا و یا خدمات مورد
استفاده خوب است.
آنقدر تبلیغ باید قوی باشد که لازم به این نباشد بگوییم محصول ما نسبت به محصول رقیب برتری دارد. چرا که تبلیغ تمامی نا گفته
ها را بیان می کند و آنچه را که مشتری خواهان آن است در نگاه اول جذب آن شده و محصول را برای بار دوم با دیده قوی تری
پیگیری و بررسی می کند که این زمانی ست که برای یک مبلغ شروع کار خواهد بود . چرا که آگهی تبلیغاتی نباید مثل یک جلسه
وقت گیر و بی فایده باشد بلکه هر آگهی در نوع خود دوره ی باروری دارد ، پس تا نتیجه ی نهایی باید صبر
کرد .
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که سخت کار کردن ،دلیلی برتبلیغ نیست <<دیگاهتان را گسترده تر کنید >>تا
<< جنبه های تازه تری را شکار کنید>> در واقعه شاید باید خاطر نشان شد که در تبلیغات علاوه بر خلاقیت ، نو آوری ، همراه با
علم باید همگام باشند.
رابطه ی تبلیغات با تولید ((زمینه ی اقتصادی در تبلیغات))
آنچه مسلم است ،هرچه تولید پیشرفته تر (تخصص تر) می شود ، ضرورت تبلیغات نیز بیشتر می شود.مهمترین نکته در حیطه ی تبلیغات تولید، تخصصی شدن هر بخش آن است .زیرا تخصصی شدن بخش ها باعث تقسیم کار و وظیفه در آن بخش خاص می شود و خود این موضوع باعث ایجاد مشاغل جدید شده ،باعث گسترش تبلیغات است.زیرا هر بخش تولیدی به طور جداگانه محصولات خود را تبلیغ می کند تابتواند نظر تولید کننده یا مصرف کننده ی اصلی را جلب نماید.
تبلیغات، بستر آماده سازی برای رشد یک محصول و خدمت
از آنجایی که تمام تاثیر تبلیغات به روان و ذهن انسان هاست ،ابتدا بایستی افکار و اندیشه ها را تغییر داد که این امر باعث تغییر
رفتار خواهد شد و تا زمانی که مغز انسان تحت تاثیر قرار نگیرد ، رفتار تغییر نخواهد نمود پس با ید توجه داشت که در تبلیغات
بایستی به سراغ ذهنیت و روان مخاطب برویم.
در تبلیغات یک کالا یا یک خدمات و یا موسسه ی اقتصادی زمانی موفق خواهیم بود که نکات برجسته و مثبت محصول را نسبت به
رقبا جذاب تر مطرح نماییم و یا به وسیله ی تبلیغ ارزش افزوده کالا را که قرار است به بازار چه جهانی و چه داخلی عرضه شود
و یا آنکه زمانیکه ما به عنوان مبلغ آن هستیم تمام تلاش خود را نموده تا مصرف کننده را متقاعد سازیم کالا و یا خدمات مورد
استفاده خوب است.
آنقدر تبلیغ باید قوی باشد که لازم به این نباشد بگوییم محصول ما نسبت به محصول رقیب برتری دارد. چرا که تبلیغ تمامی نا گفته
ها را بیان می کند و آنچه را که مشتری خواهان آن است در نگاه اول جذب آن شده و محصول را برای بار دوم با دیده قوی تری
پیگیری و بررسی می کند که این زمانی ست که برای یک مبلغ شروع کار خواهد بود . چرا که آگهی تبلیغاتی نباید مثل یک جلسه
وقت گیر و بی فایده باشد بلکه هر آگهی در نوع خود دوره ی باروری دارد ،پس تا نتیجه ی نهایی باید صبر کرد .
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که سخت کار کردن ،دلیلی برتبلیغ نیست <<دیگاهتان را گسترده تر کنید >>تا
<< جنبه های تازه تری را شکار کنید>> در واقعه شاید باید خاطر نشان شد که در تبلیغات علاو ه بر خلاقیت ، نو آوری ،
همراه با علم باید همگام باشند
رابطه ی تبلیغات با تولید ((زمینه ی اقتصادی در تبلیغات))
آنچه مسلم است ،هرچه تولید پیشرفته تر (تخصص تر) می شود ، ضرورت تبلیغات نیز بیشتر می شود.مهمترین نکته در حیطه ی تبلیغات تولید، تخصصی شدن هر بخش آن است .زیرا تخصصی شدن بخش ها باعث تقسیم کار و وظیفه در آن بخش خاص می شود و خود این موضوع باعث ایجاد مشاغل جدید شده ،باعث گسترش تبلیغات است.زیرا هر بخش تولیدی به طور جداگانه محصولات خود را تبلیغ می کند تابتواند نظر تولید کننده یا مصرف کننده ی اصلی را جلب نماید.