بازديد از شركت چاپ ريحان
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 30 -3443 03:25
-
نوشته شده توسط صديقه جعفرزاده
-
بازدید: 1099
بسمه تعالي
مركز آموزش علمي-كاربردي فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگي و دانشجويي
دفتر ارتباط با صنعت و كارآفريني (هماورد مهارتي)
آيا شغل شما با رشته تحصيلي شما مرتبط است؟ نوع ارتباط آن را بيان فرمائيد؟
خير- متأسفانه ارتباطي ندارد
مشخصات محيط كار مورد بازديد:
نام محيط كار مورد بازديد شركت چاپ ريحان بود كه در حوالي شهريار كرج و در قسمتي از يك فضاي گسترده (كارخانه الياف) قرار داشت. محل مذكور از سالنهاي اجاره شده از شركت الياف بود. در هر سالن كار خاصي انجام مي شد كه هر كدام از بخش ها داراي دستگاههاي بسيار بزرگ چاپ بود.
شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي شما در خارج از كشور چه جايگاهي دارد؟
مطمئناً در خارج از كشور ما جايگاه تبليغات بسيار گستردهتر و غنيتر است. (البته كشورهاي اروپايي و آمريكا) زيرا رغابت محصولات در ديگر كشورها بيشتر است و اين به دليل سطح توقعات مردم آن كشورهاست. مردم كشور ما سطح انتظارات (خواسته از محصولات) پايينتري دارد و همينكه يك محصول يكي از نيازهاي آنان را برآورده كند براي خريد آن اقدام ميكنند اين ريشه در فرهنگ و نوع زندگي ما دارد ولي در كشورهاي ديگر يك محصول علاوه برداشتن همه خصوصيات مثبت، بايد بتواند از طريق تبليغات نيز مردم را قانع نمايد.
vتاريخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي شما در ايران و جهان چگونه است؟
نخستین وسایل آگهی رسانی در ایران نصب تابلو و اعلان جارچی ها بوده است و استفاده از آگهی در ایران به ادوار گذشته بر می گردد اما پیشینه آگهی در تاریخ معاصر نخست به صورت دیوارکوب و درج در نشریه ها باب شد و سپس رواج پیدا کرد.
پیشینه آگهی در رسانه های جمعی ایران بدین ترتیب بوده است.
1- دیوار کوب
2- نشریه های ادواری
3- کتاب
4- سینما
5- رادیو
6- تلویزیون
افزون بر اینها نشر آگهی های مستقیم به تقلید از سایر کشورها به شیوه های دگیری از جمله : انتشار کتابچه یا بروشور؛ کتالوگ و ... مرسوم بوده است.
در سال 1316 هیچ گونه شرکت تبلیغاتی در کشور تاسیس نشده بود ولی از سال 1316 به بعد اولین شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی شروع به کار کردند و تا سال 1337 – 18 موسسه و آژانس تبلیغاتی ثبت شدند.
vمشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصيلي خود را نام ببريد:
شركتهايي كه در زمينه مديريت بازرگاني، تبليغات اينترنتي، مجلات آگهي و ... فعاليت دارند.
vنام سازمان و يا شركت بازديد شده:
شركت چاپ ريحان
vفعاليت اصلي شركت بازديد شده چيست؟
چاپ روزنامه و نشريات مانند اقتصاد برتر
vرشته تحصيلي شماره چه نقشي در اين شركت دارد؟
فرايند ارسال مطالب براي چاپ در نشريات به عهده كارشناس تبليغات مي باشد و فقط اوست كه ميتواند مشكلات مرحله نهايي چاپ مانند غلط املايي را اصلاح نمايد.
همچنين ما در اين رشته تحصيلي نحوه تبليغات سازنده و مفيد را ياد ميگيريم. اصول و قواعد قانوني و حقوقي تبليغات را آموزش ميبينيم و با اين راهكارها ميتوانيم كارهاي تبليغاتي را تهيه و توسط شركتهايي مانند اين شركت به مرحله چاپ برسانيم.
vنوع سازمان چيست: ¨ دولتي ¨ عمومي R خصوصي
vتاريخچه تأسيس:
اين شركت در سال 1387 بصورت خصوصي تأسيس شده است.
vمراحل انجام كار در اين مؤسسه چگونه است؟
ابتدا سفارشات چاپ توسط ايميل براي اين شركت ارسال ميشود (بايد توجه كرد كه امكان تغيير در سفارشات در اين مرحله امكانپذير نيست) سپس سفارشات از طريق برنامه خاصي به دستگاه پليت ارسال ميشود. در دستگاه پليت شكلها، متنها و ديگر موارد از طريق تابيدن اشعه بر روي زينك شكل ميگيرد سپس زينك تابيده شده در دستگاه پليت قرار ميگيرد و امكانات رنگ كه از چهار رنگ زرد، قرمز، آبي و مشكي تشكيل ميشود براي چاپ زينك اصلي استفاده ميشود. در اين مرحله مواد اضافي زينك (آنهايي كه شكل، نوشته نشدهاند) توسط مايع مخصوص شسته ميشوند و زينك نهايي از دستگاه خارج ميشود. به به مراحل كاري فوق الذكر در اصطلاح ليتوگرافي مي گويند.
سپس اين زينك را براي چاپ روي دستگاه چاپ نصب كرده و تكثير مينمايند.
vرشته تحصيلي شما در اين محيط كار چه نقشي دارد؟
طراحي تبيليغات و ارائه آن به اين شركت جهت چاپ
vچه توانمنديهاي شخصيتي و جسمي براي احراز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماره متصور است؟
به نظر من توانمندي جسمي نميتواند ارتباط خاصي با رشته مديريت تبليغات تجاري داشته باشد ولي مهمترين توانمندي شخصيتي كه بايد وجود داشته باشد، خلاق بودن است. زيرا يك فرد خلاق و مبتكر ميتواند بهترين تبليغ را از همه جهات (مفيد بودن، سازنده، ترغيب كننده، هيجانانگيز و ...) ايجاد و يا تهيه نمايد ولي شايد فردي كه از لحاظ ذهني داراي اين حس نباشد نتواند تبليغي در سطح او ارائه دهد.
vشرايط شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي خود را از لحاظ موارد زير توضيح دهيد:
1- سختي و پيچيدگي: به نظر من هر شغلي ميتواند سختيها و پيچيدگيهاي خاص خود را داشته باشد ولي رشته مديريت تبليغات تجاري چون با قانع كردن همه مردم با سلايق مختلف سر و كار دارد بنابراين از رشتههاي ديگر متمايزتر است.
2- قوانين و مقررات انجام كار: اين قوانين براي هر شغل متفاوت است.
3- مباحث ايمني و بهداشت: ايمني و بهداشت نيز براي هر شغل متفاوت است ولي از آنجا كه در صنعت چاپ مخصوصاً چاپ روزنامه ساعات كاري از شب تا صبح است، بنابراين ميتواند خطرناكتر از لحاظ جسمي باشد.
4- مباحث فرهنگي و اجتماعي (جاذبه و انگيزيههاي شغلي) : رشتههاي مختلف هركدام جايگاه خاصي از لحاظ فرهنگي و اجتماعي دارند. مثلاً جايگاه مشاغل تبليغات اينترنتي در ساليان گذشته آنچنان كه امروزه شناخته شده است، نبود ولي به مرور زمان جايگاه خود را پيدا كرده است.
vخصوصيات هريك از مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي خود را بيان كنيد:
صنعت چاپ نشريات و روزنامه: از لحاظ عدم امكان خطاي املايي و گفتاري، حساسيت موضوعات چاپ شده و از لحاظ داشتن محدوديت زماني و برخي موارد ديگر با رشته تحصيلي من مرتبط است.
مديريت بازاريابي و بازرگاني: از لحاظ چگونگي بيان خصوصيات كالاي مورد تبليغ با رشته من مرتبط است.
vچه تجهيزاتي مورد نياز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماست؟
كامپيوتر، اينترنت، پرينتر، اسكنر، نرمافزارهاي مرتبط
vبه نظر شما حوزه كارآفريني و ايجاد شغل جديد در رشته تحصيلي شما چگونه ايجاد ميشود؟
به نظر من با ارزشدادن به حوزه فعاليت رشته تحصيلي مديريت تبليغات تجاري و هنچنين ايجاد فضاي مناسب و كاهش محدوديتها ميتوان كاري نو را در اين زمينه ارائه داد.
vبه نظر شما چه مهارتهايي در آينده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهيد آورد؟
اكتساب فنوني مانند نحوه اقناع افراد، چگونگي ارائه محصول از لحاظ سلايق مختلف، چگونگي ساخت آگهيهاي تبليغاتي، قوانين و مقررات مربوط به آنها، چگونگي استفاده از راهكارهاي هنري و ... براي ايجاد يك اگهي خوب و ديگر مواردي كه تا پايان دوره به ما آموزش داده خواهد شد.
vآيا علاقه به ايجاد كار و حرفه مطابق با رشته تحصيلي خود داريد؟
با توجه به اينكه هنوز واحدهاي كمي از فنوني را كه بايد داشته باشم ياد گرفتهام، ولي اين رشته برايم جذاب است و اگر قرار باشد كه دوباره شغلي را انتخاب كنم بدون شك در اين زمينه فعاليت خواهم كرد.
به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.