كاربيني ادارات روابط عمومي و بازاريابي بانك تجارت
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 30 -3443 03:25
-
نوشته شده توسط رحمان تقي زاده
-
بازدید: 1594
بسمه تعالي
مركز آموزش علمي ـ كاربردي فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگي و دانشجويي
دفتر ارتباط با صنعت و كارآفريني (هماورد مهارتي)
عنوان شغل : كارمند بانك تجارت
·آيا شغل شما با رشته تحصيلي شما مرتبط است؟ نوع ارتباط آن را بيان فرماييد؟
بله، با اداره روابط عمومي و تبليغات و اداره بازاريابي و روابط با مشتريان كه به نوعي در تبليغات و جذب مشتري فعاليت دارند، مرتبط مي باشد.
· مشخصات محيط كار مورد بازديد:
محيط كار از فضاي اداري برخوردار ميباشد و در اداره روابط عمومي راجب جذب مشتري و نوع تبليغات بررسي مي شود و در اداره بازاريابي در مورد پروژه هاي تحقيقاتي و همچنين راههاي شناخت مشتري بررسي مي شود و همچنين در مورد تبليغاتي كه موثر واقع مي شود تصميم گيري مي گردد.
·نام سازمان و يا شركت بازديد شده:
اداره بازاريابي و روابط با مشتريان و اداره روابط عمومي بانك تجارت
· فعاليت اصلي شركت بازديد شده چيست؟
فعاليت ادارات مورد نظر درخصوص كليه تبليغات و رسيدن به هدف مبني بر جذب سپرده مي باشد و همچنين بررسي و انتخاب تيزر هاي تبليغاتي پيشنهاد شده از طرف شركتها مي توان اشاره نمود.
· رشته تحصيلي شما چه نقشي در اين شركت دارد؟
باتوجه به اينكه مديريت تبليغات تجاري زيرمجموعه مديريت بازاريابي مي باشد اين رشته مي تواند هم در بازاريابي و هم در تبليغات در ادارات بازاريابي و روابط عمومي بانك موثر باشد.
نوع سازمان چيست؟ بانك تجارت دولتي
· تاريخچه تاسيس:
بانك جديد شرق ( كه مركزش در لندن بود ) اولين بانك به شيوه امروزي بود كه در سال 1266 شمسي در شمال شرق ميدان امام خميني ( توپخانه ) و در محل فعلي بانك تجارت فعاليت خود را آغاز كرد. اگرچه فعاليت اين بانك بيش از يكسال طول نكشيد و بانك شاهي جايگزين آن شد ولي اين حركت پايه ي بانكداري نوين را در ايران بنا نهاد. تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ، از 36 بانك فعال در كشور 8 بانك داراي مالكيت دولتي ، 16 بانك داراي مالكيت خصوصي صد در صد ايراني و 12 بانك داراي مالكيت مختلط ايراني و خارجي بودند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ هفدهم خردادماه 1358 ،شوراي انقلاب به منظور حفظ سرمايه هاي ملي،به كار انداختن چرخهاي توليدي كشور و تضمين سپرده ها و پسانداز مردم در بانكها " بانكهاي كشور را ملي اعلام كرد و سپس به جهت كنترل و نظارت دقيق تر بر سيستم بانكي و اجراي صحيح سياستهاي پولي و اعتباري،برخي از بانكها در يكديگر ادغام گرديدند. بانك تجارت به موجب لايحه قانوني اداره امور بانكها مصوب مهرماه1358 از ادغام يازده بانك خصوصي داخلي و مشترك داخلي – خارجي با سرمايه اي بالغ بر 39 ميليارد ريال در تاريخ 29 آذرماه سال 1358 تاسيس و سپس در سال 1360 بانك ايران و روس نيز به آن ملحق گرديد. بانك تجارت از بدو تاسيس با استفاده از دو مزيت نسبي " نيروي انساني متخصص" و "روشهاي پيشرفته بانكي" كه حاصل تجربيات بانكهاي تشكيل دهنده بود، امكان انتخاب و استفاده از بهترين سيستمها و شيوه ها را داشته است.بكارگيري و استفاده از برخي سيستمهاي نرم افزاري و سخت افزاري كه بعضا تاكنون نيز ادامه دارد( مانند SGB)،دارا بودن ارتباطات بين المللي قوي به واسطه داشتن شبكه وسيع كارگزاري و زير ساختهاي غني در زمينه بانكداري بين الملل(اولين بانك كشور در زمينه بكارگيري SWIFT) برتري اين بانك را طي ساليان متوالي از لحاظ حجم عمليات بانكي داخلي و بين المللي حفظ نموده است. در حال حاضر بانك تجارت بابيش از 26 سال فعاليت بانكي و سرمايه اي بيش از10 هزار ميليارد ريال ، با دارا بودن شبكه وسيع وپيشرفته شعب كه شامل 2009 شعبه در داخل و خارج كشور و ارتباط با صدها كارگزار خارجي است، در زمره يكي از موسسات مالي بزرگ كشور بوده و مورد اعتماد بانكهاي معتبر بين المللي مي باشد.
· مراحل انجام كار در اين موسسه چگونه است؟
در اداره روابط عمومي اول تيزرهاي مختلفي از گروه فيلم سازان دريافت مي گردد و بعد از بحث و بررسي فراوان بهترين آن جهت تبليغات استفاده مي گردد و در اداره بازاريابي پروپزالهايي كه جمع آوري شده بررسي و بهترين آن جهت پيشبرد وهدفهاي در نظر گرفته شده بانك انتخاب مي شود. و همچنين مي توان به برگزاري همايش ها و كنفرانسها در اداره روابط عمومي اشاره نمود.
· رشته تحصيلي شما در اين محيط كار چه نقشي دارد؟
باتوجه به اينكه رشته تبليغات تجاري به موضوع تبليغات و بازاريابي مي پردازد، مي تواند نقش مفيدي در تبليع و جذب مشتري در بانك داشته باشد.
· چه توانمنديهاي شخصيتي و جسمي براي احراز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شما متصور است؟
داشتن يك برخورد مناسب و روابط عمومي بالا مي تواند شخص را در طبقه بالاتري قرار دهد و همچنين با روابط عمومي قوي و بازاريابي دقيق مي توان گام موثري جهت جذب مشتري اعتباري در سازمان مورد نظر ايجاد نمود.
· شرايط شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي خود را از لحاظ موارد زير توضيح دهيد:
1- سختي و پيچيدگي
مي توان به پروپزال هايي اشاره نمود كه بايد به صورت دقيق بايد مطالعه شود و سپس بهترين آن جهت انجام امور مورد استفاده قرار گيرد. و همچنين بر گزاري سمينار ها و و همايش ها كه نياز به هماهنگي دقيق دارد ميتوان اشاره نمود.
2- قوانين و مقررات انجام كار
باتوجه به اينكه شخصي از روابط عمومي بالايي برخوردار باشد هميشه بايد وقت شناس باشد و به موقع در جلسات و محل كار خود حضور داشته باشد. و همچنين بايد آينده نگر باشد.
3- مباحث ايمني و بهداشت
تبليغات بايد بگونه اي باشد كه بعد ارايه هر تبليغي خروجي مثبت و در خورانتظار داشته باشد و از نظر بهداشتي بايد تبليغ سالم باشد يعني چيزي تبليغ ميشود بايد به آن عمل شود و كالاي تبليغ شده از كيفيت بالايي برخودار باشد.
4- مباحث فرهنگي و اجتماعي (جاذبه و انگيزههاي شغلي)
كالايي كه قرار است تبليغ شود بايد در ذهن مردم ماندگاري طولاني مدت داشته باشد بنابراين بايد دقت لازم صورت پذيريد و با بستر سازي مناسب و جلسات تخصصي بهترين تبليغ ارايه گردد.
· شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي شما در خارج از كشور چه جايگاهي دارد؟
ازشغلهاي معروف ميتوان به خريد و فروش كالا و جذب مشتريات اعتباري اشاره نمود و همچنين يك تبليغ درست مي تواند سودآور و باعث ارتقاي سازمان تبليغ كننده را فراهم نماييد.
· تاريخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي شما در ايران و جهان چگونه است؟
بخاطر جذب مشتري و ارتقاي سازمان از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد و به صورت منظم و دقيق در سازمانهاي داخل و خارج از كشور اجرا مي گردد. به كمك رشته هاي بازاريابي شركتها و سازمانهايي بصورت جهاني معروف و اعتبار ويژه اي كسب نموده اند.
· مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصيلي خود را نام ببريد؟
مديريت بازاريابي – روابط عمومي – تبليغات و فروش – فروش هاي الكترونيكي-فروش هاي اينترنتي-تيزرهاي تبليغاتي-جذب مشتريات اعتباري-
· خصوصيات هريك از مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي خود را بيان كنيد؟
1- روابط عمومي با رشته تحصيلي درخصوص تبليغات وجه اشتراك دارد.
2- بازاريابي جهت جذب مشتري و پيشبرد بانك با رشته مورد نظر اشتراك دارد.
· چه تجهيزاتي مورد نياز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماست؟
دوربين هاي عكاسي و فيلمبرداري، كتاب هاي تبليغاتي و اينترنت
· به نظر شما حوزه كارآفريني و ايجاد شغل جديد در رشته تحصيلي شما چگونه ايجاد مي شود؟
موقعي كه احساس كنيم بتوانيم از اين رشته جهت گسترش تبليغات سالم در روابط عمومي و بازاريابي استفاده نماييم و يا يك شركت تبليغاتي را جهت رسيدن به هدف اداره نماييم، ميتوانيم در حوزه كارآفريني اقدام نماييم.
·به نظر شما چه مهارتهايي در آينده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهيد آورد؟
مهارتهايي از قبيل فروش و خريد و همچنين تبليغات و جذب مشتري اعتباري ودر نتيجه اعتبار و سود آوري براي سازمان محل خدمت و همچنين رسيدن به هدف مورد نظر.
· آيا علاقه به ايجاد كار و حرفه مطابق با رشته تحصيلي خود داريد؟
بله، با توجه به گذراندن رشته مورد نظر مي توانم بعنوان يك كارشناس در اداره بازاريابي و يا روابط عمومي فعاليت مفيدي داشته باشم.
به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.