با توجه به اینکه شرکت ایران خودرو مجموعه ای است که تحت نظارت وزارت صنایع و معادن کشور و دولت به فعالیت صنعتی پرداخته و اهداف ملی را دنبال می کند برای رسیدن به اهداف اصلی خود در استراتژی تبلیغات، اهمیت خاصی به سیاست های داخلی و خارجی شرکت قائل است و رابطه مستقیم آن را با روش های تبلیغاتی شرکت اینگونه تعریف می نماید :
سیاست های شرکت یکی از روشهای مهم و تاثیرگذار در امر تبلیغات بوده که افکار و ذهنیت مخاطب را سنجیده و مطابق با آن، ویژگی های محصولات را در مخاطب و افکار وی القا و عمومی سازی می کند. همانند استفاده از سیاست جذب مشتری از طریق تبلیغ خودرویی با رنگ جذاب به صورت پیش فروش با در نظر گرفتن سود مشارکت با درصد بالا آن هم به صورت وارداتی و یا در نظر گرفتن سیکل تبلیغات به سزا در زمان های خاص مانند (اعیاد بزرگ : میلاد رسول اکرم(ص)، نیمه شعبان، دهه فجر و . . .) با درنظر گرفتن شرایط ویژه همچون تخفیف ویژه ایام، شرایط چک بدون ضامن یا کارمزد و . . .
و همینطور به کارگیری اخبار خودکفایی تولیدات قطعات خودرو در پیام های تبلیغاتی که موجب تاثیر مثبت در افکار عموم نسبت به برند شرکت می شود. و یا شرکت ملزم به تولید محصولات با استانداردهای جدید است اما از این سیاست کاری بهره لازم را ستانده و به مخاطب از نظر تجهیز بودن محصولات به سیستم های امنیت (جانی)، مانند : ترمز ضد قفلABS,EBD ، ایربگ و . . . امنیت و اطمینان خاطر می بخشد.
روش ارتقاع مطلوبیت رفتار و برخورد پرسنل شرکت (دفتر فروش، بازاریابی و روابط عمومی) با مخاطب، روش تبلیغاتی بعدی است که قابل بررسی می باشد و در شرکت ایران خودرو بسیارحائز اهمیت است.
البته میان این روش که متغیر مستقل ما به شمار می رود با چگونگی روشهای تبلیغات این شرکت ارتباط نامرئی وجود دارد،که مدیریت راهبرد آن از طریق راههایی همچون کلاسهای آموزشی ترتیب داده شده برای پرسنل مانند :( مشتری مداری، ارتباط اثربخش، فن بیان و گفتار بامشتری و . . .)، پرداخت پاداش، پرداخت آکورد و رکورد جهت ترغیب و تشویق کارکنان و در مواقعی تهدید و تذکر به پرسنل، اعمال می شود که نشان دهنده اهمیت فراوان شان و منزلت مشتریان برای شرکت است و از طریق پیامهای تبلیغاتی، مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.
همانطور که چند بار به صورت موردی به آن اشاره شد پول یا همان سرمایه گذاری نقش بسیار مهم و قابل توجهی را در امر تبلیغات دارد که نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و تخصصی داشته و الزاما باید در این برنامه ریزی جایگاه شرکت در میان مخاطبان، مشتریان، مصرف کنندگان و از همه مهمتر در میان بازار شفاف سازی و مورد بررسی قرار گیرد. سپس سرمایه گذاری نیز صورت پذیرد.
البته تقسیم بندی سرمایه گذاری این گروه صنعتی برای تبلیغات به این نحو است که به عنوان مثال وقتی شرکت در بازار، در مرحله یادآوری به مخاطب تبلیغات را انتخاب میکند باید الزاما تبلیغات به صورت مکرر اعمال شود و نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد اما در نقطه مقابل در مرحله ای از فروش که بازار اشباع می شود و دوران افول شرکت است باید جلوی تبلیغات را گرفت و استراتژی سرمایه گذاری این شرکت دیگر سرمایه ای را صرف این امر نمی کند چون اگر ناآگاهانه به این امر بپردازد تبعات سخت و زیان آوری را برای شرکت به جای می گذارد و تاثیر عکس در امر تبلیغات اعمال می کند.
رسالت وجودي تبلیغات :
سازماني دانش محور، مبتني برتبلیغات مطابق با ارزشهاي اخلاقي و معنوي ، ايفاء كننده نقشي موثر در پيشرفت صنعتي كشور با ارائه محصولاتي رقابت پذير در سطح جهاني و منطبق با استاندارد هاي زيست محيطي در راستاي تحقق سود اوري بلند مدت و كسب رضايت مشتري در فعاليت تبلیغاتی برای ارائه توليد، خدمات و تجارت بخش وسايل حمل و نقل با حضور فعال در بازارهاي بين المللي و رهبري بازار كشور.