تاريخچه
شركت تهيه و توزيع قطعات و لوازم يدكي ايران خودرو در تاريخ 1/8/1356 در قالب شركت سهامي خاص تاسيس و با شماره ثبت 30048 در تاريخ 15/8/1356 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيد . بر اساس ماده 3 اساسنامه مصوب 30/3/1379 موضوع فعاليت شركت به شرح ذيل ميباشد :
خريد ، فروش ، صادرات و واردات انواع خودرو سواري ، اتوبوس ، ميني بوس ، كاميون ، وانت و مانند آن - ارائه خدمات پس از فروش به كليه محصولات ايران خودرو و شركتهاي تابعه آن- تهيه و توزيع ، خريد و فروش ، صادرات و واردات قطعات و لوازم يدكي انواع خودرو و خدمات پس از فروش آنها- انجام معاملات بازرگاني و غير بازرگاني- تاسيس شركت با مشاركت يا بدون مشاركت اشخاص داخلي و خارجي- خريد كارخانجات و سهام شركتها- انجام هر عمليات مجاز سود آور- مبادرت به هرگونه فعاليتي براي انجام مفاد بالا و يا تسهيل در اجراي آن .
با توجه به تعلق بيش از 99/99 درصد سهام ايساكو به شركت ايران خودرو (سهامي عام) كه خود مشمول مفاد بند «الف» قانون حفاظت و توسعه صنايع ايران خودرو مصوب 10/4/1358 ميباشد ، شركت بصورت غير مستقيم مشمول مفاد بند مذكورگرديده و اداره امور آن به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران محول گردید. در سال 1363 اداره امور شركت به وزارت بازرگاني واگذار گرديد و از تاريخ 1/11/1370 ، اداره امورشركت تحت سرپرستي و نظارت وزارت صنايع سنگين و از آن طريق زير نظر شركت ايران خودرو (سهامي عام) به عنوان مرجع اداره كننده قرارگرفت . با ادغام دو وزارتخانه صنايع و صنايع سنگين در سال 1373 عملاً شركت تحت پوشش وزارت صنايع قرار گرفت. با وجود گستردگي موضوع فعاليت شركت ، عمده فعاليت آن طي بيست سال از شروع كار معطوف به بازرگاني قطعه ، بخصوص تهيه و توزيع قطعات خودروهاي توليدي شركت ايران خودرو بوده است . موضوع ارائه خدمات پس از فروش به استفاده کنندگان از محصولات ايران خودرو در ابتداي سال 1371 و پيش از آغاز دهه سوم فعاليت، شركت به شركت تهيه و توزيع محول شد . پس از تغيير مديريت، با تصويب تغييرات اساسنامه شركت در سال 1378 و درج «خدمات پس از فروش» در موضوع آن، شركت تهيه و توزيع قطعات و لوازم يدكي ايران خودرو بصورت رسمي به عنوان ارائه كننده خدمات پس از فروش، محصولات ايران خودرو شناخته شد . درابتداي سال1382 خدمات پس ازفروش از شركت ايساكو منتزع و در ابتداي سال 1386 خدمات پس از فروش دوباره به ايساكو ملحق گرديد.
چشم انداز
ماموريت
ما از مديريت، تخصص و تجربه خود و شبكه خدماتي در داخل و خارج كشور براي ارائه خدمات پس از فروش و تأمين قطعات يدكي خودروهاي شركت ايرانخودرو در راستاي افزايش رضايت مشتريان و اطمينان خاطر كليه ذينفعان بهره ميگيريم
سيستم مديريت كيفيت
شركت ايساكو به منظور به اثبات رساندن توانايي خود در فرآهم سازي الزامات مشتري ،رسيدن به كيفيت جهاني، توسعه پايدار و كسب رضايت مشتري، به عنوان مهمترين مولفه هاي كسب و كار، استقرار نظام مديريت كيفيت بر اساس سري 9000 را ابزار مديريتي مناسب شناخته است.
ايساكو از سال 1378 به استقرار نظام مديريت كيفيت بر اساس استانداردهاي سري ايزو 9000 اهتمام ورزيده و در اين مسير به اخذ گواهينامه هاي ذيل نائل آمده است :
از ديدگاه ايساكو "آنچه كه بيش از كسب گواهينامه اهميت دارد حركت در مسير كيفيت و نهادينه كردن فرهنگ كيفيت و نگهداري، پويايي و توسعه سيستم مديريت كيفيت مي باشد."
خط مش كيفيت
شرکت ایساکو، به عنوان بزرگترین و گسترده ترین شركت خدمات پس از فروشخودرو، در راستای اعتلاي برند و افزايش وفاداري و رضايتمندي مشتريان گروه صنعتيايرانخودرو و ساير ذينفعان، خط مشي كيفي خود را اين چنين اعلام مي نمايد:
حركت در چهارچوب سياستهاي كيفي فوق، جز با اعتقاد به اصل اتحاد صادقانه وتعهد به رعايت اصول و الزامات سيستم مديريت كيفيت ميسر نخواهد بود.
اينجانب ضمن اعلام تعهد كامل به اجرا، حفظ و نگهداري سيستم، از كليه اعضاء محترم گروه ايساكوانتظار دارم با درك كامل اين خط مشي، مشاركت خود را به صورت مستمر در تحقق اهداف به كار گيرند.
افتخارات كسب شده در جوايز كيفي داخلي و خارجي بر اساس مدل EFQM ::
شرح |
سال |
دريافت لوح تقدير و تنديس بلورين تعالي از نخستين همايش تعالي مديران گروه صنعتي ايران خودرو |
1386 |
دريافت تقديرنامه از چهارمين جايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني |
1385 |
دريافت گواهینامه تعهد به تعالی از سومين جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی |
1384 |
دریافت لوح تقدير از سومين جایزه ملی کیفیت |
1384 |
نامزد دریافت مدال طلا از سوی بنیاد سرآمدی در کسب و کار FEBP |
|
دريافت گواهینامه تعهد به تعالی از اولين جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی |
1382 |
دریافت گواهینامه اهتمام به سرآمدی از اولين جایزه ملی کیفیت |
1382 |
:: اعتبارات و افتخارات در سيستمهاي مديريتي و كيفيتي ::
شرح |
سال |
ايزو رضايت مشتريان 10002:2004 |
1391 |
ايزو آموزش فني 10015:1999 |
1390 |
ايزو 9001:2008 |
1389 |
كسب گواهينامه ISO 9000-2000 |
|
اجراي سيستم مديريت كيفيت ايزو در سطح نمايندگيها و تعميرگاههاي مركزي ايساكو |
از سال 87 |
اجراي برنامه ريزي استراتژيك بر اساس مدل BSC |
از سال 85 |
اجراي رويكرد شش سيگما |
از سال 82 |
كسب گواهينامه ISO9002-1994 |
:: افتخارات كسب شده در خدمات پس از فروش ::
شرح |
سال |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره نهم) |
دوره اول 1385 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره هشتم) |
دوره دوم 1384 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره هفتم) |
دوره اول 1384 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره ششم) |
دوره دوم 1383 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره پنجم) |
دوره اول 1383 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره چهارم) |
1382 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره سوم) |
1381 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره دوم) |
1380 |
كسب رتبه اول خدمات پس از فروش صنعت خودروي ايران از وزارت صنايع (دوره اول) |
1379 |
:: افتخارات كسب شده در جامعه ::
شرح |
سال |
دريافت تقديرنامه در نهمين نمايشگاه بينالمللي صنعت خودرو و قطعات يدكي |
1384 |
دريافت تقديرنامه از پنجمين نمايشگاه تخصصي و سومين نمايشگاه بينالمللي خودرو و صنايع وابسته |
1384 |
دريافت لوح سپاس از دومين نمايشگاه صنعت حمل و نقل مشهد |
1383 |
كسب تنديس از اولين نمايشگاه خودرو استان يزد |
1383 |
دريافت لوح سپاس از اولين نمايشگاه خودرو نيرو محركه استان كرمان |
1383 |
كسب تنديس در دومين نمايشگاه خودرو و قطعات وابسته جزيره كيش |
1382 |