شنبه, 03 آذر 1403

 



بررسي سازماني كانون آگهي تبليغاتي پيك برتر

 

بررسي چارت سازماني كانون آگهي تبليغاتي پيك برتر ؛

1 copy copy

 

دسترسي دقيق تر توسعه بازار ؛

 

در اواخر سال 1391 به خاطر ركود اقتصادي و افزايش قيمت دلار و كاغذ ، پيك برتر در فكر راهكاري براي رهايي از بحران افتاد . از اين ارو اساتيد و صاحبنظران اين رشته دعوت شد تا با تغيير شيوه‌هاي ساختاري از مديريت سنتي و وظيفه‌اي به مديريت فرآيندي جهت كسب سودي بالاتر شود .

چارت سازماني پيك برتر : براساس سيستم جديد ( 1392) ارزيابي مي‌گردد .

                  

    
    

شناخت و درك

    

( توسعه‌راهبردي) بازار

    
    

          

            

    
    

توسعه بازار

    

پياده سازي

    
    

          

            

    
    

فروش

    
    

          

            

    
    

خدمات پس از فروش

    
    

            

ابتدا موقعيت هاي شغلي ، شناخت بازار هدف ، مشتري ها ، بازار رقبا كه با توجه به تواناهاي پيك برتر محقق مي‌شود توسط توسعه راهبردي بررسي مي‌گردد .

پس از آن بررسي ها و تحقيق ها پرونده شده به توسعه بازار ( پياده‌سازي ) انتقال مي‌گردد ، سپس مديران توسعه بازار به مطالعه و تحقيق و بررسي پيشنهاد ارسال شده مي‌پردازند . در صورتيكه شرايط و امكان محقق شدن آن پروژه امكان داشته باشد و براي مجموعه پيك برتر سودآور باشد توسعه بازار اجراء آن را پذيرفته و برآورد هزينه كرده آن را به شركت ارجاء داده ، پس از دريافت بودجه و موافقت شركاء در كوتاهترين زمان ممكن اجراء آن آغاز مي‌گردد . (مانندBOX كردن مشاغل كه گزارش كار در مورد توضيحات آن داده شد )

يكي از ويژگيهاي توسعه بازار اين مي‌باشد كه در كوتاهترين زمان ممكن با حداقل امكانات اهداف را محقق ساخته مي‌سازد . در واقع تا حدودي بر پايه و مبناي بازاريابي چريكي و پارتيزاني را پيش مي‌برد . تذكر : در صورتيكه از توسعه راهبردي پيشنهاد ارائه گردد و از نظر مديران توسعه بازار قابل اجراء نباشد ، مجدداً بر توسعة راهبردي برگشته تا رفع ايراد شود . اگرچندين بار اين اتفاق صورت پذيرد بخش ارزيابي عملكرد وارد عمل مي‌شود تا بررسي نمايد آيا پيشنهاد قابل ارزش نيست يا اجراء كننده‌ها ضعف داشته اند .

پروژه‌ها در توسعه بازار در زمينه هاي مختلفي انجام مي‌گرد يكي از پروژه‌هاي فعلي وارد شدن به اصناف جديد كه مي‌تواند نياز خانه دار باشد . در اين فاز در سال 1392 ، 6 صنف جديد مشخص گرديده كه تقريباً هر 3 ماه ، 2 صنف آغاز به كار كرده و در پايان 3 ماه بر بخش فروش منتقل مي‌گردد . در پايان ماه 3 جلساتي با مديران سازمان فروش و معاونت فروش و مديران ارشد توسعه بازار و حتي مدير توسعه راهبردي انجام مي گردد .

تا جزئيات اين صنف به سازمان فروش انتقال يابد :

لازم به ذكر است مسئوليت توسعه بازار به همين جا ختم نمي‌شود و آينده افرادي كه انتقال به بخش فروش مي‌يابند در اين قسمت تعيين مي‌شود . در اين بخش آموزشهاي دوره اي براي آنها گذاشته مي‌شود تا بازاريابي حرفه اي براي بخش فروش تربيت شود . در بخش فروش ،‌تعدادي بازارياب حرفه اي و طراحان كارآزموده دوره هم گرد آمدند و مئسول فروش آگهي ها را به تمام مشاغل تعريف شده در جذب آگهي را دارند .

 

نويسنده : مریم موشل

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.