در خصوص اين كه كدام روش تبليغاتي در جامعه بهتر جواب مي دهد نمي توان گفت روش خاصي در يك جامعه براي تبليغات مناب است ولي آنچه براساس محصولات، قابليت ها و جايگاه برند يك سازمان يا شركت در نظر گرفته مي شود مربوط به وضعيت بازار است و در بازار خودرو كه بيشتر تابع شرايط سياسي است و عوامل محيطي بر آن تاثير گذاري فراواني دارند، شيوه تبليغات تهاجمي در بخش فروش و در بخش برندينگ استفاده از روشهاي غير مستقيم مي تواند اثر گذاري بيشتري بر روي جامعه داشته باشد.
البته به جهت تاثير گذاري قوانني و مقررات در مورد خودرو، تبليغات بيشتر در جهت متقاعد سازي و رفع اثرهاي تخريبي استفاده مي گردد.
در روش تبليغاتي سايپا كه از كمين هاي موقعيتي بيشتر استفاده مي شود بيشترين و حساسترين مرحله بررسي آثار و اطلاعات بازار است كه بايد براساس نيازهاي آن روش هاي تبليغي را به كار ببريم.
به عنوان مثال در ابتداي سال 1391 كه بازار وضعيت باثباتي داشت و خريداران بيشتر خريدهاي خود را انجام مي دادند ترغيب از شرايط خاص فروش انجام مي گرفت و در زماني كه بيشترين مخاطبين صدا و سيما را ملاحظه مي نمودند تبليغ پخش مي گرديد.
لذا يك از جايگاه هاي تبليغاتي سايپا قبل از اخبار 20:30 بود.
زيرا راساس مطالعات مركز پژوهش هاي صدا و سيما بيشترين بيننده هوشيار و محاسبه گر در اين زمان از تلويزيون استفاه مي كردند و با توجه به نياز ترغيب خريد كه بايد مشتريان محاسبه گر متقاعد مي شدند و اكثرا بينندگان اين برنامه بودند، از اين رسانه استفاده گرديد.