شنبه, 03 آذر 1403

 



کاربینی (بانک تجارت ) - مدیریت شعب جنوب تهران

بسمه تعالی

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ هنر واحد شماره 13 تهران

 

71

 

مقدمه:

تاريخچه بانک تجارت:

بانك تجارت بموجب لايحه قانوني اداره امور بانك‌ها مصوب مهر ماه 1358، با ادغام يازده بانك خصوصي كه متعاقباً با الحاق بانك ايران و روس تعداد آنها به دوازده بانك رسيد با سرمايه اي بالغ بر 1/39 ميليارد ريال در تاريخ 29 آذر ماه 1358 تأسيس شد.

توجه به تركيب بانك‌هاي تشكيل دهنده بانك تجارت، نكته‌اي حائز اهميت را آشكار مي سازد و آن قرار گرفتن بانك‌هاي قديمي و جديد در كنار يكديگر است. وجود بانك‌هاي قديمي همچون بانك بازرگاني ايران بعنوان نخستين بانك خصوصي كشور كه وارث تجربيات طولاني در امر بانكداري بود و بانك ايران و روس كه سابقه تأسيس آن به 80 سال پيش باز مي‌گردد در كنار بانك‌هاي جواني كه اندكي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تأسيس شده بودند و همچنين بانك‌هاي مختلط ايراني و خارجي كه از امكانات و تكنولوژي مدرن بانكي برخوردار بودند، عملاً آميزه‌اي از تجارب گران‌بهاي صنعت بانكداري را به سبك اروپايي، آمريكايي، ژاپني و روسي به همراه تركيبي از نيروهاي انساني جوان و مجرب در اختيار بانك تجارت قرار داد.

بانك تجارت پس از ادغام، از مزيت‌هاي نسبي هر يك از بانك‌هاي سابق در جهت هدايت بخش مربوطه استفاده نمود كه هم اكنون نيز به عنوان مزيتي بزرگ تلقي مي‌گردد.

 

بانك هاي تشكيل دهنده بانك تجارت عبارت بودند از :

الف: بانك‌هاي ايراني: “بازرگاني ايران“، “كار“، “ايرانشهر“، “صنايع ايران“ و “شهريار“ .

ب: بانك‌هاي مختلط ايراني و خارجي : “ايران و خاور ميانه“، “ايران و انگليس“ ، “اعتبارات ايران“، “ايرانيان“، “ايران و ژاپن“ و “ايران و هلند“ .

ج: بانك خارجي: “ايران و روس“

اينك پس از سپري شدن بيش از 26 سال از تشكيل بانك، بنابر مقتضيات اقتصادي و نياز مناطق مختلف كشور، شبكه شعب بانك در سراسر كشور به 2010 شعبه مي‌رسد. وجود منابع انساني كارآزموده و با تجربه بعنوان پشتوانه‌اي قوي است كه مي‌تواند موجبات رشد و ارتقا جايگاه اين بانك را در عرصه فعاليت‌هاي بانكي در سطح بين‌المللي را فراهم آورد.

 

معرفی فعالیت‌های روابط عمومی‌به تفکیک:

روابط عمومی بانک تجارت شامل بخش‌هایی به شرح ذیل می‌باشد که هر یک از آنها وظایفی را در ارتباط با اطلاع رسانی، افکار سنجی و تبلیغات انجام می‌دهند.

دایره ارتباطات:

ایجاد ارتباطات داخلی و خارجی، برگزاری مراسم قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه، انجام امور تشریفاتی بانک، سنجش افکار عمومی‌جامعه به منظور شناسایی مقام و موقعیت بانک و آگاه نمودن مردم از کلیه طرح‌ها، مزایا و سرویس‌های بانک از جمله وظایف این دایره می‌باشد که از طرق ذیل انجام می‌گیرد.

 

  1. تهیه و تنظیم برنامه‌های مناسب به منظور برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در رابطه با مسائل مختلف بانکی.
  2. برنامه‌ریزی ارتباط مستمر با منابع خبری، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون و ترتیب برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی، رادیو و تلویزیونی مسئولین بانک.
  3. تهیه متون سخنرانی‌های مورد نیاز در سمینارها، بازدیدها و سایر مراسم مرتبط با امور روابط عمومی.
  4. تهیه و ارسال پیام‌های مناسب جهت مناسبت‌های گوناگون و ارسال پاسخ‌های لازم در این رابطه و ترتیب انتشار آن در صورت لزوم.
  5. انجام امور تشریفاتی مربوط به سمینارها، بازدیدها، گردهمائی‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر مراسم متشکله و تدارکات وسایل مورد نیاز.
  6. نظارت بر نصب و الصاق پلاکارد، تراکت، پوستر، آگهی‌ها و نظایر آن در مکان‌های تعیین شده.
  7. انجام پژوهش‌های لازم به منظور سنجش افکار عمومی‌و اطلاع از اذهان جامعه نسبت به عملکرد بانک و کارکنان.
  8. نظارت بر فعالیت‌های تحقیقاتی درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی جهت اطلاع از میزان اثربخشی.
  9. جمع‌آوری پیشنهادات و نظریات افراد (کارکنان و مشتریان) به طرق مختلف با اختصاص صندوق پستی، صوتی به منظور بررسی و ارائه راه حل‌های مناسب.
  10. ایجاد ارتباط مستمر با واحدهای بانک و خارج از آن جهت دسترسی به اطلاعات کافی از رویدادهای اقتصادی و اجتماعی.
  11. پاسخگویی به ارباب رجوع در رابطه با درخواست اطلاعات، اظهار شکایات، ارائه پیشنهادات و تنظیم مطالب آنها جهت ارجاع به واحدهای ذیربط و یا انعکاس به مدیریت بانک.
  12. بررسی در مورد شناخت نقش بانک در جامعه و آگاهی از تمایلات مردم نسبت به خدمات بانکی مورد نیاز آنان و همچنین اطلاع از سیاست و اهداف مدیریت بانک در این خصوص.
  13. نظارت بر فعالیت‌های تحقیقاتی درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی جهت اطلاع از میزان اثربخشی.
  14. کنترل بر تحلیل‌های نظرسنجی در دوره‌های زمانی مکرر.
  15. برقراری ارتباطات تلفنی و مکاتبه‌ای داخلی و خارجی توسط کارشناس ارتباطات.
  16. تهیه طرح‌ها و برنامه مفید علمی‌در رابطه با امور بانک براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده.

 

رئیس دایره ارتباطات:

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر مستقیم معاون اداره مسئولیت برقراری ارتباطات داخلی و خارجی و کسب اخبار مرتبط با سیستم بانکی و اقتصادی و برگزاری مراسم قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه و تشریفاتی بانک سنجش و بررسی افکار عمومی‌جامعه و گروههای اجتماعی و کارکنان بانک و اطلاع از مقام و موقعیت بانک در جامعه و تهیه طرح‌های لازم جهت شناساندن خدمات بانک به مردم و سازمان‌ها و مطلع ساختن آنها از مزایا و سرویس‌های بانک و نظارت بر امور موزه را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. تهیه و تنظیم برنامه‌های مناسب به منظور برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در رابطه با مسائل مختلف بانکی و ارائه آن به مقام مافوق.
  2. برنامه‌ریزی ارتباط مستمر با منابع خبری، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون و ترتیب برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی، رادیو و تلویزیونی مسئولین بانک با هماهنگی دایره نشریات.
  3. برنامه‌ریزی سمینارها، گردهمایی و سایر مراسم و مناسبت‌ها برای هیأت مدیره و همرهان، میهمانان خارجی بانک با همکاری مدیریت امور تدارکات و خدمات.
  4. مطالعه مستمر آیین نامه، قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره بانک به منظور آگاهی و آشنایی کامل با مقررات و ضوابط و فعالیت‌های واحدهای مختلف بانک و ارائه راهنمائی‌های لازم به درخواست کنندگان.
  5. تهیه متون سخنرانی‌های مورد نیاز در سمینارها، بازدیدها و سایر مراسم مرتبط با امور روابط عمومی.
  6. تهیه و ارسال پیام‌های مناسب جهت مناسبت‌های گوناگون و ارسال پاسخ‌های لازم در این رابطه و ترتیب انتشار آن در صورت لزوم.
  7. برنامه‌ریزی و انجام امور تشریفاتی مربوط به مسافرت‌ها، مأموریت‌های داخل و خارج از کشور، مدیریت عامل، هیأت مدیره، میهمانان خارجی و همچنین مراسم استقبال.
  8. انجام امور تشریفاتی مربوط به سمینارها، بازدیدها، گردهمایی‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر مراسم متشکله و تدارکات وسایل مورد نیاز.
  9. نظارت بر نصب و الصاق پلاکارد، تراکت، پوستر، آگهی‌ها و نظایر آن در مکان‌های تعیین شده توسط پرسنل دایره.
  10. شرکت در مجالس جشن، سوگواری و ... مربوط به کارکنان و خانواده‌های آنان به نمایندگی از طرف اداره.
  11. ارائه خدمات در جهت تهیه انواع بلیط مسافرت برای مأموریت داخل و خارج از کشور، اخذ گذرنامه و روادید و سایر تشریفات مربوطه و همچنین پرداخت هزینه‌های آن جهت مدیران، کارکنان اعزامی‌و سایر مأمورین به خارج از کشور.
  12. پاسخگویی به ارباب رجوع در رابطه با درخواست اطلاعات، اظهار شکایات، ارائه پیشنهادات و تنظیم مطالب آنها جهت ارجاع موضوع به واحدهای ذیربط و یا انعکاس آن به مدیریت بانک.
  13. بررسی در مورد شناخت نقش بانک در جامعه، آگاهی از تمایلات مردم نسبت به خدمات بانکی مورد نیاز آنان و همچنین اطلاع از سیاست و اهداف مدیریت بانک در این خصوص.
  14. نظارت، انجام پژوهش‌های لازم به منظور سنجش افکار عمومی‌و اطلاع از اذهان جامعه نسبت به عملکرد بانک و کارکنان.
  15. نظارت بر فعالیت‌های تحقیقاتی در خصوص برنامه‌های تبلیغاتی جهت اطلاع از میزان اثر بخشی و ارائه نتایج حاصله به مقامات مافوق.
  16. تهیه طرح‌ها و برنامه‌های مفید علمی‌در رابطه با امور بانک براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده و اعلام نتایج بررسی‌های انجام شده به مسئولین بانک.
  17. جمع آوری پیشنهادات و نظریات افراد (کارکنان و مشتریان) به طرق مختلف، با اختصاص صندوق پستی، صوتی و غیره به منظور بررسی و تحقیق و ارائه راه حل‌های مناسب به مدیریت بانک.
  18. نظارت و کنترل بر نتایج و تحلیل‌های نظرسنجی در پریودهای زمانی مکرر.
  19. ایجاد ارتباط مستمر با واحدهای بانک و خارج از آن در جهت دسترسی به اطلاعات کافی از رویدادهای اقتصادی و اجتماعی.
  20. نظارت بر تنظیم شناسنامه و پرونده برای هر یک از اشیاء عتیقه، سکه و غیره.
  21. نظارت بر تنظیم برنامه‌های لازم برای بازدید مقامات و افراد از موزه.
  22. نظارت بر حفظ و نگهداری اشیای موجود در موزه.
  23. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با انجام وظایف محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  24. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی شاغل از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.
  25. تهیه و تنظیم برنامه‌های مناسب به منظور برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در رابطه با مسائل مختلف بانکی و ارائه آن به مقام مافوق.

 021

معاون دایره ارتباطات:

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر مستقیم رئیس دایره مسئولیت برگزاری مراسم قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه و تشریفاتی بانک، سنجش و بررسی افکار عمومی‌جامعه و کارکنان بانک و اطلاع از مقام و موقعیت بانک در جامعه و تهیه طرح‌های لازم جهت شناساندن خدمات بانک به مردم و سازمان‌ها و مطلع ساختن آنها از مزایا و سرویس‌های بانک را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. برنامه‌ریزی ارتباط مستمر با منابع خبری، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما و مطبوعات با هماهنگی دایره نشریات.
  2. برنامه‌ریزی سمینارها، گردهمایی و سایر مراسم و مناسبت‌ها برای هیأت مدیره و همراهان میهمانان خارجی بانک با همکاری مدیریت امور تدارکات و خدمات.
  3. تهیه و ارسال پیام‌های مناسب جهت مناسبت‌های گوناگون و ارسال پاسخ‌های لازم در این رابطه و ترتیب انتشار آن در صورت لزوم.
  4. برنامه‌ریزی و انجام امور تشریفاتی مربوط به مسافرت‌ها، مأموریت‌های داخل و خارج از کشور، مدیریت عامل، هیأت مدیره، میهمانان خارجی و همچنین مراسم استقبال.
  5. نظارت و برنامه‌ریزی امور تشریفاتی مربوط به سمینارها، بازدیدها، گردهمایی‌ها، نمایشگاهها، و سایر مراسم متشکله و تدارکات وسایل مورد نیاز.
  6. کنترل الصاق پلاکارد، تراکت، پوستر، آگهی‌ها و نظایر آن در مکان‌های تعیین شده توسط پرسنل دایره.
  7. شرکت در مجالس جشن، سوگواری و ... مربوط به کارکنان و خانواده‌های آنان به نمایندگی از طرف اداره.
  8. پاسخگویی به ارباب رجوع در رابطه با درخواست اطلاعات، اظهار شکایات، ارائه پیشنهادات و تنظیم مطالب آنها جهت ارجاع موضوع به واحدهای ذیربط و یا انعکاس آن به مدیریت بانک.
  9. بررسی در مورد شناخت نقش بانک در جامعه، آگاهی از تمایلات مردم نسبت به خدمات بانکی مورد نیاز آنان و همچنین اطلاع از سیاست و اهداف مدیریت بانک در این خصوص.
  10. نظارت بر انجام پژوهش‌های لازم به منظور سنجش افکار عمومی‌و اطلاع از اذهان جامعه نسبت به عملکرد بانک و کارکنان.
  11. نظارت بر فعالیت‌های تحقیقاتی در خصوص برنامه‌های تبلیغاتی جهت اطلاع از میزان اثر بخشی و ارائه نتایج حاصله به مقامات مافوق.
  12. جمع آوری پیشنهادات و نظریات افراد (کارکنان و مشتریان) به طرق مختلف، با اختصاص صندوق پستی، صوتی و غیره به منظور بررسی و تحقیق و ارائه راه حل‌های مناسب به مدیریت بانک.
  13. نظارت و کنترل بر نتایج و تحلیل‌های نظرسنی در پریودهای زمانی مکرر.
  14. ایجاد ارتباط مستمر با واحدهای بانک و خارج از آن در جهت دسترسی به اطلاعات کافی از رویدادهای اقتصادی و اجتماعی.
  15. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با انجام وظایف محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  16. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی شاغل از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

 

دایره ارتباطات و دایره موزه:

اهم وظایف دایره ارتباطات عبارتست از:

ایجاد ارتباطات داخلی و خارجی، برگزاری مراسم قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه، انجام امور تشریفاتی بانک، بخش سنجش افکار عمومی‌جامعه به منظور شناسایی مقام و موقعیت بانک و آگاه نمودن مردم از کلیه طرحها، مزایا و سرویس‌های بانک.

 

اهم وظایف دایره موزه عبارتست از:

تهیه شناسنامه و پرونده برای هر یک از اشیاء عتیقه و ذیقیمت، حفظ و نگهداری اموال موزه و نیز برگزاری نمایشگاه‌های سالانه خاص.

نظر به اینکه حجم فعالیت دایره موزه در حد یک دایره نیست، لذا پیشنهاد می‌گردد:

دایره موزه در دایره ارتباطات ادغام و تحت عنوان معاونت موزه به فعالیت خود ادامه دهد.

باتوجه به مصوبه شماره 23729/904100/04 مورخ 01/10/84 مبنی بر تعیین جایگاه واحد CALL CENTER در اداره روابط عمومی، پیشنهاد می‌گردد:

دو نفر کارشناس ارتباطات جهت راه اندازی واحد CALL CENTER به کار گرفته شود.

ضمناً حداکثر چهار نفر اپراتور تلفن (از بخش خصوصی) به منظور پاسخگویی به تماس تلفنی مشتریان در دو شیفت در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است با گسترش فعالیت‌های واحد مذکور در آینده ساختار آن مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

براساس طرح مصوب، دایره ارتباطات از نوع درجه یک و دایره موزه از نوع درجه دو و جدول کادرسنجی آنها به قرار زیر می‌باشد:

 

ردیف

عنوان شغل

کادر مصوب

کادر موجود

کادر پیشنهادی

مابه التفاوت کادر

موجود و پیشنهادی

1

رئیس دایره

2

1

1

-

2

معاون دایره

3

2

2

-

3

کارشناس ارتباطات

-

-

2

02

4

اپراتور تلفن

-

-

4 نفر (بخش خصوصی)

04 (بخش خصوصی)

5

کارشناس 4

6

2

1

1+

6

متصدی امور اداری

3

1

1

-

7

کارگر ساده

2

-

-

-

8

پیشخدمت

1 نفر از بخش خصوصی در موزه

-

1

-

9

جمع

16

6

5

1-

 

معاون دایره موزه (دایره ارتباطات):

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر مستقیم رئیس دایره مسئولیت نظارت و کنترل بر حفظ و نگهداری اشیاء و اموال موزه، برپایی نمایشگاه‌های سالانه هنری را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. کنترل و نظارت بر تهیه شناسنامه و پرونده برای هر یک از اشیاء عتیقه، سکه و سایر اموال ارزشمند و موجود در موزه.
  2. کنترل و نظارت در حفظ و نگهداری اشیاء موجود در موزه.
  3. کنترل و نظارت مستمر و مداوم بر سیستم‌های امنیتی موجود در موزه.
  4. هماهنگی لازم جهت برپایی نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری براساس برنامه‌ریزی‌های لازم.
  5. برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور بازدید محصلین، دانشجویان و سایر افراد از موزه در طول سال.
  6. برنامه‌ریزی لازم به منظور جمع آوری اموال ارزشمند در سطح بانک.
  7. استفاده از تکنیک‌های جدید و به روز به منظور ارائه بهترین روش‌ها در معرض دید قراردادن اشیاء موزه.
  8. شناسایی قدمت بانک و اموال موزه از سایر روش‌های غیرحضوری مانند نشریه، خبرنامه‌ها، پوسترها و ... .
  9. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با انجام وظایف محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  10. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی شاغل از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

کارشناس 4 (موزه) دایره ارتباطات:

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر مستقیم معاون دایره مسئولیت حفظ و نگهداری اشیاء و اموال موزه، برپایی نمایشگاه‌های سالانه هنری را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. تهیه شناسنامه و پرونده برای هر یک از اشیاء عتیقه، سکه و سایر اموال ارزشمند و موجود در موزه.
  2. حفظ و نگهداری اشیاء موجود در موزه.
  3. کنترل مستمر و مداوم بر سیستم‌های امنیتی و اطفای حریق موزه و در صورت نیاز اعلام هرگونه نقص فنی به واحد ذیربط.
  4. برپایی نماشگاه‌ها و گالری‌های هنری براساس برنامه‌ریزی‌های لازم.
  5. اجرای برنامه‌های لازم به منظور بازدیدمحصلین، دانشجویان و سایر افراد از موزه در طول سال.
  6. مکاتبات و پیگیری‌ها و شناسایی اموال ارزشمند در سطح بانک.
  7. استفده از تکنیک‌های جدید و به روز به منظور ارائه بهترین روش‌های در معرض دید قراردادن اشیاء موزه.
  8. شناسایی قدمت بانک و اموال موزه از سایر روش‌های غیرحضوری مانند نشریه، خبرنامه‌ها، پوسترها و ... .
  9. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با انجام وظایف محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  10. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی شاغل از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

 

کارشناس ارتباطات:

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر مستقیم معاون دایره ارتباطات مردمی‌مسئولیت برقراری ارتباطات تلفنی و مکاتبه ای داخلی و خارجی (Call Center) و پاسخگویی به مشتریان و کسب اخبار مرتبط با سیستم بانکی و اقتصادی، سنجش و بررسی افکارعمومی ‌جامعه و گروه‌های اجتماعی و کارکنان بانک و اطلاع از مقام و موقعیت بانک در جامعه و تهیه طرح‌های لازم جهت شناساندن خدمات بانک به مردم و سازمان‌ها و مطلع ساختن آنها از مزایا و سرویس‌های بانک را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. ارتباط مستمر با منابع خبری، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما.
  2. مطالعه مستمر آئین نامه، قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره بانک به منظور آگاهی و آشنایی کامل با مقررات و ضوابط و فعالیت‌های واحدهای مختلف بانک و ارائه راهنمائی‌های لازم به درخواست کنندگان.
  3. پاسخگویی به ارباب رجوع در رابطه با درخواست اطلاعات، اظهار شکایات، ارائه پیشنهادات و تنظیم مطالب آنها جهت ارجاع موضوع به واحدهای ذیربط و یا انعکاس آن به مدیریت بانک.
  4. بررسی در مورد شناخت نقش بانک در جامعه، آگاهی از تمایلات مردم نست به خدمات بانکی مورد نیاز آنان و همچنین اطلاع از سیاست و اهداف مدیریت بانک در این خصوص.
  5. انجام پژوهش‌های لازم به منظور سنجش افکار عمومی‌و اطلاع از اذهان جامعه نسبت به عملکرد بانک و کارکنان.
  6. بررسی و تهیه گزارش برای مسئولین در خصوص برنامه‌های تبلیغاتی جهت اطلاع از میزان اثربخشی.
  7. تهیه طرح‌ها و برنامه‌های مفید علمی‌در رابطه با امور بانک براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده و اعلام نتایج بررسی‌های انجام شده به مسئولین بانک.
  8. جمع آوری پیشنهادات و نظریات افراد(کارکنان و مشتریان) به طرق مختلف، با اختصاص صندوق پستی، صوتی و غیره به منظور بررسی و تحقیق و ارائه راه حل‌های مناسب به مدیریت بانک.
  9. تهیه گزارش نتایج و تحلیل‌های نظرسنجی در پریودهای زمانی مکرر.
  10. ایجاد ارتباط مستمر با واحدهای بانک و خارج از آن در جهت دسترسی به اطلاعات کافی از رویدادهای اقتصادی و اجتماعی.
  11. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با انجام وظایف محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  12. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی شاغل از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

 

دایره تبلیغات:

این دایره مسئولیت انعکاس و جلب افکار عمومی‌در مورد نحوه استفاده از خدمات بانکی و طراحی و چاپ بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی جهت شناساندن خدمات بانک به مشتریان و آگاهی ایشان از سرویس‌های بانک از طریق ابزارهای موثر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی (محیطی – مطبوعاتی و چاپی – رسانه صدا و سیما) را به عهده دارد که از طرق ذیل صورت می‌پذیرد.

  1. تهیه طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی به منظور شناساندن نحوه فعالیت‌های بانکی به جامعه.
  2. نظارت بر جمع‌آوری و ارائه شیوه‌های تبلیغاتی در سایر بانک‌ها و سازمان‌ها و موسسات مشابه و ارائه پیشنهادات جهت استفاده از نکات مثبت آنها در امر تبلیغات.
  3. نظارت بر طراحی کارت‌های مختلف و همچنین طراحی متون و تصاویر انواع آگهی‌های تبلیغاتی، بروشورها، پوستر، تراکت و پلاکارد.
  4. انجام مکاتبات و مذاکرات با موسسات ارتباط جمعی و تبلیغاتی.
  5. شرکت در مراسم سمینارها و نمایشگاه‌ها و بازدیدها با مشارکت دایره ارتباطات.
  6. انجام هماهنگی درخصوص بررسی زمینه‌های لازم در برپایی و تشکیل نمایشگاه‌ها.
  7. ترتیب و چاپ انواع تقویم مورد نیاز و برنامه‌ریزی توزیع آن.
  8. بررسی شرکت‌های مجری امور تبلیغاتی.
  9. تحلیل تاثیرات تبلیغات بانک در افکار عمومی‌و مقایسه آن با سال‌های قبل و نیز سایر بانک‌ها.
  10. اخذ اطلاعات لازم از کارشناسان بازاریابی به منظور شناخت نیازهای تبلیغاتی بومی.
  11. انجام امور تبلیغاتی در مراسم قرعه‌کشی و یا نمایشگاه‌ها و اعلام نتایج آن از طریق رسانه‌های گروهی.
  12. ایجاد ارتباط لازم با شرکت‌های تبلیغاتی و انتشاراتی در جهت طرح‌های تبلیغاتی.

 

کارشناس تبلیغات:

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظارت معاون اداره مسئولیت انعکاس و جلب افکار عمومی‌در مورد نحوه استفاده از خدمات بانکی و طراحی و چاپ بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی جهت شناساندن خدمات بانک به مشتریان و آگاهی ایشان از سرویس‌های بانک از طریق ابزارهای موثر تبلیغاتی و اطلاع رسانی (محیطی، مطبوعاتی و چاپی، رسانه صدا و سیما) را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. نظارت و هدایت صحیح برنامه‌های تبلیغاتی مصوب حسب دستور مقامات مافوق.
  2. تهیه طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی به منظور شناساندن نحوه فعالیت‌های بانکی به جامعه و ارائه به مقام مافوق.
  3. بررسی و نظارت بر جمع آوری و ارائه شیوه‌های تبلیغاتی در سایر بانک‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات مشابه و ارائه پیشنهادات جهت استفاده از نکات مثبت آنها در امر تبلیغات.
  4. نظارت بر طراحی کارت‌های مختلف و همچنین طراحی متون و تصاویر انواع آگهی‌های تبلیغاتی، بروشورها، پوستر، تراکت و پلاکارد و ارائه آن به مقام مافوق و امور اجرایی آن.
  5. انجام مکاتبات و مذاکرات با مؤسسات ارتباط جمعی و تبلیغاتی در رابطه با وظایف محوله طبق نظر مقام مافوق.
  6. انجام هماهنگی‌های لازم با واحدهای مختلف در تنظیم برنامه 6 ماهه و ارزیابی آن همراه با فعالیت‌های تبلیغاتی درون و برون سازمانی طبق نظر مقام مافوق.
  7. شرکت در مراسم سمینارها، نمایشگاه‌ها و بازدیدها با مشارکت و نظارت دایره ارتباطات براساس برنامه‌های تنظیمی‌سالیانه.
  8. انجام هماهنگی در خصوص بررسی زمینه‌های لازم در برپایی و تشکیل نمایشگاه‌ها و ارائه پیشنهاد در این زمینه به مقام مافوق (تشکیل شورای تبلیغات و بررسی پیشنهادات).
  9. ترتیب و چاپ انواع تقویم مورد نیاز بانک و برنامه‌ریزی توزیع آن در سطح بانک براساس سیاست‌های کلان دولت.
  10. ارتباط با مسئولین بانک و مدیران در جهت شناخت نیازهای بانک در بخش تبلیغاتی.
  11. بررسی و شناخت شرکت‌های مجری امور تبلیغاتی عنداللزوم جهت معرفی و انعقاد قرارداد.
  12. تجزیه و تحلیل تأثیرات تبلیغات بانک در افکار عمومی‌و مقایسه آن با سال‌های قبل و نیز سایر بانک‌ها.
  13. همکاری و اخذ اطلاعات لازم از کارشناسان بازاریابی به منظور شناخت نیازهای تبلیغاتی بومی‌در شهرستان‌ها.
  14. کنترل هزینه‌های تبلیغاتی، پرداخت صورتحساب، پیش نویس بودجه تبلیغاتی بانک و آمادگی اعلام هزینه‌های انجام شده تبلیغاتی در هر زمان براساس بودجه‌های پیش بینی شده با هماهنگی کارشناس مالی.
  15. بررسی و تجزیه و تحلیل سناریو فیلم‌های تبلیغاتی و نظارت بر مراحل گوناگون ساخت فیلم و پخش آنها.
  16. درج آگهی‌های تبلیغاتی و مورد نیاز در جراید و پخش آن از رادیو و تلویزیون و غیره.
  17. انجام امور تبلیغات در مراسم قرعه کشی و یا نمایشگاه‌ها و غیره و اعلام نتایج آن از طریق رسانه‌های گروهی.
  18. ایجاد ارتباط لازم با شرکت‌های تبلیغاتی و انتشاراتی در جهت طرح‌های تبلیغاتی.
  19. نظارت بر تنظیم پیش نویس مکاتبات دایره و امضاء آنها پس از کنترل‌های لازم.
  20. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه ای که در ارتباط با وظایف و مسئولیت‌های محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  21. انجام سایر اموریکه در حدود و مسئولیت‌های شغلی شاغل از طرف مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

 

 

دایره رسانه:

این دایره وظیفه کنترل بر تهیه و تدوین نشریات اعم از درون و برون سازمانی و برقراری ارتباط متقابل کارکنان با نشریه داخلی بانک و حضور در کلیه مراسم و جلسات جهت تهیه گزارش و خبرهای نشریه بر عهده دارد.

  1. مقایسه طرح‌های ایجادی اداره روابط عمومی‌با طرح‌های سایر بانک‌های داخلی بمنظور ارائه ایده‌های نو.
  2. شناسایی طرح‌های بانک‌های خارجی در راستای بهبود خدمات ارائه شده.
  3. بررسی نشریات رسیده از سازمان‌ها و نهادهای دیگر و حفظ ارتباط متقابل با آنان از طریق ارسال نشریات بانک.
  4. کنترل بر تهیه خبر گردهمایی‌ها، سمینارها و فعالیت‌های مختلف بانک و ترتیب انعکاس آن در نشریات و رسانه‌های بانک.
  5. کنترل بر تهیه مطالب نشریه داخلی بانک طبق برنامه‌های تنظیمی.
  6. ایجاد شبکه‌های ارتباط، اطلاعاتی با سایر مدیریت‌ها.
  7. کنترل و نظارت بر تهیه بریده جراید.
  8. مذاکره با مراکز انتشاراتی خارج از بانک به منظور نشر و چاپ ماهانه.
  9. ایجاد روابط حسنه با منابع خبری و خبرگزاری‌ها و سایر سرویس‌های خبری صدا و سیما، روزنامه‌ها و مجلات و یا واحدهای روابط عمومی‌سایر سازمان‌ها به منظور تبادل اطلاعات و همکاری‌های لازم.
  10. هماهنگی لازم در برگزاری مصاحب‌های مطبوعاتی و یا تلویزیونی.

 

رئیس (دایره رسانه‌ها):

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر معاون اداره، مسئولیت و نظارت بر تهیه و تدوین نشریات اعم از نشریات درون و برون سازمانی و برقراری ارتباط متقابل کارکنان با نشریه داخلی بانک و حضور در کلیه مراسم و جلسات جهت تهیه گزارش و خبرهای نشریه را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. بررسی نشریات رسیده از سازمان‌ها و نهادهای دیگر و حفظ ارتباط متقابل با آنان از طریق ارسال نشریات بانک.
  2. نظارت بر تهیه خبر گدهمایی‌ها، سمینارها و فعالیت‌های مختلف بانک و ترتیب انعکاس آن در نشریات و رسانه‌های بانک.
  3. نظارت بر تهیه مطالب نشریه داخلی بانک طبق برنامه‌های تنظیمی‌و نظارت اعلام شده از سوی مدیریت عامل بانک.
  4. کنترل و نظارت در مورد اشتراک مطبوعات مورد نیاز در سطح بانک.
  5. نظارت بر ویرایش کلیه متون اعم از ترجمه، تألیف، گزارش‌های ادواری و غیرادواری.
  6. ایجاد شبکه‌های ارتباطی، اطلاعاتی با سایر مدیریت‌ها، بخش‌ها و مدیریت‌های شعب مناطق تهران و شهرستان‌ها به منظور کسب اخبار مربوط به فعالیت‌های آنان، انعکاس آن در نشریه بانک و دیگر مقامات ذیصلاح.
  7. مطالعه نشریات (روزانه، هفته‌نامه، ماهنامه‌ها و ...) به صورت روزانه.
  8. نظارت بر تهیه بریده جراید و ارسال آن به دفاتر اعضاء هیأت مدیره، مدیریت‌ها، ادارات و مدیریت‌های شعب مناطق تهران و شهرستان‌ها.
  9. برقراری ارتباط متقال کارکنان با نشریه داخلی بانک و تهیه پاسخ‌های لازم جهت همکاران.
  10. مکاتبه و مذاکره با مراکز انتشاراتی خارج از بانک به منظور نشر و چاپ ماهانه طبق دستورات صادره از مقام مافوق و برنامه‌های مقرر.
  11. نظارت بر طراحی و صفحه آرایی انتشارات روابط عمومی.
  12. جمع آوری فهرست فعالیت‌ها، بررسی همه جانبه و تجزیه و تحلیل آنها و در نهایت تهیه و تنظیم و طراحی مجلد گزارش سالیانه بانک.
  13. نظارت بر تهیه و مجلد نمودن و آرشیو نشریات، مقالات تحقیقی و کلیه مقررات و آئین نامه‌های سازمانی.
  14. ایجاد روابط حسنه با منابع خبری و خبرگزاری‌ها و سایر سرویس‌های خبری صدا و سیما، روزنامه‌ها، مجلات و یا واحدهای روابط عمومی‌سایر سازمان‌ها به منظور تبادل اطلاعات و همکاری‌های لازم.
  15. هماهنگی‌های لازم در برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی و یا تلویزیونی با مقامات ارشد بانک در صورت لزوم.
  16. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با وظایف دایره در جریان آن قرار می‌گیرد.
  17. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

معاون (دایره رسانه‌ها):

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر رئیس اداره، کنترل بر تهیه و تدوین نشریات اعم از نشریات درون و برون سازمانی و برقراری ارتباط متقابل کارکنان با نشریه داخلی بانک و حضور در کلیه مراسم و جلسات حسب دستور مافوق جهت تهیه گزارش و خبرهای نشریه را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. بررسی نشریات رسیده از سازمان‌ها و نهادهای دیگر و حفظ ارتباط متقابل با آنان از طریق ارسال نشریات بانک.
  2. نظارت بر تهیه خبر گدهمایی‌ها، سمینارها و فعالیت‌های مختلف بانک و ترتیب انعکاس آن در نشریات و رسانه‌های بانک.
  3. نظارت بر تهیه مطالب نشریه داخلی بانک طبق برنامه‌های تنظیمی‌و نظارت اعلام شده از سوی مدیریت عامل بانک.
  4. کنترل و نظارت در مورد اشتراک مطبوعات مورد نیاز در سطح بانک.
  5. نظارت بر ویرایش کلیه متون اعم از ترجمه، تألیف، گزارش‌های ادواری و غیرادواری.
  6. ایجاد شبکه‌های ارتباطی، اطلاعاتی با سایر مدیریت‌ها، بخش‌ها و مدیریت‌های شعب مناطق تهران و شهرستان‌ها به منظور کسب اخبار مربوط به فعالیت‌های آنان، انعکاس آن در نشریه بانک و دیگر مقامات ذیصلاح.
  7. مطالعه نشریات (روزانه، هفته‌نامه، ماهنامه‌ها و ...) به صورت روزانه.
  8. نظارت بر تهیه بریده جراید و ارسال آن به دفاتر اعضاء هیأت مدیره، مدیریت‌ها، ادارات و مدیریت‌های شعب مناطق تهران و شهرستان‌ها.
  9. برقراری ارتباط متقال کارکنان با نشریه داخلی بانک و تهیه پاسخ‌های لازم جهت همکاران.
  10. مکاتبه و مذاکره با مراکز انتشاراتی خارج از بانک به منظور نشر و چاپ ماهانه طبق دستورات صادره از مقام مافوق و برنامه‌های مقرر.
  11. نظارت بر طراحی و صفحه آرایی انتشارات روابط عمومی.
  12. جمع آوری فهرست فعالیت‌ها، بررسی همه جانبه و تجزیه و تحلیل آنها و در نهایت تهیه و تنظیم و طراحی مجلد گزارش سالیانه بانک.
  13. نظارت بر تهیه و مجلد نمودن و آرشیو نشریات، مقالات تحقیقی و کلیه مقررات و آئین نامه‌های سازمانی.
  14. ایجاد روابط حسنه با منابع خبری و خبرگزاری‌ها و سایر سرویس‌های خبری صدا و سیما، روزنامه‌ها، مجلات و یا واحدهای روابط عمومی‌سایر سازمان‌ها به منظور تبادل اطلاعات و همکاری‌های لازم.
  15. هماهنگی‌های لازم در برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی و یا تلویزیونی با مقامات ارشد بانک در صورت لزوم.
  16. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با وظایف دایره در جریان آن قرار می‌گیرد.
  17. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

کارشناس 3 (دایره رسانه‌ها):

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر معاون اداره، تهیه و تدوین نشریات اعم از نشریات درون و برون سازمانی و حضور در کلیه مراسم و جلسات حسب دستور مافوق جهت تهیه گزارش و خبرهای نشریه را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. بررسی و مطالعه نشریات رسیده از سازمان‌ها و نهادهای دیگر.
  2. تهیه خبر گردهمایی‌ها، سمینارها و فعالیت‌های مختلف بانک و ترتیب انعکاس آن در نشریات و رسانه‌های بانک.
  3. تهیه مطالب نشریه داخلی بانک طبق برنامه‌های تنظیمی‌از سوی مقامات ارشد بانک.
  4. انجام امور مرتبط با اشتراک مطبوعات مورد نیاز در سطح بانک.
  5. ویرایش کلیه متون اعم از ترجمه، تألیف، گزارش‌های ادواری و غیرادواری.
  6. ایجاد شبکه‌های ارتباطِی، اطلاعاتی با سایر مدیریت‌ها، بخش‌ها و مدیریت‌های شعب مناطق تهران و شهرستان‌ها به منظور کسب اخبار مربوط به فعالیت‌های آنان، انعکاس آن در نشریه بانک و دیگر مقامات ذیصلاح.
  7. تهیه بریده جراید و ارسال آن به دفاتر اعضاء هیأت مدیره، مدیریت‌ها، ادارات و مدیریت‌های شعب مناطق تهران و شرستان‌ها.
  8. مکاتبه و مذاکره با مراکز انتشاراتی خارج از بانک به منظور نشر و چاپ ماهانه حسب دستورات مقام مافوق و برنامه‌های مقرر.
  9. ایجاد روابط حسنه با منابع خبری و خبرگزاری‌ها و سایر سرویس‌های خبری صدا و سیما، روزنامه‌ها، مجلات و یا واحدهای روابط عمومی‌سایر سازمان‌ها به منظور تبادل اطلاعات و همکاری‌های لازم.
  10. برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی و یا تلویزیونی با مقامات ارشد بانک در صورت لزوم.
  11. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با وظایف دایره در جریان آن قرار می‌گیرد.
  12. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

کارشناس طراح و صفحه آرا (دایره رسانه‌ها):

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر معاون اداره مسئولیت طراحی و صفحه آرایی نشریات اداره را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. ابتکار، خلاقیت و نوآوری در طراحی انتشارات اداره حسب دستور مقامات مافوق.
  2. مقایسه طرح‌های ایجادی اداره روابط عمومی‌با طرح‌های سایر بانک‌های داخلی به منظور ارائه ایده‌های نو.
  3. شناسایی طرح‌های بانک‌های خارجی در راستای بهبود خدمات ارائه شده.
  4. اجری طراحی و صفحه آرایی انتشارات روابط عمومی.
  5. تهیه و تنظیم و طراحی مجلد گزارش سالیانه بانک.
  6. نظارت بر تهیه و مجلد نمودن و آرشیو نشریات، مقالات تحقیقی و سایر انتشارات.
  7. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با وظایف دایره در جریان آن قرار می‌گیرد.
  8. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی از سوی مقام مافوق به وی ارجاع می‌گردد.

 

دایره نشریات:

 

عمده وظایف این دایره عبارتست از:

تهیه و تدوین نشریات بانک اعم از نشریات درون و برون سازمانی و برقراری ارتباط با سایر نشریات، ایجاد روابط حسنه با منابع خبری و خبرگزاری‌ها و سایر سرویس‌های خبری از جمله صدا و سیما، روزنامه‌ها، مجلات و یا واحدهای روابط عمومی‌سایر ارگانها.

نظر به اینکه فعالیت‌های این دایره محدود به چاپ و انتشار نشریه نمی‌باشد و برقراری ارتباط با سایر سرویس‌های خبری و رسانه‌ها نیز از عمده وظایف آنان محسوب می‌گردد، لذا پیشنهاد می‌گردد:

نام دایره نشریات به دایره رسانه‌ها تغییر یابد.

براساس طرح مصوب، این دایره از نوع درجه یک و جدول کادرسنجی آن به قرار زیر می‌باشد:

 

ردیف

عنوان شغل

کادر مصوب

کادر موجود

کادر پیشنهادی

مابه التفاوت کادر

موجود و پیشنهادی

1

رئیس دایره

1

-

1

1-

2

معاون دایره

2

2

1

1+

3

کارشناس طراح و صفحه آرا

-

-

1 نفر (بخش خصوصی)

1- (بخش خصوصی)

4

کارشناس گزینه اخبار

-

-

1 نفر (بخش خصوصی)

1- (بخش خصوصی)

5

کارشناس 3

2

2

2

-

6

متصدی امور اداری

4

-

-

-

7

جمع

9

4

4

-

 

واحد اینترنت و اینترانت:

به منظور حذف فعالیت‌های موازی در واحدهای مختلف و انجام فعالیت‌های مرتبط با سایت پیشنهاد می‌گردد:

کلیه فعالیت‌های مرتبط با اینترنت و اینترانت در واحدی به همین نام در اداره روابط عمومی‌توسط دو نفر کارشناس صفحات WEB که از بخش خصوصی تأمین می‌گردند، انجام پذیرد.

لازم به ذکر است هم اکنون کلیه امور مرتبط به سایت توسط دو نفر پرسنل (یک نفر بانکی و یک نفر غیربانکی) در اداره روابط عمومی‌انجام می‌پذیرد.

بدیهی است با اجرای طرح فوق دایره اینترنت و اینترانت در اداره عملیات کارت و خدمات نوین حذف خواهد شد.

 

معاون اداره روابط عمومی:

خصوصیات شغل:

شاغل این شغل تحت نظر رئیس اداره انجام کلیه امور اجرایی، پرسنلی مرتبط با تبلیغات، نشریات، اطلاع رسانِی، پاسخگویی، موزه و سایر فعالیت‌های روابط عمومی‌را عهده دار می‌باشد.

 

اهم وظایف و مسئولیت‌ها:

  1. کنترل و نظارت بر امور اجرایی و پرسنلی، تنظیم برنامه و تقسیم کار و ارائه راهنمایی‌های لازم بین کارکنان.
  2. اخذ دستورات از مقام مافوق و مشورت و تبادل نظر با وی پیرامون چگونگی انجام وظایف محوله.
  3. کنترل و نظارت بر حسن اجرای برگزاری مراسم قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه و سایر مراسم تشریفاتی و یا رسمی‌در بانک.
  4. مطالعه مستمر آئین نامه، قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره بانک به منظور آگاهی و آشنایی کامل با مقررات و ضوابط و فعالیت‌های واحدهای مختلف بانک به منظور ارائه راهنمائی‌های لازم به پرسنل تحت پوشش.
  5. کنترل و نظارت بر کلیه امور مرتبط با موزه.
  6. کنترل و نظارت بر تهیه خبر از گردهمائی‌ها، سمینارها و فعالیت‌های مختلف بانک.
  7. کنترل و نظارت بر انعکاس مطالب و اخبار در نشریات و رسانه‌های داخلی و خارجی.
  8. کنترل و نظارت بر کلیه امور مالی اداره ... .
  9. کنترل و نظارت بر امور واحدهای نظرسنجی، اطلاع رسانی و پاسخگویی.
  10. کنترل و نظارت بر امور مرتبط با سایت اینترانت بانک و به روز رسانی مطالب درج شده در آنها.
  11. تقسیم کار، ایجاد هماهنگی و نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی به منظور حصول اطمینان از صحت انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله و راهنمایی و ارشاد آنان در مورد بر طرف نمودن نواقص و رفع مشکلات و مسائل کاری.
  12. حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه که در ارتباط با انجام وظایف محوله در جریان آن قرار می‌گیرد.
  13. انجام سایر اموریکه در حدود وظایف و مسئولیت‌های شغلی شاغل از طرف مقام مافوق ارجاع می‌گردد.

نحوۀ انتشار خبرنامه و نشریه در روابط عمومی بانک تجارت:

 

ماهنامه تجارت نشريه داخلي بانك تجارت است كه صرفاً به اخبار داخلي بانك مي‌پردازد. هدف از انتشار اين نشريه انعكاس اخبار،رويدادها و تحولات داخلي بانك است. خبرنامه داخلي (تجارت) که در اینترنت قابل مشاهده است در مرحله اول به مطالبی از جمله اخبار داخلي،اخبار شعب،گفته مي‌شود...،يادداشت،تريبون آزاد،تبريك و تسليت،فرهنگي،ورزشی،سلامت،آموزش،هنر و انتصابات می‌پردازد.

با انتشار نشریه رویداد در اینترنت،امکان استفاده همکاران و خانواده‌های آنان از هرمکان و در هر زمانی فراهم می‌شود. همچنین دسترسی آسان به مطالب گذشته و آرشیو و جلوگیری از هزینه طراحی و چاپ نشریه از مزایای استفاده از نشریه الکترونیک است.

 

مخاطب‌شناسي يكي از مباني روابط عمومي است كه مي‌توان به عنوان ركن اولية يك روابط عمومي به آن پرداخت پس از شناخت دقيق مخاطب به ارزيابي نيازهاي آنان پرداخته مي‌شود و براساس نياز مخاطبان است كه اطلاعات مورد نياز گردآوري شده و در اختيار آنان قرار مي‌گيرد. يكي از شيوه‌هاي شناخت مخاطب اطلاع‌يابي است كه بوسيله شيوه‌هاي مختلف از قبيل نظرسنجي و افكارسنجي و ... از نيروهاي درون سازماني و برون سازماني به آن دست مي‌يابيم و پس از اطلاع‌يابي كاركرد دوم روابط عمومي كه همانا اطلاع‌رساني است آغاز خواهد شد اما ديگر در روابط عمومي نوين سر ريز حجم بالاي اطلاعات ملاك عمل نيست بلكه امروزه باور كارشناسان روابط عمومي براين است كه كار روابط عمومي با ارزيابي آغاز و با ارزيابي خاتمه مي‌يابد در واقع زماني كه كارشناس روابط عمومي نياز مخاطب را ارزيابي كرد به تعيين و غربالگري اطلاعات مورد نياز آنان مي‌پردازد و با استفاده از فنون و شيوه‌هاي مفيد و مؤثر اين اطلاعات را به سمع و نظر مخاطب مي رساند اما اين آغاز راه است.

 

 

نويسنده : فاطمه ابراهيم زاده

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.