شنبه, 03 آذر 1403

 



فرآيند تبليغات در شركت ايساكو

تبليغات:

تبلیغات بها نگلیسیAdvertising)(به فرانسوی(Publicité):

تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. انجام این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

 

معناشناسي تبليغات

اصطلاح تبلیغات ریشه در واژه‌های (کنگر گاتیو دی پرو پا گاندا فید) یاکنگره ترویج ایمان دارد که در سال ۱۶۲۲ کلیسای کاتولیک برپا نمود. این کنگره بخشی از اقدامات ضد اصلاح طلبی کلیسا بود مطابق تعریف لاسول در کتاب «فنون تبلیغات در جنگ جهانی» تبلیغات منحصرا به کنترل عقیده با نمادهای مهم نظیر گزارشها شایعات تصاویر و دیگر اشکال ارتباط جمعی می‌پردازد.

 

تاریخچه

آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم، ریشه در اواخر سدهٔ نوزدهم و اوایل سدهٔ بیستم در ‏کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می‌توان سه دوره تاریخی قبل از ‏انقلابگوتنبرگو اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت:

$1v    دوره علایم حجاری شده بر روی کاسه‌ها، کوزه‌های سفالی و...

$1v    نشانه‌ها و تبلیغ روی دیوارها و سنگ نبشته‌ها

$1v    جارچی‌های شهر

البته تمام فرهنگها وتمدنهای گذشته هر کدام به شیوۀ خود تبلیغات را داشته اند .

تاریخچه تبليغات در ايران

به دو دسته تقسیم میشود:

$1v    عصر باستان

$1v    دوران جدید

تبلیغات در دوران باستان :

از دوران ما قبل تاریخ، تصاویری بر روی دیواره غارهای قدیمی نقش بسته که مربوط به سازندگان اشیای ابتدائی است و به نوعی نمایش وتبلغ توانائی‌ها وکالاهای آنان بوده است.

 

تبلیغات در قرن حاضر :

البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی می‌کنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف می‌کند:

تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ

آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ می‌شد.

وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر می‌شود، نمی‌توان نامی ازتبلیغات اینترنتینیاورد. تبلیغاتی که مزایای بسیاری در خود دارد: ارزان است، فراگیر است، ماندگار است، هوشمندانه‌است، شبانه روزی است، هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است و... کارکرد این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملا پر رنگ تر می‌شود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی کنونی (سال ۲۰۰۹) است.

اینرسانهوسیله‌ای مناسب برای اطلاع رسانی در زمینه‌هایی مانند: فروشهای فوق العاده، تخفیفات فصلی، یادآوری اینکه شرکت مشتریان قبلی خود را از یاد نبرده‌است و شیوه‌ای مناسب جهت اطلاع رسانی بی واسطه و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی است.

بنابراين :

تبلیغات را می‌توان یک فرآیند خواند نه یک مسیر یا شیوه خاص.

 تبلیغ را می‌توان مجموعه فعالیت‌هایی دانست که که در آن امتیازات و برتری‌های محصولی را اعلام می‌کند و در تلاش است که خریدار را به خرید متقاعد کند.

فرآيندتبليغات در شركت ايساكو

1- كليه امور مربوط به تبليغات در راستاي معرفي برند ايساكو اطلاع رساني طرحها برنامه ها و خدمات شركت مطابق كمپين تدوين شده ساليانه، تهيه انواع بروشور ، كاتولوگ، تراكت، مطابق نياز شركت انجام كليه امور تبليغاتي نمايندگيها و فروشگاههاي مجاز بصورت محيطي و مجازي، مذاكره و عقد قرارداد با كليه پيمانكاران مرتبط با فعاليت تبليغات جهت پخش از صدا و سيما، همكاري با پخش نمايشگاهها در راستاي تبليغات نمايشگاهي، ارسال انواع پيامك جهت مشتريان گروه.

7_copy_copy_copy_copy.jpg

 

2-  انواع دستگاه چاپ- سيستم تدوين فيلم- انواع دوربينهاي عكاسي و فيلم برداري- سيستم نورپردازي- انواع رايانه هاي خاص

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

3- انواع كارهاي چاپي شامل انواع كاتولوگ- پوستر- كتابچه- بنر- تابلوهاي اطلاع رساني و ...

$1  انواع محصولات سمعي و بصري شامل تيزرهاي تلويزيوني و راديوئي و برنامه هاي مشاركتي فيلمهاي آموزشي

$1       تهيه و تدوين انواع كمپين هاي تبليغاتي( ساليانه و طرحهاي خاص)

$1       ارائه تبليغات محيطي بصورت بيلبورد و نمايشگاهي

$1       نشريه و انواع آگهي چاپي و الكترونيكي

وب سايت شركت (اطلاع رساني و تبليغات)

8_copy_copy_copy.jpg

 

4- كنترل توسط كارشناس مربوطه در واحد و ارائه گزارش دو ره اي به مديريت و بررسيگزارش در كميته تبليغات با حضور مديران ارشد مجموعه

10_copy.jpg

 

 

9_copy.jpg

 

ايساكو در نمايشگاه

 

توصيف توانمندي :

 

1- ويژگي هاي مهارتي: تحصيلات مرتبط با حوزه فعاليت ، سوابق كاري و آشنايي با مبحث تبليغات و ابزارهاي ارائه كار- داشتن استعداد و علاقه

 

2- تحصيلات يا مهارت در يكي از رشته هاي مرتبط در امر تبليغات (بطور مثال رشته گرافيك، عكاسي، بازاريابي و غيره )  

 

3- آمادگي بدني از جمله سلامت بينائي و شنوائي و قدرت درك بالا قدرت تحليل و فن بيان جهت معرفي و تحليل تبليغاتي موضوعات

 

   توصيف شرايط:

 

$1vقدم اول: تدوين كمپين مناسب جهت تبليغ موضوع، كه نياز به شناخت موضوع مورد تبليغ و ابزارهاي انجام كار دارد.

 

$1v  قدم دوم: تامين بودجه مورد نياز جهت عملياتي نمودن كمپين

 

$1v    قدم سوم: اخذ مجوزهاي مورد نياز

 

$1vقدم چهارم: مشخص نمودن گروههاي كاري داخلي و شناسائي پيمانكاران مورد نياز

 

$1v    قدم پنجم: نظارت بر انجام صحيح بندهاي كمپين

 

$1vقدم ششم: گزارشگيري و نظرسنجي در راستاي اثربخشي تبليغات انجام شده . بديهاي امور ذكر شده روز انجام كار تبليغات بوده كه هر بخش احتياج به صرف زمان و صرف انرژي و انجام كار توسط نيروي كاري متخصص را دارد.

 

تحقيق و توسعه:

 

عمده ترين مورد تفاوت در حيطه عملكرد تخصصي كارشناس مي باشد بدين معني كه در داخل از كشور يك كارشناس مي بايست به انواع موضوعات مرتبط با فعاليت تبليغات احاطه داشته و كار رجوع شده را پيش ببرد در حاليكه اين امر در ساير كشورها بصورت بسيار تخصصي تر ارائه مي گردد و كارشناس صرفاً تخصص در يك رشته را دراد (براي مثال در خارج از كشور عكاس صنعتي مجزا و تك حرفه بوده در حاليكه در ايران شركت تبليغاتي و يا موسسه مذكور در همه زمينه ها فعاليت دارد كه عكاسي نيز يكي از رشته هاي آن محسوب مي شود.)

5_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

11_copy.jpg

 

ارائه نظرات پيشنهادات كاربين :

اشاره به گسترش بازارهاي عرضه محصول و خدمات در دنيا و ايجاد رقابت بين شركتهاي ارائه دهنده كه اين امر باعث اهميت بيش از پيش موضوع تبليغات در راستاي جلب مشتري و به تبع آن بالابردن فروش و سود شركت مي باشد.

بالا رفتن سطح علمي مخاطبين( با توجه به پيشرفت تكنولوژي و تغيير رفتار مخاطبين بهتر است از طريق سايتها و بروشورها نفر مربوطه برابر با وضعيت كنوني جامعه و پيشرفت تكنولوژي بروز باشد.)

 

نويسنده : عليرضا شاقلاني

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.