به نام خدا
نام و نام خانوداگی :بابک کاظم زاده
درس :کاربینی
نام شرکت:
شرکت اینترنتی امید هخامنش
مقدمه :
شرکت امید ارائه دهنده کارتهای تلفن خارج از کشور و اینترنت دایال آپ می باشد
که به صورت تلفنی بازاریابی انجام می شود و برای هر اشتراک به صورت جداگانه کارت تلفن می سازد که رمز مشترکین رمز تلفن آنها می باشد
اجزا تشکیل دهنده شرکت:
$11) قسمت فروش
2)مدیر فروش
3)قسمت هماهنگی
4)قسمت پشتیبانی
5)قسمت حسابداری
6)قسمت دفتر اداری
7) پشتیبانی شبانه روزی
1.قسمت فروش :
بخش فروشی تعدادی بازاریاب هستند که به وسیله تلفن داخل شرکت جلب مشتری می کنند و اگر توانستند مشتری را جلب کنند آدرس- شماره تماس مشتری را می گیرند و روی پاکتهای شرکت تایپ می کنند
2.بخش مدیر فروش :
مدیر فروش به عنوان سرپرست کارمندان فروش عمل می کند
که برای توجیه کردن مشتری به بازاریاب ها کمک می کند
که اگر مشکلی در مورد قیمت کالا داشته باشند آنها را راهنمایی می کند
و نظارت دارد در مورد تعداد تلفن ها یی که کارمندان فروش برای جلب تعداد بیشتر مشتری اقدام می کندد و یا نظارت بر اینکه کارمندان در بازاریابی و کارشان سهل انگاری نکنند
3.بخش هماهنگی :
بخش هماهنگی وظیفه دارد که اشتراک ها و آدرس هایی را که کارمندان فروش از مشتری می گیرند , آن را تایید کند و وارد سیستم نماید و هم چنین کارتها را برای شارژ به بخش پشتیبانی ارائه می دهد
4.بخش پشتیبانی:
قسمت پشتیبانی آدرس و تلفن تایید شده را از بخش هماهنگی می گیرد و وارد سیتم شارژ شرکت می کند و رمز عبور مشترکین را روی سیتم شبکه و تلفن خارج از شرکت بر روی اینترنت می سازد و بنا به پولی که مشتری می خواهد به شرکت پرداخت کند به کارت او اعتبار می دهد و روزی که شارژ می شود بر روی پاکت مشتری مهر می شود و به قسمت حسابداری منتقل می شود
5.بخش حسابداری:
قسمت حسابداری پاکت را از قسمت پشتیبانی می گیرد و فرم آن را روی سیتم وارد می کند و پرینت آن را که شامل چگونگی استفاده از کارت و رمز عبور مشتری و مبلغ قابل پرداخت مشتری , و تلفن های شرکت است را برای مشتری صادر می کند و داخل پاکت می گذارد و تحویل دفتر قسمت اداری می دهد
6.بخش دفتر اداری :
قسمت دفتر اداری که فرم وپاکت را از قسمت حسابداری گرفته وارد سیستم ارسال مشتری می کند و تحویل بخش هماهنگی پیک می دهد
7. بخش پیک:
پاکتهای دریافت شده را ازبخش دفتر اداری وارد اطلاع رسانی پیک می کند و تعداد کارتهای ارسالی را ذکر کرده و از اعضای پیک امضا می گیرد
و پیک آدرس ها را که در روزهای معین تعیین شده به مشتری تحویل می دهد و پولهای دریافت شده از مشتری را به قسمت حسابداری تحویل می دهد
نکته قابل ذکر این است که اگر پاکتی بنا به هر دلیلی مرجوع شود داخل اطلاع رسانی مرجوعی می خورد و روز دیگر ارسال می گردد و جز فروش کارمند بازاریاب وارد نمی شود و در تمامی این فرایند مدیریت نظارت کامل را بر کلیه مراحل دارد
8.قسمت پشتیبانی شبانه روزی:
بخش پشتیبانی شبانه روزی به صورتی عمل می کند که اگر مشتری به هر دلیلی قادر به استفاده از کارت نباشد توضیحات لازمه را به او می دهد و اگر کارت او دچار مشکل شود مشکل او را حل می کند
مثلا اگر شماره مقصد او نگیرد شماره مقصد او را به T S T اعلام می کند تا کیفیت مقصد را برای او درست کنند و اگر شارژ مشترک در ساعات غیر اداری تمام شد, پشتیبانی شبانه شارژ مجدد را برای او انجام می دهد و روز آینده به قسمت فروش اعلام می کند