تحقیقات کاربینی
رشته : کارشناس حرفه ای مدیریت تبلیغات
سئوال مطرح شده :
- بعد ازاخذ مدرک کارشناسی درپی احراز چه شغلی هستید .
دانشجوی ترم 1 رشته کارشناس حرفه ای مدیریت تبلیغات : محمد رضا ربیع نوری
فهرست مطالب
- نام کارشناس
- سمت
- فعالیت های روزانه
- ابزارهای در اختیار
- تجهیزات
- زیر ساختها
- سختی کار در ابعاد :
الف : اقتصادی
ب : اجتماعی
ج : فرهنگی
- نحوه تبلیغات در سازمان
بسان ره نوردانی که در افسانه ها گویند
گرفته کوله بار زاده ره بردوش
فشرده چوبدست خیزران در مشت
گه پرگوی؛گه آرام درآن مه گون
فضای خلوت افسانه گیشان راه میپویند و
ما نیز راه خود را می کنیم آغاز ..............................
اینجانب محمد رضا ربیع نوری ؛ با سابقه کار حدودا 35 سال در حرف مختلفی
نظیر :
- بعنوان ورزشکار ؛ کارمند قراردادی در سازمان تربیت بدنی .
- حسابدارومسئول ترخیص در تجارتخانه درامرصادرات و واردات کاغذ و مقوا .
- مسئول تدارکات ؛ حسابدار ؛ مسئول کارگاه ؛ در2شرکت ساختمانی در شهرهای
تهران ؛ اصفهان ؛ مشهد؛ بوشهر ؛ همدان .
- کارمند سازمان مدیریت میادین میوه ؛ تره بارو محصولات کشاورزی شهرداری
ابر شهر تهران با سابقه 21 سال .
- سمت در سازمان : مدیریت میدان میوه وتره بار شهید غیبی و بازارهای تابعه
مشتمل بر 7 بازار ثابت و 12 بازار محله ای .
فعالیتهای روزانه از بدو ورود به محل کار ؛ شامل :
- کنترل سیستم اتوماسیون و خواندن نامه ها ؛ بخشنامه ها ؛ دستورالعمل ها .
- تهیه جوابیه ها وارسال به حوزه های مختلف درقبال نامه های ارجاعی یومیه .
- بازدیدازسالن عرضه محصولات و کنترل درخصوص کمیت و کیفیت محصولات
وپاکیزگی ورعایت موارد بهداشت محیطی وعمومی .
- کنترل وضعیت البسه؛ کارت بهداشت؛ کارت ثبت نام الکترونیک کارگران .
- کنترل وضعیت خوابگاه ؛ آشپزخانه مرکزی ؛ سرویس بهداشتی عمومی .
- کنترل وضعیت عملکرد پیمانکاران ؛ حراست فیزیکی از اماکن تحت پوشش ؛
خدمات ؛ پارکینگ ؛ جمع آوری جعبه و کارتن خالی و کانتینر ذباله .
- سرکشی به بخشهای مختلف از جمله اتاق بازرسین ؛ اموراداری؛ دفتر معاونین
اجرائی و پشتیبانی .
- اجراء جلسات آموزشی در محل میدان و بازارها تفکیکی جهت ؛ بهره برداران
کارگران ؛ ترازودارها ؛ جهت رعایت و حفظ بهداشت شخصی و محیطی ؛ تکریم
ارباب رجوع ؛ حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی و.....
- بازدید حداقل هر 2 هفته یکبار از بازارهای تابعه ؛ اعم از ثابت ویا محله ای .
- برگزاری جلسات هفتگی با روسای بازارهای ثابت وبازرسین بازارهای محله ای
(( هفت بازار ثابت و دوازده بازار محله ای ))
تجهیزات :
- ادوات و لوازم اداری ؛ گاو صندوق .
- رایانه ؛ پرینتر ؛ فتوکپی .
- یخچال ؛ تجهیزات آبدارخانه و.....
- دستگاه واترجت .
- تلویزیون ؛ دوربین دیجیتال ؛ سیستم ADSL .
- ترازو و باسکول های پرینتر دار.
- بالا بر برقی اتواتیک .
زیر ساختها :
- بالابربا قدرت حمل 500 کیلو گرم .
- سردخانه بالای صفر و پائین صفر هرکدام به ظرفیت پنج ((5)) هزارکیلو.
- خوابگاه ؛ آشپزخانه ؛ حمام ؛ کارگری .
- سرویسهای بهداشتی عمومی .
- ساختمان مرکزی؛مدل فروشگاهی با جانمائی تفکیک فعالیتهای مختلف با توجه
نوع محصولات مورد عرضه .
- جایگاه مخصوص بارانداز جهت تخلیه و حمل محصولات به انبارها .
- انبارهای مجهز جهت دپوی محصول .
- ایجاد سیستم یکپارچه اتوماسیون جهت برقراری رابطه آنی و جلوگیری از
اسراف واتلاف وقت جهت ارتباط کلیه پرسنل اجرائی .
- استفاده از ترازو و باسکولهای دیجیتال جهت توزین و صدور فاکتور فروش .
سختی کاردرابعاد : اقتصادی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی :
ابتدا ؛ لزوم توجه به ساعات کار میادین و بازارها یک ضرورت عینی است :
نیمه اول سال :
صبحها : صبح : 8 لغایت 13 ؛؛؛ بعد از ظهرها : 15 لغایت 20 ؛؛؛
جمعه ها : صبح : 8 لغایت 13 ؛؛؛ شهادت ها و اعیاد ؛؛ تعطیل
نیمه دوم سال :
صبحها : صبح : 8 لغایت 13 ؛؛؛ بعد از ظهرها : 15 لغایت 19 ؛؛؛
جمعه ها: صبح : 8 لغایت 13 ؛؛؛ شهادت ها و اعیاد ؛؛ تعطیل
برهمگان پوشیده نیست که تمامی اموری که مستقیما با مراجعین ((شهروندان ))
در هر شهری بخصوص در کلانشهرها جهت عرضه خدمات؛ بصورت مستمر و
روزانه؛مواجه هستند جهت جلب ؛ جذب ورضایت مشتری با چه مشکلاتی روبرو
میشوند ؛ در اقتصاد کلان اصولا جذب ونگهداری مشتری یکی از امور بسیارمهم
و حیاتی برای هر سازمان و یا شرکت محسوب میشود و تمامی برنامه ریزیهای
استراتژیک سازمان و یا شرکت اعم از خدماتی و تولیدی بر این اصل اساسی وبا
در نظرداشتن کیفیت محصول ویا خدمات با پذیرش نقطه نظرات براساس نیاز و
و درخواست مشتری پی ریزی میگردد ؛ دراین راستا سازمان و یا شرکت اعم از
خدماتی وتولیدی؛عمیقا مسائلی؛نظیرتوان اقتصادی؛وضعیت اجتماعی کلی و خرد
طبقات مختلف بازار هدف؛ مسائل فرهنگی؛ قومی بازار هدف را نیز قویا مد نظر
قرار میدهد.
سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری کلانشهر تهران نیز درعرصه
وسیع ارائه خدمات خود در برنامه استراتژیک طراحی و اجرائی شده خود بعنوان
بزرگترین شبکه توزیع مایحتاج یومیه شهروندان محترم پایتخت نشین ؛وبی شک
میهن عزیزمان وبلکه در خاورمیانه ؛ با مراجعه روزانه حدودا 400000 هزار
نفروبیش از 12000000 نوبت خرید ازسوی شهروندان محترم تهرانی ازاماکن
تحت پوشش خود ؛ لابداو لاجرم ؛ نظروتوجه عمیق به ابعاد اقتصادی ؛اجتماعی ؛
فرهنگی مراجعین خود دارد .
در برنامه استراتژیک سازمان که بالطبع به تمامی اماکن تحت پوشش خود تسری
داده و دارد به امور ذیل توجه خاصه و مستمر ومداوم دارد ؛ از جمله :
الف : ابعاد اقتصادی : وضعیت درآمد ومعیشتی شهروندان بطورکلی ودر مناطقی
ازابرشهرتهران بصورت موردی ودرخصوص عرضه بعضی ازاقلام خاص مدنظر
سازمان قراردارد ؛اما بطورکلی هدف سازمان تسهیل رابطه وفراهم نمودن امکان
عرضه محصولات تولید کنندگان محصولات باغی و زراعی و سایر محصولات
کشاورزی و تولید کنندگان محصولات فرآوری شده تولیدات فوق الذکر و سایر
اقلام پروتئینی اعم از گوشت سفید یا قرمز ؛ بصورت مستقیم با مصرف کننده
و با تعین قیمتهای عادلانه و تاثیر گذاری مثبت بر سبد مصرفی خانوارها میباشد .
- بکارگیری آئین نامه های مختلف بهداشتی از جمله قرنطینه درون سازمانی .
- بکارگیری آئین نامه انضباطی برای بهره برداران و کارگران غرف .
ب : ابعاد اجتماعی ؛ فرهنگی :
با توجه به مراجعه اقشار مختلف جامعه به اماکن تحت پوشش سازمان ایجاد
توازن اخلاقی ورفتاری کارگران فعال درسطح میادین براساس آموزشهای مختلف
صنفی؛شهروند مداری وتکریم ارباب رجوع ودرنظرداشتن توان فکری وفرهنگی
مراجعین وکارگران و سعی در ایجاد بالانس بین فرهنگهای مختلف .
یک ازمهمترین مقاطع خدمت رسانی به شهروندان محترم ابرشهر تهران ؛ ایام
پایانی سال ؛ از 25/12/..... لغایت 29/12/.... میباشد که در این ایام پر ازدحام
ترین روزهای سال را پشت سر میگذاریم ؛ و لذتی که رضایت شهروندان از خرید
برای ما ایجاد میکند تمامی خستگی تقریبا 24ساعته تدارکات و کنترلهای لازم در
این ایام را از تن وروح ما میزداید .
انواع تبلیغات مورد استفاده جهت نمودار نمودن خدمات سازمان :
سازمان مدیریت میادین میوه و تره بارشهرداری تهران درراستای جذب مخاطبان
بیشتروروزافزون در بازارهای هدف؛ به طرق گوناگون دست به تبلیغات میزند که
اجمالا در ذیل به زبان ایجاز بیان میگردد :
1- ابتدا به علت قدمت و دیرپای بودن ارائه خدمات درابعاد گسترده درتمام سطح
ابرشهرتهران؛ سازمان نیاز به تبلیغات گسترده ندارد چرا که درتمامی شهر؛ بلکه
در کل ایران شناخته شده میباشد .
2- قیمت گذاری یکپارچه وعرضه محصولات با قیمتهای واحد درتمامی اماکن .
3- دعوت در مقاطع مختلف از خبرنگاران رسانه های رادیو و تلویزیون و ایجاد
زمینه های مثبت جهت تهیه گزارش ازنحوه کارکرد میادین و بازارها جهت اطلاع
شهروندان محترم .
4- استفاده همه روزه و در تمامی ساعات از رادیو آوای شهر .
5- استفاده از بنرهای اطلاع رسانی بصورت گسترده در سطح میادین وبازارها .
6- بازخوانی مستمر نرخنامه های واحد سازمان در رادیو.
وکلام آخر: گرفتن مدرک کارشناسی در 2 جهت برای من حائز اهمیت است ؛
الف : ارتقاء دانش ودر نتیجه توان؛؛ فکری و عملی ؛؛ مدیریتی .
ب : گشایش دربهای پیشرفت بسوی اشلهای مدیران ارشد ومعاونتها؛ فراترازلایه
مدیران میانی درسازمان .
ب
با تشکر از حوصله سبزتان
پایان
تهیه و تنظیم: محمد رضا ربیع نوری