شنبه, 03 آذر 1403

 



مشكلات تبليغات

 

مشكلات تبليغات

 0650

در کار تبلیغات ، برای موفق شدن، باید عشق و صداقت را باهم به همراه داشت. نباید از ابتدای کار به فکر پول درآوردن بود. به طور کلی هرکس کارکند واز کار خود لذت ببرد، موفق می شود و از هرزمان که دنبال پول برود، موفقیت از او فرارمی کند . من حرفه ام را دوست داشتم و هنوز هم در این سن، این کار را دوست دارم.

 

یکی از مشکلات عمدۀ آژانس های تبلیغاتی این است که صاحب کالا یا مشتری اطمینان نمی کند که تمام اطلاعات لازم در خصوص کالا را به او ارائه کند، در صورتی که اگر به لحاظ اعتماد و دانش با مشتری موازی باشیم ، موفق تر خواهیم بود.

 

یکی از بخش های جنبی موفقیت در عرصه تبلیغات، این است که همیشه در بارۀ کالا و خدمت و محصول از مشتری بیشتر بدانیم. ما تبلیغاتچی ها با بخش ناآگاه ذهنی کارداریم، پس باید تمام مکانیزها را بشناسیم و ساختار را بر این مبنا تعریف کنیم . آنچه در ذهن افراد و درون مایه آنان است را یکبار دیگر پدید آوریم. باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و پیام را انتقال دهیم.

 

در ایران فراموش می کنند که تبلیغات مثل آنتی بیوتیک است که اگر ندهی بیمار باقی می ماند و اگرهم زیاد بدهی مریض متضرر می شود. پس تبلیغات باید تداوم داشته باشد. نقطه ظریفی که امروز در دنیا سعی بر رعایت آن می کنند این است که تعداد و میزان پیام با هدف گیری های بازاریابی تطابق داشته باشد و به عبارت دیگر، پیش از ارائه کالا به بازار، بستر سازی و کارآماده سازی را انجام می دهد. در پیام رسانی باید عمر خریدکالا در محاسبات تبلیغاتچی لحاظ شود، ضمن اینکه زمان ارائه کالاو پیام باید رعایت شود که متأسفانه در ایران این قضیه مورد توجه قرارنمی گیرد. ما در ایران عادت به گرفتن فیدبک یا بازار خورد از بازار نداریم و اگر هم این کار را بکنیم با روشهای بسیار بد انجام می شود. درحالی که که بازخورد سنجی باید با توجه به نوع عرضه در بازار و در پایان فروش انجام شود.

 

یکی از بحث هایی که به طور جدی مطرح است و در این سالها، صنعت تبلیغات ایران از آن دور بوده است، ورود این صنعت به بازارهای جهانی است.

 

 

تبلیغات یعنی تعداد زیادی « ترین» که صفت تفصیلی است . این ترین ها به خودی خود تبلیغات نیست. در جهان امروز و در امر تبلیغات ، زبان تازه تری برای انتقال پیام و اطلاع رسانی بکار می رود.

 

امروزه مطالعات بسیار وسیعی در زمینه های مختلف تجارت، بازاریابی و تبلیغات انجام شده است. همانطور که مکانیزم های مارکتینگ در دنیا بطورکامل عوض شده و تفاوت های بسیار زیادی با گذشته دارد، به همین ترتیب در پیام رسانی نیز این تفاوت بوجود آمده است.

 

 

در دانش امروز تبلیغات، آنهایی که عمیق کار می کنند پیام رسانی مستقیم نمی کنند و پیام را در بخش های مختلف بازار تقسیم می کنند. هر چقدر پیام به نقطه ادراک مخاطب نزدیکتر باشد تأثیربیشتری خواهد داشت.

 

درعرصه کار تبلیغات باید پیغام تبلیغ را در درون پیام گذاشت و ارائه کرد. به هرحال دانش، زبان و تکنولوژی روز جزو نکات اصلی است و کسانی که وارد عرصه تبلیغ می شوند باید این نکات را همراه با عشق به این حرفه و صنعت داشته باشند تا موفق شوند. چون اگر نتوانیم زبان مخاطب ارتباط برقرار کنیم ، موفق نمی شویم.

مسئله بعدی این است که مقررات حاکم بر تبلیغات در تلویزیون دائماً متلاطم است. در نتیجه هیچ کس نمی تواند برای تلویزیون طراحی مشخص و حرفه ای داشته باشد. همه در تبلیغات تلویزیونی دست به عصا حرکت می کنند. ما ایرانی ها چون با مقررات تا حد خیلی زیادی آشنایی داریم ، درپی آن هستیم که زودتر کار را انجام دهیم. لذا از ابتدای کار ، ابتکارات را دور می اندازیم و کارهای نو را هم کنار می گذاریم ، بعد هرچه ماند تحویل می دهیم . در واقع وقتی یک فرمتی(شیوه و شکل) جا می افتد، مدام کپی و تکرار می کنیم.

 

 

نويسنده : محمد هادي فدائي شندي

این کاربر 9 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.