شنبه, 03 آذر 1403

 



نقش روابط عمومي درتبليغات /

نقش روابط عمومی درتبلیغات

صنعت تبلیغات با همه سوابقی که درکشورماداردهنوزهم جوان وغیرعلمی است تبلیغات درجهان امروز و درعصرانفجاراطلاعات بابهره گیری ازعلوم مختلف ازجمله روان شناسی ،جامعه شناسی ونیز شناخت فرهتگ وآداب ورسوم مخاطبان می تواند درعرصه رقابت هابهترین وکارامدترین شیوه ها رابکارگیرد.

هرسازمان برای جهت دهی افکارعمومی درجهت ایجادنگرش های مثبت با بهره گیری از ابزارتبلیغات قادراست چندین قالب رفتاری رااعمال کنداین سازمان میتواندانگیزه های لازم رابه منظورحفظ ونگهداری دیدمثبت نسبت به عملکرد سازمان ایجادکندوهمچنین روابط عمومی این سازمان می تواند در گروههای دارای نگرش بی تفاوت تغییراتی راایجادکندو همچنین برنامه ریزی برای شناسایی گروههای دارای نگرش منفی،که تغییرات لازم راایجادکندتانگرش این افرادرابه مثبت سوق دهدآن چیزی که دراینجااهمیت دارداین است که مسئولیت حفظ ونگهداری ویاایجادتغییردرنگرش گروههای مخاطب هرسازمان برعهده روابط عمومی سازمان است وابزاری که دراین زمینه موردبهره برداری قرار می گیرد تبلیغات است.

تبلیغات درجامعه امروز ضرورت داردامروزدردورانی به سر می بریم که حلقه رقابت درعرصه تجارت هرروزتنگ تروپیچیده ترمی شودبدون تردیدآینده ازآن کسانی خواهدبودکه بادرایت وتدبیروبه کارگیری مناسب ترین روش هاوابزارگوی سبقت راازرقیبان قدرتمندبربایندروابط عمومی با تعیین سیاستهای خاص برای ساماندهی افکارعمومی درزمینه معرفی محصول یاخدمت بایدابتداآن رامعرفی کندوبعدنام آن محصول یا خدمت راتکرار کنندوویژگیهاوخصوصیات آن رااعلام کننداماآنچه دراین زمینه فعالیت رادشوار می سازدآن است که امروزه به دلیل عدم شناخت وآگاهی درزمینه تبلیغات ازسوی افکارعمومی این واژه بارمنفی به خودگرفته وسازمانها تبلیغات رامعادل((هزینه))ارزیابی می کنندحال آنکه تبلیغات درصورتی که درمسیرواقعی خودوبرمبنای اصول علمی حرکت کند به نوعی سرمایه گذاری تبدیل می شود.imagesqq1

نويسنده : بهاره جهانشاهی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.