چرا تبلیغات در اینترنت؟
اینترنت خیلی زود جای خود را در بین رسانه های عمومی باز کرد . ماهیت اینترنت به شکلی است که هر شخصی را با هرنوع سلیقه و سطح علمی در خود جای میدهد . اگر کمی به پیرامون خود دقیق شوید میبینید آحاد مردم از قشر های مختلف جامعه ؛ به نوعی با اینترنت سر و کار دارند . جدای از جایگاه آن شخص در جامعه و بدور از دسته بندی های رایج در دنیای حقیقی ؛ دنیای مجازی محفلیست برای هر فرد با هر سن ، هر نگرش ، هر سلیقه و با هر سطح تحصیلات . تبلیغات در اینترنت مزایای بیشماری دارد که خلاصه وار برخی از آنها را مرور میکنیم :
۱ – ارزان است هزینه تبلیغات در اینترنت را با هیچ رسانه دیگری نمیتوان مقایسه کرد . مقدار فضایی که برای اطلاع رسانی در اختیار شماست و تعداد بیننده بالایی که آنرا مطالعه میکند ، به نسبت هزینه های آن بسیار نا چیز است . در نظر بگیرید اگر بخواهید فضایی حدود یک صفحه A4 در یکی از نشریات آگهی بدهید چه میزان باید هزینه کنید ؟ این مقدار اطلاعات را در چند ثانیه میتوانید از تلویزیون پخش کنید؟ هزینه تخصیص یک بیلبورد به تبلیغات شما چه قدر است ؟ این هزینه را تقسیم بر تعداد بینندگان آگهی کرده تا به ارزان بودن تبلیغات اینترنتی پی ببرید … ۲ – فراگیر است به نظرتان در کدام نشریه یا شبکه میتوان تبلیغاتی را انجام داد تا مخاطبین متفاوتی داشته باشد ؟ روزنامه های ورزشی ، سیاسی ، علمی و …. کدام شبکه و چه ساعتی را برای پخش تیزر تلویزیونی خود بر میگزینید . در هر صورت تعداد زیادی از بینندگان و یا در حقیقت مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید . ولی همانگونه که ذکر شد اینترنت اینگونه نیست و سلایق و اشخاص مختلفی را در بر میگیرد . ۳ – ماندگار است در دیگر رسانه ها شما فقط یکبار ( و یا به تعداد خریداری شده ) و در یک روز ( و یا به تعداد روزهای رزرو شده ) دیده میشوید ولی در اینترنت اینگونه نیست . سایت شما همه روزه میتواند دیده شود . ایمیل تبلیغاتی شما گاهی بسته به نوع و چگونگی تبلیغات ، ماه ها و حتی سالها باقی میماند . ۴ – هوشمند است در اینترنت میتوانید بلافاصله بازخورد تبلیغات خود را ببینید . کاربران را به عضویت در سایتتان دعوت کنید . آمار دقیق بازدید کنندگان را بدست آورید . مشخصات بازدید کنندگان را ثبت کنید و …. همه اینها در صرفه جویی در وقت و هزینه شما برای تبلیغات بسیار مناسب است . ۵ – شبانه روزی است چه نیرو و زمانی را صرف جوابگویی و معرفی محصولاتتان به مشتریان میکنید . چند ساعت از شبانه روز میتوانید این کار را انجام دهید . ولی سایت شما میتواند در تمام طول شبانه روز پذیرای مشتریان و بازدید کنندگان شما باشد . اطلاعات دقیقی به آنها بدهد و نظرات آنها را ثبت کند . مشتریان به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی برای شما ، جواب سئوالات خود را گرفته و انتخاب خودرا انجام دهند . ۶ – قابل تغییر است هرگاه که مایل بودید میتوانید اطلاعات سایت ، ایمیلهای تبلیغاتی و بنر های خود را تغییر دهید
. مواردی همچون تغییرات قیمت ، آدرس ، تلفن و … هیچ رسانه دیگری تا این اندازه انعطاف پذیر نیست . باری ، مزایای اینترنت بسیار بیشمار و در پاره ای از اوقات آنقدر بدیهی است که از ذکر مجدد آن پرهیز میکنم . من به عنوان یک مشاور تبلیغات نه آنکه بخواهم تاثیر رسانه های دیگر را نادیده بگیرم و یا آنها را نفی کنم بلکه فقط مقایسه ای مختصر بین آنها انجام داده تاشما نیز اینترنت را جزئی از پکیج تبلیغاتی خود ببینید ….. تبلیغات و اقناع در گوگل چگونه است؟ تبلیغات گوگل بهترین، ساده ترین و موثرترین روش برای آگهی دهندگان و تبلیغ کنندگان اینترنتی، جهت بدست آوردن بهترین موقعیت بر روی موتورهای جستجوگر می باشد. در خلال چند روز، متن تبلیغ وب سایت شما بر روی موتور جستجوگر و سایتهای شریک آن که شما حضور و تبلیغ خود را برروی آن خریده اید، ظاهر می گردد. بنابراین برای تمام تبلیغ کنندگان در هر سطحی که باشند، موتورهای جستجوگر ترافیک سایت شما را تضمین می کنند. تبلیغات شما را در بالاترین نتیجه حاصل از جستجو ی گوگل قرار می دهد. این نوع تبلیغ بسیار هدفمند بوده و با توجه به اینکه در بهترین موقعیت در صفحه به نمایش در می اید خود اقناع را بدنبال دارد و برای بازدیدکننده این حس به او میرسد که حتما سایت شما یا خدمات شما باید چیز قابل توجهی داشته باشد که در بین این همه صفحه شما در سطر هستید البته باید توجه داشت که ، تیلیغات گوگل برای یک مدت خاص باشد نه به صورت دائمی چون هزینه بر است و میشود با بهینه سازی کردن سایت (سئو) همیشه در سطر جستجوها بود که این خود برگ برنده است که حتما در مقاله های بعد راجب بهینه سازی و قوانینی که خود باعث افزایش رتبه در گوگل میشود صحبت خواهم کرد.
تبلیغات در گوگل چگونه عمل میکند؟
تبلیغات در موتورهای جستجو یکی از مهمترین و موثرترین انواع تبلیغ و بازاریابی می باشد google یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین موتورهای جستجواست که در بین کاربران اینترنتی ایران نیز دارای محبوبیت بالای می باشد.تبلیغات گوگل یکی از روشهای بازاریابی موتورهای جستجومی باشد که در کمترین زمان هدفمندترین بازدید کنندگان را به وب سایت شما هدایت می کند در این نوع تبلیغ آگهی شمادر Adwords بصورت رایگان قرار میگرد و شما فقط در صورتی که مخاطبین روی تبلیغات شما کلیک کرده باشند پول پرداخت میکنید و هزینه آن بستگی به کلمات کلیدی که برای تبلیغ سایتتان انتخاب کرده اید دارد.اگر شما تبلیغات خود را در سایتی قرار دهید که محتوای آن مرتبط با خدمات شما نباشد ویا آگهی شما در صفحاتی که مرتبط نیستند نمایش داده شود یاهزینه آگهی بر اساس تعداد دفعات نمایش از شما دریافت شود تمام هزینه هایی که سرمایه گذاری کرده اید به هدر خواهد رفت اما در سیستم تبلیغ در گوگل نمایش آگهی فقط بر اساس ارتباط جستجو با واژهای کلیدی تعین شده خواهد بود . در تبلیغات گوگلی فقط کسانی که بدنبال محصول یا خدمات شما میگردند وارد سایت شما میشوند و این بزرگترین حسن تبلیغات در گوگل میباشد. تبلیغات در چه کشورهایی نمایش داده می شود؟ کاربران از روی IP آی پی آنها قابل تشخیص است،آگهی شما برای چه مکانهای جغرافیایی نمایش داده شوند؟(مثلاً کشورهای خاص یا شهرهای خاص در جهان) شخص ابتدا مشخص میکند تبلیغ او در چه کشورهایی نمایش داده شود.بر اساس این انتخاب که صورت می گیرد آگهی دهنده هزینه مکانهای انتخابی را پرداخت می کند نه به کلیکهایی که از مکانهای دیگر صورت گرفته است که این امر از روی (IP) کاربران محقق میشود. کلمات کلیدی چگونه تعین می شوند؟ به تعداد نا محدود قابل انتخاب است. در انتخاب کلمات کلیدی، توجه کنید که اساساً هدف گوگل آنست که جستجوکنندگانِ کالا یا خدمات به صفحاتی در وب که بیش از همه به آنها کمک می کند، راهنمایی شوند. گوگل همین سیاست پایه ای را در مورد آگهی دهندگان هم تشویق می کند. بدین ترتیب باید کلماتی را بعنوان کلمات کلیدی انتخاب کنید که کاملاً به محصول یا خدمات شما ومحتویات سایت شما مربوط باشد. هر چه کلمات مربوط تر، بهتر. همواره در نظر بگیرید که هدف گوگل نمایش تبلیغات شما نیست(مثل آنچه در تبلیغات محیطی یا رسانه ای شایع است)، گوگل می خواهد تبلیغات شما به راهنمایی کاربرانش کمک کند. گوگل طوری هزینه های شما را افزایش یا کاهش می دهد که در افتادن با این سیاست را بعد از مدتی فراموش می کنید. بهتر است از همین روز اول در این فکر باشید که چطور کاری کنید که حتی الامکان فقط افرادی که کالا یا خدمات شما را نیاز دارند، آگهی شما را ببینند، نه اینکه چون شما فقط برای کلیک روی آگهیتان شارژ می شوید، پس بهتر است همه آگهیتان را ببینند. در انتخاب کلمات کلیدی باید فاکتورهای زیر را رعایت کنید:
1. از نظر گوگل کلمات شناخته شده ای باشد.یعنی قبلا توسط کاربران به اندازه کافی جستجو شده باشند. 2. سعی کنید کلمات انتخابی شما خیلی بصورت عام نباشد.یعنی به صورت تخصصی تری محصول شما را معرفی کند 3. کلمات انتخابی شما حتما در سایت موجود باشد. شایان ذکر است معیار تعیین قیمت بر اساس هر کلیک از روی همین کلمات کلیدی مشخص می شود. به اینصورت که گوگل برای کلمات کلیدی انتخاب شده در ازای هر کلیک قیمت پیشنهادی می دهد و آگهی دهنده می تواند میزان آن را کم و یا زیاد کند. اگر قیمت تعیین شده توسط شخص خیلی کمتر از قیمت پیشنهادی گوگل باشد , درصد نمایش چنین آگهی هایی در بین آگهی های گوگل بسیار کم است و در نتیجه شخص نمی تواند به هدف دلخواهش در تبلیغ خود دست یابد. برای نیل به هدف و نمایش تبلیغ در بالاترین قسمت تبلیغات گوگل باید یا قیمت پیشنهادی گوگل را پذیرفت یا قیمت تعین شده زیاد با آن فاصله نداشته باشد. کارشناسان ما با داشتن متخصصین با سابقه در این زمینه میتواند شما را یاری دهد تا وب سایت شما دارای کلمات کلیدی مناسب باشد. هزینه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می شود؟ در هر روز بصورت تخمینی چقدر می خواهید هزینه کنید؟گوگل با توجه به بودجه روزانه شما میزان نمایش آگهی شما را تنظیم می کند، معمولاً در روزهای اول، هزینه شما از مبلغ بودجه روزانه کمتر خواهد بود، طی روزهای متوالی گوگل حجم جستجوی کلمات شما توسط کاربران را می سنجد و به تدریج حجم نمایش آگهی شما را تنظیم می کند.) شخص بودجه ای را که در روز می خواهد به تبلیغ اختصاص دهد را مشخص میکند. با اینکار اگر مثلا شخص 20 دلار در روز را انتخاب کرده باشد و قیمت هر کلیک را 50 سنت انتخاب کرده باشد. آگهی وی پس از 40 کلیک در آنروز نمایش داده نخواهد شد و تا روز بعد قطع میگردد. زمانی از شما هزینه کم می شود که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. پس نمایش تبلیغ شما هزینه ای در بر نخواهد داشت. علاوه بر این گوگل ابزارهایی را نیز برای اعضاء در نظر گرفته که بر اساس آن بتوانند به تجزیه تحلیل نمایش و کلیک آگهی های خود بپردازند و کیفیت کار تبلیغاتی خود را بالا ببرند. ملاحظه می نمایید که گوگل تمام سعی و تلاش خود را برای رضایت مشتریانش در نظر گرفته و تمام مراحل کار را بر اساس نظرات آنها انجام میدهد . و این یکی از دلایلی است که گوگل و خدمات آن هر روز با استقبال زیاد مشتریان از سراسر جهان روبرو می شوند و سود سرشاری را نصیب شرکت میکنند.
اگر فردی چند بار پی در پی بر روی آگهی ما کلیک کند از بودجه ما کم می شود؟ خیر ربات تبلیغات در گوگل به دلایل مختلف زیادی از جمله:IP شخص حساس است و چند کلیک پی در پی توسط یک نفر را منظور نخواهد کرد و هزینه یک کلیک را محاسبه خواهد کرد. قیمت هر کلیک چقدر است؟ نمی توان قیمت ثابتی تعین کرد در google adwords هر لغت از ارزش متفاوتی برخوردار است و عوامل گوناگونی در رابطه با قیمت هر کلیک موثر است. این عوامل را می توان به شرح زیر بیان نمود:
1. فارسی یا انگلیسی بودن. 2. بازار رقابتی لغت. 3. وب سایت مربوط به آن لغت و ترکیب آن لغت با لغتهای دیگر. 4. استانداردهایی که بایداز طرف سایت شما رعایت شود از قبیل هاست و دامین_لود تایم مناسب. کمترین قیمتی را که میتوان گفت 5 سنت آمریکا به بالا میباشد یعنی شما به ازای هر کلیک این هزینه را پرداخت خواهید کرد.
تعداد چند لغت را می توان انتخاب کرد؟
به تعداد نا محدود قابل انتخاب است. در انتخاب کلمات کلیدی، توجه کنید که اساساً هدف گوگل آنست که جستجوکنندگانِ کالا یا خدمات به صفحاتی در وب که بیش از همه به آنها کمک می کند، راهنمایی شوند. گوگل همین سیاست پایه ای را در مورد آگهی دهندگان هم تشویق می کند. بدین ترتیب باید کلماتی را بعنوان کلمات کلیدی انتخاب کنید که کاملاً به محصول یا خدمات شما ومحتویات سایت شما مربوط باشد. هر چه کلمات مربوط تر، بهتر. همواره در نظر بگیرید که هدف گوگل نمایش تبلیغات شما نیست(مثل آنچه در تبلیغات محیطی یا رسانه ای شایع است)، گوگل می خواهد تبلیغات شما به راهنمایی کاربرانش کمک کند. گوگل طوری هزینه های شما را افزایش یا کاهش می دهد که در افتادن با این سیاست را بعد از مدتی فراموش می کنید. بهتر است از همین روز اول در این فکر باشید که چطور کاری کنید که حتی الامکان فقط افرادی که کالا یا خدمات شما را نیاز دارند، آگهی شما را ببینند، نه اینکه چون شما فقط برای کلیک روی آگهیتان شارژ می شوید، پس بهتر است همه آگهیتان را ببینند. آیا میتوان تعین کرد که تبلیغات در روزی خاص درج شود؟ در چه روزهایی از هفته آگهی نمایش داده شود؟ ( برای صرفه جویی در هزینه) شما میتوانید تعین کنید که آگهی شما در چه روزهایی درج شود مثلا شما میتوانید تعین کنید که در روزهای تعطیل آگهی شما درج نشود.این امر سبب صرفه جویی در هزینه های شما می شود.حتی شما میتوانید تعین کنید که آگهی در چه ساعاتی درج شود. بهینه سازی وب سایت . .