تجزیه و تحلیل تبلیغ کرم حلزون
یکی از تبلیغاتی که امروزه در تلویزیون ایران در حال پخش می باشد که ظاهرا هزینه زیادی نیز برای ساخت و پخش آن شده است ،تیزر تبلیغاتی کرم حلزون است ،لذا با توجه به ماده 12 قوانین تبلیغاتی به آن می پردازیم.
این نوع تبلیغ که در ساخت آن از جاذبه منطقی و احساسی استفاده شده ، سعی دارد با معرفی فواید و خواص کالا ایجاد نیاز کرده و با استفاده از استراتژدی اتصال بین کالا و مصرف کننده ارتباط برقرار کند همچنین تکنیک به کار برده شده برای ساخت این تیزر شامل (تکنیک مستندات علمی-تکنیک مقایسه -تکنیک حل مشکل-تکنیک فرد سخنگو-تکنیک داستان گویی-تکنیک مصاحبه با مشتری و تکنیک سبک زندگی )با برسی این موضوع می توان گفت هزینه ساخت و پخش بسیار بالا می باشد و این نشان دهنده فروش و سود بالای این کالا می باشد.
اما این تبلیغ چه مغایرت هایی با ماده 12 قوانین حاکم بر تبلیغات را دارد .
این تبلیغ 3 بند شامل (بند 4-بند6و بند 10) ماده 12 دارد که به شرح هر یک می پردازیم.
بند 4: در آگهی نباید ادعا هایی غیر قابل اثبات و مطالب گم راه کننده باشد.
چنانچه به این آگهی نکاه کرده باشید در خصوص اداعا هایی که بیان کرده که شامل مواردی همچون از بین برنده چین و چوروک صورت-روشن کننده-جوان کننده -ترمیم کننده و