شگردهای جلب مخاطب مورد استفاده در تبلیغات
1- استفاده از شگردهای روان شناختی نظیر به کارگیری جملات تلقینی یا امری و یا بر چسب زدن و القای احراز شخصیت برجسته تر با استفاده از کالای مورد تبلیغ.
2- ارائه اطلاعات علمی فراتر از دانش عمومی بینندگان جهت اغدا و بالا بردن ارزش کالا در نگاه بیننده
3- بهره گیری از هنر (تئاتر، شعر، جملات حکیمانه، موسیقی) به منظور گسترش دامنه مصرف خواننده یا بیننده
4- استفاده از چهره های سرشناس ورزشی یا هنرپیشه ها در کنار کالای مصرفی و تجاری
5- ارائه تصویری از قشربندی اجتماعی و تبلیغ موفقیت اقشار مرفه و ثروتمند و وادار کردن اقشار و طبقات پایین جامعه به پیروی از الگوی مصرف طبقات بالا به عنوان یک معیار ارزشی غیرقابل انکار
6- شدت محرک: رنگ روشن بیشتر از رنگ تیره توجه ما را جلب خواهد کرد.
7- اندازه محرک: یک چیز (شیء) بزرگ بیشتر احتمال دارد که توجه ما را جلب کند تا بعضی چیزهای کوچک
8- مدت و تکرار محرک: یک محرک زودگذر به آسانی توجه ما را جلب نخواهد کرد و در عوض، محرکهای تداوم و تکرار شونده باعث تمرکز توجه بر آن خواهد شد.
9- محتوای هیجانی محرک: یک محرک که هیجانی شدید را منتقل می کند، بیشتر از یک محرک خنثی توجه ما را جلب خواهد کرد.
10- تضاد و تباین: محرکهای متضاد بیشتر توجه بیینده را جلب خواهد تا آنهایی که با یکدیگر مشابه هستند.
11- چیزی که حرکت می کند احتمالاً بیشتر از چیزهای ساکن در جلب توجه نقش خواهد داشت