شنبه, 03 آذر 1403

 



مراحل سفارش تا تهیه یک تبلیغ

مراحل تهیه تا سفارش یک تبلیغ عبارتند از:

15011992367

اولین مرحله:

گرفتن سفارش یک تبلیغ است که این کار در اکثر موارد به صورت تلفنی انجام می گیرد توسط تعدادی از

کارشناسان تبلیغاتی که صرفا نباید تحصیلات تبلیغاتی داشته باشند اما بایستی دارای فن بیان بالایی بوده

و نصبت به کار آشنایی داشته تا بتوانند مخاطب را متقاعد سازند و آن را جذب کنند.

دومین مرحله:

پس از گرفتن سفارش از شرکت ها موسسا ت مختلف و دریافتن کار و نوع تبلیغ آنها که به صورت  تراکت

(چاپی) و یا روی اجسام(انواع لیوان ها ،جاسویچی،خودکار وغیره ....)و است را مطلع شده مراحل مربوط

به آن را نجام می دهیم.

مرحله سوم :

توسط ابرازهای مختلف تبلیغات که در مقالات قبلی به آن اشاره شد استفاده نموده و بااستفاده از خلاقیت

طرحی را تهیه نموده و آن طرح را که طرح پیش فرض می گوییم برای سفارش دهنده ارسال می نماییم که

این کار بهتر است به طور مدرن انجام شود یعنی از طریق پست های الکترونیکی و پس از ارسال

کارشناسانی که سفارش رو گرفتند تماس می گیرند و از تاییدیه و یا تغییراتی که شخص سفارش دهند

دارد مطلع شده و بعد از آن به شخص طراح مجدد طر را ارائه داده .

مرحله چهارم:

در این مرحله کار برای چاپ به چاپخانه ی که با آن به طور قرار دادی کار می کنیم یا ممکن هست در شرکت

های بزرگ چاپخانه  برای خود کانون تبلیغاتی باشه ارسال   می شود  و بعد از آن مجدد با شخص ت ماس

گرفته و این اطمینان را داده تا کارشان در حال اجرا می باشد و قرار داد و یا صورتحساب  برای ایشان برای

دریافت وجه ارسال شده توسط شخص از کانون تبلیغاتی  و پس از دریافت آن  چاپخانه کار را شروع می کند

و پس از انجام و اتمام آن برای ما ارسال می شود.

مرحله پنجم:

بررسی نهایی کار و برطرف کردن نواقص احتمالی و  ارسال آن  به دفتر یا  موسسات سفارش دهنده می

باشد و پایان کار، اما آدرس و شماره آن موسسه در بایگانی کانون تبلیغاتی ذخیره می شود تا برای به روز

شدن جزء مشتریان خود محسوب و باقی بماند و 3 ماه بعد تماسی داشت.

نتیجه گیری:


در تبلیغات بایستی هم موارد قانونی و حقوقی رعایت شود از زمان تاسیس آن تا مراحل اجرایی آن چرا که

حتمانامی را که برای موسسه خود انتخاب می کنیم حتما به نام فارسی باشد و تحت نظارت کانون های

تبلیغاتی ،ابزارها ی مورد استفاده بایستس حتما متناسب با کا ر و گرایش و نوع تبلیغ ما باشد  این به این

معنا  می باشد موسسه ما کار  بورشورها را انجام میدهد یا  بیلبورد  و یا چاپ بر روی اجسام و یا حیطه

فعالیت ما برای چه نوع موسساتی است خدمات کامپیوتری ،لوازم آرایشی بهداشتی،تجاری و غیره ...

و بر مبنای آن اطلاعات خود را افزایش داده و اطلاعات را روز به روز افزایش  و از  ایده های جدید و نو نیز

استفاده شود .

بیشتر سعی بر آن شود نیروی انسانی جذب کنیم که به این رشته و این کار علاقه داشته و ضمن علاقه

خلاق و دارای ایده های ناب باشند .رشته تبلیغات رشته ی ایست دارای تنوع و گسترده اما در عیت حال

بسیار محدود  و  بایستی در همین محدودیتها آن را رشد داد به امید آنکه نسبت به این  رشته  شناخت

عمیق و دقیقی داشته تا به آبادانی این  مرز و بوم خدمتگذارانی پر توان باشیم .

 

با سپاس               

مرضیه آقاقاسمی قمی         

دانشجو کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری

 

 

نويسنده : مرضیه آقاقاسمی قمی

این کاربر 6 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.