فرآیند تصمیم تبلیغ:
برنامه ریزی
• شناسائی و تعیین مخاطبان (جنسیت، منطقه جغرافیائی ، سطح درآمد ، گروه سنی ، تحصیلات ، فرهنگ مصرف )
• تعیین اهداف
• تعیین بودجه
• تهیه کپی پیام
• انتخاب رسانه درست
• زمان بندی تبلیغ
اجرا
• آزمایش تبلیغ (تستهای آزمایشی در مورد تبلیغات )
• اصلاحات لازم (هماهنگ گردن نوع تبلیغات با فرهنگ جامعه مخاطب)
• اجرای تبلیغ ( تبلیغات یاد آوری کننده روش تیزر تلویزیونی )
کنترل
• ارزیابی تبلیغ انجام شده :(در بحث کنترل بررسی نتایجی که از تبلیغات داشته ایم یا ارزیابی تبلغات انجام شده و کنترل اجرای تبلیغات جهت جلو گیری از ایرادات پنهان)
• تغییرات و اصلاحات
مبانی تعیین بودجه تبلیغات:
1. براساس توانائی مالی بنگاه
2. براساس درصدی از فروش
3. براساس رقم ثابت
4. براساس حرکت و بودجه رقبا
5. براساس اهداف و اقدامات مورد نیاز و هزینه های مربوطه
6. ترکیبی از روش های فوق