جمعه, 02 آذر 1403

 



کاربینی جناب آقای علی سمیعی راد

 بسمه تعالی
مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگی و دانشجویی
دفتر ارتباط با صنعت و کار آفرینی(هماورد مهارتی)
واحد 13تهران

الف) مشخصات کاربین

نام: علی                                           نام خانوادگی:سمیعی راد                     

شماره دانشجویی: 941380496000174       مقطع تحصیلی: کارشناسی                         رشته تحصیلی: تبلیغات تجاری

وضعیت اشتغال:                                     شاغل                         غیر شاغل

                    .............................................................................................................


عنوان شغل:

·         مشاغل مرتبط وهمگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید؟ کارشناس پژوهش، کارشناس امور هنری ، سناریو نویس تبلیغات ، تولید برنامه های تلویزیونی ، مدیریت کانون تبلیغات ، واسطه ی برنامه های تبلیغاتی کارشناس تحقیق در امور تبلیغات ،کارشناس برنامه ریزی تولید و تبلیغات رسانه ای مثل رادیو و مطبوعات ، کارشناس امور تبلیغی در حوزه سیاست.



·         رشته تحصیلی شما در محیط کار چه نقشی را ایفا میکند ؟

واقعیت در رابطه با رشته تحصیلی ما تنها پژوهش و مطالعه در رابطه با امور تبلیغاتی ،بازاریابی، فن بیان ، مهارتهای ارتباطی با افراد و به کار گیری آن در زندگی است و اینکه زندگی خود به نوعی بازاریابی است و ما روزانه بدون آنکه متوجه باشیم در حال تبلیغ هستیم .

.............................................................................................................

·         چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است؟

داشتن تحصیلات در رشته روابط عمومی و علوم ارتباطات ، داشتن دانش در زمینه های روانشناسی ، علوم اجتماعی ، ... و مطالعه وسیع مطبوعات و کتاب ،مهارتهای علمی ، احساس مسئولیت اخلاقی ، داشتن آگاهیهای روز ، قدرت نویسندگی ، آشنایی با علوم اجتماعی از جمله کلیات مدیریت ، روانشناسی و علوم سیاسی ، نو آوری و خلاقیت ، آشنایی باروزنامه نگاری و ایمان به حقانیت افکار عمومی یا مخاطب  ..از نظر جسمی  : داشتن فن بیان قوی و استفاده از ارتباطات غیر کلامی – خوش رویی – خوب شنیدن – گیرندگی قوی و انتقال پیام – بذله گویی – راستگویی ، توانمند بودن در امور روحي و رواني ، صبر و شكيبائي ، تمیز ، مرتب بودن ظاهر و خوب لباس پوشیدن لازمه این کار است.

.............................................................................................................

·         شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد؟ اساس تمامی شغلها در خارج از ایران بازاریابی و تبلیغات مفید و موثر در زمینه های شغلهایشان است و همه با فکرو ایده نو با کمترین زحمت بهترین سود را دارند و کثلا مسئله نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ایبه طور کامل در آ؟نجا پذیرفته شده در حالی که در ایران دید بدی به این قضیه هرمی بودن دارن و هنوز که هنوز است مسئله تبلیغات به خوبی در ایران جای نیوفتاده و تبلیغات نسبت به تبلیغات خارجی ضعیف است

..............................................................................................................

·         تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران و جهان چگونه است؟

تاریخچه تبلیغات به 1800 سال پیش بازمیگردد از کشاورزانی که محصولی داشتند و میخواستند بفروشند شروع شد.این رشته زیر شاخه بازاریابی است باید یک تبلیغ ترغیب شده ، هوشمندانه ، خلاق باشد تبلیغ صرفا تیزر و بیلبرد نیست ، حتی سلام و علیک ،ل رفتار و نوع نگرش ما تبلیغات است .تبلیغات تجاری یک علم و هنر است که مارا به سود نزدیک میکند .هیچ سازمانی نیست که تبلیغات نداشته باشد

·         ..............................................................................................................

·         شرایط شغل های مرتبط  با رشته تحصیلی خود از لحاظ موارد زیر توضیح دهید:

1.      سختی و پیچیدگی

نبود یک  برنامه مشخص برای ايجاد  توسعه تبلیغات - معطوف نبودن نگاه‌ها در حوزه تبلیغاتی به محصولات و کالاها و عدم توجه مطلوب و شایسته به  اهل تبلیغات و فرهنگ و اندیشه  - نبود راهبردهای مناسب برای حمایت از  فرهنگ تبلیغات  خلاق و نوآور و نهايت اصولا کار با انسانها و رسانه ها به دلیل داشتن سلیقه ، علایق و احساسات مختلف دارای حساسیت می باشد. کارکنان امورتبلیغات باید دارای دقت ، تمرکز ، حوصله و بردباری زیاد باشند.  چنانچه تبلیغی یا خبری  نادرست منتقل شود ممکن است خسارت جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد

2.      قوانین و مقررات انجام کار

بی ثباتی و نبود قوانین و مقررات و سیاست‌های مرتبط با کارشناسان  و كاردانان -عدم تفکیک مدیریت و رعایت مالکیت معنوی در نظام‌های کسب و کار تبلیغاتی و رساهنه ای  کشور- عدم درک درست تطبیقی از روندهای جهانی کسب و کار و فناوری‌های تجاری و برنامه ریزی متناسب با آن

3- مباحث ایمنی و بهداشت

هدف اصلی ایمنی،نگهداری و ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل مي باشد :

بهداشت رواني كار به اين معنا ست :  حجمی که در سیستم کار به یک یا چند نفر برای انجاموظیفه اختصاص یافته است به اندازه باشد. در محیط کار عوامل فیزیکی، زیست شناختی،اجتماعی و فرهنگی که فضای فرد را احاطه کرده است مناسب باشد . فشار کاری (داخلی یا خارجی) : مجموع شرایط خواسته‌ها  نا مناسب درسیستم کار که در جهت بر هم زدن حالت فیزیولوژیکی و روانی فرد عمل می‌کنند و ( تنش کار ) تأثیر فشار کار بر روی شخص دررابطه با ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی و خستگی ناشی از کار پيش بيني شده باشد . ایمنی به معنی سلامت، امنیت و آسایش است  وبه این منظور که فرددر محیط کار ایمن از حوادث اتفاقی و غیر مترقبه باشد  و از بین بردنمواد یا کاهش قدرت کارآیی  تجهبزات و وسایل خطرناک در اجرای عملی از قبل تعیین شده باشد

4- مباحث فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه های شغلی)

با توجه به نقش روابط عمومی و تبلیغات  در تسهیل ارتباطات درون سازمان و ایجاد بستر های لازم برای افزایش راندمان كاری و انگیزه های شغلی بايد به موارد بسياري توجه گردد و انگيزه مناسب بوجود آوريم .. بسیاری از ما در طول خدمت كاري  ، ناخشنودی شغلی ، فشاركاری ونیازبه رهایی ازمشكلات مرتبط باحرفه راتجربه كرده ایم. اما مسلم انگيزه اي براي ادامه داشته ايم . در اين خصوص با توجه به شغل و حرفه اي كه با آن روبرو هستيم ،انگيزه متفاوت مي باشد .از جمله : علاقه مندي به حرفه – احساس آرامش و سلامتي داشتن در محيط كار از نظر فيزيكي و اجتماعي –وجود رابطه  مناسب با همكاران در محيط كار –وجود قوانين حاكم وقابل قبول در محيط كار براي شاغلين –  از نظر فرهگي : مشاركت‌ در برگزاري‌ سمينارها و گردهمايي‌هاي‌ تخصصي‌ و عمومي‌ سازمان‌ - پوشش‌ تبليغي‌ ساختمان‌ها و فضاهاي‌ عمومي‌ سازمان‌ در گراميداشت‌ ايام‌ و مناسبت‌هاي‌ ويژه‌ -تدوين‌ و اجراي‌ طرح‌ جامع‌ تبليغات‌ براي‌ فضاسازي‌ فرهنگي‌ - تبليغي‌ در ساختمان‌ها و محوطه‌ها - اجراي نمايشگاه‌ها در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌ - اعلام برنامه‌ كنفرانس‌ها و سمينارها - شركت در نمايشگاه‌هاي مرتبط و ارائه فعاليت‌ها - حضور در سمينارهاي مرتبط و اطلاع‌رساني



.................................................................................................................

چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست؟

کامپیوتر ، اینترنت ، دوربین عکاسی ،دوربین فیلمبرداری ، ضبط صوت جیبی ، دستگاه تکثیر ، دستگاه اسکن ، پرینتر، تلفن ، نمابر ، برنامه های گرافیکی .

.................................................................................................................

·         به نظر شما حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه است؟

·         معرفی الگویی مناسب و ارزشی در حوزه کارآفرینی تجاری و تبلیغی  بر مبنای ارزشهای فرهنگی اسلامی

·         ایجاد بستری برای شناسایی و معرفی کارآفرینان تجاری  و کارآفرینان اهل تبلیغ

·         تمرکز و اولویت توسعه کسب و کارهای دانشی در حوزه کارآفرینی تبلیغاتی و بازاریابی در هر بخش

·         تمرکز بر مزیت‌های نسبی فرهنگی و صنعتی و تجاری  هر منطقه بومی با تمرکز ویژه بر زمینه‌های مرتبط با کارآفرینی تجاری

·         تمرکز ویژه بر کارآفرینی تجاری در صنایع برتر ، نوظهور و صنایع تبلیغاتی کشور

·         تمرکز ویژه بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه کارآفرینی

·         برگزاری سالانه جشنواره نوآوری و کارآفرینی و معرفی نوآوران تبلیغی و تجاری برتر

·         پیش‌بینی ساز و کار مناسب جهت حمایت از افراد دارای ایده های خوب که می خواهند در جشنواره‌ها  شرکت کنند.

·         حمایت ویژه از توسعه شرکت‌های تحقیق و توسعه و خدمات فنی و تخصصی تبلیغاتی در کشور

·         جایگزینی مفهوم ارزش‌آفرینی تجاری به جای کارآفرینی تجاری

·         توسعه مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تجاری و صنعتی

·         بدست آوردن چشم انداز ارزشی و تجاری  به محيط پيرامون  - توجه به هنجارها و ارزش‌های بومی و فرهنگی موجود در كشور- شناسایی مناسب فرصت‌ها ، مزیت‌های نسبی و رقابتی در زمینه توسعه تجاری – بوجود آوردن  مدلی برای توسعه الگوهای مناسب و ارزش محور در زمینه تبلیغات و تجارت (عدم توجه به استفاده از فرهنگ تهاجمي )









نويسنده : علی سمیعی راد

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.