کاربینی جناب آقای علی سمیعی راد
- توضیحات
-
منتشر شده در چهارشنبه, 09 دی 1394 15:47
-
نوشته شده توسط علی سمیعی راد
-
بازدید: 1314
بسمه تعالی
مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگی و دانشجویی
دفتر ارتباط با صنعت و کار آفرینی(هماورد مهارتی)
الف) مشخصات کاربین نام: علی نام خانوادگی:سمیعی راد شماره دانشجویی: 941380496000174 مقطع تحصیلی: کارشناسی رشته تحصیلی: تبلیغات تجاری وضعیت اشتغال: شاغل غیر شاغل
.............................................................................................................
عنوان شغل: · مشاغل مرتبط وهمگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید؟ کارشناس پژوهش، کارشناس امور هنری ، سناریو نویس تبلیغات ، تولید برنامه های تلویزیونی ، مدیریت کانون تبلیغات ، واسطه ی برنامه های تبلیغاتی کارشناس تحقیق در امور تبلیغات ،کارشناس برنامه ریزی تولید و تبلیغات رسانه ای مثل رادیو و مطبوعات ، کارشناس امور تبلیغی در حوزه سیاست. · رشته تحصیلی شما در محیط کار چه نقشی را ایفا میکند ؟ واقعیت در رابطه با رشته تحصیلی ما تنها پژوهش و مطالعه در رابطه با امور تبلیغاتی ،بازاریابی، فن بیان ، مهارتهای ارتباطی با افراد و به کار گیری آن در زندگی است و اینکه زندگی خود به نوعی بازاریابی است و ما روزانه بدون آنکه متوجه باشیم در حال تبلیغ هستیم . ............................................................................................................. · چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است؟ داشتن تحصیلات در رشته روابط عمومی و علوم ارتباطات ، داشتن دانش در زمینه های روانشناسی ، علوم اجتماعی ، ... و مطالعه وسیع مطبوعات و کتاب ،مهارتهای علمی ، احساس مسئولیت اخلاقی ، داشتن آگاهیهای روز ، قدرت نویسندگی ، آشنایی با علوم اجتماعی از جمله کلیات مدیریت ، روانشناسی و علوم سیاسی ، نو آوری و خلاقیت ، آشنایی باروزنامه نگاری و ایمان به حقانیت افکار عمومی یا مخاطب ..از نظر جسمی : داشتن فن بیان قوی و استفاده از ارتباطات غیر کلامی – خوش رویی – خوب شنیدن – گیرندگی قوی و انتقال پیام – بذله گویی – راستگویی ، توانمند بودن در امور روحي و رواني ، صبر و شكيبائي ، تمیز ، مرتب بودن ظاهر و خوب لباس پوشیدن لازمه این کار است. ............................................................................................................. · شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد؟ اساس تمامی شغلها در خارج از ایران بازاریابی و تبلیغات مفید و موثر در زمینه های شغلهایشان است و همه با فکرو ایده نو با کمترین زحمت بهترین سود را دارند و کثلا مسئله نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ایبه طور کامل در آ؟نجا پذیرفته شده در حالی که در ایران دید بدی به این قضیه هرمی بودن دارن و هنوز که هنوز است مسئله تبلیغات به خوبی در ایران جای نیوفتاده و تبلیغات نسبت به تبلیغات خارجی ضعیف است .............................................................................................................. · تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران و جهان چگونه است؟ تاریخچه تبلیغات به 1800 سال پیش بازمیگردد از کشاورزانی که محصولی داشتند و میخواستند بفروشند شروع شد.این رشته زیر شاخه بازاریابی است باید یک تبلیغ ترغیب شده ، هوشمندانه ، خلاق باشد تبلیغ صرفا تیزر و بیلبرد نیست ، حتی سلام و علیک ،ل رفتار و نوع نگرش ما تبلیغات است .تبلیغات تجاری یک علم و هنر است که مارا به سود نزدیک میکند .هیچ سازمانی نیست که تبلیغات نداشته باشد · .............................................................................................................. · شرایط شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود از لحاظ موارد زیر توضیح دهید: 1. سختی و پیچیدگی نبود یک برنامه مشخص برای ايجاد توسعه تبلیغات - معطوف نبودن نگاهها در حوزه تبلیغاتی به محصولات و کالاها و عدم توجه مطلوب و شایسته به اهل تبلیغات و فرهنگ و اندیشه - نبود راهبردهای مناسب برای حمایت از فرهنگ تبلیغات خلاق و نوآور و نهايت اصولا کار با انسانها و رسانه ها به دلیل داشتن سلیقه ، علایق و احساسات مختلف دارای حساسیت می باشد. کارکنان امورتبلیغات باید دارای دقت ، تمرکز ، حوصله و بردباری زیاد باشند. چنانچه تبلیغی یا خبری نادرست منتقل شود ممکن است خسارت جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد 2. قوانین و مقررات انجام کار بی ثباتی و نبود قوانین و مقررات و سیاستهای مرتبط با کارشناسان و كاردانان -عدم تفکیک مدیریت و رعایت مالکیت معنوی در نظامهای کسب و کار تبلیغاتی و رساهنه ای کشور- عدم درک درست تطبیقی از روندهای جهانی کسب و کار و فناوریهای تجاری و برنامه ریزی متناسب با آن 3- مباحث ایمنی و بهداشت هدف اصلی ایمنی،نگهداری و ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل مي باشد : بهداشت رواني كار به اين معنا ست : حجمی که در سیستم کار به یک یا چند نفر برای انجاموظیفه اختصاص یافته است به اندازه باشد. در محیط کار عوامل فیزیکی، زیست شناختی،اجتماعی و فرهنگی که فضای فرد را احاطه کرده است مناسب باشد . فشار کاری (داخلی یا خارجی) : مجموع شرایط خواستهها نا مناسب درسیستم کار که در جهت بر هم زدن حالت فیزیولوژیکی و روانی فرد عمل میکنند و ( تنش کار ) تأثیر فشار کار بر روی شخص دررابطه با ویژگیها و تواناییهای فردی و خستگی ناشی از کار پيش بيني شده باشد . ایمنی به معنی سلامت، امنیت و آسایش است وبه این منظور که فرددر محیط کار ایمن از حوادث اتفاقی و غیر مترقبه باشد و از بین بردنمواد یا کاهش قدرت کارآیی تجهبزات و وسایل خطرناک در اجرای عملی از قبل تعیین شده باشد 4- مباحث فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه های شغلی) با توجه به نقش روابط عمومی و تبلیغات در تسهیل ارتباطات درون سازمان و ایجاد بستر های لازم برای افزایش راندمان كاری و انگیزه های شغلی بايد به موارد بسياري توجه گردد و انگيزه مناسب بوجود آوريم .. بسیاری از ما در طول خدمت كاري ، ناخشنودی شغلی ، فشاركاری ونیازبه رهایی ازمشكلات مرتبط باحرفه راتجربه كرده ایم. اما مسلم انگيزه اي براي ادامه داشته ايم . در اين خصوص با توجه به شغل و حرفه اي كه با آن روبرو هستيم ،انگيزه متفاوت مي باشد .از جمله : علاقه مندي به حرفه – احساس آرامش و سلامتي داشتن در محيط كار از نظر فيزيكي و اجتماعي –وجود رابطه مناسب با همكاران در محيط كار –وجود قوانين حاكم وقابل قبول در محيط كار براي شاغلين – از نظر فرهگي : مشاركت در برگزاري سمينارها و گردهماييهاي تخصصي و عمومي سازمان - پوشش تبليغي ساختمانها و فضاهاي عمومي سازمان در گراميداشت ايام و مناسبتهاي ويژه -تدوين و اجراي طرح جامع تبليغات براي فضاسازي فرهنگي - تبليغي در ساختمانها و محوطهها - اجراي نمايشگاهها در خارج و داخل سازمان - اعلام برنامه كنفرانسها و سمينارها - شركت در نمايشگاههاي مرتبط و ارائه فعاليتها - حضور در سمينارهاي مرتبط و اطلاعرساني ................................................................................................................. چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست؟ کامپیوتر ، اینترنت ، دوربین عکاسی ،دوربین فیلمبرداری ، ضبط صوت جیبی ، دستگاه تکثیر ، دستگاه اسکن ، پرینتر، تلفن ، نمابر ، برنامه های گرافیکی . ................................................................................................................. · به نظر شما حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه است؟ · معرفی الگویی مناسب و ارزشی در حوزه کارآفرینی تجاری و تبلیغی بر مبنای ارزشهای فرهنگی اسلامی · ایجاد بستری برای شناسایی و معرفی کارآفرینان تجاری و کارآفرینان اهل تبلیغ · تمرکز و اولویت توسعه کسب و کارهای دانشی در حوزه کارآفرینی تبلیغاتی و بازاریابی در هر بخش · تمرکز بر مزیتهای نسبی فرهنگی و صنعتی و تجاری هر منطقه بومی با تمرکز ویژه بر زمینههای مرتبط با کارآفرینی تجاری · تمرکز ویژه بر کارآفرینی تجاری در صنایع برتر ، نوظهور و صنایع تبلیغاتی کشور · تمرکز ویژه بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه کارآفرینی · برگزاری سالانه جشنواره نوآوری و کارآفرینی و معرفی نوآوران تبلیغی و تجاری برتر · پیشبینی ساز و کار مناسب جهت حمایت از افراد دارای ایده های خوب که می خواهند در جشنوارهها شرکت کنند. · حمایت ویژه از توسعه شرکتهای تحقیق و توسعه و خدمات فنی و تخصصی تبلیغاتی در کشور · جایگزینی مفهوم ارزشآفرینی تجاری به جای کارآفرینی تجاری · توسعه مراکز کارآفرینی در دانشگاهها و مؤسسات تجاری و صنعتی · بدست آوردن چشم انداز ارزشی و تجاری به محيط پيرامون - توجه به هنجارها و ارزشهای بومی و فرهنگی موجود در كشور- شناسایی مناسب فرصتها ، مزیتهای نسبی و رقابتی در زمینه توسعه تجاری – بوجود آوردن مدلی برای توسعه الگوهای مناسب و ارزش محور در زمینه تبلیغات و تجارت (عدم توجه به استفاده از فرهنگ تهاجمي )
به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.