شنبه, 03 آذر 1403

 



تبليغات

به مجموعه عمليات برنامه ريزي شده براي تبليغ کردن يک موسسه يا کالا هاي آن را برنامه ي تبليغاتيadvertising campaign يا کمپين تبليغاتي مي گويند . برنامه ي تبليغاتي توسط يک دفتر تبليغاتي ( يا يک شخص يا گروه که وظايف دفتر تبليغاتي را انجام مي دهد ) تدوين و اجرا مي شود و در واقع سازمان بندي داخلي دفتر تبليغاتي براي اجراي برنامه ي تبليغاتي است.

 

کمپين تبليغاتي آژانس مهندسي تبليغات 128

هر برنامه تبليغاتي بسته به اوضاع و نوع بازار و مخاطبان تبليغات ممکن است به روش مخصوص به خود انجام شود . اما به طور کلي ، بر اساس الگو سازي سيستمي و تعريف دفتر تبليغاتي ، در همه ي برنامه ها مراحل کم و بيش مشابهي را طي مي کند ، که عبارتند از :

 

 ۱- ارزيابي بازار ، که در آن مشخص مي شود بازار يا مشتريان کالاي عرضه شده چه خصوصياتي دارند ، عکس العمل رقباي تبليغاتي با مشاهده و آگاهي از برنامه تبليغاتي چگونه پيش بيني مي شود .

 

 ۲- تعيين هدف هاي تبليغات ، که در آن وظايف هريک از قسمت هاي دفتر تبليغاتي طرح ريزي مي شود ، مثلا سهم از بازار مطلوب و مورد درخواست آگهي دهنده چقدر است ؟

 

 ۳-محاسبات و تعيين بودجه تبليغات ، که در آن با توجه به مراحل قبلي تعيين مي گردد که چه بودجه اي براي تبليغات ، بازدهي بيشينه ايجاد مي کند .

 

 ۴- طرح ريزي گروه خلاقيت که شامل تدوين برنامه براي کارگروه خلاقيت است .مهم ترين اشتباهات در اين مرحله انجام مي شود و اشتباه در اين مرحله ممکن است منجر به بدهکار شدن و ورشکست شدم گردد.

 

 ۵- طرح ريزي رسانه ها يا انتخاب رسانه ، در اين مرحله بدقت مشخص مي شود که با توجه به داده هاي چهار مرحله قبل ، از چه رسانه هايي و چه مقدار فضا و زمان و چند نوبت بايد تکرار بايد استفاده شود.

 

 ۶- طرح ريزي گروه طراحي نسخه ، در اين مرحله شرح وظايف و برنامه کار طراحان هنري نسخه تعيين مي گردد.

 

 ۷- آزمايش و بازبيني پيش از انتشار نسخه . در اين مرحله از شيوه هاي مختلف نظرسنجي استفاده مي شود .در اين مرحله ممکن است برخي از امور به مراحل قبلي بازگردانده و از نو اجرا شوند .

 

 ۸- طرح ريزي براي گروه توليد.در اين مرحله نسخه ها و دستورالعمل ها ، به گروه توليد داده مي شود ، تا متون چاپ ، برنامه هاي راديويي و تلويزيوني ، آگهي هاي خياباني ، آگهي هاي پستي و غيره توليد يا به اجرا گذاشته شوند.

 

پس از اجراي مراحل قبلي ، کار به پايان نمي رسد و بسته به نوع قرارداد ، براي برنامه تبليغاتي ممکن است اموري هم چون نظارت ، تصحيح خطاها ، گسترش دادن برنامه ، مقابله با برنامه تبليغاتي رقبا و غيره انجام شود.

 

تبليغات محيطي از طريق بيلبرد هاي سطح شهر ، مترو و ..

رسانه هاي : روزنامه ها

وب سايت هاي اينترنتي

ارسال پيامك

توزيع تراكت ، بروشور ، پوستر

حضور در نمايشگاه

 

آرميتا خسروياني-كارشناسي مديريت تبليغات تجاري

نويسنده : آرميتا خسروياني

این کاربر 10 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.