شنبه, 03 آذر 1403

 



بازدید از شركت نوانير نيروي برق تهران بزرگ

                                                                     بسمه تعالی
عنوان شغل : مسئول دبيرخانه وزارت نفت

·         آياش شغل بار رشته تحصيلي شمار مرتبط است ؟ نوع ارتباط آن را بيان فرمائيد؟
شغل بنده ارتباط مستقيم با ارباب رجوع و مراجعه كننده از تمام وزارتخانه هاي دوليتي يا خصوص به عنوان دريافت كننده نامه ها و پاسخ گويي به واحدهاي زير مجموعه خود و چهار شركت اصلييي نفت پتروشيمي گاز و پالايش و پخش و رشته روابط عمومي به گونه اي با كليه مشاغل در سازمانهاي مختلف كشور در ارتباط مي باشد .
در خصوص آگاه سازي و ارتباط با سازمانها و ارائه خدمات و ساختار سازمانهاي دولتي از رشته روابط عمومي بهره مند مي باشد .
                           ...........................................................
مشخصات محيط كار مورد بازديد:
شركت نوانير نيروي برق تهران بزرگ
نشاني : تهران انتهاي خيابان كارگر شمالي ، شهرك و الفجر بعد از استخر صرف انتهاي خيابان سوم
تلفن : 8805709     دورنگار : 88039417
پست الكترونيكي info@ tbtb.ir
                                           ...................................
نام سازمان و ياشركت بازديد شده :
شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
فعاليت اصلي شركت بازديد شده چيست ؟
بخش توزيع نيروي برق به سبب آنكه رابط بين صنعت برق و مشتركان است نقش چند سوء برعهده دارد كه به عنوان اهداف بنيادين به شرح زير مي باشد .
-          نقش فني براي نگهداري ، راهبردي ، توسعه شبكه هاي توزيع
-          پذيرش و خدمات رساني به مشتركانرضايت ايشان و فروش انرژي برق به عنوان يه كالاي اقتصادي
-          حفظ ارتباط و هماهنگي با بخش هاي بالادست صنعت برق، بطوريكه مجموعه صنعتي برق از اين رهگذر بتواند به فرايند توليد و عرضه برق ادامه دهد .
                                         .........................................
رشته تحصيلي شما چه نقشي در اين شركت دارد؟
-          روابط عمومي شركت توزيع برق در راستاي وظايف شركت ، در حيطه برقراري ارتباط بين مردم و مسئولين شركت اخذ در خواست هاي مردمي و انعكاس به واحد هاي زيربط ، انجام نظر سنجي هاي ميداني انجام فعاليت هاي فرهنگي در حوزه مديريت مصرف برق و آموزش همگاني و به عبارت ديگر در فرهنگ سازي، اعتماد سازي ، بستر سازي ، نقش برجسته ائي دارد.
                   .............................................................................

  نوع سازمان                  دولتي                              عمومي                         خصوصي
تاريخچه تاسيس :
-          در سال 1342 اسفند ماه وزارت آب و برق تاسيس در تيرماه 1344 قانون توسعه موسسات غير دولتي به تصويب مجلس در سال 1364 ه . َش اولين مولد برق با قدرت 3 كليو وات به فرمان ناصرالدين شاهو توسط حاج امين التصرب جهت تامين روشنايي كاخ سلطنتي گلستان و تكيه دولت بهره برداري گرديد .
-          درسال 1285 اولين كارخانه برق به قدرت 400 كيلو وات در محل كارخانه چراغ گاز ( چراغ برق فعلي ) توسط حاج املن انصرت جهت روشنايي مردم از اول مغرب تا 7 ساعت روشن مي شد اما در سال 1310 برق برقرار شد در تهران شبانه روزي شد .
                                               .............................................
-          مراحل انجام كار در اين موسسه چگونه است ؟
-          خريد و فروش جزئي و كلي انرژق ، انجام اقدامات لازم براي اطمينان از تامين مستمر برق ارائه خدمات به مشتركين مديريت بارو تقاضا و مصرف انرژي برق ، تعمير و نگهداري تاسيسات و تجهيزات توليد و انتقال نيرو انجام فعاليت هاي تحقيقاتي مرتبط.
-          افزايش كارايي و بهره برداري برق كنترل رشد مصرف با اعمال مديريت مصرف و بهينه سازي آن ،تغيير نقش دولت از متصدي تامين به ناظرو هماهنگ كننده بازار برق.
.........................................
-          رشته تحصيلي شما در اين محيط كار چه نقشي دارد ؟
-          روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق متشكل ازگروههاي
-          1- گروه ارتباطات ، رسانه ها واينترنت
-          2- گروه امور فرهنگي و انتشارات
-          3- گروه نظر سنجي و هماهنگي با مناطق
-          شناخته موسسه دولتي و آشنايي با كارهاي روابط عمومي و چارت سازماني تشكيل اين سازمان و اهداف آن را ارائه خدمات بوسيله دادن آگاهي هاي تبليغاتي و هنري در صدا و سيما و غيره ... وبا فعاليت شركت و انعكاس مطالب به مسئولين و تهيه پاسخ هاي لازم .
                                              ..........................................
-          چه توانمنديهاي شخصيتي و جسمي براي احراز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شما متصور است ؟
-          تخصص ، تجربه ، علاقة ، آگاهي از عملكرد موسسه هاي دولتي ، مسئوليت اخلاقي حرفه اي، شناخت مخاطبين ، آگاهي هاي به روز از جامعه ، قدرت نويسندگي ، گوش دادن موثر، شاداب و سرزنده بود‹ ، آراستگي ظاهر ، حسن نيت ، خلاقيت و نوآوري ، امنت داري ، ذوق هنري ، بيان خوب ، برخورداري از هوش و ذكاوت .
                                     ............................................................
-          شرايط شغل هاي مرتبط با رشته تحصيلي خود را از لحاظ موارد زير توضيح دهيد :
-          1- سختي و پيچيدگي
-          2- قوانين و مقررات انجام كار
-          3- مباحث ايمني و بهداشت
-          4- مباحث فرهنگي و اجتماعي ( جانبه و انگيزه هاي شغلي )
1-     تحمل فشار ناشي از گوش دادن مستمر به انتقادها و حفظ خونسردي و نگهداري احساسات و برخورد منطقي با انتقادگنندگان داخل سازمان و خارج سازمان با توجه به قضاوت در حكم و جوابگوي افراد و ارباب رجوع و تسلط بر قوانين و مقررات آئين نامه هاي اجرايي سازمان از يك سوء و هنچنين پيچيدگيو ظرافت تهيه پرسشنامه ها در خصوص اجراي ثبت و صدور نامه ها و بايگاني و جوابگويي آنها به كارشناس وبالعكس ، ارسال نامه هاي فوري و طبقه بندي دار و امنت داري در حفظ آن ، ايجاد فضاي مناسب و بهداشت رواني و ايجاد انگيزه كاري در بين افراد و پرسنل تحت امر ، انگيزه شغلي و مرتبط با روابط عمومي است .
                               ....................................................
شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي شما در خارج از كشور چه جايگاه هاي دارد ؟
مديران روابط عمومي به عنوان مشاوران امين در سازمان ها و موسسات در تصميم گيري هاي كليدي نقش قابل توجهي ايفاد مي كنند ، زيرا مبناي فعاليت تمام روابط عمومي ها ، ارتباطات است و اهميت روز افزون ارتباطات خوش ساختتار و مديريت شده در كسب موفقيت بركس پوشيده نيست ، كليه خدمات سازمانهاي دولتي ، تجاري ، حرفه ايي ، بهداشتي فرهنگي ، آموزشي تفريحي و عمومي به عنصر مردم بستگي از اين رو در كشورهاي پيشرفته ، حرفه اي هاي روابط عمومي از طريق پژوهش ، سنجش و ارزيابي مستمر ، نگراني ها ، انتظارات گروه ها را تعيين و آنها را براي مديريت تشريح مي كنند .
                         ...........................................................
تاريخچه مشاغل با رشته تحصيلي شما ددر ايران و جهان چگونه است ؟
در ايران نخستين با در سال 1330 روابط عمومي در شركت نفت ايجاد شد كه دكتر حميد لطف استاد دانشگاه علوم ارتباطات اجتماعي پايه گذاري و پس از آن به فاصله 20 سال روابط عمومي ساير سازمانها شكل گرفت و نخستين بار در سال 1879 در سالنامه يك موسسه در راه آهن مطرح شد . در سال 1906 اولين شركت خصوصي كه خدمات روابط عمومي را به مشتريان ارائه داده فردي به نام دواي و عاليي از نيويورك تامين شد در سال 1923 فرد بنام ادوارد برنيز كتابي با عنوان تبلور ساختن افكار عمومي به نوشت و از آن پس روابط عمومي ها نقش اطلاع رساني و اطلاع يابي راب به عهده دارشتدند .
                                             .............................................
مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصيلي خود را نام ببريد ؟
در حال حاضر روابط عمومي در كليه سازمانها و شركت هاي دولتي و خصوصي از جايگاه خاصي برخوردار مردم تعريف گرديد ه اند از اين رو در بسياري از مشاغل تجاري اداري ، خدماتي ، حرفه اي ، عنصر روابط عموي مي تواند حضور فعال وپررنگي داشته باشد . ضمن آنكه باتوجه به ابعاد مختلف كار در روابط عمومي هاتخصص هاي مختلف از جمله روزنامه نگاري ، صفحه آرايي ، عكاسي ، فيلم سازي ، نويسندگي ، پژوهش اجتماعي ، افكارسنجي ، امور رسانه مي تواند در بخش هاي مختلف روبط عمومي به فعاليت بپردازند .
                                     ........................................................
خصوصيات هريك از مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي خود را بيان كنيد ؟
نويسندگي ، ويراستاري ، بكارگيري صحيح و مناسب كلمات در گزارش ها ، بيانيه ها ، بروشورها ، بولتن و مقالات
سخنگويي : تهيه و تنظيم خطابه ها، متن سخنراني ها ، بيان سياست ها واقدامات با بكارگيري از فن بيان و صدا گذار وسايل ارتباط جمعي آگاهي از نحوه عملكرد روزنامه ها ، راديو و تلويزيون و همگاري دو جانبه ميان روابط عمومي ها و آنها.
پژوهش و ارزيابي : جمع آوري اطلاعات به روش نظر سنجي ، افكار سنجي ، تهيه پرسشنامه ها ، مرتبط تجزيه و تحليل ارزيابي يافته ها.
                                               ......................................
چه تجهيزاتي مورد نياز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماست ؟
رايانه ، چاپگر ، اسكنر ، دستگاه فتوكپي ، فاكس ، خط اينترنت ، دستگاه ظبط و پخش صدا ( در خصوص تشكيل جلسات ) پخش و رايت سي دي و دوي دي امكان ارسال پيامك به صورت انبوه ، ايجاد برنامه ها و نرم افزارهاي به خصوص در ثبت و ظبط ارسال نامه ها         ( دوربين فيلم برداري جلسات ) .
                                   .........................................................
به نظر شما حوزه كار آفريني و ايجاد شغل جديد در رشته تحيصلي شما چگونه ايجاد مي شود ؟
از جمله عوامل پرورش كار آفريني در روابط عمومي ، تمركز برروي اهداف مثبت و اجتناب از عقايد منفي ، درس گرفتن از شكست ها و اشتباهات گذشته ، مطالعه مجدد و اهداف ، شناخت نقاط ضعف و قوت خوددخصوصيات به طور واقع بينانه ، استفاده از وقت ، شناختن اولويت ها ، انجام كار ، برطبق برنامه و بطور منظم با سرعت مناسب ، گذاشتن زماني براي تفكر خلاق ، فراگيري شيوه هاي كار آفريني همكاري با كارآفرينان .
.........................................................
ف
به نظر شما چه مهارتهاي در آينده دروس رشته به دست خواهيد آورد ؟
مهارت نويسندگي ، تهيه و تدوين اخبار ، بيانيه ها ، نحوه تهيه گزارش فعاليت ها واقدامات موسسه ، انتشار بخشنامه ها ، ارائه بولتن هاي خبري ، ماهنامه هاي الكترونيكي ، نظرسنجي از واحدهاي ذيربط و تهيه گزارشات آماري مربوط به فعاليت آنها ، بكارگيري قوه تفكر خلاق ايجاد نوآوري هاي و ابتكارات جديد و انتقادات از سوي سازمانهاي مربوطه تحت امر ، براي شناسايي نقاط ضعف و شكوفا كردن استعاد افراد و شناخت مهارتهاي آنها ، شناخت رسانه هاي جمعي و نحوه ارتباط موثر با آنها .
................................................
آيا علاقه به ايجاد كار و حرفه مطابق با رشته تحصيلي خود داريد ؟
روابط عمومي خود ايجاد و رابطه بين دو فرد يا دو موسسه را بيان گر اين رشته و فراگيري مهارتهاي و كارايي خود را در حيطه مسئوليت هاي محوله بالتر خواهد بود ، اين خود انگيزه و علاقه مرا به رشته روابط عمومي بسيار و بيشتر از قبل نموده است . ضمن اينكه بكاربستن مهارت هاي فرد و افزايش و كاراييد محيط كار ، موجب بالابردن بصيرت اينجانب و استفاده از وسايل ارتباطي جمعي در محيط و جامعه و كاركرد با آن در زندگي روزمره گرديده است و مهارتهاي در خصوص رسانه ، تبليغات ، ( سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي ) كسب كرده ام .
                                                                   
نويسنده : زینت حدادی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.