بازديد از روابط عمومي راديو ايران
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 30 -3443 03:25
-
نوشته شده توسط علي نعمتي پورقاسم آبادي
-
بازدید: 953
باسمه تعالی
مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر 13تهران
معاونت فرهنگی و دانشجویی
دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی (هماوردمهارتی)
بازدید ازروابط عمومی شبکه رادیویی ایران
عنوان شغل:
· آیا شغل شما با رشته تحصیلی شما مرتبط است؟ نوع ارتباط آن را بیان کنید؟
بله- ارتباط با مخاطبان رادیویی در مراسم های میدانی پرتابل اینترنتی و تلفنی مراسم های میدانی
( نمایشگاههای بین المللی سالانه و فعالیت های میدانی از قبیل 22 بهمن ، ماه مبارک رمضان و...)
· مشخصات محیط کار مورد بازدید:
روابط عمومی رادیو ایران که زیر مجموعه معاونت کل صدای جام جم می باشد و درشبکه رادیویی ایران مستقر می باشد. این واحد از 3 بخش خبر، تبلیغات، اجرایی تشکیل شده است.
..................................................................................................................................................
· نام سازمان و یا شرکت بازدید شده:
سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران- روابط عمومی رادیو ایران
.................................................................................................................................................
· فعالیت اصلی شرکت بازدیدشده چیست؟
ارتباط با مخاطبان رادیویی از طریق وب سایت و انعکاس اخبار رادیویی در خبرگزاری ها و روزنامه های ملی کشور- دعوت از خبرنگاران در مراسم مختلف- دریافت انتقادات و پیشنهادات به صورت مستمر.
..................................................................................................................................................
· رشته تحصیلی شما چه نقشی در این شرکت دارد؟
- ارتباط جامع و متعهد با مخاطبان رادیویی و همکاران شبکه.
- فراهم آوردن شرایط مناسب برای دریافت اطلاعات از مخاطبان رادیویی (ارسال و دریافت SMS)
............................................................................................................................................
· نوع سازمان چیست؟ دولتی* عمومی خصوصی
تاریخچه تاسیس:
تاسیس رادیو ایران همزمان با تلگراف بیسیم می باشد- در 14 اردیبهشت 1304 دستگاه 20 کیلو واتی موج بلند نصب شد .
..................................................................................................................................................
· مراحل انجام کار در این موسسه چگونه است؟
قسمت خبر:-1 تولیدپیش خبر از برنامه های رادیویی -2 تولیدخبر -3 تهیه گزارش -4 ساخت بولتن- ماهنامه خبری
قسمت تبلیغات: -1 تهیه پوستر،بروشور و... -2 تهیه عکس خبری و تصویربرداری از برنامه ها، طرخ جلد و سی دی طرح دار
واحد اجرا: -1 تبلیغات محیطی و میدانی -2 دریافت و ارسال پیامک
..................................................................................................................................................
· رشته تحصیلی شما در این محیط کار چه نقشی دارد؟
بین مخاطبان سازمان تعامل مطلوب ایجاد می کند.
محیط کار را پویا و شاداب نگه می دارد.
..................................................................................................................................................
· چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است؟
ویژگی هایی همچون پویایی، ارتباط برقرارکردن با مخاطبان، ذهن خلاق، دقیق بودن، جستجوگر در مسائل اجتماعی، ایده یاب، انتقاد پذیری، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری، خوش برخوردبودن و سرعت عمل داشتن.
..................................................................................................................................................
· شرایط شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود را از لحاظ موارد زیر توضیح دهید:
-1 سختی و پیچیدگی
-2 قوانین و مقررات انجام کار
-3 مباحث ایمنی و بهداشت
-4 مباحث فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه های شغلی)
-1 سرعت به همراه دقت بالا از عواملی می باشند که در روابط عمومی رادیو ایران حرف اول را می زند. اطلاع رسانی داخلی و برون سازمانی همواره باید همراه با دقت و سرعت باشد. به خصوص در بخش خبری این واحد به دلیل اهمیت موضوع کاملا رعایت می شود.
-2 حضور به موقع در محل کار، پاسخ به سوالات مخاطبان، ارتباط با گروههای برنامه ساز و مخاطبان رادیویی بوصرت مداوم، حضور در نمایشگاه و مناسبت های سالانه ملی و مذهبی- تهیه خبر و انعکاس اخبار در رسانه جمعی.
-3 حفظ ونگهداری از اطلاعات شخصی همکاران و کارشناسان برنامه ها.
-4 حضور به موقع و مناسب در جشنواره ها، نمایشگاه ها، مناسبت ها ملی و مذهبی برای تبلیغ رادیو ایران.
- اجرای برنامه های زنده رادیویی و حضور شنوندگان رادیویی در برنامه- اجرای مسابقه و تست گویندگی میان مخاطبان- توضیح هدایای تبلیغی و بروشورهای اطلاع رسانی برنامه های رادیو ایران.
..................................................................................................................................................
· شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد؟
شامل تركيبي از فعاليت هاي برنامه ريزي شده براي فروش يك كالا، ارايهي خدمات يا يك ايده، مركب از تبليغات، شهرت سازي، فعاليت هاي پيشبردي، بسته بندي، نمايش در محل فروش، نمايش هاي تجاري و رويدادها.
..................................................................................................................................................
· تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران و جهان چگونه است؟
از ابتداى تاريخ بشر تاكنون همواره افراد هوشمندى بوده اند، كه اين شناخت را در جهت ارتقاى خود با ديگران به كار گرفته اند و نوعى روابط عمومى را در كارهايشان اعمال كرده اند. در تمامى دوره هاى دموكراسى از جمله از جمهورى روم گرفته تا نظام كنونى، رساله ها، مقاله ها، سخنرانى ها و ديگر قالب هاى خطابه به قصد سلطه به افكار عمومى به كار گرفته شده اند
ستين همايش روابط عمومى در ۳۰ آذر ماه ۱۳۴۳ در آبادان و دومين همايش در ۱۳ مهر ۱۳۴۴ در كرمانشاه برگزار شد. پس از تشكيل واحدهاى روابط عمومى در ايران، نياز به آموزش مسئولان روابط عمومى و كارمندان اين واحد ها احساس شد. نخستين بار تشكيل كلاس هاى كوتاه مدت آموزش روابط عمومى در وزارت اطلاعات و جهانگردى سابق شكل گرفت و پاره اى از وزارتخانه ها مثل، امور خارجه آموزش آن را به كارمندان و وابستگان خود در اكثر كشورهاى خارج رأساً با تشكيل دوره هاى كوتاه مدت شكل دادند.
................................................................................................................................................................
· مشاغل مرتبط و همگون بارشته تحصیلی خود را نام ببرید؟
روابط عمومی رشته ای است که این روزها همه مشاغل برای موفقیت در کارشان به آن احتیاج دارند. از شرکتها و موسسات دولتی گرفته تا شرکتهای خصوصی برای پیشبرد اهداف خود به کسی نیاز دارند تا رابط بین آنها و محیط بیرون باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن اخبار و اطلاعات را انتقال دهد. پس به فارغ ا لتحصیلان رشته روابط عمومی مژده میدهیم که برای شما همه جا فرصت شغلی است؛ فقط کافی است کمر همت ببندید و اقدام کنید.
..................................................................................................................................................
· خصوصیات هریک از مشاغل مرتبط بارشته تحصیلی خود را بیان کنید؟
همکاری فعال و مستمر با مجموعه های مرتبط- ارتباط تنگاتنگ با رسانه های جمعی- توجه به اطلاع رسانی- انعکاس مسائل مطلوب
..................................................................................................................................................
· چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست؟
از آنجا که برقراری ارتباط و انتقال پیام و ارکان اصلی فعالیت روابط عمومی به شمار می رود بهره گیری از .سایل ارتباط جمعی همچون: روزنامه، مجله و کتاب ، رادیو و تلویزیون و... می تواند به ارتباط هرچه بهتر کمک کند.
· به نظر شما حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه ایجاد می شود؟
زمانی که نوعی تجارت کارخود را آغاز می کند روابط عمومی نقش ضروری در پایداری آن دارد.معرفی شرکت، تبلیغ محصولات، ارتباط با مخاطبان محصول جهت کسب اطلاعات موردنیاز (انتقادات و پیشنهادات)
..................................................................................................................................................
· به نظر شما چه مهارتهایی در آینده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهید آورد؟
استفاده هرچه بهتر از فرصتهای موجود- ارتباط قوی با مخاطبان با استفاده از روشهای نوین- شناخت بهتر نقاط ضعف و وقت- معرفی بهتر و کامل تر خود به تعدادبیشتری ازمخاطبان در شرایط اجتماعی، اقتصادی، مقاومت در جهت رشد.
..................................................................................................................................................
· آیا علاقه به ایجاد کار و حرفه مطابق با رشته تحصیلی خود دارید؟
بله- این رشته تحصیلی به نوعی سکوی پرتاب برای تمامی مشاغل به شمار می رود و می تواند بازوی یک شغل مطلوب به شمار رود.
به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.