بانک سپه بعنوان نخستین بانک ایرانی با بیش از هشتادسال تجربه می کوشدتاهمچنان درعرصه
خدمت رسانی به طبقات مختلف مردم پیشتاز باشد .
دراین راستا اداره کل روابط عمومی بانک سپه رسالت سنگین تری را به عهده دارد وازقسمتهای
مختلفی مانند.1.انتشارات 2.ارتباطات 3.تبلیغات 4.تشریفات 5.بازاریابی 6.مناطق و......
تشکیل شده است که هرکدام ازاین قسمتهاودوایر وظایف خاص خودرا بعهده داشته وسعی می کنند
به بهترین نحو آنها را انجام دهند .
استفاده ازصداوسیما –جراید کثیرالانتشار –تهیه پوستروبروشورهای تبلیغاتی ـ سایت اینترنتی و.....
سعی درمعرفی خدمات بانک سپه به مشتریان بانک رادارد .
تشریفات ـ هنر روابط عمومی است وبایستی جایگاه خودرادرروابط عمومی پیدا کند .
تجمعات یا جلسات وهمایشها که برای تحقیق درامرخاصی تشکیل می شود ودرآن افرادنمایشگاهها
باعث معرفی تجهبزات و خدمات با نکها و مؤسسات شده و نیز روش بسیار مؤثری برای جذب
مشتریان ونمایندگان جدید و ایجاد ارتباط با آنها می باشد .
تبلیغات:
تهیه پوسترها وبوروشورهای تبلیغاتی به عهده واحد تبلیغات می باشد ! مطالعه این بروشورها
برای یاد گیری جزيیات خدماتی که توسط بانک ارائه می شود و بیان منافعی که برای مشتریان
دارند مفید است .
درزمان ازدحام و شلوغی که نمی توانیم درباره خدمات بانک به طور شفاهی به مشتریان
توضییح بدهید میتوانید بروشورهائی درباره خدمات بانک را به همراه پول نقد یا قبض و.....
به مشتری بدهید ضمن آنکه کار مشتری انجام شده واز طریق بروشور توضیحات لازم
را درباره خدمات بانک به او ارائه نموده ایم .
تبلیغات از طریق روزنامه و جراید کثیر الانتشار ونیز استفاده از رادیو و تلویزیون وسایر
رسانه های ارتباط جمعی هم به عهده این واحد می باشد .
بازاریا بی :
واحد بازاریابی چند سالیست که به اداره کل روابط عمومی بانک سپه پیوسته است و وظیفه این
واحد همانطور که از نام آن پیداست یافتن بازارهای مناسب برای سرمایه گذاری و نیز ایجاد
بسترهای منا سب به منظور به دست آوردن سود بیشتر وجذب مشتریان جدید برای بانک میباشد.
انتشارات :
تهیه وچاپ فرمهای مصرفی شعب وادارات بانک ونیز چاپ پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی
که درمورد بانک وخدمات ارائه شده توسط بانک میباشد به عهده واحد انتشارات میباشد .
ماهنامه بانک سپه ونیز انواع کارتها ی تبریک وتسلیت ویادبودها وتقدیر نامه ها توسط واحد
انتشارات به چاپ می رسد .
ارتباطات :
استفاده از تکنیکهای مختلف گزارش نویسی –تهیه مقاله – تحلیل و تفسیر با نگرش رسانه مدارانه برای
انعکاس مناسبتر ماهیت –فعالیتها –برنامه ها وسیاستهای سازمان وبرقراری ارتباط با مخاطبان ازدیگر
کارهایی است که دربخش ارتباطات رسانه ای روابط عمومی قابل اجراست که دراین راستا بتوان از
ظرفیت های خالی ورایگان رسا نه ها در مطبو عات نظیر صفحات مقالات و گزارشی در رادیو و
تلویزیون از برنامه های پر بیننده و شنونده چون تفسیرها و گزارشهای ویژه استفاده کرد و پیامهای
تخصصصی و تحلیلی سازمان را ازاین طریق به نحو شایسته و اثر بخش انعکاس و انتقال داد.
پاسخگوئی روشنگرانه وبه موقع ازسوی روابط عمومی به انتقادات – انتظارات و خواسته های خبری
و اطلاعات رسانه ها از دیگر عملیات کاری درواحد ارتباطات می باشد .
تشریفات :
تشریفات هنر روابط عمومی است ودرواقع تشریفات شکوه و تزئین و احترامی است که در فرایند
ارتباط اتفاق می افتد و بایستی جایگاه خود را در روابط عمومی پیدا کند .
تشریفات تنها به امور بین الملل و مهمانان خارجی مرتبط نمی شود بلکه در تمامی فرایند ارتباطی
سازمان بایستی مورد توجه قرار گیرد - زیرا ایجاد خوشنامی و اعتبار سازمان به تمامی فعالیتها
و مخاطبان وافکارعمومی بر میگردد .
اهم وظائف واحد تشریفات –عبارتنداز:
1.برگزاری مراسم و سمینارهای مربوط به بانک .
2.تهیه هدایا ی قرعه کشی وتوزیع آن به مشتریان بانک طی مراسمی خاص .
3.دعوت ازمیهمانان داخلی و خارجی .
4. برنامه پذیرائی از میهمانان و تعیین محل اقامت آنان .
5.مسافرتها (1.سفرهاي داخلی . 2. سفرهای خارجی )+
سفرهای داخلی:
1.تنظیم برنامه سفر مدیریت با هماهنگی دفتر رئیس سازمان .
2.تهیه بلیط و تعیین محل اقامت با نظر مدیریت سازمان .
سفرهای خارجی :
1.تهیه بلیط با هما هنگی دفتر تدارکات .
2. هماهنگی با وزارت مربوطه و امور خارجه جهت تنظیم برنامه مسافرت .
3. حضور نماینده تشریفات درسفرهای خارجی – بالاترین مقام مدیریت جهت انجام تشریفات .
تشریفات جشنواره :
1.انجام امور تشریفاتی جشنواره .
2. نظارت بر انتخاب جوایز وتهیه آن .
3.برنامه ریزی و برگزاری مراسم توزیع جوایز .
4.تهیه کارت دعوت وبروشورهای مربوط به جشنواره .
5.دعوت از میهمانان جهت شرکت در جشنواره .