روابط عمومی در شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن
روابط عمومی در گروه سرمایه گذاری مسکن دارای جایگاه ویژه ای است. با توجه به وسعت شرکت و وجود 16 شرکت زیر مجموعه و حضور شرکت در بورس روابط عمومی سعی زیادی در اطلاع رسانی به روز و دقیقی از سازمان مطبوع خود دارد. مخاطبان این روابط عمومی به دو دسته درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم میشوند که واحد روابط عمومی برای هرکدام برنامه های جداگانه ای دارد.
درشرکت سرمایه گذاری مسکن کمیته روابط عمومی تشکیل می شود و عمده تصمیمات با مشورت اعضای گروه کمیته و تصویب نهایی آن اجرایی می گردد. با توجه به اینکه مدیر عامل سازمان هم عضو این کمیته هستند و شخصا ویا نماینده تام الاختیار ایشان در جلسات حضور دارد مصوبات این کمیته به راحتی تامین بودجه شده و اجرایی می گردد. که این باعث توانایی بیشتر این واحد و تسریع کارها می شود.
روابط عمومی برنامه مدون و بسیار کاملی برای اطلاع رسانی داخلی و ارتباط مدیریت ارشد با کارکنان دارد.
رئوس برنامه های واحد روابط عمومی و سازمان برای ارتباط مدیریت ارشد با کارکنان به شرح زیر است:
• استفاده از توان فکری کارکنان و نظرات مفید آنان در اصلاح و بهبود شرکت
• افزایش آگاهی سازمان نسبت به استراتژی ها و برنامه های سازمان
• مدیریت شایعات و انتقادات
• ایجاد حس همدلی و همراهی در کارکنان
• اطلاع رسانی در مورد مسائل جاری و روزمره و دریافت بازخور از کارکنان
• ارزیابی اقدامات انجام شده و نظرات کارکنان
برای دستیابی اهداف فوق از ابزارها و اقدامات گوناگونی استفاده شده است مانند:
فعال سازی نظام پیشنهادات، برگزاری جلسات فصلی و شش ماهه، انتشار کتابچه راهنمای سازمانی(شامل ماموریت،چشم انداز،استراتژی ها و ....)، استفاده از سامانه پیامک ، انتشار نشریه داخلی و تقویت پرتال داخلی و ... .
مازیار خزائی