- منشور اخلاقی که در سرحوله کار این روابط عمومی قرار دارد:
- مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع
روابط عمومی این شرکت معتقد بر این موضوع می باشد تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری از عواملی می باشد که باعث بوجود آمدن رقابتی فشرده در کسب و کار می شود و غفلت از این موضوع سازمان را از عرصه رقابت محو کرده و خسارات سنگینی را به آن تحمیل می کند همچنین می گوید که یکی از عواملی که در سرنوشت هر موسسه،گروه، وفرد اهمیت و ارزش اساسی داردو آنها را در نیل به هدف یاری میکند,کیفیت رابطه انها با افراد و نهادها و کارفرمایان است که با آنها سر و کار دارد.هر اندازه این ارتباط بطور مفیدی مستقر شود وبه شکل موثری گسترش یابد، به همان اندازه آن فرد،گروه، و موسسه در دستیابی به اهداف خود موفق ترخواهد بود.
در حقیقت ما با رابطه دو سویه ای مواجه ایم که در یک سوی ان شرکت ودر سوی دیگر کارفرمایان و ارباب رجوع قراردارد، بنابراین روابط عمومی در این شرکت با پاسخگویی به مراجعین، پاسخگویی به تلفنها و اتصال آنها به بخشهای مختلف شرکت و همچنین ارسال فرم های نظر سنجی به کارفرمایان در مورد نحوه عملکرد شرکت تلاش می کند تا بتواند همواره رضایت کارفرمایان و مشتریان و همه مراجعین را با تکیه بر قوانین الهی وحقمداری، رضایت افرادرا جلب نماید.
ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی
ارتباطات در این نوع شرکت به دو نوع می باشد:
1- ارتباطات درون سازمانی
2- ارتباطات برون سازمانی
ارتباطات درون سازمانی:
در این مجموعه ارتباطات درون سازمانی که معمولا هر روزه انجام می گیرد بدین صورت می باشد که اعضای دپارتمان ها معمولا گزارشی از عملکرد روزانه شان به مدیر بخش خود می دهند و مدیر بخش هم با هماهنگی قبلی بصورت هفتگی و یا گاهی زودتر ( در مواقعی که نیاز به این می باشد که تصمیماتی از طرف مدیران اتخاذ شود) مدیریت عامل و دیگر اعضای هیئت مدیره را از عملکرد آن بخش مطلع می نمایند و همچنین در ابتدای هر ماه مدیران شرکت با حضور کلیه کارمندان جلسه ای را برقرار می کنند و بدین صورت کارمندان شرکت یک ارتباط بسیار موثری در جهت پیشبرد اهداف شرکت با مدیران خود برقرار کنند.
یکی از اهداف این شرکت ایجاد یک ارتباط درون سازمانی قوی بین کارکنان و مدیریت شرکت است تا مدیریت شرکت از مشکلات و دغدغه های کارکنان آگاه شوند و متقابلا کارکنان نیز از تصمیم گیری ها و برنامه های مدیران شرکت آگاه خواهند شد بر همین اساس این شرکت از پیشنهادهای همکاران در خصوص تسهیل ارتباطات درون سازمانی کارکنان استقبال می کند.
ارتباطات برون سازمانی:
از جمله ارتباطات برون سازمانی که در این شرکت انجام می شود ارتباطی است که از طروق مختلف با کارفرمایان و مدیران و ارباب رجوع می باشد که این ارتباط ممکن است بصورت مکالمه های تلفنی باشد و یا ممکن است بصورت ایمیل و ارسال نامه باشد و یا ممکن است بصورت تشکیل جلساتی باشد که معمولا به صورت هر روزه با کارفرمایان مختلف تشکیل می شود اما یک نوع ارتباط دیگر که وجود دارد مصاحبه با برخی مجلات می باشد، و همچنین این شرکت فعالیتهایی را در در مجله تازه های ترافیکی انجام
می دهد. همچنین کتابی را با عنوان مطالعات حمل و نقل و ترافیک در تهیه طرح های تفصیلی با همکاری شرکت پردازش منتشر نمودند و بدین صورت اطلاعاتی را در زمینه کاری خود به علاقمندان به این رشته و دانشجویان این رشته قرار می دهند.
بریده جراید:
در عصر حاضر به دليل فراواني نشريات، مطبوعات و بنگاه هاي خبري ، تنوع اخبار منتشره از سوي آنان و همچنين وجود تفسير و تحليل هاي گوناگون در اين اخبار، دسترسي آسان و متمركز در واحد روابط عمومی این شرکت اطلاعات ازاهميت زيادي برخوردار است و تاثيرگذاري فراواني بر بستر سازي اقدامات و فعاليتهاي مجموعه دارد. در این مجموعه در ساعات اولیه صبح روزنامه های زیادی مورد بررسی قرار گرفته می شود و خبرهایی که مرتبطبا حمل و نقل و ترافیک و معماری و عمرانی می باشد به استحضار مدیران وکارشناسان
میرسانند و بدین صورت مدیران شرکت در جریان اخبار روزانه در زمینه فعالیتهای مربوطه قرار
می گیرندکه معمولا به دلیل تصمیم گیری و تعیین خط مشی شرکت برای سایر همکاران، تصمیم سازی، اطلاع از اخبار مرتبط با حیطه کاری و مسولیت آنان است تا در جریان امور از نگاه بیرونی نیز قرار بگیرند چرا که اطلاع رسانی به کارکنان نیز به نوبه خود کم اهمیت تر از اطلاع رسانی به مسولان نیست.
بایگانی نامه ها:
یکی دیگر از کارهایی که روابط عمومی این شرکت انجام میشود بایگانی نامه ها می باشد بدین صورت که ابتدا نامه هایی که به شرکت می آید با توجه به موضوع نامه در دفتر ثبت شرکت ورود به دفتر می شود. سپس نامه را برای مدیران شرکت فرستاده و مدیران شرکت پس از بررسی نامه آن را برای مسول بخش مورد نظر دستور می زنند و سپس ننامه روابط عمومی دوباره برگشته می شود و همکار مربوطه در این بخش یک نسخه از کپی نامه را برای شخصی که مستقیما مدیرت دستور داده اند می فرستد و اصل آن را در زونکن مخصوص پروژه ها بایگانی می کند.
بایگانی گزارش:
یکی دیگر از کارهایی که انجام می شود بایگانی گزارش ها می باشد بدین صورت که گزارش هایی که از شرکت خارج می شود به این واحد می آید و یک نسخه از آن طبق شماره گذاری عرف شرکت شماره گذاری می شود و در محل گزارش ها بایگانی می شود.
کتابها:
هر کتابی که در این شرکت وارد می شود ابتدا با توجه به موضوع آن کدگذاری می شود وسپس به کتابخانه مرکزی انتقال داده می شود کتابها براساس موضوعهایی که دارند از جمله کتابهای عمرانی، ترافیکی، معماری، کامپیوتر، پایان نامه ها و کتابهای متفرقه شماره گذاری می شود.
آگهی ها:
واحد روابط عمومی این شرکت با هدف بزرگداشت اعیاد ملی و مذهبی و همچنین ولادت و وفات و شهادت معصومین و شخصیت های مهم و مذهبی پیام های تبریک و تسلیت خود را بر روی سایت شرکت قرار داده و همچنین بر روی تابلوی اعلانات شرکت نصب می کند و پیامهای خود را به استحضار همگان می رساند.
سایت:
یکی دیگر از کارهایی که در روابط عمومی این شرکت انجام می شود بروز رسانی سایت می باشد بدینوسیله که معمولا ماهی دو بار اطلاعات شرکت را براساس تغییرات انجام گرفته و همچنین پروژه های متناسب با تعداد پروژه هایی که شرکت می گیرد در سایت قرار می گیرد، همچنین لیست پروژه های انجام شده ، آگهی جهت استخدام نیرو، چکیده تحقیقات تائید شده مهندسین مشاور در خصوص پروژه های مورد تعهد را در سایت
می گذراند.
نظرات