بسمه تعالی
روابط عمومی مخابرات
ایجاد بخش روابط عمومی در اداره کل مخابرات منطقه 4 در راستای اهداف روابط عمومی اداره کل مخابرات استان تهران می باشد و فعالیت این واحد به طور منفک و مجزا از واحد روابط عمومی اداره کل مخابرات نیست. در این اداره، از آنجاییکه با ارباب رجوع به ندرت سروکار دارند، می توان این گونه بیان کرد که واحد روابط عمومی این اداره ، بیشتر به منظور برقراری ارتباطات درون سازمانی و ارتباطات میان اداره های مختلف مخابرات در استان تهران و همینطور برقراری ارتباط با اداره کل مخابرات شهر تهران می باشد.
تاسیس و توسعه شبکه و تاسیسات مخابراتی عمومی و خصوصی در حوزه عملیاتی استان تهران (به استثناء صدا و سیما) ، نگهداری و بهره برداری از شبکه و تاسیسات مخابراتی استان در قالب تحقق اهداف و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران و بالاخره اجرای تکالیف شرکت مخابرات ایران ، در مواردی که تفویض اختیار می شود، عمده ترین اهداف و ماموریتهای شرکت سهامی مخابرات استان تهران است.
مأموریت شرکت مخابرات استان تهران علاوه بر تأمین و توسعه ارتباطات و خدمات تلفن ثابت
شامل :
· تکمیل و اجرای هرچه سریعتی شبکه ملی مرتبط با استان تهران
· تسهیل ارائه خدمات به شرکتهای عرضه کننده خدمات ICT
· تسریع روند اصلاح ساختار آزادسازی و خصوصی سازی
· جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت گسترده
· بهبود خدمات و توسعه رقابت و تقلیل قیمتها
· آموزش همگانی به منظور نهادینه ساختن فرهنگ استفاده بهینه از امکانات ارتباطی استان می باشد.
وظایف روابط عمومی :
- انتشار آگهی
1- میزان تیراژ روزنامه ، تعداد مخاطب ، آشنایی با ساختار ، اهداف ، سیاست روزنامه
2- آشنایی با کار روزنامه نگاری
- نامه نگاری
1- آشنایی با قواعد نگارش 2- شناخت ویژگی های مخاطب 3- درک ویژگی مخاطب
- ارتباط با رسانه
1- رادیو 2- تلویزیون 3- روزنامه
- مصاحبه
1- هماهنگی از نظر زمان و مکان مصاحبه 2- ارسال دعوتنامه 3- مشخص نمودن موضوع و هدف مصاحبه 4- تعیین نحوه آمد و شد خبرنگاران 5- آماده سازی تدارکات و پذیرایی
- ایجاد نمایشگاه از فعالیتهای سازمان – نمایشگاه الکترونیکی – توربازدید
مخاطبهای سازمان هم افراد داخل سازمان هم خارج از سازمان هستند اگر سازمان کارمندان خود را جزء مخاطبهای خود نداند و اهمیت ندهد هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید.
1- پورتال داخلی : پورتال یک اینترانت و شبکه داخلی است که از طریق آن هر کاربر (کارمند اداره کل مخابرات منطقه 4 که عضو این شبکه است) می تواند از اطلاعات داخل آن استفاده کند و با دیگران ارتباط داشته باشد و اطلاع رسانی مجازی از طریق آن صورت می گیرد. اخباری که کاملاً داخلی است و نباید عمومی شود مثلاً پرسشنامه مربوط به سنجش رضایت شغلی کارکنان از طریق همین پورتال در اختیار همکاران قرار می گیرد.
2- تهیه و توزیع بلیط سینما، تئاتر ، موزه و....
3- برگزاری مراسم در داخل اداره به منظور تودیع و معارفه مدیران و معاونت ها
4- ارسال پیام و اختبار روز از طریق اتوماسیون اداری به حدود 600 نفر از کارکنان
5- تهیه کارت الکترونیک خرید کتاب و کارت فرهنگی برای همکاران
ارتباطات درون سازمانی :
1- بروز رسانی سایت سازمان
2- ارسال ایمیل
3- ارسال پیامک (SMS)
4- ملاقات های حضوری
5- تهیه بروشور
6- تهیه پلاکارد و بنر
7- برقرای تماس تلفنی
8- رسیدگی به جعبه انتقادات و پیشنهادات
+نوشته شده در چهارشنبه چهارم اردیبهشت 1392ساعت22:15 توسطناهید مختاری |نظر بدهید
روابط عمومی مخابرات
ایجاد بخش روابط عمومی در اداره کل مخابرات منطقه 4 در راستای اهداف روابط عمومی اداره کل مخابرات استان تهران می باشد و فعالیت این واحد به طور منفک و مجزا از واحد روابط عمومی اداره کل مخابرات نیست. در این اداره، از آنجاییکه با ارباب رجوع به ندرت سروکار دارند، می توان این گونه بیان کرد که واحد روابط عمومی این اداره ، بیشتر به منظور برقراری ارتباطات درون سازمانی و ارتباطات میان اداره های مختلف مخابرات در استان تهران و همینطور برقراری ارتباط با اداره کل مخابرات شهر تهران می باشد.
تاسیس و توسعه شبکه و تاسیسات مخابراتی عمومی و خصوصی در حوزه عملیاتی استان تهران (به استثناء صدا و سیما) ، نگهداری و بهره برداری از شبکه و تاسیسات مخابراتی استان در قالب تحقق اهداف و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران و بالاخره اجرای تکالیف شرکت مخابرات ایران ، در مواردی که تفویض اختیار می شود، عمده ترین اهداف و ماموریتهای شرکت سهامی مخابرات استان تهران است.
مأموریت شرکت مخابرات استان تهران علاوه بر تأمین و توسعه ارتباطات و خدمات تلفن ثابت
شامل :
· تکمیل و اجرای هرچه سریعتی شبکه ملی مرتبط با استان تهران
· تسهیل ارائه خدمات به شرکتهای عرضه کننده خدمات ICT
· تسریع روند اصلاح ساختار آزادسازی و خصوصی سازی
· جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت گسترده
· بهبود خدمات و توسعه رقابت و تقلیل قیمتها
· آموزش همگانی به منظور نهادینه ساختن فرهنگ استفاده بهینه از امکانات ارتباطی استان می باشد.
وظایف روابط عمومی :
- انتشار آگهی
1- میزان تیراژ روزنامه ، تعداد مخاطب ، آشنایی با ساختار ، اهداف ، سیاست روزنامه
2- آشنایی با کار روزنامه نگاری
- نامه نگاری
1- آشنایی با قواعد نگارش 2- شناخت ویژگی های مخاطب 3- درک ویژگی مخاطب
- ارتباط با رسانه
1- رادیو 2- تلویزیون 3- روزنامه
- مصاحبه
1- هماهنگی از نظر زمان و مکان مصاحبه 2- ارسال دعوتنامه 3- مشخص نمودن موضوع و هدف مصاحبه 4- تعیین نحوه آمد و شد خبرنگاران 5- آماده سازی تدارکات و پذیرایی
- ایجاد نمایشگاه از فعالیتهای سازمان – نمایشگاه الکترونیکی – توربازدید
مخاطبهای سازمان هم افراد داخل سازمان هم خارج از سازمان هستند اگر سازمان کارمندان خود را جزء مخاطبهای خود نداند و اهمیت ندهد هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید.
1- پورتال داخلی : پورتال یک اینترانت و شبکه داخلی است که از طریق آن هر کاربر (کارمند اداره کل مخابرات منطقه 4 که عضو این شبکه است) می تواند از اطلاعات داخل آن استفاده کند و با دیگران ارتباط داشته باشد و اطلاع رسانی مجازی از طریق آن صورت می گیرد. اخباری که کاملاً داخلی است و نباید عمومی شود مثلاً پرسشنامه مربوط به سنجش رضایت شغلی کارکنان از طریق همین پورتال در اختیار همکاران قرار می گیرد.
2- تهیه و توزیع بلیط سینما، تئاتر ، موزه و....
3- برگزاری مراسم در داخل اداره به منظور تودیع و معارفه مدیران و معاونت ها
4- ارسال پیام و اختبار روز از طریق اتوماسیون اداری به حدود 600 نفر از کارکنان
5- تهیه کارت الکترونیک خرید کتاب و کارت فرهنگی برای همکاران
ارتباطات درون سازمانی :
1- بروز رسانی سایت سازمان
2- ارسال ایمیل
3- ارسال پیامک (SMS)
4- ملاقات های حضوری
5- تهیه بروشور
6- تهیه پلاکارد و بنر
7- برقرای تماس تلفنی
8- رسیدگی به جعبه انتقادات و پیشنهادات
+نوشته شده در چهارشنبه چهارم اردیبهشت 1392ساعت22:15 توسطناهید مختاری |نظر بدهید
رسانه و ابزارهاي قدرت در روابط عمومي
اعمال قدرت بر رسانه از ظريف ترين و در عين حال مهمترين فرايند هاي كار در روابط عمومي است ، رسانه و روابط عمومي بر هم تاثير مي گذارند و تاثير مي پذيرند و بده بستان نوشته و نانوشته دارند و براي اين كار از توانائي ها و ابزارهاي خاص خود بهره برداري مي كنند، دنياي پيچيده و دم به دم متمدن امروز از يكسو رسانه ها را بواسطه منافع اقتصادي به تامين خبر و رقابت در اطلاع رساني به سازمان ها نزديك تر نموده و از سوي ديگر سازمان هاي دولتي و غير دولتي را براي توسعه فرايند تبليغات و جلب افكار عمومي به رسانه ها وابسته ساخته است ، در اين ميان مشاورين رسانه اي و يا همان لابي هاي تبليغاتي به ميان آمده اند تا اين ارتباط را تسهيل نمايند ، در كنار اين عوامل سازمان ها براي تاثير گذاري بر رسانه ها از ابزارهائي سود مي جويند كه برخي از آنها به شرح ذيل است:
1- دسترسي سهل الوصول به اطلاعات و منابع خبري
2- آشنايي تخصصي با منابع و موضوعات اخبار سازماني
3- دروازه باني خبر و اعمال كنترل و نظارت بر جريان نشر خبر
4- دسترسي به منابع مالي براي اجراي بهينه اطلاع رساني و فرايند تبليغات
يك ارتباط مفيد و سازنده في مابين رسانه روابط عمومي تدريجا شكل ميگيرند و به نقطه مناسب خود مي رسد، برخلاف تصور اوليه روابط عمومي قادر است با ابزارها قدرتي كه ذكري از آنها به ميان رفت بخشي از مديريت رسانه را در اختيار بگيرد ، در همين زمينه اگر روابط عموميها از يك انسجام مديريتي برخوردار باشند قادرند تاثير بلا منازع خود را به رسانه برجاي گذارند، آنها مي توانند جامعه مطبوعاتي و رسانه اي يك منطقه يك استان و حتي يك كشور را تا حدود زيادي هدايت و كنترل كنند و به جلب افكار عمومي مورد نظر خود بپردازند براي همين امر در كشورهاي توسعه يافته جايزه بهترين روابط عمومي را به افرادي مي دهند كه بيش از همه در جلب افكار عمومي موفقند .