شنبه, 03 آذر 1403

 



روابط عمومی - کاربینی - کارشناسی

facebook-newspaperفیس‌بوک، به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، نقش اساسی در افزایش مهارت‌های شغلی افراد دارد، شبکه‌ای که علاوه بر گسترش ارتباطات افراد و برندها باعث افزایش توانایی آنها نیز می‌شود و شاید روزنامه‌نگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت بهترین بهره را از فیس‌بوک می‌برد!

 

وادیم لاوروسیک»، مدیر برنامه روزنامه‌نگاری فیس‌بوک، نکته‌هایی را در باب کسب بیشترین حد استفاده از فیس بوک را برای روزنامه‌نگاران منتشر کرده است. وادیم، راهنمایی های خود را در ۱۰ نکته ارائه می‌کند:

گزارش

۱٫ابزار جدیدی که از ماه گذشته به کاربران اجازه می‌دهد تا فهرستی از علائق خود را بر روی یک موضوع  مشخصی مانند سیاست، محیط زیست و غیره درج کنند؛ روزنامه‌نگاران را قادر می‌سازد تا فهرست‌های موجود را دنبال کنند و یا خود اقدام به ساخت فهرستی کنند که از طریق یک «مینی فید»، اطلاعات مرتبط با فهرست را به روز کنند.

۲٫ ویژگی «گراف سرچ»،  بر جستجو و پیدا کردن افراد، تصاویر، موقعیت‌ها وعلائق، تمرکز دارد که از این طریق، گزارشگران می‌توانند حجم عظیمی از تصاویر را در چارچوب زمانی اندکی، زیر نوک انگشتان خود جای دهند.

توزیع

۳٫ محتوای خود را مخلوط کنید چرا که مطمئن باشید عناوین خبری تنها چیزهایی نیستند که شما و دیگران در انتخاب روزنامه صبح خود می‌بینید بلکه وجود پیوندها، تصاویر، گرافیک، صدا و و ضعیت هستند که دنبال کنندگان روزنامه‌ها را برای انتخاب مجدد روزنامه‌ها، فرا می‌خوانند.

۴٫ می‌دانید که تصاویر، محتوای محبوب در فیس بوک به شمار می‌آید. بنابراین، وجود تصاویر بنداگشتی بزرگ در حدود اندازه ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل، ۲۰ درصد، حجم کلیک انجام شده بر روی آن‌ها را افزایش خواهد داد چرا که وجود یک تصویر بنداگشتی، وجود فوریت را نشان می‌دهد.

۵٫ از تصاویر همراه گزارش و یا به عنوان یک صحنه نمایش گزارش استفاده کنید، این نکته موجب افزایش صحت و ایجاد لایه‌ای از شفافیت برای گزارش‌ها خواهد بود.

۶٫ از ویژگی «هدف‌گذاری» برای جذب مخاطبان مرتبط برای پست‌ها و مطالب و گزارش‌ها استفاده کنید تا دیگران را از شناور بودن در پست‌ها نجات دهید برای مثال، از عامل‌هایی چون جنسیت، وضعیت آموزشی، وضعیت ارتباط، علاقیات، سن، موقعیت و زبان برای این هدف‌گذاری استفاده کنید.

تعامل

۷٫ به افراد بگویید که شما چه کسی هستید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات حرفه‌ای شما با نگاه ژورنالیستی پر شده است تا دنبال کنندگان بدانند چه کسی را دنبال می کنند. هم‌چنین قسمت «دنبال‌کننده»، برای کاربران، سایر راه‌های ارتباطی با شما را معرفی می‌کند و این بخش، می‌تواند شما را به عنوان یک شخص مرتبط با صنعت رسانه معرفی کند.

۸٫ ویژگی دنبال کنندگی (Follow) نمایه و پروفایل خودتان را فعال کنید تا علاقه‌مندان بتوانند فعالیت‌های حرفه‌ای شما را دنبال کنند. چرا که با اضافه کردن یک دکمه «فالو» یا «لایک»، دنبال کنندگان خود را افزایش می‌دهید و خوانندگان به صورت‌ آسان‌تری می توانند شما را به فید فیس‌بوک خود اضافه کنند.

۹٫ سعی کنید با استفاده از صفحه شخصی خود با ارتقای مطالب مرتبط با اخبار و حوادث جدید و راه‌اندازی گفتگو پیرامون آن‌ها، مشوق‌هایی را برای تعامل بیشتر با خوانندگان تان ایجاد کنید.

۱۰٫ سعی کنید لحن محاوره خاص خودتان را داشته باشید، بیشتر مردم، طرفدار لوگوها نیستند بلکه به دنبال خود واقعی افراد هستند، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که شما روبات نیستید بلکه یک انسان هستید

نويسنده : محبوبه دهستانی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:02
قبلا ملاحظه شد.سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.